Här ska det BYGGAS! Linda´s träning & kost

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Här ska det BYGGAS! Linda´s träning & kost

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 300 total)
  • Author

Kost under dagen och Tr

Lördag 12 nov-05[/b]

Så va denna träningsvecka avslutad. Lördag blir en slasktratt med övningar som inte hunnits med i veckan BICEPS, VAD och MAGE. Har haft träningsfria helger fram tills nu men med det nya programmet måste jag offra lördagen för att hinna med allt. Så nu har jag bara en vilodag, söndagar.

Dagens träning :bb2: BICEPS-VAD-MAGE

Uppvärmning: Spinning 20min i tufft tempo

BICEPS

Hantelcurl
    3 x 8 à 11kg :up:

Konc. Rak stång
    3 x 8 à 15kg (lite för lätt med körde lååångsamt så det blev lite jobbigt ändå)

VAD

Stående
    1 x 12 à 50kg
    1 x 12 à 70kg
    1 x 12 à 90kg :up:

MAGE

Knälyft
    2 x 20

Raka crunch
    2 x 30

Sneda crunch
    2 x 30

Kost under dagen

ÄTAR DAG!!!! Idag har jag bakat kanelbullar ;) och ätit så att jag fick ont i magen :( men det va det värt. Det vägs inte något under helgen så mer om min kost får Ni läsa om på måndag…

Tycker du äter riktigt bra! :) Och inget mesande med träningen heller verkar det som. ;) Härligt att läsa!

Beträffande bilderna tycker jag det ser ganska symmetriskt ut. Men lite mer axlar och rygg vore på sin plats. Kör hårt nu! :emo-thumb

Jag vet inte om jag ska hata 👿 eller älska ;) ÄTARDAGAR. Det är ju kul att planera inför en ätardag. Jag va i affären och köpte allt för ett redigt bullbak och gick och lurade på vilken frukost jag skulle äta… Men sedan när denna efterlängtade ätdag kommer äter jag ändå samma gamla vanliga frukost. Lyxen består dock i att jag inte väger det jag stoppar i mig.
    Bullbaket va otroligt roligt :D Va fina mina små (snarare stora) bullar blev. Dubbel sats av kanelsmör och mycket hackad mandel och pärlsocker. Underbart goda men aaaj vad ont i magen jag fick :( Ändå åt jag bara 2. Efter denna underbart roliga aktivitet som slutade lite tragiskt tog jag det lite lugnt med maten.
    Sedan ringer en kompis och bjuder på middag :emo-thumb En rysare i vanliga fall men inte idag för det är ju min ätardag Kasslergryta med jasminris stod på bordet när jag kom dit. Mmmmm va gott. Jag hade tagit med mig nybakta kanelbullar så efter maten fikade vi på dem. Den onda magen va glömd. Men det gick rätt så bra denna gång :)
    Jag skulle kunnat dricka upp en hel sjö senare på kvällen. Kan det ha varit den salta kasslen tro. Jag vet inte… men såååå törstig har jag aldrig varit Och så lite godis på kvällen så klart… Man måste ju passa på!
    Men nu kommer vi till det värsta med ätardagar HALSBRÄNNAN. Det är inga roliga saker…

Varför kan jag inte få njuta av min efterlängtade ätardag?

Jag känner mig mycket motiverad att skriva kostprogrammet för nästa vecka. Jag mår bäst när jag får äta MIN mat. Men likväl längtar jag till att få släppa loss bland förbjudna livsmedel trots att jag mår pyton…

Är det fler än jag som mår pyton rent fysiskt av sina ätardagar???? och hur ofta har Ni dem???

Linn wrote:
    Tycker du äter riktigt bra! :) Och inget mesande med träningen heller verkar det som. ;) Härligt att läsa!

Beträffande bilderna tycker jag det ser ganska symmetriskt ut. Men lite mer axlar och rygg vore på sin plats. Kör hårt nu! :emo-thumb

Tack Linn,

Träningen är roligare än någonsin och kroppen känns iform. Mitt nya program är tyffare och mer fokus på rygg och ben. Jag har tappat en hel det fett på kroppen det sista så jag måste äta massor med mat… så att jag kan bygga maximalt.

Fortsätt att skriva i din journal och inspirera mig som du har gjort fram till SM. Du är urduktig och det är roligt att läsa det du skriver…

Titta gärna förbi och kommentera framöver :emo-thumb

Jag mår inte fysiskt dåligt av ätardagarna, utan psykiskt dåligt. Man tycker att det känns så onödigt efteråt, men medans men äter är det gott. Jag har ätardag en gång i veckan , och det blir lördag för då köper både jag och barnen lördagsgodis:up: .

Malin W wrote:
    Jag mår inte fysiskt dåligt av ätardagarna, utan psykiskt dåligt. Man tycker att det känns så onödigt efteråt, men medans men äter är det gott. Jag har ätardag en gång i veckan , och det blir lördag för då köper både jag och barnen lördagsgodis:up: .

Jag mår aldrig psykiskt dåligt. Även om det är en massa skit jag stoppar i mig så känns det som jag ger kroppen lite extra energi för att klara den tuffa träningsvecka som kommer och reparera sig efter den gångna. En dag gör ju varken från eller till på vikten. Snarare från, om man äter strikt under veckan.

