Hård i december – biffen tar nya tag!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Hård i december – biffen tar nya tag!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 271 through 285 (of 705 total)
  • Author

Jäklar vilken skillnad bara på en vecka! :up:
    Riktigt bra kämpat, du förtjänar alla framsteg-
    du har ätit sååå lite, kämpar så hårt, ingen ätar dag och
    ändå är du glad och utstrålar positivenergi som smittar av sig till alla vi som läser din journal.
    Du är bäst! :worship:

Frida-Mari wrote:
    Slutar 15 onsdag så det skulle va perfa! ;) Hörs under dagen, KRAM

Jag fick ingen tid den här veckan.. :( inte förrän 27:e (tisdag). Men då har det gått en månad, fatta vilken skillnad det kommer va 8)

Hörs om prommisen ikväll!!

/Kram

Dagens pass: biceps!! [/b]

nej nu skojar jag bara :p det är vilodag idag.. :emo-thumb

Blir en promenad med Frida ikväll, i värsta ”Frida-tempot”!! ;)

Måste springa, har kyckling på spisen….

Ulrika Johansson wrote:
    Jäklar vilken skillnad bara på en vecka!
    Riktigt bra kämpat, du förtjänar alla framsteg-
    du har ätit sååå lite, kämpar så hårt, ingen ätar dag och
    ändå är du glad och utstrålar positivenergi som smittar av sig till alla vi som läser din journal.
    Du är bäst!

Tack Ulrika!! :)
    Ärligt talat fattar jag inte hur jag klarar mig utan ätardag ;) JAG liksom?! :|
    Tror det är mina kompisar (Frida, Pernilla)s form som motiverar mig! Haha kan inte vara tjockare än de jag umgås med :p

Frida-Mari wrote:
    Du kommer va stenhård. Bra! Får du ”sätta” din naprapat på plats :p Så han inte kan reta dej igen

Yes! Haha.. han som sett mig varje månad, han tycker verkligen jag är fet.. Det tycker inte jag :| Men bättre ska det bli!!

Frida-Mari wrote:
    Luras inte så där jag skrek nästan rakt ut, Spiken hoppade till och blev skraj ;) Du har ju vilodag idag förutom maratonmarsch med Minibiffen

;) Ses snart tjejen!!

VILODAG![/b] :nod

Morgonpromme 45 minuter
    Delat post 2 timmar
    Kvällsprommis med Frida 70 minuter

Idag 2060kcal:[/b]
    K: 150g- 600kcal
    P: 230g- 920kcal
    F: 60g- 540kcal

Om det blir nån träning morrn blir det nog Armar…kanske!

Om vikten inte börjar röra på sig snart (inom en vecka) tänkte jag lägga in ”chockardagar” ungefär var tionde dag. Jag kommer enbart ”äta på” under första delen av dagen, för att inte gå upp för mycket i vikt (dra på mig vätska).
    Tror kroppen strävar emot lite pga MKT träning och cardio.. : Denna vecka kommer bli lite lugnare på den fronten, pga jobb. Lite mindre styrkepass och lite utrymme för återhämtning efter två relativt tuffa träningsveckor.

Morgonvikt kommer rapporteras max två gånger i veckan hädanefter och då endast viktnedgång 8)

Sovit lite och haft en tung dag på jobbet.. fan nu suuger det verkligen : men det är hela TVÅ DAGAR KVAR TILL SEMESTERN TJOHOO!!! [/b]:kicking:

05.30-06.35 Rask promenad till jobbet 65 minuter.[/b]
    06.45 Fibergröt, prottepulver.
    09.20 Kasein.
    11.15 Kyckling, ris, grönsaker.
    12.00-14.05 Delat post intensivt![/b]
    14.15 Kött, ris, grönsaker, olja.
    16.30 kasein, solrosfrön.
    17.00-17.50 VILA[/b]
    18.10 Kyckling, ris, olja, grönsaker.
    ca kl 19-20.30 TRÄNING[/b]
    Mål 7: Riskakor, wheyprotein.
    Mål 8: Protein + fettkälla.

Var så trött och var tvungen slagga en timme för att orka iväg på träning. Är lite piggare nu och ikväll ska det köras ARMAR.[/b] Tror jag iaf..
    Hoppas alla är och glor på det där jävla fotbollen, så jag har gymmet för mig själv!! ;)

Linn wrote:
    Hoppas alla är och glor på det där jävla fotbollen, så jag har gymmet för mig själv!! ;)

:D

Du är grym Linn!!! Hoppas att träningen känns bra!
    Se till att sova ordentligt inatt, snart har du ju semester!
    Jäklar vad du kör på bra! Först promenad till jobbet,
    sedan postutdelning och nu träning! Härligt,
    man blir så satans pigg av att läsa det här! Ska dra iväg
    till gymmet nu alldeles strax och köra järnet
    jag också!
    Tack för ännu en motivationskick!!!

Kör hårt!!!
    :yahoo:

Hade varken tillräckligt med energi eller motivation för att genomföra ett ordentligt pass ikväll. Sedan värkte axlarna 👿 ( har slut på mitt super-liniment.) Så det blev mest träning för egot! :|

BICEPS:[/b]
    Kabelcurl i maskin
    Z-stångcurl
    Scottcurl
    Repdrag uppåt (special á la Patrik)
    Enarms egocurl i cc

Körde ungefär 14 set, räknade inte repsen, bara matade på. Kändes alldeles lagomt med ett kort ”biceps-ego-pass” idag. Avslutade med 10min tokcykling ;) och 10 minuter nedvarvning på bandet.
    Planerar att köra Bröst, triccar och ben primärt i dagarna, sen blir det nog rygg i helgen.

