Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Hård i december – biffen tar nya tag!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 juni, 2006 at 10:07 #982621Anonym anvandareMemberjojje83 wrote:tjena biffen! hur går dieten? kommer du slänga upp fler posebilder snart?
så man få se hur formen kommer fram?Tjena jojje,
Dieten går bra. Men jag kan ju inte ta för ofta, då ser man ju ingen skillnad men Frida är så envis, hon vill fota mig varje gång
Så bilder dyker säkert upp! :emo-thumb26 juni, 2006 at 10:48 #982622Anonym anvandareMemberLinn wrote:Tjena jojje,
Dieten går bra. Men jag kan ju inte ta för ofta, då ser man ju ingen skillnad men Frida är så envis, hon vill fota mig varje gång
Så bilder dyker säkert upp! :emo-thumbHaha! Låter bra det!!
26 juni, 2006 at 12:09 #982623Anonym anvandareMemberMorgonpromenad 70 minuter[/b] :kicking:
Skumt väder, kvavt och regn i luften.. Hoppas solen kommer tillbaks, det är så mörkt här nere i källarn.Har redan tappat (pissat ut) 5 av de 7 kilona jag la på mig i fredags, så nu känns det lite bättre! :emo-thumb
26 juni, 2006 at 12:37 #982624Anonym anvandareMemberLinn wrote:Morgonpromenad 70 minuter[/b] :kicking:
Skumt väder, kvavt och regn i luften.. Hoppas solen kommer tillbaks, det är så mörkt här nere i källarn.Har redan tappat (pissat ut) 5 av de 7 kilona jag la på mig i fredags, så nu känns det lite bättre! :emo-thumb
7 kilo [/b]:what: :what: Vågar man ha en ätardag efter denna info? Huu…
26 juni, 2006 at 12:48 #982625Anonym anvandareMemberLiMi wrote:7 kilo [/b]:what: :what: Vågar man ha en ätardag efter denna info? Huu…Du kan vara LUGN!! Det är bara jag som går upp 7kg! :p Kolla vad jag skrev att jag åt och se om du lyckas få ner det.. då kanske
26 juni, 2006 at 13:08 #982626Anonym anvandareMemberLinn wrote:Du kan vara LUGN!! Det är bara jag som går upp 7kg! :p Kolla vad jag skrev att jag åt och se om du lyckas få ner det.. då kanskeJa du är verkligen grym på att äta
26 juni, 2006 at 13:14 #982627Anonym anvandareMembertror inte att jag skulle få i mig allt det du åt på ätardagen,, tänkte mest på fukosten,, den var ju brutal verkligen!
26 juni, 2006 at 13:25 #982628Anonym anvandareMemberGrym ätardag. Fan, där ligger man i lä. Fast jag åt ändå satana hela helgen. Man vill ju bara fortsätta idag. Magen har vant sig.
26 juni, 2006 at 13:46 #982629Anonym anvandareMemberEn sådan frukost hade nockat mig totalt!
Hade inte orkat stå på benen utan stupat ner i sängen igen och sovit minst ett dygn och missat resten av ätardagen.
Men det verkar funka för dig, du har ju nästan tappat hela viktuppgången igen, jag fattar inte hur det går till?
Hade jag haft en sådan dag skulle det säkert ta veckor innan jag var nere på noll igen.
Fast du äter ju jätte lite i mellan dina dagar med högt intag vilket jag inte gör antagligen är det det som är skillnaden?
Kämpa på nu och ät en chokladboll för mig också nästa gång du laddar på.26 juni, 2006 at 18:20 #982630Anonym anvandareMemberTack allihop
Har faktiskt inte haft någon ätardag på tre veckor… klart jag fick ner det där lilla!Ulrika: det är bara att dra ner på kolisarna i några dagar (och dricka mycket vatten) så tappar du vätskan du lägger på dig under ätardagen (läs får springa på toa hundra gånger ) Jag ligger på 70g/dag i fyra dagar nu, dvs enbart gröt och riskakor (se ex nedan.)
Dagens deff-aktivitet:[/b]
10.30-11.40 Morgonpromenad 70min [/b]
12.00 50g fiberhavregryngröt, wheyprotein, 10g solrosfrön.
13.00 Kaffe!
13.15-14.15 Promenad till gymmet 1h. [/b]
Proteindrink före och under passet.
14.30-15.45 TRÄNING[/b]
16.00 Riskakor.
16.30-17.30 Promenad hem från gymmet 1h.[/b]
18.00 Kycklingfilé, äggvitor, vitkål, tomat, dijon + fiskolja. Även lite kasein m krossade linfrön i.
20.35 250g kvarg, fun light, kanel, solrosfrön.
