Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Hård i december – biffen tar nya tag!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 augusti, 2006 at 18:54 #982981Anonym anvandareMemberEmelie wrote:Dags att ändra signatur nu då tjejen!! :up: [/b]
Done! :emo-thumb
17 augusti, 2006 at 19:48 #982982Anonym anvandareMemberLinn wrote:Done! :emo-thumbGött!! :bb: [/b]
17 augusti, 2006 at 23:04 #982983Anonym anvandareMemberTorsdagen har gått som planerat mat-och träningsmässigt. Tar varje dag i taget nu då jag precis fått tillbaks motivationen.
Imorrn blir det Ryggpass före jobb (vid 12-tiden ungefär).
Planerar att gå en morgonpromenad samt köra 30 minuter cardio efter styrkan. That´s it.Intag som idag: 2050kcal k,p,f 200,200,50
Funderar på att ligga på samma intag även under lördagen, och ta min ”högdag” längre fram, typ i början på nästa vecka. Känns inte som jag behöver den just nu. Vi får se
17 augusti, 2006 at 23:47 #982984Anonym anvandareMember~Frida~ wrote:Tiotusen tack för cardioupplägget!!!!! på lördag ska du HELVILA och spendera kvällen med mej -okej???? KRAMps. jag tar me dmej kameran imorgon oxå eftersom vi glömde” fota idag
VILA?! Men vi skulle ju ha träningsläger i helgen ju! Vi får snacka om saken
Ingen fotning än! Jag måste tighta till mig lite först… :pps. det kommer en grovis vid 12 imorrn, jag är nog där, men fall han skulle vara tidig (eller sen, han är ju kille ) let hem in, he´s with me!
17 augusti, 2006 at 23:51 #982985Anonym anvandareMember~Frida~ wrote:Bara om han ger mej lite tips oxåDu får väl fråga
18 augusti, 2006 at 14:17 #982986Anonym anvandareMemberGott att du känner digg piggare igen! :up:
Dina råd till andra mig själv inräknad är ju alltid så förståndiga, varför inte samma förstånd och tålamod när det gäller dig själv??
Man behöver inte alls öka mer och mer på förbrännignsträningen eller lura kroppen med hög och låg dagar, jag följde dina mycket goda råd alla de 30 veckorna jag deffade och gick ner 12kilo utan att öka cardion, i stället minskade jag den då du tyckte att jag körde för mycket, då fick jag faktiskt ett bättre resultat.
Inte heller hade jag hög, låg, extremlåg eller grisdagar för att ”lura kroppen” jag tror inte att det är kroppen utan huvudet man lurar med alla olika varianter hit och dit. Vad som krävs är nog i första hand tålamod :nodTa det bara lungt, ät inte för lite och pressa dig inte för hårt det är då man triggar belöningssystemet så att det går på högvarv och det är inte lätt att få stopp på det när det väl börjat suga tag i en.
Hoppas att din deff fortsätter att gå bra nu, jag håller tummarna för dig.
:friends:18 augusti, 2006 at 16:22 #982987Anonym anvandareMemberLite ot kanske, men Ulrika en fråga till dig; vad var det du upplevde som gjorde att det gick bättre när du tog det lugnare? Att kroppen liksom gick ner i varv och slutade stressa eller?
Jag vet inte men jag har också upplevt liknande, att när jag slutade springa och istället nöjde mig med morgonpromenader som en cardio under en period och körde på som vanligt med styrkan, så blev jag mindre hungrig och vikten gick åt rätt håll. Men ändå sitter någon liten djävul på axeln och säger att ”det går fortare om jag ökar cardion”, ”att jag är lat som inte springer” och här står jag nu och har gått upp det jag gick ner igen, och har haft en vecka då jag varit otroligt hungrig, och känner mig stressad hela tiden över att jag ”måste” träna…det känns som att jag hela tiden går på högvarv….
Hur många vilodagar tycker ni man ska ha varje vecka om man bara har som mål att komma i hyfsad form, inte tävla?18 augusti, 2006 at 18:37 #982988Anonym anvandareMemberUlrika Johansson wrote:Gott att du känner digg piggare igen! :up:Dina råd till andra mig själv inräknad är ju alltid så förståndiga, varför inte samma förstånd och tålamod när det gäller dig själv??
Man behöver inte alls öka mer och mer på förbrännignsträningen eller lura kroppen med hög och låg dagar, jag följde dina mycket goda råd alla de 30 veckorna jag deffade och gick ner 12kilo utan att öka cardion, i stället minskade jag den då du tyckte att jag körde för mycket, då fick jag faktiskt ett bättre resultat.
