Hård i december – biffen tar nya tag!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Hård i december – biffen tar nya tag!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 466 through 480 (of 705 total)
  • Author

tänk på allt slit du lagt ner och att det gått så bra framåt! kom igen nu! det är aldrig bra att vara hos mor o far för länge, dom har ju inte förstått att man inte ska ha massa gott hemma ;) ladda om!

Frida: 😮 du får sparka mig hur mycket du vill!! Men jag behöver massa kramar oxå….

Paulina: De är alldeles FÖR snälla.. Men fan de gömmer ju allt gott och köper massa dietmat till mig som de lägger längst fram.. så det är bara mitt eget fel :nono: Ska försöka ladda om!

JAG SKA BLI HÅRD I ÅR!!!

Ulrika: Du har så rätt, jag måste tänka på allt det ger.. känslan av att stå på scen :bb2: så jäkla underbart!! ;) fan nu får jag sluta tycka synd om mig själv.. och inte ge upp NU!!

KOM IGEN NU LINN! 👿

släng ut allt gott du kan tänkas ha i ditt skafferi, frys och kyl!
    vägra utsätt dig för frestelser i möjligaste mån! för att få dieten att bli lite roligare så variera maten så gott du kan! man kan ju äta gott även på diet!!!
    finns så mycket goda , färska grönsaker så här års så njut av det !!!
    ta en sväng till saluhallen o bli inspirerad! :)

GO GO GO!!! :aggresiv:

Kom igen tjejen, tänk på att svackor är ok! Speciellt när man är i den värmländska urskogen, jag håller med om att det är svårt att låta bli att äta här, det blir en sysselsättning… När inte så många andra finns.

Håller med Mia, gå och köp ett lass jordgubbar och massa melon eller grönsaker när du blir sugen, det fungerar precis lika bra – egentligen.
    Heja på!

Bryt ihop och KOM IGEN! Nu har du haft din svacka, skaka av den, och bit i ännu hårdare nu och fram till tävling!
    Jag har tänkt ta med några (ej så insatta vänner) till SM och jag vill att dom ska få se en knasterhård Linn :up:

Linn wrote:
    Jag vet.. måste ta mig i kragen, annars kommer jag ångra mig! Älskar ju det här.. ;)

Ibland kan ju iofs ett uppehåll i tävlandet ge ny energi + lite kontinuitet i byggandet.

Linn wrote:
    Jag vet.. måste ta mig i kragen, annars kommer jag ångra mig! Älskar ju det här.. ;)

Ibland kan ju iofs ett uppehåll i tävlandet ge ny energi + lite kontinuitet i byggandet.

Morgonpromme 70 minuter.
    Blir VILA idag och ny tag med dieten!!![/b]

Planerat intag:[/b] 1360kcal K:50/P:160/F:40

Drar hemöver vid 15-tiden.. ska packa och fixa matlådor först.

Hinner inte svara på alla inlägg nu, men STORT TACK för att ni bryr och er och stöttar, jag uppskattar det!

Frida-Mari wrote:
    Gummi, när kommer du hem? Ikväll jobbar jag till 22 men du är HJÄRTLIGT välkommen att köra ben hos mej och sen kanske gå hem och skvallra lite m Maggan? Imorgon jobbar jag egentligen oxå kväll men ska försöka byta den till dag (jag hoppar in för en kille som ska på 80-årkalas ikväll, detta är egentligen min morgon..) isåfall, om han ställer upp och jobbar kväll imorgon, ska vi ta ett pass vid kl 14 och sen gå in t stan och kolla i saluhall och shoppa massa nytiga godsaker t dej..??;)

Jag kommer hem vid 22 ikväll och kommer och kör imorrn på dan. Jag ska nog köra rygg oxå, ben kör jag ju varannat pass ;) Du, jag ska inte ha nåt gott- förtjänar ingen saluhall 😮 Men jag träffar er gärna imorrn ändå ;)

Kom hem 22.15 ikväll, sjukt trött efter 6 timmars resande.. Tog en kvällspromenad på 45minuter, dusch, kasein + solrosfrön och nu är det sängen.
    Dagens intag[/b] 50/200/30- 1270kcal.

Först lite tankar som kom på mig under prommen..
    Blev lite sugen på att testa den Termogena Dieten efter att ha läst i den tråden.. Nu bör man kanske inte ”byta diet” mitt under en pågående (som ju fungerar) MEN eftersom jag behöver tappa rätt snabbt i vikt så kanske det vore nåt?
    Frågan jag ställer mig just nu är: om jag verkligen ska, på bekostnad av muskelmassa, pressa ner mig kilot i veckan för att tävla på SM[/b]. :what: Om jag istället enbart skulle köra Lucia behöver jag bara plocka 0,5kg/veckan plus att jag har lite marginal. Dessutom kanske jag får lättare att behålla de muskler jag lagt på mig och kommer vara både större och hårdare på Lucia.
    Självklart satsar jag på SM, men det förutsätter att jag hinner bli hård. Frågan är hur mycket muskler jag måste ”offra” för att hinna ner.. och som sagt, om det är värt det?? :|

Kom gärna med lite synpunkter!!

