Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Hård i december – biffen tar nya tag!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 augusti, 2006 at 20:26 #982936Anonym anvandareMember
inte är det konstigt att du känner som du gör linn!
du har dietat mycket senaste tiden och nyligen gjorde du bara uppehåll på en vecka eller så…det är ingen ”vila” precis.
du gör nog rätt i att ta reda på vad du vill och hitta en balans som passar dig…just nu! är övertygad omatt din motivation kommer tillbaka! förr eller senare!
12 augusti, 2006 at 21:02 #982937Anonym anvandareMemberSka man göra något så ska man göra det till 100%, annars kan man lägga energin på något annat.
Så är du inte sugen på att tävla, så gör inte det!
Man ska alltid utgå från sig själv, mår du bra kan du göra andra glada.
Mår du dåligt, så lär du knappast få någon annan att må bra.
Sammanfattningsvis är allt du gör speglas i hur du mår.Men visst är det underbart att stå på scen!
Fast varöfr inte försöka njuta av livet och ta scenen när du känner att det är dags på riktigt. Du är ju ung och kommer att kunna tävla många år till, om du inte bränner ut dig.
Personligen tycker jag att det är jätte roligt att se dig på scen, du ser alltid ut att trivas och sprudlar av positiv energi.Så fråga dig själv vad du vill.
Lycka till med vad du en väljer!
12 augusti, 2006 at 22:29 #982938Anonym anvandareMemberTack för era inlägg! Det ligger mycket i det ni säger. En tävlingssatsning är knappast någon man gör halvdant, då är det lika bra att lägga ner.
Problemet är att jag inte vet vad jag vill.. hjärta och hjärna inte är överens!
Jag kommer ta det lugnt imorrn, träna hårt och äta det jag känner för.
På måndag börjar Fridas diet och då är det tredje gången gilt för mig.
Jag kommer öka kolhydraterna, sänka proteinet och ligga hyfsat lågt på fett.
2050kcal ( K:200 P:200 F:50) tror jag blir lagomt att lägga mig på.
Dra ner på Fun Light och annat som triggar sötsuget.17 veckor kvar.
En diet av någon form kommer det bli vad jag än beslutar mig för. Några kilon skadar det inte att plocka bort.Har fått internet tillbaks nu, så det kommer täta uppdateringar. Nu ska jag softa framför TV:n ett tag…
12 augusti, 2006 at 22:44 #982939Anonym anvandareMemberLinn wrote:Idag har jag avverkat 70 minuters morgonpromenad samt ett
hamstrings- och tricepspass på 45 minuter + 30 min trappmaskin.
En timmes promenad ikväll är inplanerad.Träningen är askul och går verkligen skitbra just nu!! Jag trivs otroligt bra i nya lägenheten och jobbet är verkligen hur kul som helst!
Jag älskar att hjälpa folk med träningen och dela med mig av det jag kan och jag har redan utvecklats som person på den korta tid jag jobbat på gymmet.
Stämningen är kanon och jag trivs så jäkla bra här i Hammarby Sjöstad.Det som är jobbigt och tar emot är själva dieten. Det känns TUNGT. Det spelar ingen roll hur jag vrider och vänder på det, motivationen är inte vad den en gång varit.. tyvärr Jag vet inte om jag omvärderat saker i livet eller vad det är, men all disciplin är som bortblåst.
När jag pratar med folk säger jag att jag ska tävla, ”om jag orkar dieta och hinner ta mig i form.” Min osäkerhet förvånar mig, men den talar sitt tydliga språk. Jag trodde aldrig jag skulle säga något sånt. Men jag vet ärligt talat inte om jag pallar.Var är den Linn som var så dedikerad byggningen? Som cyklade och delade post i snöstorm till sent på kvällen men alltid tog sig till gymmet efteråt?
(även om det var en halvtimme till stängning och kroppen skrek av utmattning.) Som tränade stenhårt, räknade varje kalori och aldrig fuskade med dieten? Vart kom den drivkraften ifrån och var har den tagit vägen?Veckan har varit tung och jag har hållt dieten hyfsat, men igår kväll åt jag glass och choklad. Det var inte planerat och är inte försvarbart, jag vet. Förlåt mamma, som sett fram emot tävling, nu kanske det inte blir nåt..
