Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Hård i december – biffen tar nya tag!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 juni, 2006 at 19:31 #982531Anonym anvandareMember
Tänkte skriva lite om mina tankar kring och hur jag räknar kcal[/b], ifall det är av intresse…
Råvaror[/b] typ havregryn, brukar jag köpa det märket som har minst energi/100g[/b] för bästa mättnadskänsla.
Tex Fiberhavregryn från AXA[/b] ger 50g k/100g. Räknar endast kolhydraterna och fettet.Undantaget är Kycklingfilé[/b], där köper jag ofta den billigaste (ätbara) jag hittar. Brukar innehålla 18g (Torsåsens) eller 23g (Lagerbergs) protein/100g. Jag brukar köpa den med högst proteininnehåll[/b], för att få mest protein för pengarna.
Skär bort fettet och sköljer kycklingen innan jag kryddar och steker den och räknar enbart proteinet.Parboiled ris[/b] (80g k) kör jag nästan alltid på, och ibland råris[/b] (74g k.) råris = mindre energi/större mättnadskänsla.
Väger riset, kokar det och väger det igen. I riset räknar jag endast kolhydraterna.Grönsaker[/b] jag äter är (ofta) tomat, gurka, morot, vitkål, paprika och broccoli. De innehåller 2-7g k/100g, jag räknar snittet till 5g k/100g grönsaker.
Olja[/b], fiskolja, solrosfrön, krossade linfrön, jordnötssmör, oliver etc väger jag på matvågen och räknar enbart fettet från dessa källor.
Steker aldrig i olja, utan i vatten.Självklart blir det en liten felmarginal[/b] då man gör såhär, men jag räknar så för att göra det enkelt för mig. Det totala intaget under en dag är därmed inte exakt som jag skriver. Nu vet ni det oxå…
Att ”gå på känsla” vad gäller maten funkar inte för mig, jag måste stenkoll annars äter jag tredubbelt så mycket som jag får..
Har ni kommentarer[/b], så släng in dem vettja! :emo-thumb
16 juni, 2006 at 20:53 #982532Anonym anvandareMemberDet jag saknar är fettet. Äter du ingen ALA/Omega 3/nötter? Steker du i rapsolja? Det är oxå kalorier… Men du vet ju hur jag är på min diet…Skriver faktiskt ner tom salladsbladen..
Kör hårt!
Kram
Mirre16 juni, 2006 at 21:30 #982533Anonym anvandareMemberMirre wrote:Det jag saknar är fettet. Äter du ingen ALA/Omega 3/nötter? Steker du i rapsolja? Det är oxå kalorier… Men du vet ju hur jag är på min diet…Skriver faktiskt ner tom salladsbladen..
Kör hårt!
Kram
MirreKlart jag äter fett. Och det räknar jag självklart varje gram av… Syftet var inte att redovisa VAD jag åt under dieten, utan hur jag räknar det jag äter. Hur dieten ser ut, vilket fett jag äter, har jag nog redovisat hundra gånger i journalen
Ps Mirre. Jag editerar inlägget ovan.
16 juni, 2006 at 22:03 #982534Anonym anvandareMemberLinn wrote:Tack, Ripper!
Krallig kanske jag e nu.. men jag försöker göra nåt åt det
Ska ju bli hård så småningom!! :nodDet tvivlar jag inte ett dugg på, börjar längta en aning att gå på en strängare diet jag med när man läser i alla journaler, är en speciell känsla,…som sagt lycka till, kikar in om ett tag igen!
ha det fint och kör hårt!
16 juni, 2006 at 22:11 #982535Anonym anvandareMemberRipper wrote:Det tvivlar jag inte ett dugg på, börjar längta en aning att gå på en strängare diet jag med när man läser i alla journaler, är en speciell känsla,…som sagt lycka till, kikar in om ett tag igen!ha det fint och kör hårt!
Visst är det kul att dieta.. du vet inte vad du går miste om
Jag ska kämpa på!! Om några veckor ska du se.. så har det sagt ”poff”16 juni, 2006 at 22:25 #982536Anonym anvandareMemberTRÄNINGEN:[/b] :aggresiv:
STYRKA: Rygg/biccar 60 minuter
CARDIO: 2 timmar, 40 minuterDAGENS INTAG: [/b]
K: 200gram- 800kcal
P: 200gram- 800kcal
F: 40gram- 360kcal* 170g Havregryn
* 200g potatis
* 175g kycklingfilé
* 20g naturellt jordnötssmör
* 8g olja
* 10g solrosfrön
* 1 banan + 4 riskakor
* Vassle + kasein
* 250g KesellaUngefär 2000kcal[/b]
Kändes som den perfekta ätardagen[/b]. Har verkligen njutit…
16 juni, 2006 at 22:32 #982537Anonym anvandareMemberFrida-Mari wrote:Tack Linn! Du förklarar jättebra och enkelt. Bamsekram till min bästa inspirationskälla, största idol & trevligaste tjej!! (Jonas får tycka att vi ska hyra ett rum, du vet att vi alltid har ett ledigt här hemma hos oss för dej )Vad gulligt sagt! Och du vet att jag finns där, om det är något du behöver hjälp med nu eller när dieten drar igång!!
Kramar till en grym tjej och en bra kompis!!16 juni, 2006 at 22:50 #982538Anonym anvandareMemberMÅLSÄTTNINGEN[/b] som var att komma ner till 62kg innan sista Juni, känns aningen svår att uppnå.
Det har hänt endel med formen senaste veckan och måtten har minskat. Får hoppas det fortsätter så och att det börjar lossna med vikten snart oxå..
Jag kämpar vidare!! Och håller er uppdaterade:emo-thumb17 juni, 2006 at 10:28 #982539Anonym anvandareMemberFrida-Mari wrote:Bäffen!!!
