Hård i december – biffen tar nya tag!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Hård i december – biffen tar nya tag!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 646 through 660 (of 705 total)
  • Author
    Linn wrote:
    Sorry Emelie.. när Frida kommer till Göteborg ska hon TÄVLA, då finns inte tid för sånt ”tjejeri” på nån annan är huvudpersonen själv ;)

Hihi, nej det är så sant!! :D Men, har ju läst att det kommer att bli besök till Gbg för poseringsträning innan dess..;)

Hoppas motivationen och diciplinen kommer åter nu när du ökar kolhydratintaget Linn!! :) [/b]

FRIDA.. jag kunde inte fått en bättre vän än dig och det menar jag verkligen! DU ÄR BÄST ;) Vi kommer greja detta- tillsammans. Jag har inte gett upp .. långt ifrån!!

Jag ska sola och duscha sen får du jättegärna komma över och kolla på KM-filmen om du vill ikväll. Dietschemat är strax spikat :emo-thumb

BAMSEKRAM

Linn wrote:
    *60g fiberhavregryn, 30g prottepulver, 10g solrosfrön.
    TRÄNING RYGG. proteindrink (20g) efter halva ryggpasset. 30 min cardio.
    *5 riskakor och väl hemma ytterligare en proteindrink (20g.)
    *Ris med tonfisk o grönsaker, olja.
    TRÄNING AXLAR. proteindrink (15g) efter halva passet. 30 minuter trappmaskin.
    * 5 riskakor m tonfiskpålägg.
    * Ris, kyckling, olja, grönsaker.
    * Kesella, fun light, krossade linfrön + fiskolja.

OMG ett ryggpass med enbart frukost som grund.
    Det hade aldrig Jag klarat av, har du verkligen ork till att köra hårt?

Ett uselt matschema, om det är så du vill strukturera dina dagar framöver.

Med tanke på din erfarenhet, hade detta inlägg kunnat viftats bort med ”så länge det funkar för mig..”. Men det går ju bevisligen inte i ditt fall.

Hur som helst. Lycka till.

Grandmaster wrote:
    Ett uselt matschema, om det är så du vill strukturera dina dagar framöver.

Med tanke på din erfarenhet, hade detta inlägg kunnat viftats bort med ”så länge det funkar för mig..”. Men det går ju bevisligen inte i ditt fall.

Hur som helst. Lycka till.

Kan du definera ”uselt”?
    Du får gärna skriva hur du tycker att jag bör lägga upp det, så jag har något att jämföra med.

Furiren wrote:
    OMG ett ryggpass med enbart frukost som grund.
    Det hade aldrig Jag klarat av, har du verkligen ork till att köra hårt?

Absolut. Jag föredrar att träna tidigt på helgerna, då jag är som piggast.
    Sedan åt jag ganska mycket i lördags så energi fanns det ;)

Linn wrote:
    Men jag är inte deprimerad… saken är den att jag mår jäkligt bra! Det har varit jobbigt att dieta, mentalt, men inte så att jag har inte mått dåligt över det. Det är mer disciplinen som tryter.
    Men det släpper nog nu när jag börjar öka kolhydraterna!!

Dagens käk:

*60g fiberhavregryn, 30g prottepulver, 10g solrosfrön.
    TRÄNING RYGG. proteindrink (20g) efter halva ryggpasset. 30 min cardio.
    *5 riskakor och väl hemma ytterligare en proteindrink (20g.)
    *Ris med tonfisk o grönsaker, olja.
    TRÄNING AXLAR. proteindrink (15g) efter halva passet. 30 minuter trappmaskin.
    * 5 riskakor m tonfiskpålägg.
    * Ris, kyckling, olja, grönsaker.
    * Kesella, fun light, krossade linfrön + fiskolja.

KCAL: 1840
    K: 180g- 720
    P: 190g- 760
    F: 40g- 360

85 gram protein från proteinpulver: nästan 20% av dietens totala kaloriinnehåll intas från en källa som föga bidrar till mättnaden.

Timingen är fullkomligt ologisk. Att dricka proteindrinkar i samband med träningspasset ser jag absolut ingen poäng med. Cardio direkt efter proteindrinken? Korkat.

10x riskakor, korkat. Bidrar noll till mättnadskänslan.

Hur många kcal ligger en riskaka på, jag tippar cirka 40-50 kcal. 700-800 kcal (fr pro.drinkarna+riskakorna) kan du göra två goda och mättande måltider på.

Mitt förslag är att du tar bort dessa överflödiga kalorikällor och gör två stadiga måltider av dem istället. Två riskakor blir ett stort äpple=bättre.

Exempel på vad jag menar: 500 gram broccoli, 150-200 g kycklingfilé, frukt. Cirka 350 kcal, hög grad av tillfredställelse garanterad.

