Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Gulp….hänger ut mig!!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 augusti, 2006 at 15:26 #968486Anonym anvandareMember
Lol!!Härligt att höra,ska jag tänka på när det blir tungt längre in i dieten!:nod
Tack!20 augusti, 2006 at 16:51 #968487Anonym anvandareMemberKan pusta ut lite efter dagens pass.
Min armbåge som kan förstöra hela min tävlingplanering kändes bättre idag när jag ökade vikterna lite och kände efter när jag körde.
Körde bröst/biceps.
Provade hantelpressar och körde 3set med 36kg*16reps
Lite sned bänkpress på 80kg lite tyngre flyes på 32kg och lite cablecross.
Sittande hantelcurl för biceps 3set 13*12reps stående bicepscurl med skivstång 30kg*10reps och till sist lite koncentrationscurl.
Kändes bra och ska prova höja ytterligare nästa vecka för att se om jag håller.
Det roliga är att jag inte kört triceps på snart en månad så jag fick mest träningsverk i triceps från detta passet.
Har bara hunnit ett par cardio pass dessa 2 först diet veckorna men har tappat ca 3kg.
Återstår att se om det är bra eller dåliga kilon men det känns ok.
Imorgon är det Axlar/Triceps,om det går köra triceps.
Får se då,jag hoppas på det bästa.20 augusti, 2006 at 16:57 #968488Anonym anvandareMemberLycka till nu! Hoppas att armbågen skärper till sig för dig!
Helena20 augusti, 2006 at 17:10 #968489Anonym anvandareMemberTack så jättemycket melixa.
Såg du fuskat lite..fyyy;)men så kan det bli när man träffar någon.
Bara upp i sadeln igen när du är redo!
Ett litet tips är bodyforlife-tracker.com
Finns hjälp och gott om likasinnade:emo-thumb20 augusti, 2006 at 17:13 #968490Anonym anvandareMemberKleine wrote:Tack så jättemycket melixa.
Såg du fuskat lite..fyyy;)men så kan det bli när man träffar någon.
Bara upp i sadeln igen när du är redo!
Ett litet tips är bodyforlife-tracker.com
Finns hjälp och gott om likasinnade:emo-thumbJo jag skäms lite för det… Nya tag – igen *skrattar* men målet ska nås, så är det bara
Ska kolla sidan! Låter bra!30 augusti, 2006 at 10:03 #968491Anonym anvandareMemberÄntligen har man kommit igång med träningen igen.
Armbågen läker och igår körde jag triceps första gången på över en månad ordentligt och provade dips.
Blev inte många men armbågen höll så nu kan jag ge gärnet.
Dieten går bra tappat ca4,5kg och har kunnat öka Kcal intaget och det känns skitskönt.
Lägger in en nytgen bild från ett benpass häromveckan.30 augusti, 2006 at 10:07 #968492Anonym anvandareMemberOch en på mina ben samma dag.
Dock en lyckobild som ger en förgylld bild av mina ben..men hey..jag tänker inte lägga upp bilder där dom är dåliga:p1 september, 2006 at 06:57 #968493Anonym anvandareMemberIgår tänkte jag att jag skulle köra högreps träning för benen.
Fattar bara inte att vilken övning jag än tar och hur mycket jag än sänker fixar jag nästan aldrig över 30 reps.
Om jag inte klara mer i passen,hur fan ska man då klara mer chins/dips?
Därför ska jag köra högreppare på 1 till 2 muskelgrupper i veckan.Körde benpress på 200kg 2 gånger 35 resp 31 reps.(Ligger normalt på över dubbla vikterna här men kör då 5-12reps)
Benspark 30 kg blev 2 set med 30 reps respektive
Lårcurl 10kg men här gick 40 reppare bra,ska ha lite mer vikt nästa gång.
Hacksquat med 40 kg 2 set 30 resp.25 reps.
Typ av utfall fast upp på en bänk och ner igen med 16 hantlar i händerna 2 set*20 blev det.Målet är nu bara att öka i dessa i reps helt enkelt.
Men nästa vecka är tung benträning.Och en liten bild som visar vad det är som gäller här hemma,var det lixom bara är bäst att sova.
15 september, 2006 at 08:35 #968494Anonym anvandareMemberTräningen går framåt och har kört på bra denna veckan både med cardio och styrketräningen.
Går ca en timme varje morgon med Hiffe(Vår Leonberger)och det är kul att se att även hon får upp flåset.
Första veckorna gick hon alltid bakom mig med hängande öron och tyckte det var skitjobbigt utom när det regnade då hon låg långt framför mig och skulle snabbt hem.