Lördagsgodiset ska jag nog hålla fast vid men skippa lite av det andra. För mig är det nog bättre att öka portions storleken istället för att lassa in massa skräp. Men kanelbullar är jag ju svag för och choklad och…och…och… Nej skit i det jag sa alldeles nyss. Mina ätar dagar kommer leva kvar Så älskade och hatade…;) 👿

Söndag 13 nov-05[/b]

Idag är det VILA. Tänkte summera veckan som gått och lite tankar om mitt nya upplägg. Tuffare tag…:emo-thumb

Träning
    Mitt nya program känns toppen :up: men något tuffare än tidigare kommer det att bli. Bara en vilodag nu, söndagar.
    Måndag – Bara BEN (ej vad) Gymtid 35 min
    Tisdag – Step 50 min för smidighet
    Onsdag – Ett underbart RYGG pass. PRIO NO 1. Gymtid 40 min
    Torsdag – Spinning 45 min + DIPS. Gymtid 5 min. Detta är den enda triceps övning för tillfället. Tänkte börja köra med vikter nästa vecka.
    Fredag – Toppenpass BRÖST + AXEL. Gymtid 40 min. På kvällen Spinning 50 min.
    Lördag – Är en slasktrattsdag med övningar som inte hunnits med under veckan BICEPS + VAD + MAGE. Gymtid 35 min.

Eftersom en del övningar inte körts på ett tag så har jag inte haft koll på alla vikter men detta har noterats i min lilla bok och kommer korrigeras till nästa vecka.

Uppvärmning
    Istället för att stå 10 min på crosstrainern och bli lite halvt svettig så sätter jag mig i spinningsalen med högsta volym och kör i 20 min tills svetten sprutar. Funkar mycket bättre för mig :) Då är jag genomvarm och passet i gymmet går mycket bättre. Jag känner mig starkare och det gör inte lika ont att komma igång :bb2:

Kost
    Jag skriver kostprogram för en dag i taget som har rapporterats här. På helgen väger jag aldrig någon mat och på lördag får jag äta vad jag vill Jag har varit nöjd med veckans intag. Ont i magen och halsbränna på lördagen men det är väl priset man får betala för godis och bullar.

Kroppen
    Kroppen känns stark. Inga allvarligare skador. Lite ömma axlar men jag tror att det är träningsvärk. Det har varit ganska lungt med träningsvärk annars denna vecka. Jag får nog köra lite tuffare och tyngre i veckan som kommer.

NU KÖR VI :yahoo: i morgon är det måndag ÄNTLIGEN!!!

Vilken energi och motivation du verkar ha!! Härligt att läsa! :)

Men du, kör du triceps dagen före bröst??

Linn wrote:
    Vilken energi och motivation du verkar ha!! Härligt att läsa! :)

Men du, kör du triceps dagen före bröst??

Hmmm…. Kanske inte ska köra med vikter då… När vi gjorde programmet sa vi att jag bara skulle köra ett set dips till max utan vikt efter mitt spinningpass och att det inte skulle påverka träningen dagen efter. Men åpen som man är… Tyckte nog själv att det blev lite mesig träning för triceps och tänkte inte då på bröstpasset dagen efter. Jag får nog tänka om…

Det är ju just såna här kommentarer man behöver. TACK! Om jag kör som det va tänkt med bara ett set dips till max i veckan, blir det för mesigt? Var och hur skulle du lägga in lite tuffare tag för triceps??? Dax att offra söndagen??? Jag hinner inte med allt…:|

Vecka 46[/b]

Träning: Andra veckan på nya programmet. Denna vecka: Tyngre och tuffare 8)

Kost: 260g protein, 50g fett, 200g kolisar /dag mån-fre

Note: Tänker offra söndagen för lite extra triceps-träning :bb2:

Promenader: Varje dag med min lille underbara vovve Atlas. Nu får lillen pinna på i skogen, matte är på G :yahoo:

LiMi wrote:
    Sedan ringer en kompis och bjuder p
    Linda G wrote:
    OJ! Det låter verkligt strikt det ;) Låter du bli att gå om du blir bjuden på en vardag?

Har inga ”regelrätta” ätardagar (sparar dem till dieten :D), utan äter gott då jag blir sugen, har lust eller annars bara tycker det vore skoj. Inte speciellt ofta dock… Och då (typ en gång i veckan på sin höjd) kan jag också få lite halsbränna ibland. Inte kul alls… Men, det jag märker av mest är att jag blir uppsvälld som en ballong av att äta en massa kolisar :p

Låter lite som det jag kände för ca. 5 år sedan… Jag ville ha total kontroll över maten, men det slutade inte bra :( Säger inte att det är så för dig, du verkar ju vara mycket målmedveten och dina kostscheman ser alltid lika bra ut. Men ville ändå skriva några rader… Det är inte lätt att släppa på kontrollen, men ändå det man (i alla fall jag) strävar efter. Klart, på en diet måste man vara übernoga, men annars tror jag att man kan klara sig rätt långt med en välutvecklad fingertoppskänsla. Har reggat min mat i en vecka nu, och insett att jag legat lägre än jag trott… kommer fortsätta en vecka till medan jag ökar intaget och ”programmerar in” de mängderna i mina små hjärnceller :) Efter det kommer jag inte skriva upp maten mer, utan kanske på sin höjd kolla några stickprovsdagar i månaden för att se att jag ligger tillräckligt högt.

Just my two cents :friends:

Mycket klokt!
    :emo-thumb

Va roligt att Ni l

Hej d

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 300 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.