Dessa måltider, som har ett moderat kolhydratinnehåll, kan du lägga efter måltiderna som består av ris+tonfisk+olja. Ris+tonfisk etc, kan du i sin tur äta direkt efter träningen. Detta förslag förutsätter att du tar bort proteindrinkarna och riskakorna från dieten. Du kan behålla proteindrinken till frukost.

Mitt förslag ger dig:

* god mat.

* mättnad.

* mer tid vid köksbordet= avslappning.

Grandmaster wrote:
    85 gram protein från proteinpulver: nästan 20% av dietens totala kaloriinnehåll intas från en källa som föga bidrar till mättnaden.

Timingen är fullkomligt ologisk. Att dricka proteindrinkar i samband med träningspasset ser jag absolut ingen poäng med. Cardio direkt efter proteindrinken? Korkat.

10x riskakor, korkat. Bidrar noll till mättnadskänslan.

Hur många kcal ligger en riskaka på, jag tippar cirka 40-50 kcal. 700-800 kcal (fr pro.drinkarna+riskakorna) kan du göra två goda och mättande måltider på.

Mitt förslag är att du tar bort dessa överflödiga kalorikällor och gör två stadiga måltider av dem istället. Två riskakor blir ett stort äpple=bättre.

Exempel på vad jag menar: 500 gram broccoli, 150-200 g kycklingfilé, frukt. Cirka 350 kcal, hög grad av tillfredställelse garanterad.

Dessa måltider, som har ett moderat kolhydratinnehåll, kan du lägga efter måltiderna som består av ris+tonfisk+olja. Ris+tonfisk etc, kan du i sin tur äta direkt efter träningen. Detta förslag förutsätter att du tar bort proteindrinkarna och riskakorna från dieten. Du kan behålla proteindrinken till frukost.

Mitt förslag ger dig:

* god mat.

* mättnad.

* mer tid vid köksbordet= avslappning.

Tack för dina synpunkter. Angående proteinpulver utgör det ca 50g (1/4) av proteintaget, inte 85gram. Grejen är chokladsmaken på pulvret, i syfte att lättare hålla mig undan från att fuska (är svag för choklad.)
    Mättnaden är inget problem, vare sig det gäller proteindrinkar eller riskakor.
    De kolhydrater jag äter nu gör mig definitivt mätt!

Ska dock testa ris o kyckling efter dagens träningspass då jag för tillfället har slut på riskakor. Proteindrinken mitt i passet tycker jag gör att jag orkar mer, speciellt så jag går lågt på energi. Just nu ligger jag hyfsat högt så jag skulle kunna ta bort dem. Detta är något nytt jag testat några dagar, efter ett tips. Har aldrig gjort så förut dock.
    Var det inte du som skrev om protein och kolhydrater i samband med passet, eller är jag helt ute och cyklar där?

Linn wrote:
    Tack för dina synpunkter. Angående proteinpulver utgör det ca 50g (1/4) av proteintaget, inte 85gram. Grejen är chokladsmaken på pulvret, i syfte att lättare hålla mig undan från att fuska (är svag för choklad.)
    Mättnaden är inget problem, vare sig det gäller proteindrinkar eller riskakor.
    De kolhydrater jag äter nu gör mig definitivt mätt!

Ska dock testa ris o kyckling efter dagens träningspass då jag för tillfället har slut på riskakor. Proteindrinken mitt i passet tycker jag gör att jag orkar mer, speciellt så jag går lågt på energi. Just nu ligger jag hyfsat högt så jag skulle kunna ta bort dem. Detta är något nytt jag testat några dagar, efter ett tips. Har aldrig gjort så förut dock.
    Var det inte du som skrev om protein och kolhydrater i samband med passet, eller är jag helt ute och cyklar där?

Där är du nog ute och cyklar.

Jag ser inte logiken i att dricka protein efter träningen för att sedan avverka detta genom cardio. Vad är syftet, att tillföra energi som du sedan ska förbränna? Skippa isåfall, eller reducera med 50%, cardion och skippa proteindrinken. Din höga cardiovolym (prom+gymcardio) är kanske anledningen till att du tycker att det är psykiskt påfrestande att deffa.

att balansera upp matintaget över hela veckan, hade gjort allt mycket lättare.
    mindre energi på ätardagarna och lite mer på veckorna.

ex. onsdag 2500 kcal, lördag 3000 – 3500 kcal och övriga dagar runt 2000 kcal. summa för veckan max 16000 kcal.

istället för att ligga på väldigt stort underskott 6 dagar/vecka och sedan kanske äta 6000+ kcal på en dag, summan över hela veckan kanske blir högre och orken blir lägre.