Nästa pass blir imorrn eller torsdag, beroende på hur det känns med axlar, jobb och energi.

INTAG 2050kcal[/b]
    K: 200g
    P: 200g
    F: 50g

Vikten ligger fortfarande på 65… boy do I need to speed this ;)
    Snart bara 15 veckor kvar!![/b]
    OM jag inte hinner bli tävlingshård.. då satsar jag på att gå ner till en bra form, hålla vikten och sedan köra järnet mot LUCIA istället!

Kommer väga mig fredag, för en (halv ev.) ätardag, men är vikten inte tillfredsställande kan det bli söndag. Måste dock tänka på att inte vara för svullen under kalipermätningen på tisdag (risken för felmarginal ökar markant.)

Kommer dra ner kolhydraterna idag, försöka hamna kring 100-120gram, och öka fettet till 60gram.

Börjar klockan åtta idag och det är skönt! :emo-thumb
    Promme ca 06.20-07.30

Frida-Mari wrote:

Börjar du senare för att orka med ”ungarna” i em?? :|

Du har nog tagit fel på dag, det var igår jag var ”barnvakt” ;)
    Vi börjar alltid kl. åtta dagen efteråt, för att man blir tvungen att invänta och ”natta” alla :) vilket gör dagen låång.. och TUNG

Dagens käk:[/b]
    LÅGKOLISDAG…

07.50 40g fiberhavregryn, vassle, 10g solrosfrön.
    10.15 Kycklingfilé, pyttelite ris, grönsaker, olja, dijon.
    11-13.40 Delar post, bra tempo.[/b]
    13.55 Vassleprotein, ris + 1 pepsi max.
    15.10 Kycklingfilé, grönsaker, olja, oliver, dijon.
    16.30-17.45 TRÄNING[/b] tog halva proteindrinken efter 40 min.
    18.00 Riskakor + resten av drinken.
    Promenad hem 40 minuter. [/b] :kicking:
    19.15 Kasein m krossade linfrön & solrosfrön.
    21.45 kyckling, grönsaker, fiskolja.

K: 95gram- 380
    P: 220gram- 880
    F: 60gram- 540
    Kcal: 1800

BRÖST, BAKSIDA AXLAR[/b] + lite biccar[/b]

Börjar bröstpasset med att värma upp baksidan.

Körde följande övningar:
    Sittande rotator m hantel
    Framålutande hantellyft (sittande på bänk)
    Hantelpressar på bänk, plana och lutande.
    Lutande flyes på bänk
    Drag nedifrån i cc
    Framåtlutande drag i cc (utan handtag, tog så mycket bättre!!)
    Liggande baksida m hantel
    Flyes-stretch döskön, får verkligen bra sträck i pecsen.
    Scottcurl i maskin: 1 lätt set, 2 tunga + 1 dropset

Kul pass!![/b] Det första jag fick höra när jag skulle sätta igång var: ”du blir bara hårdare och hårdare”. Då gick ju allt på räls sedan! ;)
    Axlarna gör ont, ont.. och visst är viljan egentligen bara dumdristighet. MEN jag vägrar låta det påverka träningen mer än det redan gör.
    Jag sabbade för axlarna för länge sedan (fel teknik) och har inte kunnat köra fullt ut/tungt på vare sig bröst eller axlar sedan dess. Men växt har jag ju gjort! För att jag TROTSAT smärtan.. Men vad ni än gör, gör inte det! (Bara jag som inte följer mina egna råd.. :| )

Till konversationen på gymmet..
    Pernilla: ”Det syns att det börjar hända saker! Hur mycket har du gått ner egentligen?”
    Jag: fan jag går ju inte ner..
    Pernilla: ”Skojar du? Haha, det är nåt fel på dig!”
    Jag: :)

Måste bara berätta en rolig sak som hände på ”rundan” idag. Mötte en budkille och han stannade mig för att han inte hittade ett företag i närheten. Saken var den att han kom bort sig lite och det var lite oklart vad han ville.. Ja? tillslut kom frågan. Nästan så mitt tålamod tog slut där, då jag tvingades till detta säkert 10 sekunder långa avbrott i delningen! Kontentan? Han såg biffens armar 8)

Frida-Mari wrote:
    Haha oki My misstake, du ang imorgon..jag stänger. Men om du är ledig på fre så tar jag gärna en prom runt 22:45 när jag kommer hem så kan Maggan naprapata dej innan?

Jag gör sista dagen imorrn!! Tjohoo!! Så jag kommer gärna sent, ingen fara.
    Då hinner jag träna först.. fast jag tänkte vila, eller.. har inte bestämt! :)
    Men du, INGET gym verkar ha öppet i midsommar, inte ens mitt och de har fan öppet på julafton :| Får smita in hos dig och köra lite kanske? ;)

Lyckades komma under 100g kolhydrater idag och det har känts riktigt bra trots jobb och träning. Kommer köra på ett liknande upplägg imorrn, i och med att jag planerar att ”festa till det” lite med maten någon dag i helgen. Kommer väga mig fram till dess, dvs imorrn och fredag, sedan beroende vilken dag jag ”äter” på. Detta för att se om det är kolhydraterna (vilka jag i princip inte åt förra dieten) som gör att jag inte går ner i vikt… :what:

Planen för morgondagen är iaf runt 1800kcal som idag och omkring 100g kolisar.

Nedräkning till sista arbetsdagen… har endel att ta hand om inför semestern så det blir väl en halvlång dag. Träning eller vila har jag inte bestämt, men det lutar nog åt ett pass! :)

Kvällspromme med Frida ganska sent..

Over and out, gonatt!

Viewing 15 posts - 271 through 285 (of 705 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.