Frida säger alltid att jag bryr mig för mycket om vad andra tänker och tycker. Det kanske jag gör. Inget jag reflekterat över dock. Och visst skulle nog folk förstå, huvudsaken är väl att man mår bra.
Kanske kan jag finna tillfredställelse utan att behöva pressa mig i form? Kanske har jag börjat värdera om tävlandet? Träningen kommer alltid ligga mig varmt om hjärtat och själva byggandet kommer jag definitivt inte lägga ner. Kanske behöver jag bara ett långt break från allt vad tävling och diet heter?? Ja det är mycket som snurrar i huvudet just nu…
Skriv gärna några rader vad ni tycker. Det uppskattas.
Jag tror det är din allt-eller-inget attityd som är din akilleshäl.
Du brukar ha en ätardag där du äter en hel del skräp från morgon till kväll.
Dessa ger dig inte ett skit annat än att skriva någon rolig post i stil med kolla-vad-jag-åt-på-min-ätardag-hahaha.
Nu vet jag inte om du har lagt ner hetsätningen, men det blir en ond cirkel.
Hård diet 6 dagar i veckan==>frosseri en dag===> följt av kompensationsbeteende med lågt kolhydratintag och en massa promenader och cardio.
Nu ser jag iofs att du bestämt dig för att höja kolh intaget. Bra.
Får väl se vart det slutar denna gången.
Jag tror däremot du lägger ner för mycket energi på dieten, bara för att blåsa det med en sk ätardag.
Tror det gör dig gott att skita i makrokompositionen av dieten och bara sikta på ett konstant intag på en fixerad nivå, exempelvis max 2200 kcal/dag. Ingen speciell makrokomposition. På så vis kan du äta mat du är sugen på även under dietdagar om det går in kaloribudgeten.
13 augusti, 2006 at 08:31 #982940Anonym anvandareMemberGrandmaster wrote:Jag tror det är din allt-eller-inget attityd som är din akilleshäl.Du brukar ha en ätardag där du äter en hel del skräp från morgon till kväll.
Dessa ger dig inte ett skit annat än att skriva någon rolig post i stil med kolla-vad-jag-åt-på-min-ätardag-hahaha.
Nu vet jag inte om du har lagt ner hetsätningen, men det blir en ond cirkel.
Hård diet 6 dagar i veckan==>frosseri en dag===> följt av kompensationsbeteende med lågt kolhydratintag och en massa promenader och cardio.
Nu ser jag iofs att du bestämt dig för att höja kolh intaget. Bra.
Får väl se vart det slutar denna gången.
Jag tror däremot du lägger ner för mycket energi på dieten, bara för att blåsa det med en sk ätardag.
Tror det gör dig gott att skita i makrokompositionen av dieten och bara sikta på ett konstant intag på en fixerad nivå, exempelvis max 2200 kcal/dag. Ingen speciell makrokomposition. På så vis kan du äta mat du är sugen på även under dietdagar om det går in kaloribudgeten.
jag håller faktiskt med här!!! så gör jag nu under min diet och det har aldrig varit så här lätt!!! :nod det är ju en fröjd att gå på diet nu! dock har jag en dag i veckan då jag höjer intaget med ca 500 kcal och äter lite mer kolhydrater, men då kontrollerat (räknar kalorier)
13 augusti, 2006 at 09:25 #982941Anonym anvandareMemberMåste bara berätta för dig Linn att du verkar vara en så oerhört fin person.
Varm, ärlig och ödmjuk.
”Bra” liksom 😮
Jag mår alltid bra då jag läser i din tråd.Tycker det verkar som om du just nu ser andra/nya kvaliteter i livet och saker som triggar dig och får dig att må bra
– vilket är härligt!
..men jag tycker samtidigt att det vore härligt (och häftigt) om du lyckades balansera de båda sidorna och kom upp på scenen!– Vi vill ju ha två biffar (minibiff och storbiff) på scenen från nautilus!! :nod
hälsar frida nr2 /”solna & elite”
13 augusti, 2006 at 09:38 #982942Anonym anvandareMemberHej Linn!
