Hård i december – biffen tar nya tag!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Hård i december – biffen tar nya tag!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 301 through 315 (of 705 total)
  • Author

Så har jag firat midsommar med Frida, Magnus samt några andra. Vi var på skansen och hade ätardag!
    Blev brutalt massa käk och ni får gärna gissa viktnuppgången.. om jag nu vågar skriva ut den.. :|

Kosten kommer se lite annorlunda ut nu, låga kolisar i några dagar samt lite annat. Skriver mer om det imorrn.

Nu ska jag ta och sova lite..!

Morgonpromenad 70 minuter[/b] i det härliga vädret! :emo-thumb

KOSTEN[/b]
    lördag-tisdag: lågkolisdagar med kolhydrater endast till frukost och efter träning, totalt 70g kolisar, 200g protein, 50g fett. Kcal: 1530
    (Undantaget idag då jag kör en riktig lågdag med 70, 170, 40 kcal: 1320)

onsdag-fredag: 100g k, 210g p, 50g f. Kcal: 1700
    Lördag-söndag: 150g k, 210g p, 50g f. Kcal: 1900

Viktkoll 1. ONSDAG
    Viktkoll 2. LÖRDAG

Denna veckans lägstavikt var 64,6kg, men jag ligger betydligt högre nu efter ätardagen… Tanken är att ligga lågt på kolisar tills jag tappat de kilon jag lagt på mig och sedan fortsätta justera kcal, kolhydrater och fett upp och ner.
    Har ingen viktrelaterad målsättning inför nästa vecka, beror lite på vad vägningen visar.

Du behöver väl inga sparkar ”där bak”… ;) Ser toppen ut, Linn! Både motivationen o bilderna!! Hoppas du haft en fin midsommar.. Kör på! :p *KRAMKRAM*

Sofia wrote:
    Du behöver väl inga sparkar ”där bak”… ;) Ser toppen ut, Linn! Både motivationen o bilderna!! Hoppas du haft en fin midsommar.. Kör på! :p *KRAMKRAM*

Haha.. det behöver man alltid ;)

Tack Sofia, hoppas dieten rullar på bra för dig oxå! :emo-thumb
    KRAM

Frida:

Haha skön bild, det syns ju inte vad jag gör… :p

Och du, du får snacka hur mycket du vill på våra promenader!! Det är jag som kanske är lite för tyst ibland 😮 Men vi kompletterar varann bra ;)

BRÖST[/b]
    Egentligen ingen bröstdag men jag offrade mig för Fridas skull. Vi körde lika olika övningar, mina axlar gjorde ont idag och palla inte bänken.. Frida däremot drog till med 95kg och PB framför mina ögon. Grymt jobbat!! :emo-thumb

* lutande hantelpressar
    * pullover på bänk
    * lutande flyes
    * cablecross uppåt
    (bilder från passet finns i Fridas journal ”December i Sikte”)

20 minuters cardio. Proteindrink, riskakor.
    70 minuters promenad genom stan :kicking:

Intaget som planerat lågt ca 1300kcal.

Promenad till gymmet 40 minuter + cykling 20 minuter :emo-thumb
    Proteindrink före styrkan.

CHINS,LATS, TRICEPS, DIPS:[/b]
    Chins 3*max
    Breda latsdrag 4*10
    Pullover 3*12
    Repdrag över huvudet 4*12
    Breda pushdowns 3*8
    Dips 3*max

Blev ett skönt morgonpass före frukost idag! Gymmet har nya öppetider och öppnar inte förrän 12, vilket gjorde att jag sov alldeles för länge idag. Inte lyckats vända tillbaks dygnet än, suck..
    Passet gick ganska bra, hade högt tempo och bra ”tryck i bitarna”! :P

Dagens käk:[/b]
    *13.00 Proteindrink
    *14.15 riskakor
    *15.15 fibergröt, protte, solrosfrön.
    *17.30 Kycklingfilé, vitkål, fiskolja + cottage cheese, kanel, solrosfrön.
    *20.20 Kycklingfilé, morot, lök, oliver + 1 ägg.
    *22.30 Kasein, fiskolja.
    Dagens intag står i ett tidigare inlägg, men jag drar det ändå.
    Kcal: 1530 70g K, 200g P & 50g F.

Ska ta en promenad i solen snart! :emo-thumb

Edit: fyller på med alla dagens måltider.

Aktivitet, tid, kcalförbrukning.[/b]

Promenad, 40 minuter, 172kcal
    Cykling, 20 minuter, 136kcal
    Intensiv styrka, 45 minuter, 306kcal
    Promenad 70 minuter, 301kcal
    Totalt: 915kcal

Basal energiförbrukning (vid vila)= 1750kcal [/b] + 915 = 2665kcal

Intag: 1530kcal
    Förbrukning: 2665kcal
    Underskott: 1135kcal ;)

Hallå Biffen!! ;) Vad skönt för dig att ha semester. Är gammal postiljon jag med! Första sommaren jag inte jobbade som brevbärare gick jag genast upp några kilon. :( Hejjar på dig inför SM. Du är en grym förebild!! :)

Var i Sverige hålls SM i år? Fitnessfestivalen är väl alltid i Gbg? Vill ju inte missa att heja fram min stora idol :yahoo:

Emelie wrote:
    Hallå Biffen!! Vad skönt för dig att ha semester. Är gammal postiljon jag med! Första sommaren jag inte jobbade som brevbärare gick jag genast upp några kilon. Hejjar på dig inför SM. Du är en grym förebild!! :)

Tack Emelie!
    Ja, visst känns det underbart att inte behöva gå upp halv fem imorrn!! ;)
    Sen är jag så jäkla trött på det där jobbet… fördelen är man kan äta så mycket mer när man dietar!! Undrar oxå vad som händer om jag slutar jobba där, speciellt om jag inte dietar, jag som är galen i mat! :|

LiMi wrote:
    Var i Sverige hålls SM i år? Fitnessfestivalen är väl alltid i Gbg? Vill ju inte missa att heja fram min stora idol :yahoo:

Aros Kongress center, Västerås 7-8:e oktober :bb2:

Frida-Mari wrote:
    Beefcake! Jag henkar på tisdag om det är ok? Fixade sej på jobbet. Vi kan ta en heldag ;)

Självklart!! :emo-thumb Vet du vad, jag är nästan lika spänd över din mätningen som min! :p

tjena biffen! hur går dieten? kommer du slänga upp fler posebilder snart?
    så man få se hur formen kommer fram?

Viewing 15 posts - 301 through 315 (of 705 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.