Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Hård i december – biffen tar nya tag!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 augusti, 2006 at 21:49 #982966Anonym anvandareMemberHannaKristin wrote:Grandmaster inte för att jag vet ifall du känner Linn på det privata planet, men det hoppas jag VERKLIGEN då du tar dig friheten att kritisera och bedöma hur en person är. Om jag skulle göra en liknande bedömning av dig verkar du ha narcisitiska personlighetsdrag. Har du hört talas om något som heter ödmjukhet?!
Till dig Linn Tycker du é grym, följer din tråd och vill naturligtgvis att du ska fortsätta skriva. Kör ditt race!!Tack! Jag ska fortsätta skriva så länge tiden räcker till, promise.
Vad beträffar Grandmaster så har vi träffats, men det innebär ju inte att vi känner varann.
15 augusti, 2006 at 00:20 #982967Anonym anvandareMemberMina mått har ökat under fusket- tydligen! Men nu ska det bara gå NEDÅT!!
Först de roliga ökningarna
Vader då; 39cm nu: 40,5
Armar då: 36cm nu: 37cmSedan de mindre roliga..
Ben då: 57cm nu: 58cm
Midja då: ? (under 80cm) nu: 82cmKvällscardion var 500 brända kcal på Natural Runnern med ett par läckra ben brevid
15 augusti, 2006 at 12:17 #982968Anonym anvandareMemberTisdag 15/8 och ajaj vad jag har GRYM träningsvärk i soleus!! :emo-thumb
Morgonpromme 75 minuter
Kör nog bröst eller Ben idag. Troligen om några timmar. Mycket cardio har gjort benen lite trötta, speciellt trappmaskinen som är jobbig så in i h-vete Men samtidigt har benen blir lite fastare sedan jag började med det för en vecka sen.
Har planerat att cykla intaget from denna vecka (nystart.)
Kommer inte ligga under 150g kolhydrater (lågdag) till en början.Må, ti, to, fr: normaldag- 200g k
on, sö lågdag- 150g k
lördag: högdag- 350g kMorgonpromenader och styrka 6 dagar/v.
Cyklar även cardion.
4 dagar med ca 1,5h lågintensivt + 30min högintensivt dvs ca 2h totalt.
1 hel vilodag.
1 dag med ”lågcardio” dvs 1 timme lågintensivt eller 30-40 min högintensivt.
1 dag med ”högcardio”, promenader + trappmaskin så mycket jag pallar. Då med vila från styrkan.Vilka dagar jag kör vad beror på hur jag har det tidsmässigt med jobb etc. Framöver då jag börjar jobba mer regelbundet kommer jag troligen ta en vilodag mitt i veckan och köra på med mycket träning, styrka + cardio på helgen. Högdagen blir på fredag eller lördag och högcardion följande dag.
Så ser det ungefär ut. Sköter jag mig bör det börjar hända saker snart.
mr_beginner: tack så mycket!
15 augusti, 2006 at 14:43 #982969Anonym anvandareMemberDagens käk blir 2050kcal: 200g k, 200g p och 50g f, dvs normaldag.
Vikten ligger lite högre än väntat pga en viss tid i månaden men jag tror jag kommer börja tappa vikt snart.Det jag gjorde fel förut var att dra ner kolhydraterna för mycket och för snabbt och fick då ett förbannat stort sötsug. Detta har nästan försvunnit nu! Jag har ökat maten och det känns bra igen :emo-thumb
200g kolhydrater är mycket ris för mig
Om en timme blir det BRÖST + h-vetesmaskinen så länge jag pallar :p
En kortare promenad ikväll är planerad.15 augusti, 2006 at 19:15 #982970Anonym anvandareMemberBRÖST/TRICCAR 70min + trappmaskin, tufft tempo i 20 minuter!
Gick så jävla bra och jag kände inte av de onda axlarna alls!
Problem ligger nog i att jag tidigare haft svårt att ”skjuta tillbaka” axlarna när jag kört bröst.. men nu börjar det kännas bra och jag behöver inte mesa mig igenom bröstpassen :emo-thumbLutande hantelpressar 22kg 5*8
Bänkpress i smith (huvudet utanför) 65kg ca 3*8-10
Hantelpressar 19kg 4*8
Lutande flyes 11,5kg 3*10
Cablecross uppifrån 27kg/sida 3*8-10Pushdowns brett grepp 2*10, 1*8
Smalbänk 4*6-8
Tricepsmaskin (eg sittande men jag står o lutar fram kroppen) 3*8-10
Drag ovan huvudet i cable (stång) 3*8-1020min trappmaskin, 290 förbrukade kcal.
Nu ska jag fixa lite här hemma, och lite senare blir det en timmes kvällspromenad.