Inte heller hade jag hög, låg, extremlåg eller grisdagar för att ”lura kroppen” jag tror inte att det är kroppen utan huvudet man lurar med alla olika varianter hit och dit. Vad som krävs är nog i första hand tålamod :nodTa det bara lungt, ät inte för lite och pressa dig inte för hårt det är då man triggar belöningssystemet så att det går på högvarv och det är inte lätt att få stopp på det när det väl börjat suga tag i en.
:friends:låter klokt :emo-thumb
18 augusti, 2006 at 18:38 #982989Anonym anvandareMemberOT igen, sorry Linn, men J*VLAR vilken snygg avatar Mia!!
18 augusti, 2006 at 19:00 #982990Anonym anvandareMemberUlrika Johansson wrote:Gott att du känner digg piggare igen! :up:Dina råd till andra mig själv inräknad är ju alltid så förståndiga, varför inte samma förstånd och tålamod när det gäller dig själv??
:friends:Hej Ulrika.
Du har så rätt. Jag är ingen expert, bara en envis jäkel.. på gott och ont.Mina råd till andra överensstämmer (om du säger) inte alltid med det jag tillämpar på mig själv.
Min kropp har alltid svarat bäst på tuffa lågkolisdieter och jag har aldrig riktigt vågat äta kolhydrater. Nu när jag börjat äta mer kolhydrater så känns det otroligt mycket bättre, framförallt mentalt. Problemet är att jag inte går ner i vikt som jag ska riktigt. Därav min cykling av kolhydrater.Men jag ska tänka på det du sagt (eller det JAG sagt )
Tack för ditt inlägg!18 augusti, 2006 at 19:22 #982991Anonym anvandareMemberMilia wrote:OT igen, sorry Linn, men J*VLAR vilken snygg avatar Mia!!tack milia…blev dock så liten så jag bytte igen
18 augusti, 2006 at 22:00 #982992Anonym anvandareMember~Frida~ wrote:Du var JÄTTEDUKTIG på jobbet idag!! :up:Tack chefen.. men beröm mig inte för mycket nu
18 augusti, 2006 at 22:06 #982993Anonym anvandareMemberFredag 18/8
Lågdag både vad gäller cardio och kost.
STYRKA: 45minuter
12 set RYGG: 4 set Stångrodd, 4 set hantelrodd, 4 set Marklyft
15 set BICEPS: 12 superset repdrag (hammer) i två olika vinklar + 3 dropset bicepscurl i cc (uppifrån).
Passet blev inte riktigt som planerat.. körde axlar igår och det hämmade ryggträningen lite, så jag körde det viktigaste och hyfsat lätt för att gå över och DÖDA biceps med intensitetsträning! Tog OTROLIGT bra!! Och jag har nog aldrig varit SÅ slut i biceps att z-stång utan vikt var jobbigt haha…CARDIO: 80 min morgonprom + 23 min (200kcal) crosstrainer.
Intag: 1930kcal
K: 150
P: 220
F: 50Känt mig lite vresig idag… övertränad
Men dagen har fortlöpt helt ok. Chefen var nöjd med mig iaf Och passet gick hyfsat!Imorrn är det VILA. Ja ni läste rätt CARDIO blir det dock!
19 augusti, 2006 at 11:39 #982994Anonym anvandareMemberLördag 19/8
Morgonpromme 75 minuter.Har legat på samma vikt torsdag-lördag, men är ändå nöjd med en total viktnedgång på 2,5kg första veckan av ”nystarten.” Vätska visserligen men psykologisk viktigt att vikten pekar nedåt.
Idag är VILA och ”högdag”, vilket innebär att jag komma äta LITE mer kolhydrater, 200-250gram (max). Protein- och fettmässigt ligger jag kvar på samma intag. Totalt ca 2250kcal.
Jag kommer göra som jag brukar dvs mäta upp dagens intag av ris och havregryn, för att inte överstiga planerad mängd. Har fått dille på havregrynsgröt istället för godsakerFrukost:
90g havregryn + kanel (gröt)
2 ägg + 3 vitor.
12g proteinpulver.
K,P,F
53, 34,5; 18,5Lunch/mål 2:
60g (okokt) ris
1 burk tonfisk
1 äggvita
+ kikärtor, frysta blandgrönsaker.
K,P,F
56, 40, 18Värmde allt detta i stekpannan (har ingen micro) och vips fick jag en god måltid! Serverad med morot och dijonsenap :emo-thumb
19 augusti, 2006 at 12:50 #982995Anonym anvandareMembernåt som är gott om du gillar havregryn är den här blandningen:
1 dl havregryn
1-2 dl kesella
100 g tinade bär
sötningsmedel
ev lite funlight
gnutta kanelsjukt gott! låter kanske inget märkvärdigt men man blir lite konstig när man går på diet
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.