Har ingen erfarenhet att dela med mig av då jag, som du vet, nyss påbörjat min allra första diet. Vet ej om det kan vara så att man är lite mer disciplinerad första gången man går på diet för man vågar liksom inget annat och mer benägen att ”fuska” när man väl varit med om det en eller flera gånger? Hur ätardagen ser ut och upplevs verkar vara individuellt. Några vill inte vara utan sina grisätardagar och tycker att diet och det mentala funkar ändå. Andra mår hemskt dåligt. Hur som helst så finner man något positivt i grisätardagarna eftersom man har dem. Det positiva får vägas mot konsekvenserna. Kanske man bara ska ha 1 ätarmåltid istället för en hel dag? Sen är det tydligen också så att den här tillfredsställelsen man får av att vräka i sig mat är samma typ som man får av alkohol, lyssna på musik, sex osv så man skulle kunna byta ut ätardagen mot andra aktiviteter Ok, jag spårar ur nu kanske…
Hade sett framemot att se dig på scen och det är inte för sent än. Idag är nog fel dag att fatta beslut. Sen är det också så att man förändras som person och det är inget ont i det. Om du inte känner för att tävla och inte är lika motiverad som innan så ska du inte göra det. Det är helt ok med en paus också och som någon annan skrev så är du ung och behöver inte känna någon stress. Eller så har du bara en svacka i en lång och hård diet och känner helt annorlunda om ett par dagar.
13 augusti, 2006 at 10:05 #982943Anonym anvandareMemberTråkigt att det känns jobbigt just nu
Inte för att jag har så mycket att bidra med, har ju bara dietat ett litet tag själv men kanske ska du prova det Grandmaster sa. Lägg upp det så att du kan äta lite mer fritt men inom en nivå. Och visserligen är en tävlingsdiet inte något man gör lite sådär halvt eller lite på skoj men kanske skulle du försöka med den inställningen. Om du ändå känner att du vill dieta bort några kilon, kör på med glädje i träningen och dieten och strunta i om du tar en liten bit glass någon kväll. Kommer formen så kommer den!
Tänk inte att du måste promenara varje morgon, ge dig ut 20 min i någon backe och spring intervaller istället om du känner för det. Strunta i om du har ett schema där du ska köra bröst och triceps idag, känner du för det så kör rygg istället och försök sätta nytt personbästa i marklyft om det så betyder att du bara kör det och ettor och tvåor hela passet. Skit i vad andra säger om hur, när, vad och varför. Kanske händer det mycket mer då, kanske inte. Gör det det inte så har du i alla fall gjort det du tycker är roligt, du kommer få tid att tänka efter vad som känns bra och samtidigt skapa ett utgångsläge där du kan köra på för fullt om några veckor om du kommer till det beslutet.
Man ska ha ROLIGT, inte känna någon press över att göra något man inte måste. Press och måsten finns det nog av ändå i livet! :friends:
13 augusti, 2006 at 10:08 #982944Anonym anvandareMemberGrandmaster och Mia: jag tror ni har rätt, eller jag menar jag VET att ni har det. En ätardag sabbar nog mer än det ger. Men det är oxå det där med disciplinen, man hade tänkt att bara öka kolhydraterna men det blir liksom inte så…
Frida: tack! det där värmde 😮 Visst är det så att jag funnit andra saker jag mår bra av. Men byggandet är fortfarande nummer ett och känslan av att stå på scen finns det INGENTING I HELA VÄRLDEN som slår
Känner du ”min” Frida?Silvia: tack för ditt inlägg. Första dieten är aldrig lätt, då man lär sig nya saker efter varje gång, som gör det enklare. Däremot är man oftast (som du säger) otroligt disciplinerad första gången. Jag vet hur jag var. Visst gjorde jag många fel men satans var motiverad jag var, med halvtids jobb och dubbla pass varje dag
(ursäkta rörig text, men jag skriver på en dator (Mac) som inte verkar kunna det här med fetstil och stora bokstäver )
13 augusti, 2006 at 11:22 #982945Anonym anvandareMemberLinn wrote:Det som är jobbigt och tar emot är själva dieten. Det känns TUNGT. Det spelar ingen roll hur jag vrider och vänder på det, motivationen är inte vad den en gång varit.. tyvärr Jag vet inte om jag omvärderat saker i livet eller vad det är, men all disciplin är som bortblåst.
