Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Här ska det BYGGAS! Linda´s träning & kost
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 december, 2005 at 08:12 #1054167Anonym anvandareMemberLiMi wrote:Ja jag vill ju så mycket…:o men livet är ju långt så jag hinner nog med allt och lite till :emo-thumb …men jag är dock 34 år så det finns ju lite begränsningar eller :what: Hmmm…
”Rätt använt är livet långt nog.”
Seneca
Skulle jag bara utgå från mitt födelsedatum och mina prestationer innan jag fyllde fyrtio, så skulle jag inte ens tro mej själv om att klara av trappan upp till gymet.
Allt går.Det är bara du själv som sätter dina begränsningar.
*tokkramar*
:bb2:14 december, 2005 at 09:35 #1054168Anonym anvandareMemberSheeBa wrote:”Rätt använt är livet långt nog.”Seneca
Skulle jag bara utgå från mitt födelsedatum och mina prestationer innan jag fyllde fyrtio, så skulle jag inte ens tro mej själv om att klara av trappan upp till gymet.
Allt går.Det är bara du själv som sätter dina begränsningar.
*tokkramar*
:bb2:14 december, 2005 at 14:06 #1054169Anonym anvandareMemberOnsdag 14 dec-05[/b]
Så va det dax för lite rapport igen. Veckan går som planerat.
Dagens löp-runda blev något längre än planen. Jag va ute i 59:40 så det borde bli dryga milen i längd. Vädret va perfekt för löpning. 2 grader och mulet men efter halva rundan tittade solen fram Det kändes riktigt bra att springa idag
Efter löpningen blev det biceps (dubbel cable cross), mage (2 hemske övningar) samt stående vad (med symbolisk vikt).
Jag känner mig full av energi och träningslust. Det enda som grusar bägaren är axeln. Men jag kör med gummibandet every day och stinker linement för jämnan :emo-thumb
Må väl alla träningstokiga :emo-thumb Det är gött att vi håller ihop här på forumet
14 december, 2005 at 16:18 #1054170Anonym anvandareMember2006[/b]
Vecka 1 drar jag igång med en ny träningsperiod. Här kommer lite tankar om upplägget…
Träningsprogram:
Jag tycker om att träna med 7-dagars-program. Endel väljer ju att träna i 9 eller 10-dagars perioder. Eftersom jag jobbar på gymmet vissa dagar så passar 7-dagar bättre för mig och min inrutade hjärnaStyrkaträning per vecka:
Eftersom min högra axel vägrar att läka så vet jag inte exakt hur övningarna kommer se ut men detta är mina tankar just nu.
Rygg: Är prioritet ett. Här vill jag bygga mer muskler. 4-5 övningar 3 x 8 reps :bb2: Tungt!
Axel: Ja vi får väl se hur det går med rehab träningen. Axlar är min andra prioritet. Gummiband tills axeln läker sen blir det nya tag.
Bröst: 3 övningar 3 x 8 reps.
Biceps: 2 övningar 3 x 8 reps.
Triceps: 2 övningar 3 x 8 reps.
Ben: 2 övningar – Knäböj 4 x 8 reps och Utfall 4 x 8 reps.
Vad: Stående med symbolisk vikt 3 x 12 reps.
Mage: 2-3 hemske övningar.Löpning inför Marathon per vecka:
– ett Intervall pass, Fartlek eller Backträning
– ett Medeldistans pass 5-10km
– ett Långdistans pass 15-25kmJobb som instruktör per vecka:
– 2-3 spinning pass
– ett step passLätta och tunga veckor:
Eftersom jag ska pressa in lite mer löpning i mitt nya program så kommer jag träna i lätta (1), medel (2) och tunga veckor (3). Detta gäller i första hand löpningen. En tuff vecka innehåller tex. tuff backträning + 8km + 25km medans en lätt vecka kan bli fartlek + 5km + vila.
En 5-veckorsperiod kan se ut så här 1-2-3-3-2-Veckan ser då ut så här:
Måndag: Rygg + Biceps
Tisdag: Pass 1: Löpning (Intervall, Fartlek eller Backträning) Pass 2: Step
Onsdag: Bröst + Triceps + Mage
Torsdag: Pass 1: Spinning Pass 2: Löpning (5-10km)
Fredag: Pass 1: Ben + Vad + Axel Pass 2: Spinning
Lördag: Vila
Söndag: Löpning (15-25km)
Men jag ska börja med att ta lite jul ledigt med lätt träning i två veckor (v.51 + 52). Ja helledigt blir det ju inte. Jag ska ha 4:a spinningpass nästa vecka men i övrigt blir det lugnt Bara lite lätt styrka…
Må väl och kommentera gärna :emo-thumb
15 december, 2005 at 07:56 #1054171Anonym anvandareMemberWOW Ser ut som ett tufft schema det där!! Men, du verkar ju ha bra koll och lyssna på kroppen, så jag antar att du kommer att justera om du känner att det blir för mycket…. Dessutom gör väl periodiseringen i lätta, tunga och medelveckor att det blir mer tid för återhämtning :up:
Hoppas bara att du inte överbelägger dig, med tanke på att du ska börja plugga och så menar jag… :huh:
Förresten, sjudagarsprogram är det enda tänkbara för den här inrutade hjärnan oxå :emo-thumb
15 december, 2005 at 08:20 #1054172Anonym anvandareMemberKan ju inte bli annat
15 december, 2005 at 09:07 #1054173Anonym anvandareMemberJag kan förstå att ett schema hjälper till att få fokus på allt man vill när det är mycket man vill.
Behåll bara sunt förnuft att se när det blir för mycket – och modet att säga ifrån när du inser det.Gärna hårt och tungt.