Linn wrote:
    Kom hem 22.15 ikväll, sjukt trött efter 6 timmars resande.. Tog en kvällspromenad på 45minuter, dusch, kasein + solrosfrön och nu är det sängen.
    Dagens intag[/b] 50/200/30- 1270kcal.

Först lite tankar som kom på mig under prommen..
    Blev lite sugen på att testa den Termogena Dieten efter att ha läst i den tråden.. Nu bör man kanske inte ”byta diet” mitt under en pågående (som ju fungerar) MEN eftersom jag behöver tappa rätt snabbt i vikt så kanske det vore nåt?
    Frågan jag ställer mig just nu är: om jag verkligen ska, på bekostnad av muskelmassa, pressa ner mig kilot i veckan för att tävla på SM[/b]. :what: Om jag istället enbart skulle köra Lucia behöver jag bara plocka 0,5kg/veckan plus att jag har lite marginal. Dessutom kanske jag får lättare att behålla de muskler jag lagt på mig och kommer vara både större och hårdare på Lucia.
    Självklart satsar jag på SM, men det förutsätter att jag hinner bli hård. Frågan är hur mycket muskler jag måste ”offra” för att hinna ner.. och som sagt, om det är värt det?? :|

Kom gärna med lite synpunkter!!

Du som hackar på mig med kolhydrater allt the time :) Du vet TD= 0 kolisar!
    Din diet tycks ju fungera plus att du kör ju väldigt väldigt mycket cardio vilket Grandmaster tillgav man egentligen inte skulle mer än någon promenad. Det som kanske vore något för dig är i sånt fall 2-3 veckor innan tävling köra denna, eller vad tror du? Risken med att tappa styrka/muskler är som sagt stor.

kram

Rätt tuffa beslut.
    SM-eller-Lucia
    1kg/vecka med muskelförluster-eller-0,5kg/vecka med betydligt mindre muskelförluster.
    ”Riktig tävling” med resultat som är kvalifisernade till vidare satsningar- eller-”Nybörjar tävling”.
    Riktigt tufft, svårt att ge några råd annat än att du får ta dig en rejäl funderare och tänka igenom saken.
    Om du hårdsatsar på SM och missar form toppningen så har du kanske offrat en hel del muskelmassa helt i onödan och det kommer kanske även påverka formen till Lucia om du satsar vidare?
    För min egen del hade en nergång på 1kg/vecka varit helt utesluten, tror inte jag hade pallat trycket och inte tyckt det vore värt att offra mer muskler än nödvändigt och riskera att få ätstörningar m.m.
    Men man har väl olika lätt att tappa fett, för mig har -0,4kg/vecka kännts rätt ok men mer än det hade nog varit för mycket??
    Å andra sidan har det varit min första deff och mina fett valkar har hängt med i många år så du har nog helt andra förutsättningar att tappa, dessutom har du mer muskelmassa som bränner och lite som kan offras?
    Vad du än kommer fram till så håller jag tummarna för att du ska lyckas och få ett riktigt bra resultat som du är nöjd med :friends:

tycker oxå det låter tufft med 1 kg viktnedång per vecka…
    kommer du orka det när du kört så hårt länge?? du har ju mååååååååånga år på dig att köra många sm på i framtiden!

dessutom blir ju lucia nytt för dig som senior i år!

det kanske finns en ”undermedveten” anledning till att du fuskat under dieten? har aldrig tidigare läst om att du fuskat…trodde inte linn kunde det ;)
    du kanske är lite väl trött på dietandet och motivaitonen tryter…

jag kände ju likadant för ett år sedan när jag dietade inför sm. pallade inte psykiskt att hålla formen i 10 veckor mellan kval och final. det blev så jobbigt att varje dag blev som ett stort hinder att övervinna. att orka dieta sig igenom.
    efter några veckors fuskande, börja diet/ätardag bestämde jag mig att inte köra sm. då kände jag även att jag itne skulle hinna komma i form.

jag är jätteglad att jag tog det beslutet! att jag för en gång skull lyssnade på kroppen och psyket!
    lyssna du oxå linn!

Cardio: 60min prom + 15min cross + 120 minuter promme. Totalt 3h och 15 min cardio.
    Gym: Rygg, biceps + prio framsida ben, vader.

Intag: 80/170/35

Kändes bra idag. Mår bättre, umgåtts med Frida idag och det gör ALL skillnad i världen ;) Imorrn blir det nog armar på Natilus. Gillar faktiskt gymmet, riktigt sköna maskiner!

Bra förbränning idag + skött kosten = bra dag :emo-thumb

Gott att höra att du är på banan igen :up:
    Du kanske är som jag – rutiner, rutiner och åter rutiner är det som gäller för mig för att orka då jag börjar pressa mig hårt.
    Då slipper man tänka och det är bara tuta och köra på i samma spår.
    Det kommer säkert att gå bättre nu när du är hemma igen och allt rullar på som vanligt.
    Kom igen nu Biffen du vet att du kan!

Viewing 15 posts - 466 through 480 (of 705 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.