När jag pratar med folk säger jag att jag ska tävla, ”om jag orkar dieta och hinner ta mig i form.” Min osäkerhet förvånar mig, men den talar sitt tydliga språk. Jag trodde aldrig jag skulle säga något sånt. Men jag vet ärligt talat inte om jag pallar.Var är den Linn som var så dedikerad byggningen? Som cyklade och delade post i snöstorm till sent på kvällen men alltid tog sig till gymmet efteråt?
(även om det var en halvtimme till stängning och kroppen skrek av utmattning.) Som tränade stenhårt, räknade varje kalori och aldrig fuskade med dieten? Vart kom den drivkraften ifrån och var har den tagit vägen?Veckan har varit tung och jag har hållt dieten hyfsat, men igår kväll åt jag glass och choklad. Det var inte planerat och är inte försvarbart, jag vet. Förlåt mamma, som sett fram emot tävling, nu kanske det inte blir nåt..
När din motivation tryter kan du väl tänka på sådana som mig; som inte tävlat än och som ser upp till dig som fan. :worship: Jag tycker du är grym. Du är värsta hårda tjejen och jordens bästa förebild för mig nu när jag ska komma i form. :emo-thumb Och jag vill verkligen se dig på scen! :nod Vet inte det hjälper dig att du är min motivation, men kanske…
13 augusti, 2006 at 12:04 #982946Anonym anvandareMemberCamilla J: Tack. Jag planerar att göra ungefär så. Lägga in mer kolhydrater, ris, som jag ju faktiskt vet att jag kan äta med tanke på all träning. Sedan kommer jag byta till ett chokladprotein, det gör nog mycket.
Angående träningen och upplägg så kör jag redan så, dvs jag går mycket på känsla. Jag har inget träningsprogram spikat utan vet vilka muskelgrupper jag ska köra och vilka övningar som känns bra. Samtidigt som jag med jämna mellanrum testar nya vinklar och nya övningar.
Det är nog mycket det som gjort att träningen gått så bra på sistone, att jag inte har press på mig varken att köra en speciell muskelgrupp eller en speciell övning. På gymmet är disciplinen ändå tillräckligt stor för att inte fuska med någon muskelgrupp.Aroha: tack. Det hjälper lite
Morgonpromenaden blev 80 minuter i värsta Frida-tempot! Jag kände en sjuk motivation och traskade på, så jag tom gick vilse :p var den där jäkla bron på väg t slussen som var uppfälld, och jag tänkte försöka hitta en genväg med mitt lokalsinne kom upp på en hög backe och sedan var det ju stopp så jag fick vända och ner igen, sen över bron då var den nere igen.
13 augusti, 2006 at 12:16 #982947Anonym anvandareMemberLinn wrote:Idag har jag avverkat 70 minuters morgonpromenad samt ett
hamstrings- och tricepspass på 45 minuter + 30 min trappmaskin.
En timmes promenad ikväll är inplanerad.Träningen är askul och går verkligen skitbra just nu!! Jag trivs otroligt bra i nya lägenheten och jobbet är verkligen hur kul som helst!
Jag älskar att hjälpa folk med träningen och dela med mig av det jag kan och jag har redan utvecklats som person på den korta tid jag jobbat på gymmet.
Stämningen är kanon och jag trivs så jäkla bra här i Hammarby Sjöstad.Det som är jobbigt och tar emot är själva dieten. Det känns TUNGT. Det spelar ingen roll hur jag vrider och vänder på det, motivationen är inte vad den en gång varit.. tyvärr Jag vet inte om jag omvärderat saker i livet eller vad det är, men all disciplin är som bortblåst.
Frida säger alltid att jag bryr mig för mycket om vad andra tänker och tycker. Det kanske jag gör. Inget jag reflekterat över dock. Och visst skulle nog folk förstå, huvudsaken är väl att man mår bra.