och överdriv inte cardion, lägg den mesta energin på gymmet 4-5 ggr/vecka.
    börja med 1 timmes cardio 5 ggr/vecka och öka succesivt till max 2 timmar/dag 6 dagar/vecka, för att sedan trappa ner dom 2 sista veckorna före tävling.
    sista veckan bör vara väldigt lugn för att kroppen (musklerna) ska få en liten chans att återhämta sig.
    sista veckan är ju i regel väldigt strikt med intaget, så en massa träning i detta läget försämrar snarare formen!
    lycka till med vad du än beslutar dig för!:emo-thumb

Grandmaster: kolhydrater och protein under och efter träningen funkar!
    Dock inte under diet, därför tar jag enbart protein. Men visst jag skulle kunna ta bort den oxå, för att göra dig nöjd.

Jonas: tack för inlägget. Det är dock 17 veckor kvar så hur jag ska göra sista veckorna är ju inte aktuellt (och ja, jag vet hur jag ska göra.)
    Att öka cardion successivt vet jag oxå att jag bör. Men då jag legat högt på promenader från start, måste jag fortsätta i samma anda eller öka för att bränna. Det kan bli 3 timmar ena dagen och 1 timme en annan. Högintensivt ena dagen och lågint. cardio andra osv.

Angående käket, så har jag inte brutala ätardagar längre, det trodde jag stod klart? Har öka både kolhydrater och kcal, så det kommer inte vara något problem längre. Denna veckan kör på samma intag, sedan kommer jag cykla kcalintaget som jag brukar.

Nu är det väldigt mycket ”lägga sig i” här känner jag… det gör mig inte direkt mer motiverad. Jag skriver ner dagens pass och lägger ner journalen tills jag kommit till rätta med upplägget..

Dagens träning:
    70 minuter morgonpromenad
    Biceps/vader 60 minuter + 20 minuter trappmaskin
    + Kvällscardio med Frida, tid okänd.

Instruktion ca 2h. 17-årig kille som vill bygga muskler. Han hade tränat seriöst i 8 månader, med stenhård träning 6 dagar i veckan utan att veta vad han bör äta. Han tvingades sänka vikterna till häften och börja nöta in en bra teknik. Och han blev riktigt förvånad över att det kändes så mycket tyngre. Riktigt entusiatisk är han och verkligen fokuserad! Och med en vilja att lära sig allt rätt och från grunden. Om det så innebar att han fick gå ner på kromhantlarna i vissa armövningar ;)
    När han väl börjar träna strikt och käka rätt så kommer han kötta på sig det är jag övertygad om. :emo-thumb

Linn wrote:
    Nu är det väldigt mycket ”lägga sig i” här känner jag… det gör mig inte direkt mer motiverad. Jag skriver ner dagens pass och lägger ner journalen tills jag kommit till rätta med upplägget..

Dagens träning:
    70 minuter morgonpromenad
    Biceps/vader 60 minuter + 20 minuter trappmaskin
    + Kvällscardio med Frida, tid okänd.

Instruktion ca 2h. 17-årig kille som vill bygga muskler. Han hade tränat seriöst i 8 månader, med stenhård träning 6 dagar i veckan utan att veta vad han bör äta. Han tvingades sänka vikterna till häften och börja nöta in en bra teknik. Och han blev riktigt förvånad över att det kändes så mycket tyngre. Riktigt entusiatisk är han och verkligen fokuserad! Och med en vilja att lära sig allt rätt och från grunden. Om det så innebar att han fick gå ner på kromhantlarna i vissa armövningar ;)
    När han väl börjar träna strikt och käka rätt så kommer han kötta på sig det är jag övertygad om. :emo-thumb

Du bryr dig för mycket om vad andra tycker och får beslutsångest över skitsaker.

Det här blir mitt sista inlägg i journalen.

Grandmaster inte för att jag vet ifall du känner Linn på det privata planet, men det hoppas jag VERKLIGEN då du tar dig friheten att kritisera och bedöma hur en person är. Om jag skulle göra en liknande bedömning av dig verkar du ha narcisitiska personlighetsdrag. Har du hört talas om något som heter ödmjukhet?!
    Till dig Linn Tycker du é grym, följer din tråd och vill naturligtgvis att du ska fortsätta skriva. Kör ditt race!!

Grandmaster wrote:
    Du bryr dig för mycket om vad andra tycker och får beslutsångest över skitsaker.

Det här blir mitt sista inlägg i journalen.

Nej sluta inte skriv… då blir jag ju ledsen. Kan jag inte få ditt telefonnummer åtminstone? Ifall jag behöver hjälp med dieten framöver :ike:

Viewing 15 posts - 646 through 660 (of 705 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.