15 augusti, 2006 at 19:24 #982971Anonym anvandareMemberKämpa på och sluta nu inte skriva här, för det är rätt motiverande att läsa om dina aktiviteter tycker jag! :up:
15 augusti, 2006 at 22:59 #982972Anonym anvandareMemberTack Agnes. Jag kommer skriva så länge tiden räcker till. När jag börjar jobba lite mer i höst låter jag Frida uppdatera åt mig
Dagens intag- som planerat :emo-thumb (lite mindre protte, mer kolisar dock)
Kcal: 2050
K: 220g
P: 180g
F: 50gFibergröt/protte/solros, kyckling/ris/olja/grönt, 5%-ig nötfärs/ris/grönt, havregröt/protte, ris/tonfisk/tomat/oliver. Har lagt av med mjölkprodukter såsom kesella och cottage dels för att blir för dyrt (har flyttat från Liedl) och sedan hoppas jag det händer lite mer oxå!
16 augusti, 2006 at 14:28 #982973Anonym anvandareMemberMorgonpromenad 20 minuter, sen kom en skur, jag blev nästan blöt, så jag sprang in på gymmet och körde 45 minuter till (ca 250kcal)
BEN idag. Hade tänkt köra Benspark och två varianter av benpress, vader i benpressen samt liggande och sittande lårcurl. Avslutar med h-vetesmaskinen så länge jag pallar!! Alternativt den mindre jobbiga varianten (crosstrainern) om benen protesterar…
Överkroppen är riktigt mör och det kan komma att kännas i benen (dvs hela kroppen är nog lite övertränad.)
Bröst/triceps passet igår känns otroligt mycket, det tog verkligen bra! Har även ont i vader och biccar och ja, hela överkroppen…Följande pass blir:
Axlar (torsd)
Rygg/mage (fred)
Armar (sönd).Lördag blir det ”cardiodag”: 1h högintensiv träning + 1-2h lågint dito. VILA från styrkan.
16 augusti, 2006 at 19:51 #982974Anonym anvandareMemberSkitdag 👿
16 augusti, 2006 at 20:15 #982975Anonym anvandareMemberhmmm….har det slinkit ner nåt onyttigt?
16 augusti, 2006 at 22:10 #982976Anonym anvandareMemberLågdag både på kostfronten och träningsmässigt.
TRÄNINGEN:
* Morgoncardio ca 65minuter
* Ben/vader 60min
* 30min trappmaskin (340 förbrukade kcal)KOSTEN:
Kcal: 1770
K: 130
P: 200
F: 50Skippade sista portionen ris idag (blev så sent på kvällen) så det blev lite lägre kolisar än beräknat.
Mia: nejdå jag har skött mig!
Frida: man måste bara älska den där trappmaskinen
16 augusti, 2006 at 23:33 #982977Anonym anvandareMemberFick mail av min coach idag och det gav mig en grym motivationskick!!
Men jag måste ta bilder.. i mitt blekfeta tillståndFrida vill du leka fotograf
17 augusti, 2006 at 11:38 #982978Anonym anvandareMemberTorsdag 17/8 och morgonpromme 80 minuter :emo-thumb
LICENSEN HAR KOMMIT & JAG KOMMER INTE BANGA!!! Så nu vet ni det!Vikten har rasat på det ökade kolisintaget och det känns bra. Kommer inte skriva ut någon vikt än bara uppdatera viktminskningen/vecka med lördag som referensdag.
Känns i benen efter passet igår och tydligen gick jag för hårt ut med baksida lår, för nu har jag riktigt ont.. 👿 Vet dock att det är skadan som spökar och vilka övningar jag ska undvika de närmaste dagarna för att inte reta området. Det brukar ge med sig då.
Har vilat alldeles för lite senaste tiden men det är svårt när träningen går så bra! Kommer börja jobba mer nu framöver och då blir det mer av den varan.
Idag blir det AXLAR + högdag cardio, för imorrn är det jobb
17 augusti, 2006 at 18:32 #982979Anonym anvandareMemberAXLAR /MAGE ca 45 minuter[/b]
Sittande sidolyft 4*8-10
Axelpressar 4*6-10
Liggande drag i cablecross 4*6-8 tuungt + (avslutade varje set med några ”korta” reps)
Omvänd pecdec 3*12
Magmaskin nautilus (13) 3*12 typ :emo-thumbSTYRKA: ca 45 min
CARDIO : Promenad 110 min + crosstrainer 350kcal (30min) + trappmaskin 350kcal (23min) = ca 1000 förbrukade kcalRiset har jag inte fått i mig hälften av, haha, känns faktskt grymt mycket bättre den här veckan!!
17 augusti, 2006 at 18:40 #982980Anonym anvandareMemberLinn wrote:Torsdag 17/8 och morgonpromme 80 minuter :emo-thumb
LICENSEN HAR KOMMIT & JAG KOMMER INTE BANGA!!! Så nu vet ni det!Dags att ändra signatur nu då tjejen!! :up: [/b]
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.