Jag å Maggan går på gymet t 10:30 imorgon, han ska köra en timmes cardio, och jag känner att jag fesat hela veckan så jag tror jag ska dra ett riktigt ordentligt helkroppsprogram & sen vila söndag & komma på banan med ny journal & allt på måndag Sen kl 12 imorgon är det box -vågar du?? Annars kan vi ta vår rutinrunda? Nu ropar pipan Sov Gott! Kram!Natilusmetoden idag? Borde jag oxå testa så kanske man börjar växa lite :nerd:
Jag har precis vaknat, tänkte promenera till gymmet för att cykla och köra bröst! Är nog klar vid 13.
Jag är ALDRIG på gymmet före 11-12, haha är ingen morgongymmare direkt :p
Vi hörs i em! Kram!17 juni, 2006 at 14:40 #982540Anonym anvandareMemberPromenad till gymmet 40 minuter + cykel 15 minuter.[/b]
Tog en proteindrink, sen körde jag:BRÖST[/b]
Hantelpressar 4×10
Lutande flyes 4×10
Raka flyes 2×12
Pullover 5×10
Cablecross uppåt 3×12-15Tufft och intensivt pass på 35 minuter, som faktiskt gick skitbra!![/b] Kände av högeraxeln i mitten av passet, men sen var det lugnt. Körde mest övningar på plan bänk iom att jag lättare kan koppla ur axlarna då (och känner inte av det onda lika mycket.)
Cyklade 10 minuter efteråt.[/b]HITTILLS.. [/b]
55 minuters cardio.
11.50 Vassleprotein.
12.00 BRÖST + 10 min cardio
13.00 Riskakor, c-vit.
14.00 Fiberhavregröt, vassle/kasein (50/50) + 1 ägg.
15.25 Kyckling, lite potatis, grönsaker, olja.
18.10 Kyckling, grönsaker, olja, fiskolja.
30+ 30 minuters promenad
21.00 250g kesella, fun light + krossade linfrön & solrosfrön.
22.20 Nötkött, gurka, oliver, dijonsenap.
23.40 KaseinproteinPLANERAT INTAG: 1650kcal[/b]
K: 80gram- 360kcal
P: 220gram- 880kcal
F: 50gram- 450kcal17 juni, 2006 at 15:56 #982541Anonym anvandareMemberGlömde skriva morgonvikten[/b] som var 65,3kg dvs oförändrad . Tror det var ökningen av kolhydrater igår som gjorde att jag inte gått ner ytterligare.
Jag kommer fortsätta ligga på max 100g[/b] lö-sö, 150g [/b] vilodagar och 200g[/b] då jag jobbar och tränar. Proteinet ligger konstant högt och på minst 200g. Fettet justeras i samband med kolhydraterna, mindre kolhydrater = mer fett osv.. DET TOTALTA INTAGET hamnar på mellan 1650-2150kcal.[/b]
17 juni, 2006 at 21:28 #982542Anonym anvandareMemberKvällspromenad 2x 30minuter[/b] för lite ärenden..
Måste bara berätta en rolig sak. Pratade med min mamma i telefon igår och som alltid kom vi in på diet… Hon visste inte att jag planerar att köra SM, utan trodde enbart Lucia. Jag tänkte mig inte för och råkade nämna att det ”bara är 16 veckor kvar”. Haha vet ni vad hon sa? ”Men oj vad tiden går fort, det är ju snart december!” Hon kom iofs på det ganska fort och sa ”eller, du tänkte väl inte köra SM? Men Linn, stressa inte så, du kan ju tappa muskler.” Hon e för gullig, mamma.
17 juni, 2006 at 21:46 #982543Anonym anvandareMemberLinn wrote:Kvällspromenad 2x 30minuter[/b] för lite ärenden..Måste bara berätta en rolig sak. Pratade med min mamma i telefon igår och som alltid kom vi in på diet… Hon visste inte att jag planerar att köra SM, utan trodde enbart Lucia. Jag tänkte mig inte för och råkade nämna att det ”bara är 16 veckor kvar”. Haha vet ni vad hon sa? ”Men oj vad tiden går fort, det är ju snart december!” Hon kom iofs på det ganska fort och sa ”eller, du tänkte väl inte köra SM? Men Linn, stressa inte så, du kan ju tappa muskler.” Hon e för gullig, mamma.
Åh, ja, vilken mamma!! Vad roligt med ett sådant stöd! Är hon oxå insatt i träningsvärlden?
Följer din tråd, tycker du är så cool!
17 juni, 2006 at 21:57 #982544Anonym anvandareMemberLatsdragaren wrote:Åh, ja, vilken mamma!! Vad roligt med ett sådant stöd! Är hon oxå insatt i träningsvärlden?Följer din tråd, tycker du är så cool!
Har otroligt stöd från mina föräldrar, vilket jag är väldigt tacksam över. Jag är envis jäkel och hade gått min väg oavsett… men det är ju alltid skönt när man vet att de står bakom en.
Nja mamma är väl inte så insatt (kan dock endel om kost, träning, tävling- det jag har berättat) men hon tycker det är kul att jag tävlar och är jättestoltKul att du gillar tråden! :emo-thumb
17 juni, 2006 at 22:05 #982545Anonym anvandareMemberLinn, jag är imponerad av dig ska du veta.
Den motivationen, den målmedvetenheten och dessutom dessa föräldrar…:pMen man smittar väl av sig, i början var proteinpulver doping och nu är det en väsentlig skillnad på kasein och vassle för mina föräldrar. Dessutom gillar de inte att jag slarvar med kosten, dvs. äter med mindre än 3-4h mellanrum. hahahaha….
Nåja, stöttar dig hela vägen!:up: -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.