Hård i december – biffen tar nya tag!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Hård i december – biffen tar nya tag!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 705 total)
  • Author

Athleticmia: vi får se… 8)

Frida-Mari: Nej det ligger på Långholmsgatan 9, ut vid T-bana Hornstull och till höger. På vänster sida ligger visst 24-hours-fitness (nåt sånt heter det) men jag har inte varit där o kollat in det än.. är dock lite nyfiken på hur det ser ut!

Linda Berg: Kul att du tittar in! :)

Förra onsdagen hade jag en kolhydratsdag och eftersom jag känner mig lite halvsliten så ökar jag intaget även idag.
    Har delat nästan fullt område senaste tiden (foten pallar det nu) och har samtidigt varit tvungen att ligga ganska lågt i intag.. Det har gjort att jag känner mig lite trött… känns som vädret gör sitt till oxå, vet inte vad det är men känns som man blir mer sliten av att dela i den kvava luften?! :

I vilket fall tänkte jag ta det lugnt ett tag nu, äta lite kolhydrater (potatis) och iväg o träna lite senare, blir nog Bröst ikväll.
    Inte dragit igång med tok-cardio efter styrkan än, lugnar mig lite då jag får mycket gratis genom jobbet.
    Tidigare har jag kört på max från början av dieten och bara matat på utan att känna efter.. visserligen har jag mycket att gå ner, men det får ta den tid det tar. Jag tror jag har mycket att tjäna på lugna ner mig lite! (samtidigt som det kan vara bra att ha ”mer att ta till” framöver.. ) :emo-thumb

Träning och kost ser ut som följande:
    Uppstigning 04.45
    Intag av 2st Ripped Fuel, kaffe/koffein, BCAA.
    05.30-06.30 Promenad till jobbet
    06.45 fiberhavregryn, prottepulver, vitamin/mineral tillskott.
    09.00 proteindrink (kasein)
    11.00 Lunch: kyckling, ris, grönsaker. BCAA.
    12.00- ca 14.00 Delar post
    Efter delning ca 14.15 Ris, kyckling och lite banan. C-vitamin.
    15.00 proteindrink (långsamt) c-och e-vit.
    (Slutar ofta jobbet efter delning och ibland tar jag en banan + proteindrink för att äta mat när jag kommer hem istället, dvs kring 15.00)
    TRÄNING. ca 15.45- 17.00 (därefter intag av BCAA) + cardio 20 minuter och stretching.
    Ca 17.45 Proteindrink, riskakor, c-vit.
    19.00 Kyckling, ris, grönsaker.
    21.30 Kesella/proteindrink/äggvita/ kyckling, grönsaker.
    22.00 SOVA

Idag är det EXAKT 1 månad tills mitt delmål på 62kg. Vägning tidigast söndag, iom kolhydratsdagen och lite ätardag igår, lite mer än planerat…

Blev två pass idag, då jag hade ont i magen och var hemma från jobbet.. :|

Morgonpromenad 75 minuter.

Pass 1 RYGG (fokus övre/inre):
    uppvärmning 2 set Pullover
    Sittande Rodd 4×10
    Chins 3 setx max (orkar kanske 5-6 st 😮 på den här vikten ) + 3-4 ”forced” reps/set.
    Breda latsdrag 3×12
    Enarms rodd i cable 3×25 ( skönt som fan att pumpa ut det sista med högreppare! )
    Avslutade med lite triceps, pushdowns och bar-dips 3 set av varje (redan kört triccar den här veckan, så det blev bara genomblödning idag.)

Grym pump!!

Pass 2 BICEPS:
    Z-stångcurl 3×8-10
    Liggande curl på bänk: 3×12
    Enarmscurl i cable: 3 dropset

Lovade Pernilla att köra Rygg med henne ikväll och när jag ändå skulle dit kunde jag ju köra ett andra pass.

Gjorde lite Chins ikväll oxå (även om jag kört det tidigare idag) mest för att kolla och jobba på tekniken. Det blev tre set, orkade bara 3-4 reps/set.. sedan fick jag en idé att använda bollen och göra några ”forced” reps, vilket funkade skitbra!! :emo-thumb
    Och i förrgår smällde jag på med 17st dips!![/b] Lite lättare i kroppen så kanske jag kan reppa lite fler Chins.. från byggning till AF?! ;)

DAGENS INTAG:
    Lågt med tanke på dagens träningsdos. Men desto mer vatten….

K: 130gram – 520kcal
    P: 250gram – 1000kcal
    F: 50gram – 450kcal

Totalt: 1970kcal

Fick hem lite protein o grejer från GG idag, men de hade missat att plocka ner 3 koffeinburkar… hur svårt kan det vara liksom.. får ringa dem imorrn!

