Hård i december – biffen tar nya tag!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Hård i december – biffen tar nya tag!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 705 total)
  • Author

Kämpa på och lycka till med diet,träning och tävling!

Ska bli spännande att följa! :up:
    Du är alltid så målmedveten, pigg och possetiv så jag är säker på att din journal kommer att bli läsvärd.
    Kul med någon som verkligen brinner för att bygga & tävla.
    Hoppas så att det blir Lucia också, då ska jag komma och heja på dig.
    Vem vet om du lyckas hjälpa mig med min ”prov deff” så kanske jag också vågar mig upp på scenen någon? 😮
    Beundrar verkligen alla som kämpar och lyckas nå så långt som du, det måste vara en kick att nå sitt mål och få visa upp resultatet på scen!
    Kör hårt nu!

gubbengoa: tack!

Ulrika: I och med journalen har jag satt lite press på mig. Känner att det behövs! Kommer skriva hur upplägget ser ut och alla tankar som surrar. Om det sedan är läsvärt, ja det får andra bedöma… tack för alla positiva ord! :)

Kalipermätning 29/5[/b]
    Inom parentes (2 veckor sen) resp (6 veckor sedan).

Totalt 42mm (46mm) (51mm)
    Arm: 12mm (14mm) (14mm)
    Mage: 13mm (14mm) (17mm)
    Ben: 17mm (18mm) (20mm)
    vilket innebär att jag ligger på 17,4% [/b] (18,6%) (20,8%). Allt enligt min naprapat [http://www.citynaprapaterna.com Anders] som mäter mig och så gjort inför varje tävling.
    Jag tror inte att procenten stämmer så exakt, men det är förändringarna jag vill åt, se att det händer saker trots att vågen inte alltid säger så.

Men låt oss anta att de här värdera nu stämmer, eftersom det är hans mätningar jag alltid har gått efter (och därmed lätta att relatera till värdena precis före tävling.) Men vikt på 66kg och en fettprocent på 17,4% innebär det en fettvikt på 11,5kg (66x 0,174¨= 11,484) 66-11,5 = 54,5kg HÅRD.
    Det skulle innebära att jag lagt på mig endel muskler sedan förra året.. vilket var precis vad Anders sa idag!
    ”Du har lagt på dig muskler lite överallt” kul å höra!! :)
    Nu går det ju inte riktigt att ””räkna fram” en poteintiell tävlingsvikt på detta sätt iom att man inte enbart tappar fett under dieten… ryker även endel muskler (oundvikligen.) Men nog har jag biffat till mig lite iaf! :bb3:

För att relatera till tävling.. [/b]så har jag nu rotat fram mina lägsta värden, 2 veckor före SM 2005.

Totalt: 13mm
    Arm: 4mm
    Mage: 3mm
    Ben: 6mm

Har endel att jobba på.. ;)

VILODAG[/b] idag alltså. Morgonpromenad 1h + 30 minuters promenad till H-tull.
    Har endel arbete att sätta mig med nu.. later!

Härligt att du har lagt på dig en del muskelmassa!
    Grymt bra jobbat!!! Kommer bli sjukt spännande
    att följa förändringarna under dieten och fram till
    tävling! Hoppas att du håller dig pigg och skadefri nu
    (så gott det går i alla fall) så kommer du vara riktigt
    farlig på scenen!
    Kör hårt tjejen!:yahoo:

Katti wrote:
    Härligt att du har lagt på dig en del muskelmassa!
    Grymt bra jobbat!!! Kommer bli sjukt spännande
    att följa förändringarna under dieten och fram till
    tävling! Hoppas att du håller dig pigg och skadefri nu
    (så gott det går i alla fall) så kommer du vara riktigt
    farlig på scenen!
    Kör hårt tjejen!:yahoo:

Tack Katti! Visst känns det bra! Men jag trodde det hette ”tredje gången gilt” ?! ….för mig är det sjätte!! :|

Jag döper om det! 8)

Vore kul att se lite bilder på din nuvarande form Linn!

Angelica wrote:
    Vore kul att se lite bilder på din nuvarande form Linn!

Cooming up! Snart hoppas jag.. har tyvärr ingen kamera för tillfället.
    Men Pernilla lovade att vi skulle plåta lite… Vad säger du tjejen, fotning på gymmet i veckan?? ;)

gott om du lyckats bygga lite ju!! du har ju dietat en hel del oxå…inte så lätt då menar jag!

Frida-Mari wrote:
    Linn, var tränar du? Flex?

Har två kort, varav ett på Flex (Hagsätra), har tyvärr inte varit där på ett tag då det är för långt att åka :(
    Kör på [http://www.energiverket.nu Energiverket] på Söder mest, helt OK gym :emo-thumb

Nog har du lagt på dig en hel del muskelmassa också, det är jag övertygad om.
    Det ska blir riktigt roligt det här, håller alla tummar jag har för dig.
    Men det måste vara tufft att kombinera postis-yrket och samtidigt ligga på 1500-1600kcal (även om det blev väl lågt när du skrev upp det)

*väntar på bilder*:emo-thumb

athleticmia: Visst är det så, men lite muskler lägger man nog alltid på sig över ett år även om man ”inte ser” det själv… :)

Lalla: Tack! Jag varierar intaget och höjer några dagar i veckan. Men det gäller att bita ihop och köra järnet nu, har ju en hel del att gå ner… närmare 12-13kg!! ;)

Vägning idag: 66,5kg [/b]
    Förra veckans lägstavikt var 66kg..
    Men det beror nog på lite ”tjej-grejer” den här gången.. får hoppas vikten släpper snart! Med tanke på alla mått minskar och så, är det lite underligt att vikten vägrar ge med sig. Vet inte om det beror på att jag ätit extra mycket salt under en period (fått dille på vitkålssallad med cornichorns )

Målet är iaf att väga 62kg den 1:a JULI[/b] för då drar Mirre och jag igång en gemensam kamp mot fettet. Mot formen. Och mot SM i BF! :nerd:

sm i bf?? för dig med?? :)

Hej på´re flikkan :D
    Kul med ny dagbok, den kommer att följas!! Kör
    hårt nu så får vi se dig snart på scenen :emo-thumb

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 705 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.