Här ska det BYGGAS! Linda´s träning & kost

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Här ska det BYGGAS! Linda´s träning & kost

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 300 total)
  • Author

Fredag 9 dec-05[/b]

Veckans sista gympass, Br

Imorgon är en annan dag! Ge inte energi till den negativa delen av träningen genom att tänka mer på den.
    Om inte axeln behöver vård förståss.. Det är skit när det händer,men vad som OXÅ händer är att du bevisar för dej själv att du har kontakt med din kropp och lyssnar på den.
    Bara en sån sak .. :bb3:

Kram

:emo-thumb

SheeBa wrote:
    Imorgon är en annan dag! Ge inte energi till den negativa delen av träningen genom att tänka mer på den.
    Om inte axeln behöver vård förståss.. Det är skit när det händer,men vad som OXÅ händer är att du bevisar för dej själv att du har kontakt med din kropp och lyssnar på den.
    Bara en sån sak .. :bb3:

Kram

Hej SheeBa,

Härligt med några ord från en vis kvinna ;) Det har blivit lite mycket gnäll nu över den förbannade axeln. Går inte en dag utan att jag tänker på den…:cry: Har börjat med rehab-övningar så jag hoppas att jag sköter om den på bästa sätt :| Vila finns inte med på skalan…;) Inte negativa tankar heller från och med nu…

Tack :emo-thumb

LiMi wrote:
    :emo-thumb

Hej SheeBa,

Härligt med några ord från en vis kvinna ;) Det har blivit lite mycket gnäll nu över den förbannade axeln. Går inte en dag utan att jag tänker på den…:cry: Har börjat med rehab-övningar så jag hoppas att jag sköter om den på bästa sätt :| Vila finns inte med på skalan…;) Inte negativa tankar heller från och med nu…

Tack :emo-thumb

Det krävs en vis kvinna för att se vad som är en annan vis kvinna.. :D

Har du rotatorcuffställning på ditt gym så är det att rekomendera för stabilitet i axlarna.Och kom ihåg att stretcha den innan du tränar den, såväl som efter.
    Jag stretchar den alltid före och efter träning – oavsett om jag tränat axlar eller inte.
    Det ÄR en känslig muskelgrupp.:o

Lördag 10 dec-05[/b]

08:00 vred vi om nyckeln på bilen och åkte till stora staden Gbg 8) för att se på förbedömningarna på Luciapokalen :bb2:

Jag har nu sett min första bodybuilding trävling och jag blev inte besviken. Mmmmm… va massa fint att titta på. Det va ju urkul att jag kände igen en del här från forumet och jag passade även på att hälsa på några stycken.

Mässan tyckte jag inte va så imponerande (mest pulver och pillerburkar) men jag gjorde STRENFLEX Fitness Test och tog GULD (rätt så lätt men ändå…) och så va det ju full action på stora scen med SM i chins och dips mm

Träningsmotivationen är på topp :emo-thumb

Söndag 11 dec-05[/b]

En del dagar känns det som man kan springa hur lång som helst och andra dagar är man otroligt seg och vill bara springa hem.

Idag är en har-inte-lust-dag : så 10km-rundan avslutades efter ett varv och blev sådeles bara 5km. Men jag sprang ju lite längre än planerat i onsdag så det fick väl vara okej med ett kortare pass idag. Jag har en tuff träningsvecka framför mig så det gäller att lyssna på sin kropp.

:kicking: Dagens träning blev alltså 5km jogging (tid 26:24) :kicking:

När jag tittar igenom den gångna veckan så inser jag att jag är väldigt upp och ner i träningshumöret. Ena dagen är det tokroligt att träna och nästa dag är orken som bortblåst. Kanske blir det så när man tränar mycket och kör hårda pass samt dubbla pass per dag. Det är kanske kroppens sätt att varna för skador och sjukdom :what: Det är ju toppen om man kan kommunisera med sin egen kropp. Huvudet sitter ju trots allt ihop med alla mina stora muskler ;) ha,ha…:D

Nästa vecka är sista veckan på min tredje 6-veckorsperiod. Sedan följer två lätta träningsveckor med mycket vila. Dessa veckor runt jul tänker jag inte planera. Det ska bli skönt med lite spontan träning. Men 2006 (vecka 1) blir det tuffare träning än någonsin. Nu ska passen i gymmet slåss mot marathon-träning, jobb på gymmet (pengar,pengar) samt studier Men jag älskar när det är fullt ös. Bara kroppen vill samma sak som huvudet :D

Så till nästa vecka…

v.50[/b]

Måndag: BEN + Rehab AXEL
    Imorgon tänker jag köra ett genomblödningspass för benen. Låga vikter och höga reps. Jag fortsätter att rehab-träna axelarna.

Tisdag: RYGG + Step
    Tungt pass för ryggen under förmiddagen. På kvällen kör jag min step-klass.

Onsdag: Löpning 9km + BICEPS + VAD + MAGE
    Förra veckans löprunda med start från gymmet va riktigt trevlig så jag kör den igen. Fortsätter därefter med lite styrketräning.

Torsdag: Spinning
    Morgonspinning 06:30 sedan vilar jag resten av dagen :lazy:

Fredag: BRÖST + TRICEPS + Spinning
    Sist sa axeln till när jag körde detta pass 👿 Hoppas det går bättre denna vecka för jag vill köra tungt :bb2: På kvällen har jag ett spinning-pass.

