Hård i december – biffen tar nya tag!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Hård i december – biffen tar nya tag!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 346 through 360 (of 705 total)
  • Author

Förtjust i senap? ;)
    Tror det är beroendeframkallande, min sambo är helt såld på senap i alla fall, han måste bara ha senap på allt han äter.
    Bra framsteg du gör! Riktigt bra resultat på senaste kalippermätningen :up:

du gör verkligen snabba framsteg Linn……

det kommer gå kanon 8)

Mvh Tess

Dagens morgonpass!

*Promenad 40 minuter till gymmet.
    *Cykel 15 minuter + 10 min powerwalk på löpband.
    Proteindrink
    Chins, Dips + triccar/ 35min.[/b]
    (Körde först Chins och Dips med kort vila mellan seten.)
    Chins: 11,5 PB[/b] :D 9,5; 8, 6
    Dips: 18, 14, 13, 11
    Sedan körde jag 4 övningar olika för triceps: totalt 11 set och reps mellan 8-12.
    Avslutade med 15 minuter powerwalk på bandet.

Kommentar:
    Lite ont i ena axeln, men det var ganska lugnt. Funkar med reparil :| Men fick sjukt lågt blodsocker idag, skumt brukar aldrig känna mig såhär snurrig..!
    Tror jag förbättrat tekniken i Chins, för det kändes mycket lättare nu! Hade nästan raka ben och drog mig upp med kroppen lätt tillbakalutad. Kanske så man ska göra ;) Helt OK morgon/cardiopass.. men frukosten var mer än välkommen efteråt!!

Morgonvikten var samma som igår 64,4kg [/b] Måste tappa, tappa tappa.. inte går det fort inte.. :

Cardio 65 minuter[/b]
    10.40 Wheyprotein
    STYRKA: Chins/Dips + Triccar 35 minuter[/b]
    11.50 4 riskakor
    13.00 50g fiberhavregryn, whey + kasein, 1 ägg + 2 vitor.
    15.15 Promenad till gym 60 minuter.
    Proteindrink
    STYRKA: Rygg 40 minuter[/b]
    5 riskakor
    18.40 Kyckling, äggvita, grönt, dijon + fiskolja.

Tack Ulrika! Jaaa ;) har dille på dijonsenap :p

Tack till dig oxå Tess, hoppas det fortsätter gå framåt :emo-thumb

Härligt o se att du kämpar på Linn! Jag säger det igen, något allvarligt fel på din våg är det!!!:) Man ser ju en så STOR förändring på dig!!! Skit i vågen o kolla spegeln istället:)

pörnii wrote:
    Härligt o se att du kämpar på Linn! Jag säger det igen, något allvarligt fel på din våg är det!!!:) Man ser ju en så STOR förändring på dig!!! Skit i vågen o kolla spegeln istället:)

Tack Pernilla!! Jag ser att det händer saker och alla säger det.. så jag hakar inte upp mig på vågen! ;) Jag kommer nog ändå gå upp en viktklass i år 8)

Linn wrote:
    Tack Pernilla!! Jag ser att det händer saker och alla säger det.. så jag hakar inte upp mig på vågen! ;) Jag kommer nog ändå gå upp en viktklass i år 8)

Nice! Viktklass-uppflyttning, imponerande! Ska bli kul att se hur du har utvecklats sen man såg dig på scenen sist! :)

Var RYGG [/b]på FLEX och det kändes kanon! Gillar det gymmet som fan!! ;) Stort fräscht, bra maskiner och sjukt många speglar (med fördelaktigt ljus ;) ) Haha..gissa om det är kul att träna där! :D

Promenad till gymmet 60 minuter. [/b]
    proteindrink

Sittande rodd 5*10
    Rodd i maskin 4*10
    Latsdrag, som v-grepp fast bredare 2*8
    Latsdrag, v-grepp 3*10-12
    Chins (i maskin) breda 2*12
    Chins, smala 2*10
    + lite extra triceps som avslutning (pushdowns och enarms drag över huvud) :|

Kändes jäkligt bra, kul pass och jag kommer nog köra där mer i sommar! [/b]

norsk_gadd wrote:
    Nice! Viktklass-uppflyttning, imponerande! Ska bli kul att se hur du har utvecklats sen man såg dig på scenen sist! :)

Tack! Ja, inte kommer jag ner till 52 igen… då skulle det ryka muskler ;) och det vill vi inte! ;) Jag tror och hoppas jag har utvecklats sedan SM, återstår att se.

Dagens aktiviteter & käk: [/b]

MORGONCARDIO 65 minuter.
    proteindrink
    TRÄNING
    4 riskakor
    Frukost: 50g fiberhavregryn, whey + kasein, 1 ägg + 2 vitor.
    Promenad till gym 60 minuter.
    Proteindrink
    TRÄNING
    5 riskakor
    18.40 Kyckling, äggvita, grönt, dijon + fiskolja.
    20.10 Kasein, solrosfrön, krossade linfrön.
    22.30 Kesella + fiskolja.

Mycket proteindrinkar idag, men det blir ofta så när jag kör två pass och mycket promenader. Försöker annars äta så mycket mat så möjligt.
    Ingen kvällspromenad idag, känns som det räcker med träning för dagen ;)

INTAG idag: (onsd-fred) 1710kcal
    K: 105gram- 420kcal
    P: 210gram- 840kcal
    F: 50gram- 450kcal

Kommer ändra lite i kostchemat och lägga in en ökning av kolhydraterna tidigare (planerat lörd, sönd men tar fred,lörd istället.) Känner att efter 6 dagar med låga kolisar behöver jag öka lite, i och med att ätardagen är så långt framskriden som tisdag.

v. 25/26
    Lö-ti: 70g K
    on-to: 100g K
    fred-lörd: 150g K[/b]
    Sö: 100g K

v. 27
    Må: 100g K
    Tisdag:
    On-to: 70g K
    Fr-lö: 100g K
    sö: 150g K[/b]

Klart du går upp en viktklass!!! :) Riktigt bra gjort byggarn!
    Sticker på Ålandskryssning ikväll åter lördag. Kommer köra ett blandpass på söndag dock! Kanske ses i gymmet. Kraam på re

Morgonvikt: 63,8kg[/b] :kicking:
    Äntligen!! 7 dagar sedan min ätardag (midsommarafton) -0,8kg[/b] denna vecka :emo-thumb
    Jag måste nog ha ätardagar!! :D

Härlgt med viktnedgången Linn!! Vilken är den beräknade tävlingsvikten tror du? Dags för ätardag i helgen ? Ha det gött och kör hårt!!!

jojje83 wrote:
    Härlgt med viktnedgången Linn!! Vilken är den beräknade tävlingsvikten tror du? Dags för ätardag i helgen ? Ha det gött och kör hårt!!!

Tack Jojje!!
    Som svar på din ena fråga, kolla signaturen ;)
    Ingen ätardag i helgen, tar den på tisdag då jag åker hem till mamma ;) så hon får stå för den :| (ingen billig dag det där)

Viewing 15 posts - 346 through 360 (of 705 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.