Kanske kan jag finna tillfredställelse utan att behöva pressa mig i form? Kanske har jag börjat värdera om tävlandet? Träningen kommer alltid ligga mig varmt om hjärtat och själva byggandet kommer jag definitivt inte lägga ner. Kanske behöver jag bara ett långt break från allt vad tävling och diet heter?? Ja det är mycket som snurrar i huvudet just nu…
För att inte behöva skriva en hel uppsats så försöker jag ta det kort.
Jag tror att gå på diet kan innebära att man lätt kan bli deprimerad för det är ju så att man ligger back på energi och ofta rör man sig ju mycket o förbrukar mer än vad man tar in.
Sen kanske det inte är just att man ligger – på energi som är boven även om det har en viss betydelse utan hur mycket man tar in av varje grej dvs fördelningen mellan kolhydrater,protein,fett som har mer betydelse för hur man mår och för mig är det så att jag märker att fett är nummer 1 vad det gäller att påverka mitt psyke och nummer 2 är kolhydraterna och jag tror att ändra fördelningen lite mellan dessa kan hjälpa dig fast att gå på diet för länge är inte bra tror jag men man behöver inte över äta för det utan jag tror på bra off form både för psyke och för att kunna dieta utan att avlida:up:13 augusti, 2006 at 15:19 #982948Anonym anvandareMemberPass 1: RYGG
Stångrodd uppvärmning 1*20 + 1*15, arbetsset 3*5-8
Enarms sittande rodd (friviktsrodd) 3*5-8 (inkl. 2-3 forced i varje set)
Breda latsdrag 3*8
Hantelrodd över bänk 3*8-10
Smala latsdrag (v-grepp) 4*5-8GICK GRYMT BRA!!
+ 30 minuters crosstrainer.
Ikväll blir det AXLAR (max 45 minuter) + en halvtimme på trappmaskinen, samt en kvällspromenad med Frida lite senare.
Nu ska det kokas ris, lagas kyckling, läggas upp träningsprogram åt en yngling samt fixa dietschemat åt min adept :emo-thumb
13 augusti, 2006 at 15:36 #982949Anonym anvandareMembermickebodyb wrote:För att inte behöva skriva en hel uppsats så försöker jag ta det kort.
Jag tror att gå på diet kan innebära att man lätt kan bli deprimerad för det är ju så att man ligger back på energi och ofta rör man sig ju mycket o förbrukar mer än vad man tar in.
Sen kanske det inte är just att man ligger – på energi som är boven även om det har en viss betydelse utan hur mycket man tar in av varje grej dvs fördelningen mellan kolhydrater,protein,fett som har mer betydelse för hur man mår och för mig är det så att jag märker att fett är nummer 1 vad det gäller att påverka mitt psyke och nummer 2 är kolhydraterna och jag tror att ändra fördelningen lite mellan dessa kan hjälpa dig fast att gå på diet för länge är inte bra tror jag men man behöver inte över äta för det utan jag tror på bra off form både för psyke och för att kunna dieta utan att avlida:up:Jag tror att du har helt rätt. Läste någonstans att de testade att medicinera lätt deprimerade med omega 3.
Så jag är helt med på din linje!
Förlåt om jag förstörde lite i din tråd Linn.Roligt att läsa att du verkar ha fått tillbaka en del av motivationen!!!
13 augusti, 2006 at 16:54 #982950Anonym anvandareMemberMen jag är inte deprimerad… saken är den att jag mår jäkligt bra! Det har varit jobbigt att dieta, mentalt, men inte så att jag har inte mått dåligt över det. Det är mer disciplinen som tryter.
Men det släpper nog nu när jag börjar öka kolhydraterna!!Dagens käk:
*60g fiberhavregryn, 30g prottepulver, 10g solrosfrön.
TRÄNING RYGG. proteindrink (20g) efter halva ryggpasset. 30 min cardio.
*5 riskakor och väl hemma ytterligare en proteindrink (20g.)
*Ris med tonfisk o grönsaker, olja.
TRÄNING AXLAR. proteindrink (15g) efter halva passet. 30 minuter trappmaskin.
* 5 riskakor m tonfiskpålägg.
* Ris, kyckling, olja, grönsaker.
* Kesella, fun light, krossade linfrön + fiskolja.KCAL: 1840
K: 180g- 720
P: 190g- 760
F: 40g- 360 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.