Lördag: Vila

Söndag: Löpning 10km

I övrigt har jag en liten checklista för nästa vecka:
    – Axlarna behöver mer blodflöde för att bli friska så jag kör lätt träning med gymmiband varje dag.
    – Insmörjning av axlar med Tigerbalsam 3 ggr per dag
    – Ligga 10min på golvet med benen 90grader på en pall. Bra för rygg och axlar. Every day.

Är i full gång att planera början på nästa års träning. Lägger ut planen på tråden under nästa vecka så Ni som vill kan tycka till. Alltid kul med lite diskussion…

Bra du tänker på vilan me Linda!!

jag vilar jag kanske inte så mycket men jag tar det när jag känner orken är borta, sen får man ju skjilja lite på hård/lätt träning när det kommer till vila. beroende på hur hårt man kör kan man ju oxå vila olika mkt. som en timmesw crosstrainer är inte utmattande för mig utan känns mer som en vilodag om jag inte kör mer men det kanske är det för nån annan!!

ha d bra tjejen!!

kram Tess

LiMi wrote:
    Mässan tyckte jag inte va så imponerande (mest pulver och pillerburkar) men jag gjorde STRENFLEX Fitness Test och tog GULD (rätt så lätt men ändå…) och så va det ju full action på stora scen med SM i chins och dips mm

Träningsmotivationen är på topp :emo-thumb

Jag tog också guld!!! :D

Vi rockar!!! :bb2:

Måndag 12 dec-05[/b]

Idag körde jag ben med lätta vikter och höga reps. Ojjj va lätt kan vara tungt ;) Det sved gott i benen på sista setet av sparkar och utfall

Dagens pass :bb2: BEN + Rehab AXEL

BEN
    Knäböj 30kg 3 x 20 reps
    Benspark 20kg 3 x 20 reps :(
    Sittande curl 25kg 3 x 20 reps
    Utfall med bak-benet på bänk 20kg 3 x 20 reps :(

AXEL
    Lyft åt sidan 1kg 3 x 20 reps
    Höga drag med stång 7,5kg 3 x 20 reps
    Baksida axel med hantlar 6kg 3 x 10 reps

Nu ska jag iväg på Lussefirande… Lussa väl :emo-thumb

Tisdag 13 dec-05[/b]

Ja ens egen tråd känns ju lite blek för tillfället ;) Inga fina bilder från festyran… Man blir ju nästan lite sugen på att tävla :emo-thumb men jag får väl vänta till veteranklassen om några år :D

Idag har jag kört dubbla pass. Först gymmet (rygg) på morgonen och sedan spinning på eftermiddagen.

Dagens Gym-pass :bb2: RYGG

Uppvärmning 20min Cross Trainer

Bred latsdrag 50kg-45kg-40kg 8-8-8 reps
    Sittande rodd på pall 40kg-35kg-30kg 8-8-8 reps
    Hantelrodd 16kg 3 x 8 reps
    Frivändningar 30kg 3 x 8 reps
    Ryggresningar 3 x 20 reps

Avslutning 20min Cross Trainer

Har även suttit och planerat nästa träningsperiod. Har försökt att hitta övningar som inte belastar axlarna men hur lätt va de :what: Jag kommer att fortsätta köra rehab med axlarna tills det slutar göra ont i höger axel. Hoppas att lite vila över jul kan hjälpa till…

LiMi wrote:
    Tisdag 13 dec-05[/b]

Ja ens egen tråd känns ju lite blek för tillfället ;) Inga fina bilder från festyran… Man blir ju nästan lite sugen på att tävla :emo-thumb men jag får väl vänta till veteranklassen om några år :D

Idag har jag kört dubbla pass. Först gymmet (rygg) på morgonen och sedan spinning på eftermiddagen.

Dagens Gym-pass :bb2: RYGG

Uppvärmning 20min Cross Trainer

Bred latsdrag 50kg-45kg-40kg 8-8-8 reps
    Sittande rodd på pall 40kg-35kg-30kg 8-8-8 reps
    Hantelrodd 16kg 3 x 8 reps
    Frivändningar 30kg 3 x 8 reps
    Ryggresningar 3 x 20 reps

Avslutning 20min Cross Trainer

Har även suttit och planerat nästa träningsperiod. Har försökt att hitta övningar som inte belastar axlarna men hur lätt va de :what: Jag kommer att fortsätta köra rehab med axlarna tills det slutar göra ont i höger axel. Hoppas att lite vila över jul kan hjälpa till…

Skynda långsamt:emo-thumb

LiMi wrote:
    Har försökt att hitta övningar som inte belastar axlarna men hur lätt va de :what: Jag kommer att fortsätta köra rehab med axlarna tills det slutar göra ont i höger axel. Hoppas att lite vila över jul kan hjälpa till…

Usch jag vet hur det känns! Inte just med axlar dock – själv försöker jag ju träna utan att belasta hälen! :| Det är så himla frustrerande och tråkigt att man bara känner för att amputera! Men men tålamod är något som lönar sig både för byggning, rehab och återhämtning… :) En lugn skön jul gör säkert susen!

Och inte är din tråd färglös heller – du glittrade fint i FF vimlet du med! :friends:

Aroha wrote:
    Och inte är din tråd färglös heller – du glittrade fint i FF vimlet du med! :friends:

Efter att jag kramats lite med Åsa glittrade jag nog en aning mer :D

FEVER wrote:
    Skynda långsamt:emo-thumb

Ja jag vill ju så mycket…:o men livet är ju långt så jag hinner nog med allt och lite till :emo-thumb …men jag är dock 34 år så det finns ju lite begränsningar eller :what: Hmmm…

Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 300 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.