Hård i december – biffen tar nya tag!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Hård i december – biffen tar nya tag!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 451 through 465 (of 705 total)
  • Author

Hejsan..

Jag brukar vara inne och skumma igenom din journal lite..
    Jag tycker det är jättekul att läsa om era eskapader (Fridas och dina)

Tycker inte det är fel med lite skoj emellanåt..
    Och det är roligt att läsa om lite annat än träning och mat..
    För det är inte riktigt hela livet:)
    Livet ska väl va kul trots att man dietar och tränar hårt..
    Och det visar ni på :emo-thumb
    Massa träning, bra mat och samtidigt livsnjutning.. Underbart!!

Inspierarande och motivernade journal.. Och både du och Frida hjälper till att ge en en spark där bak när man behöver..

:|

athleticmia wrote:
    kul med ugång! speciellt när man ser människor man inte sett på länge…

Och man ser hur de förfallit :p Alla jobbar på samma ställe, för det finns typ bara en arbetsplats här. Och så är det fest och sprit, sprit sprit..

athleticmia wrote:
    själv brukar jag mest känna mig som ett ufo när man går ut, eftersom jag går ut så sällan

Jag VAR ett UFO igår, satt mest still o snacka för jag gillar inte att dansa.. men vad fan kul hade jag ändå! Hade jag druckit skulle jag nog börjat poserat ;)

IQA wrote:
    Hejsan..

Jag brukar vara inne och skumma igenom din journal lite..
    Jag tycker det är jättekul att läsa om era eskapader (Fridas och dina)

Tycker inte det är fel med lite skoj emellanåt..
    Och det är roligt att läsa om lite annat än träning och mat..
    För det är inte riktigt hela livet
    Livet ska väl va kul trots att man dietar och tränar hårt..
    Och det visar ni på :emo-thumb
    Massa träning, bra mat och samtidigt livsnjutning.. Underbart!!

Inspierarande och motivernade journal.. Och både du och Frida hjälper till att ge en en spark där bak när man behöver..

Hej där!
    Tack, kul att höra!! :)
    Men det är i stort sett inte annat är mat o träning när man dietar, detta var ett undantag. Frida dietar ju inte men hon är världen bästa på att motivera och stötta mig i min diet! Och så är hon sjukt kul att umgås med ;)

Vaknade och kände mig astrött idag.. är fortfarande lite seg. Av två glas vatten :| (OK de var stora som ölglas :p )
    Är inte van att vara upp hela natten…

Morgonpromenad[/b] en timme imorse.

Framsida ben/ vader + 40 minuter cardio.[/b]

Blir en kvällspromenad[/b] snart, sedan tänkte jag faktiskt kolla på fotbollen ikväll. Inte sett en enda match hittills, men finalen måste man ju se! ;)

Har tjänstledigt[/b] till hösten för att plugga, men jag har inte kommit in på nån skola.. så jag ska försöka hitta ett jobb[/b] nu lite snabbt! :
    Kollar på gymjobb och liknande, kanske nåt extrajobb bara, får se om jag hittar nåt.. är det någon som har nåt tips så är det alltid välkommet :emo-thumb

Diet-uppdatering:[/b]

Nuvarande vikt: 63kg
    Målvikt: 54-55kg (exakt vad jag hamnar på är svårt att förutsäga nu)[/b]
    Jag räknar med att jag lagt på mig några kilon muskler sedan i höstas, vilket även BODPOD mätningen tydde på.
    Senaste kalipermätningen visade 34mm och enligt Andreas P här på forumet skulle jag ligga på ca 20% i bf. Hur bra det stämmer vet jag inte, men oavsett gäller det att rappa på om jag ska hinna!

Målet[/b] är att plocka 9kg under dessa återstående 13 veckor. Styrka 5-6 dagar i veckan (vissa dagar dubbla pass) + en timmes cardio varje morgon och 1,5-2 timmars cardio efter styrkan/på kvällen.

Hoppas motivationen inte sviktar nu….