Tjena

Kul med tjejer som kör bb! Jag menar som orkar, det krävs ju lite mer… Bonusen är att ni göra lite mer skoj saker på scen än BF;) . Fast det låter som att du funderar på BF också, eller? AF? Tittar in här ibland o ser hur det går för dig

Tjingeling

Linn wrote:
    Och i förrgår smällde jag på med 17st dips!![/b]

Härligt jobbat Linn!!! :yahoo:
    Men fasen också, nu slår du ju mig lätt i dips!

Jag vill ju också bli stor och stark en vacker dag! :(
    Fan, jag måste träna mer! :D

Du har ju kört på jättebra tjejen! Ska bli spännande att höra
    hur det gick på vägningen också! Du är grym ska du veta!!!
    Släng upp nån bild när det känns bra! :up:

Kör hårt tjejen!

Silvia: Kul att du tittar in! Egentligen tycker jag BF är för ”tjejigt” och Af för jobbigt :p men samtidigt är jag nyfiken på att testa..!
    Min adept ska köra AF i vinter, så det blir ju endel Chins och Dips när vi kör tillsammans. Rätt skoj faktiskt när man märker att det går bättre och bättre och man gör fler o fler! Men det ska nog mycket till för att jag ska ”konvertera”! :bb2: ;)

Frida-Mari: ja jag måste ha tag i en digitalkamera!!! Ska sätta mig och kolla pricerunner.se nu, för din skull ;)

…….

Katti wrote:
    Härligt jobbat Linn!!! :yahoo:
    Men fasen också, nu slår du ju mig lätt i dips!

Jag vill ju också bli stor och stark en vacker dag! :(
    Fan, jag måste träna mer!

Du har ju kört på jättebra tjejen! Ska bli spännande att höra
    hur det gick på vägningen också! Du är grym ska du veta!!!
    Släng upp nån bild när det känns bra!

Katti, du är för fanken bara 19!! Med din takt hinner du lätt slå mig i både storlek och i ”chips och dips”! ;) Men viktigast av allt, gör det du mår bra av. Försumma inte talangen med pennan och i skidspåret för lite mer muskler.. jag tycker DU är grym som du är!! :emo-thumb

Linn wrote:
    Katti, du är för fanken bara 19!! Med din takt hinner du lätt slå mig i både storlek och i ”chips och dips”! Men viktigast av allt, gör det du mår bra av. Försumma inte talangen med pennan och i skidspåret för lite mer muskler.. jag tycker DU är grym som du är!!

Tackar, bugar och bockar!;)
    Jo, jag vet att jag har många år på mig, men man är ju drillad
    med skidvärldens regler. Haha, man blir lite extrem ibland, men
    så är det ju i de allra flesta idrotter när man tänker på det.:|

Vi som är intagna på Sveriges Riksskidgymnasium testas
    varje år i just chins, dips (och brutalbänk), så även om man inte
    satsar specifikt på just de övningarna, så vill man ju klämma
    dit med ett saftigt antal reps och förhoppningsvis förbättra
    sig från år till år… och spöa resten av skidisarna såklart! :p

Musklerna kommer jag fortsätta piska, just för att jag
    ääääälskar det, haha! Sedan får man ju se hur mycket massa
    man lyckas hålla kvar efter all cardio. :D Men bli inte
    förvånad om du står på scenen någon dag och hör
    någon galning skråla WOOOOHAAAAA HEJJJJJJA TJEJJJJJJER
    på äkta norrländska från läktaren… Då är det antagligen
    jag som flugit arslet ner till storstan för att hejja på er, haha!

Kör hårt Linn!!!

konvertera?? det ena utesluter väl inte det andra ;)

athleticmia wrote:
    konvertera?? det ena utesluter väl inte det andra ;)

Säger hon som är ”för liten för byggning” …….. :)

Linn wrote:
    Säger hon som är ”för liten för byggning” …….. :)

ja men man vet aldrig om jag får ett ryck o gör det för att det är kul att flexa….en vacker dag 8)

(känns ”lättare” att konvertera på andra hållet lixom…;))

Promenad på 65 minuter i ett soligt men blåsigt Stockholm :)

VILA idag och mindre carbs..

Letar digitalkamera, måste köpa en ny. Om det är någon som har tips på en bra, hyfsat billig kamera samt var den köps.. så kommer det komma dagsformsbilder fortare än fortast ;)

Har endel att göra idag… men kommer redovisa dagens intag, cardio samt upplägg för JUNI, då jag ska ner 4kg.
    Skriver mer lite senare :wazzup:

Om du söker på [www.netonnet.se] kan du hitta
    en kamera för 599:- som verkar helt ok!

Avant S3 heter den…

Hello![/b]

Urkul att få börja följa dig igen :) Du är en stor inspirationskälla :friends:

Själv har jag vilat från tung styrketräningen i hela 3 månader och hoppas nu att axeln ska hålla för lite tuffare tag. Stenhård träning är det som gäller :yahoo: och jag ser framemot att heja på dig i Göteborg i december.

Kram från ditt trogna fan :worship: /LiMi

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 705 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.