22.50 Kasein, fiskolja.26 juni, 2006 at 18:58 #982631Anonym anvandareMemberHAMSTRINGS/MAGE/BÅL + BENSPARK. [/b]
Liggande lårcurl: 1*12, 2*10, 1*8, 1*7
Sittande lårcurl: 3*10, 1*8
Benspark: 1*12, 3*10, 1*9
Ryggresningar: 3*10
Korsrygg i ”sittande rodden”: 1*12, 2*10
Bål, stående m hantel: 3*10
”Plankan”: 2* maxtid (lyfter ett ben efter 20sek.)
+ lite mage.
Tog 60 minuter inkl stretch. Kände mig lite halvseg idag, jävla allergi..skit 👿 Ökade dock i baksida lår och kände mig otroligt mycket starkare än senast på samma maskin!! Älskar verkligen cybexmaskinerna de har på FLEX!![/b]
Korsryggen är skum (känner på ena sidan) får absolut inte fuska med att köra bålen nu.. är superviktigt!! Ger grym stabilitet i hela kroppen och benträningen kommer gå grymt mycket bättre! :nod26 juni, 2006 at 22:28 #982632Anonym anvandareMemberDagens intag: [/b]
K: 80gram
P: 190gram
F: 50gram
Samma antal kcal (1530) som beräknat men bytte ut 10g protein mot 10g kolhydrater i och med att jag åt kvarg till ett av målen.Träningen:
Lite mer cardio än normalt idag: blev drygt 3 timmars promenad! Benpasset gick ganska bra, känslan var bra men jag besväras endel av allergin tyvärr..Maten:
Dålig variation men inga problem, maten är god och jag har inga hungerkänslor. Kroppen har inte vant sig vid de låga kolhydraterna än och jag försöker träna tidigt (gärna förmiddag) för att inte bli alltför seg.Formen:
Har tappat nästan all vätska jag la på mig under ätardagen och jag känner mig hårdare. Det känns som det går framåt, och jag tror vikten kommer peka nedåt i dagarna.Tisdagens träning blir ett morgonpass[/b] som igår, tycker det är superskönt!! Piggnar verkligen till!
Därefter blir det shopping med Frida[/b] och ett naprapatbesök med kalipermätning!![/b] Vi är superspända båda två26 juni, 2006 at 22:40 #982633Anonym anvandareMemberAllergin gör mig trött också! Så typiskt, man går och längtar efter sommar och värme och sen när det kommer så är det jobbigt att vara ute för då blir allergin bara värre.
Fortfarande ofattbart för mig hur man kan ligga så lågt på kcal-intag, hur fan ska deffen gå för mig? Däremot skulle jag greja din ätardag utan problem
26 juni, 2006 at 22:47 #982634Anonym anvandareMemberSilvia wrote:Allergin gör mig trött också! Så typiskt, man går och längtar efter sommar och värme och sen när det kommer så är det jobbigt att vara ute för då blir allergin bara värre.Min allergi är mot katter, tror jag.. ”Minibiffen” har tre stycken fått massa kläder av henne… jättesnällt!! men mina ögon blubbar ihop..
Silvia wrote:Fortfarande ofattbart för mig hur man kan ligga så lågt på kcal-intag, hur fan ska deffen gå för mig? Däremot skulle jag greja din ätardag utan problemSkulle du greja min ätardag, du är den första som har sagt det! :emo-thumb
Själv föredrar jag en massa MAT på ätardagen, typ potatis, ris o sånt eller varför inte falukorv och makaroner eller våfflor men jag hade inget lagat. Bättre planering nästa gång..
Kcal intaget ligger jag extra lågt efter ätardagen, spec på kolhydraterna (som jag skrev tidigare i tråden) för att tappa vätska.26 juni, 2006 at 23:45 #982635Anonym anvandareMemberFrida-Mari wrote:Minibiffen får tvätta kläderna m massa tvättmedel och mjukmedel innan Biffen får dem? Så då blir det ingen påse kläder imorgon
Du…ska jag tänka på hur jag käkar imorgon innan mätn? Är superspänd, vet ej om jag törs! Katterna hälsar förlåt 😮Du behöver inte tänka på vad du äter imorrn, det är bara en kalipermätning, det är ju utvärtes Tror du kommer få ett rättvisare resultat än mig, för desto bättre form man är i desto närmare sanningen kommer man..!
Dina katter är jättegulliga!! Önskar verkligen att jag inte reagerade så på dem.. Kan vara hundarna oxå, men jag har hört att katter än mer allergiframkallande… tråkigt iaf.
Nej nu ska jag ta och sova, upp med tuppen och köra ett pass, käka och sedan ses vi på Åhlens!! Jag vill ha ett spännigt linne till!
KRAM minibiffen -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.