Här ska ske förändringar!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Här ska ske förändringar!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 63 total)
  • Author

Yeeehaaa..ett snabbt och intensivt bröstpass:)

Bänkpress:
    40kg x 20
    60kg x 10
    70kg x 10
    80kg x 5
    80kg x 5
    70kg x max –>60kg x max

Incline hantelpress:
    20kg hantlar x 10
    22,5kg x 10
    25,0kg x 10
    27,5kg x 8
    27,5kg x 8
    27,5kg x 5?

Decline bänkpress:
    60kg x 10
    80kg x 6
    80kg x 5
    80kg x 5
    80kg x 6 –>60kg x max

cablecross, en arm i taget
    vet ej vikt eller reps då jag enbart gick på att få bra kontakt och isolation i bröstet.

Sammanfattning:
    Ett intensivt pass med god kontakt, förhoppningsvis så piskar detta på mina bröst så att de vill växa!!:evil:

till nästa gång, ha en trevlig kväll!

Jorå, visst blev det pass i torsdags med. Rygg och biceps precis som planerat. Ett grymt pass som tog bra!, i dag e det lördag och axlarna och triccarna skall få sig en duvning, tänkte även lägga in några högreppare för bröst i slutet, men vi får se om jag hinner med detta. Ser fram emot kvällens pass något kopiöst. Efter passet i kväll så skall det frossas i mat, därefter skall återhämtningen påbörjas. Ha en trevlig eftermiddag, jag återkommer senare med resultat efter kvällens pass!

Jag tycker din militärpress är imponerande:emo-thumb Kör du det på fristång eller i smithen? kör du det bakom eller framför nacken?

Stanley wrote:
    Jag tycker din militärpress är imponerande:emo-thumb Kör du det på fristång eller i smithen? kör du det bakom eller framför nacken?

Tjenare, jag kör det i smithen, och ner till hakan ungefär, så där sjönk imponeringsfaktorn!;)

euphoric wrote:
    Tjenare, jag kör det i smithen, och ner till hakan ungefär, så där sjönk imponeringsfaktorn!;)

Äsch med tanke på din kroppsvikt så tycker jag du kör på rejäla vikter. Fortsätt såhär så kommer det bli riktigt nice:)

Stanley wrote:
    Äsch med tanke på din kroppsvikt så tycker jag du kör på rejäla vikter. Fortsätt såhär så kommer det bli riktigt nice:)

Tackar Stanley, jag gör mitt bästa!

Dagens resultat:

Militärpress:
    50kg x 20
    60kg x 10
    60kg x 10
    65kg x 5
    65kg x 5
    50kg x max

Axelpress hantlar:
    20kg x 10
    22,5 x 5
    22,5 x 5
    22,5 x 5

Hantellyft sida:
    5set á 10reps med 10kg

Hantellyft framåt:
    5set á 10reps med 10kg

Triceps pushdown:
    6 plattor av 10 x 10
    8/10plattor x 10
    10/10plattor x 10
    10/10plattor x 10

enarms tricepsextension över huvudet:
    5set á 10reps med 7,5kg hantel

liggande tricepspress med e-z stång:
    30kg x 10
    35kg x 5
    35kg x 5
    30kg x max –> smalbänk med e-z max antal reps

Bänkpress:
    50kg x 20
    60kg x 10
    Sammanfattning:
    Axeldelen av programmet kändes bra, även tricepsdelen var god, dock kan jag fläska på mer vikt på enarms extension. Imogon e det dags för en konditionsrunda, hoppas att det inte blir för kallt i blåsten! Sov gott!

Förkylnings tider!..f**n:evil:

Jag e snart ”back on track”..

:emo-thumb Äntligen har den hårddragna förkylningen försvunnit, det måste bero på all sol!

Idag körde jag ett pass som innefattande hela kroppen, passet kändes bra och pumpen var rejäl på var enskild muskelgrupp.

Imorgon e det måndag och tenta. Men på Tisdag skall här tränas bröst! yeeehaaa!:P

Ser bra ut, du har en bra grund att bygga på och väldigt bra off form.
    Inget som ser ut att släpa direkt, härligt att se!
    Några tävlingsdrömmar?

Bara att kötta på :up:

Martin. wrote:
    Ser bra ut, du har en bra grund att bygga på och väldigt bra off form.
    Inget som ser ut att släpa direkt, härligt att se!
    Några tävlingsdrömmar?

Bara att kötta på :up:

Tackar Martin!:)

Jo någonstans inne i hjärtat finns väl en önskan att någongång tävla, men det är inte hela världen om så inte blir fallet! Jag tränar framförallt för att må bra + att det är så j*vla skoj!
    Ha en trevlig dag!

Bröst stod på schemat idag.

Incline hantelpress
    25kg x 10
    27,5kg x 10
    30kg x 7
    30kg x 7
    30kg x 7

Bänkpress:
    60kg x 10
    75kg x 7
    70kg x 7
    60kg x max (max = 7reps)

Pec-dec:
    ?kg x max i tre set

Decline bänkpress:
    60kg 10
    70kg x 5
    70kg x 5
    70kg x 5

Cablecross, en hand i taget:
    5/10plattor x max i 3set

..sen blev det uppenbart för mig att jag inte kan träna axlar triceps på lördag, så jag körde vidare.

Axelpress Hantlar
    20kg x 10
    20kg x 10
    20kg x 10
    20kg x 5

Hantellyft sida:
    10kg x 10
    10kg x 10
    10kg x max

Triceps pushdown:
    10/10plattor x 10
    10plattor x 10
    10plattor x 10
    8 plattor x max

Enarms tricepsextension:
    7,5kg x 10 i tre set

Sammanfattning: Ett riktigt skönt pass! Blev dock lite ”overkill” med axlar och triccar med, men kul var det!
    Det blir alltid något slags glädjerus av träningen, något som man sedan kan använda hela dagen för att må prima. Idag har jag den känslan, och jag vet att jag kan sätta mig ner i kväll och slappna av, och känna hur LHC kommer att piska Färjestad :emo-thumb

tjenare, har haft ganska fullt upp, därav avsaknaden av uppdateringar. Mwen jag kan gladeligen berätta att träningen flyter prima och vikten går uppåt. :) Tänkte även bifoga två bilder:
    [http://imageshack.us [img=http://img233.imageshack.us/img233/3287/db2er1.jpg]]

[http://imageshack.us[img=http://img364.imageshack.us/img364/6435/db3ju1.jpg]]

Körde ett pass med rygg och biceps idag. Passet var otroligt bra och kändes som om det gjorde rejäl nytta!

Körde latsdrag
    sittande rodd
    frivändningar
    omvänd pecdec
    koncentrationscurl
    scottcurl
    raka bicepscurl.

Imorgon skall jag gå och piska axlar,triceps samt vader! Vill att det skall bli Lördag NU!!

Ytterligare en vecka, och åter igen massor att göra. Alla pass på gymmet denna vecka har funkat riktigt bra, känns dock som tiden knappt räcker till, men har man viljan så finns det alltid ett sätt!!

Nästa vecka så fortsätter träningen i samma intensitet!:nod

Blev löpning idag, det gick mycket bra. Har en och samma runda som jag kört nu några gånger. Dagens tid blev 24min, det säger dock inte så mycket eftersom jag inte vet hur långt det är. Men nästa gång så kan man ju se om det går bättre!

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 63 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.