Nu går går hon på som bara den och vi har börjat ta med godis till henne så nu puffar hon på mig med jämna mellanrum för att påminna mig om det.
Jag hartappat ca 6,5kg de första 6veckorna och äter fortfarande mycket mat fördelat på ca 40%kolydrater 40%protein och 20%fett och runt 3200kcal.
Tänker ligga här så länge som möjligt för det känns mycket bra.Har kört på med högrepträning och det börjar ge resultat.
Känner redan hur jag återhämtar mig snabbare och orkar köra hårdare och fler repetitioner.17 september, 2006 at 10:38 #968495Anonym anvandareMemberTjenna lillen:emo-thumb
så du kämpar på..!!! har sj 6 dagar och 18 tim och 24 min till tävlingen
har tappat ca 6kg och ligger på 88 kg:( , ville ligga över 90, men men vi båda är ju långa så vet hur vsårt det är att bygga muskler snabbt..!
men har iaf lagt på mig 2kg muskler sen DC-05 så man är väl rellativt nöjd endå, sen får man se på sm om man kanske slipper komma sisst, det är ju delmålet:DSen ska jag ge dig en mach på DC, då är det topp 6 som gäller
kör hårt killen..!Vh/ henrik L
18 september, 2006 at 20:02 #968496Anonym anvandareMemberHej!
Jag har läst och sett om din fantastiska förvandling. Verkligen bra jobbat! För ca 2 år sedan köpte jag body for life boken och försökte mig på att testa programmet men la av ganska snabbt. Men nu när jag läst om dina framsteg så steg verkligen motivationen hos mig! Så jag har några frågor om just Body for life metoden som du gärna får svara på om du har tid.
Hur la du upp styrkepassen? När jag testade programmet så tog passen ca 1½ timme och var verkligen stressigt. Jag läste i en annan tråd att dina pass tog ca 20 min. Hur la du upp passen? muskelgrupper set m.m. Tränade du efter höjdpunktstekniken och helt enligt programmet? Hur många pass styrka körde du i veckan?
När det gäller cardio så läste jag (även detta i en annan tråd=) ) att du inte körde cardio enligt body for life, utan använde dig mest av morgonpromenader? och detta har ju onekligen funkat för dig! Hur ofta körde du cardio?
Hur gjorde du med maten? Räknade du kalorier eller följde du metoden att äta enligt ”portioner” alltså kött och kolhydrater av storleken som ens knutna hand eller handflata? Och om du räknade kalorier, hur lågt låg du och hur fördelade du kosten alltså hur många % protein, kolhydrater och fett?
Ja det här blev några frågor! Hoppas du kan hjälpa mig! Tackar på förhand!
19 september, 2006 at 19:37 #968497Anonym anvandareMemberJiggen:Hörru…blev lovad bilder läääänge sedan var blev dom av??
He he he..e du nervös inför tävlingen eller räknar du alltid ner saker med dagar,timmar och minuter??
Ska hålla tummarna för dig tävlingsdagen!
Kör så det ryker och lämna dom andra bakom dig!!
Ja det med vikten känns hopplöst..mitt mål är att väga 86 i form men för varje år känns det mer och mer hopplöst så jag har slutat plåga mig med det och är glad för varje förbättring jag gör.
Själv har jag kommit i ”skaplig”form och det känns som jag har gott om tid på mig,målet är ju alltid att slå sin egen bästa form,känns som det ska gå.
Du lär ju vara i grymt bra läge eftersom du redan är i tävlingsform.
Lycka till på tävlingen!!:up:Anders F:PM:ar dig imorgon.
19 september, 2006 at 19:43 #968498Anonym anvandareMemberTränade rygg idag och tanken var att jag skulle göra något ovanligt och köra magen med men tiden räckte inte riktigt till.
Började med chins med 15kg runt midjan och gjorde 3 set med 8,7,6reps.
Har aldrig varit stark i chins med vikt och det känns bra för det är bra resultat för mig.Sedan var detlatsdrag med 85kg 2set*8reps och ett set 70kg*12reps
T-bar row 80kg*8 2 set och ett set 70*10.
Sittande rodd 2 set 100kg*8 och ett set 90kg*10.
”Specialövning rygg”3 set 28kg*8.
Sedan hann jag tyvärr inte mer idag med 2 jobb att sköta men det var ett bra ryggpass.
Imorgon är det tungt ben..19 september, 2006 at 19:49 #968499Anonym anvandareMemberJag har tyvärr inte pm funktionen än, har inte skrivit tillräckligt många inlägg. Om du vill får du gärna skicka till min mail: [mailto:andersforsberg82@spray.se]
19 september, 2006 at 19:53 #968500Anonym anvandareMemberWill do Anders!!:emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.