Huu ..ditt schema framöver låter riktigt tufft!
    Men är det någon som klarar ett sådant upplägg så är det du Linn.
    Blev lika impad som vanligt av din ätardag, får du inte svårt att andas när du äter så mycket helt plötsligt när du äter så jätte lite i vanliga fall?
    När jag har min ”ätar kväll” slutar det nästan alltid med att jag knappt kan andas och det känns inget vidare. De magbilder du lagt upp ser ju riktigt brutala ut, gör det inte ont?
    Jag är under min uppsatta målvikt(57) nu, tack så mycket för all hjälp och alla goda råd -att ha tålamod – att inte köra för mycket cardio efter träning utan satsa på intensiva korta pass osv. Att kunna skala bort så mycket fett utan att tappa allt för mycket i styrka + att jag förbättrat min kondis enormt med hjälp av intervall träningen du föreslog känns verkligen bra. Du är bäst Linn! :emo-thumb
    Kom igen nu tjockis och rör på fläsket! Vi vill alla se dig på scenen i höst/vinter och du bara måste komma hit till Göteborg också! ;)

Morgonpromenad 60 minuter.

Rygg/mage[/b]
    Chins i maskin: 4*10-12
    Sittande rodd: 4*8-10
    Breda latsdrag: 4*10
    Rodd i maskin: 3*12
    Partiella marklyft: 3*12
    Crunches på boll: 3*max
    Plankan 3*max
    + 40 minuter cardio.[/b]

Dagens käk:
    11.00 Fibergröt, äggvitor, lite mandel.
    Efter träning: 4 riskakor m salladstonfisk på.
    15.30 Kycklingfilé, 1 ägg + 2 vitor, lite cashewnötter, isbergssallad, dijon.

Nu blir det snart en promenad till ”stan” :) för att kolla vad de har i hålan… senare ikväll ska vi grilla. För mig blir det tonfisk eller kyckling och muchas isbergssallad :emo-thumb

Ulrika Johansson wrote:
    Huu ..ditt schema framöver låter riktigt tufft!
    Men är det någon som klarar ett sådant upplägg så är det du Linn.
    Blev lika impad som vanligt av din ätardag, får du inte svårt att andas när du äter så mycket helt plötsligt när du äter så jätte lite i vanliga fall?
    När jag har min ”ätar kväll” slutar det nästan alltid med att jag knappt kan andas och det känns inget vidare. De magbilder du lagt upp ser ju riktigt brutala ut, gör det inte ont?
    Jag är under min uppsatta målvikt(57) nu, tack så mycket för all hjälp och alla goda råd -att ha tålamod – att inte köra för mycket cardio efter träning utan satsa på intensiva korta pass osv. Att kunna skala bort så mycket fett utan att tappa allt för mycket i styrka + att jag förbättrat min kondis enormt med hjälp av intervall träningen du föreslog känns verkligen bra. Du är bäst Linn!
    Kom igen nu tjockis och rör på fläsket! Vi vill alla se dig på scenen i höst/vinter och du bara måste komma hit till Göteborg också!

Hej Ulrika!
    Alltid lika kul att du skriver i min journal.
    Du är verkligen inte svår att hjälpa och det är just därför det gått så bra för dig- för att du gör som jag säger men känner samtidigt efter hur det känns. Du har bra koll själv med andra ord!
    Edit här: bilderna du mailade-WOW!! ;) Jag är tokimponerad av dig!! [/b]

Jag ska kämpa på, för dig och alla andra som tror på att jag kommer greja det! För det MÅSTE jag!!
    Jag hade planerat att köra SM OCH Lucia, men en pallplacering på SM (vilket jag självklart siktar på!) skulle utesluta tävlan på luciapokalen.. det är synd!Det är en sån grym tävling, sånt jäkla drag!! :bb2:

Angående ätardagar kan jag nog få lite svårt att andas… eller jag andas iaf ganska tungt mot slutet av dagen ;) men jag kan inte hjälpa, jag BEHÖVER dem!

uppdatering käk
    18.00 3 äggvitor
    19.30 kycklingfilé, mandel, isbergsallad, tomat, dijon.
    21.40 kesella, fun light, kanel, mandel.
    Sista målet ca 23.30 blir nog en kaseindrink.

Styrka: 60 minuter
    Cardio: 60 + 40 + 40 = 120 minuter

Tankar:
    Känner mig ”fläbbig” (Fridas uttryck) idag : mentalt virrvarr kanske… känns som jag lagt på mig sjuukt mycket vätska av tonfisken jag börjat käka efter träningen. Äter ju aldrig tonfisk annars och inget ”vanligt” salt (med natrium) utöver det som är i senap och kycklingfilén. Jag tror det är vätska, för jag sköter käket nu… även om motivationen till diet verkligen suger just där jag befinner mig nu. Jag saknar Stockholm, jag saknar Frida, allt skratt och positivitet!