Men kom i håg vilan.15 december, 2005 at 11:41 #1054174Anonym anvandareMemberSara wrote:WOW Ser ut som ett tufft schema det där!! Men, du verkar ju ha bra koll och lyssna på kroppen, så jag antar att du kommer att justera om du känner att det blir för mycket…. Dessutom gör väl periodiseringen i lätta, tunga och medelveckor att det blir mer tid för återhämtning :up:Hoppas bara att du inte överbelägger dig, med tanke på att du ska börja plugga och så menar jag… :huh:
Förresten, sjudagarsprogram är det enda tänkbara för den här inrutade hjärnan oxå :emo-thumb
Hello Sara,
Den stora skillnaden blir att jag kommer lägga mer fokus på löpningen (3 pass istället för 2 och mer kvalitetsträning) . Jag kommer att dra ner styrkan till 3 dagar istället för 4:a. Jobbet som instruktör blir nog samma som innan 3 pass per vecka.
Det blir inte så mycket mer än idag men jag håller med dig om att det ser lite tufft ut. Framför allt söndagens långdistans
Jag kommer att ha lektioner 16 timmar per vecka så jag ska nog hinna att träna. Det blir till att skippa TV´n :whistle: …men det finns en poäng i din oro för jag är en människa med otroligt ambitiös läggning :emo-thumb
15 december, 2005 at 11:48 #1054175Anonym anvandareMemberLinda G wrote:Kan ju inte bli annat än imponerad av din förmåga (och ditt ork ) att planera… Tummen upp för det! Håller med Sara om att schemat verkar tufft, men som sagt – det är ju inte på något sätt hugget i sten så det är ju bara att ändra på vägen om det verkar behövas. På vilodagen kommer du väl inte undan promenaderna med vovven?För mig skulle nog tisdag och torsdag vara de värsta dagarna… är inte van att köra två hårda cardiopass varje dag. Men du är ju van cyklist och har kört mycket mer cardio än vad jag har :whistle:
Lycka till!
Tack Linda 😮
Jag är mest oroad för söndagen. Kan bli tufft att motivera sig efter en tung träningsvecka. Men det är bara att kämpa på, ladda om och tänka positiva tankar :yahoo: Jag kommer hålla Er fullt uppdaterade om hur det kommer att gå. Tankar och känslor
15 december, 2005 at 11:57 #1054176Anonym anvandareMemberSheeBa wrote:Jag kan förstå att ett schema hjälper till att få fokus på allt man vill när det är mycket man vill.
Behåll bara sunt förnuft att se när det blir för mycket – och modet att säga ifrån när du inser det.Gärna hårt och tungt.
Men kom i håg vilan.Hej kära SheeBa,
För mig är det otänkbart att träna utan träningsschema. Jag måste lägga upp en plan och se en struktur för att bli motiverad och peppad. När det är som tuffast så har jag min plan att hålla fast vid :frust: Då känns det som det finns en mening med allt slit :emo-thumb
Jag har blivit bättre på att lyssna på kroppen genom åren. Förr kunde endast smärta stoppa mig men nu lägger jag mer värde på mina tankar och vad huvudet säger. Som sagt sitter ju hjärnan ihop med övriga kroppen
15 december, 2005 at 12:01 #1054177Anonym anvandareMemberStort Tack till alla Er som läser och skriver i min tråd[/b]
:friends:
:emo-thumb Det betyder mycket att få Era kommentarer :emo-thumb15 december, 2005 at 12:07 #1054178Anonym anvandareMemberTorsdag 15 dec-05[/b]
Träningsdagen startade med gummibandsövningar för axlarna och sedan va det dax för morgonspinning 06:30. Resten av dagen ska jag bara slöa :lazy:
15 december, 2005 at 12:09 #1054179Anonym anvandareMemberLinda G wrote:P16 december, 2005 at 16:07 #1054180Anonym anvandareMemberFredag 16 dec-05[/b]
Idag va det svin kallt ute så det blev inga slö-promenader med vovven precis utan mycket raska för att hålla värmen uppe. Och så har jag varit på gymmet och kört bröst + triceps. Axeln skötte sig riktigt bra Ett träningspass till väntar. Kl.17:00 kör mitt spinningpass igång :devil:
I gymmet :bb2: BRÖST + TRICEPS
BRÖST:
Pecdec 45-40-35kg 7-6-6 reps (tungt som satan idag :what: )
Bänkpress i Smith, lutande 20kg 3 x 8 reps
Klassiska armhävningar (djupa och lååångsamma) 3 x 8 repsTRICEPS:
Push down 40-35-30kg 3 x 8 reps
Kick Back 3kg 3 x 8 reps (lätt vikt men triceps va lite trött idag :what: )See you tomorrow…:emo-thumb
16 december, 2005 at 21:17 #1054181Anonym anvandareMemberLiMi wrote:Fredag 16 dec-05[/b]Idag va det svin kallt ute så det blev inga slö-promenader med vovven precis utan mycket raska för att hålla värmen uppe. Och så har jag varit på gymmet och kört bröst + triceps. Axeln skötte sig riktigt bra Ett träningspass till väntar. Kl.17:00 kör mitt spinningpass igång :devil:
I gymmet :bb2: BRÖST + TRICEPS
BRÖST:
Pecdec 45-40-35kg 7-6-6 reps (tungt som satan idag :what: )
Bänkpress i Smith, lutande 20kg 3 x 8 reps
Klassiska armhävningar (djupa och lååångsamma) 3 x 8 repsTRICEPS:
Push down 40-35-30kg 3 x 8 reps
Kick Back 3kg 3 x 8 reps (lätt vikt men triceps va lite trött idag :what: )See you tomorrow…:emo-thumb
Duracell det är du det:)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.