Träningen:
    Går riktigt bra nu faktiskt!! DÄR finns det motivation! (roligare att träna hårt än att dieta hårt ;) )[/b]
    Kör varje muskelgrupp ungefär två gånger i veckan, undantag av framsida ben och vader som jag kör varannan dag nu i en period av tre veckor. Jag kör inte till failure under dessa veckor och det känns faktiskt bra att inte ”behöva” ta ut sig helt ibland. Speciellt med tanke på att jag haft en ganska stor press (på mig själv) samt ”motivationssvackor”, mkt på grund av den långa dieten (som faktiskt inleddes i början av februari! :| )

Frida-Mari wrote:
    Du är så himla gullig!! Jag var inte medveten om att jag använder ordet ”fläbbig” så jag var tvungen att fråga Magnus han sa ”ja det säger du ju alltid” -haha, tänk så omedveten man kan vara… förresten, Magnus ligger och gråter nu för han är ledsen att du inte saknar honom, han ska aldrig mer hjälpa dej säger han. -gnälliga karlar över tretti du vet

sa faktiskt till honom på msn förut att jag saknar ER! Lööve you both ;)

Det kommer snart att kännas bättre, förmodligen har du redan tagit dig upp ur svackan nu?
    Du har som du säger dietat länge nu och det är förbaske mig inte lika roligt varje dag, men du vet ju vad du vill, kan och bara måste göra.
    Om det hade varit hur lätt som hellst att komma i tävlingsform (och jisses vilken form du kommer att ha denna gång!!! :worship: ) så hade det ju inte varit en sport, eller?? Ingen utmaning, inget att kämpa för, vara stolt över att ha klarat….
    Så kom igen nu bara Stor Biffen och visa vad du går för!
    :friends:

Morgonpromme 50 minuter

Frukost, sen gymmet.

Axlar/bröst/triccar + prio ben.[/b]
    Framåtlutande hantellyft 4*10
    Sidolyft m hantlar 4*8-10
    Pullover på bänk 4*10-12
    Lutande flyes på bänk 3*12
    Omvänd pecdec 5*8-12
    cc, uppåt 2*12
    Smalbänk i smith 4*10
    Breda pushdowns 3*8-10
    Drag ovan huvudet m rep 3*10-12

Benspark 5*8-10
    Benpress 4*12
    Sittande lårcurl 3*12

Grymt bra pass, kändes KANON!!
    40 minuter cardio efter passet + 60 minuters kvällpromenad :emo-thumb

Blev lite av en ätardag idag, ja jag VET det är för tidigt.. Men har lite taskig dietmotivation just nu. Träningen går skitbra men just dietmaten.. det tar emot liksom! :(
    Känns verkligen som dieten går BAKÅT den här veckan. Inte haft stenkoll på maten utan matvåg och sedan har motivationen varit som bortblåst… så visst jag har inte skött mig exemplariskt 😮 Jag kanske tom gått upp i vikt?
    Iallafall blir det andra bullar imorrn, för då åker jag hem!!! Ska bli skönt att komma härifrån faktiskt. Skogen är mysig på ett sätt, men det är otroligt tråkigt här.. kanske därför jag bara känner för att äta, äta äta..

Om jag sabbat något återstår att se. Till helgen blir det vägning och mätning och i början på nästa vecka hade jag tänkt mig en ny kalipermätning.

Fan jag har inte råd med fler snedsteg nu!! Kanske är jag inte tillräckligt motiverad för att tävla i år?? Jag börjar faktiskt tvivla på det..

Skärp dig nu, Linn! :p Inga såna tankar hörrö.. Du är ju världens inspirationskälla för såå många, o dessutom ska du ju upp o sopa rent på scenen i höst!! Det har vi ju bestämt ju.. ;) Så kom igen nu! Du är tillbaka på banan bara du kommer hem tror jag! Jag tror på dig!
    :friends:

Trodde aldrig din motivation kunde brista Linn, men jag tror du snart är tillbaka på banan igen!…..kör på nu tjejen, annars kommer det saknas något på scen 8)

/Tess

Sofia: Lovar att försöka skärpa mig.. 😮 Men nu åker jag ifrån alla godsaker och inget mer kommer jag köpa. Är vikt och mått inte tillfredsställande blir det inga fler ätardagar- på länge!
    Tack för att du tror på mig!

Tess: Tack. Jag vet.. måste ta mig i kragen, annars kommer jag ångra mig! Älskar ju det här.. ;)

Viewing 15 posts - 451 through 465 (of 705 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.