Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Hård i december – biffen tar nya tag!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 augusti, 2006 at 22:56 #982996Anonym anvandareMember
Dagen har förflutit som planerat, både med KOST & VILA.
Jag fick inte träna idag för chefen och det kändes faktiskt riktigt bra. Mentalt. Och framförallt så BEHÖVDE jag det.Ingen ”riktig” högdag på kolisfronten med ca 250gram (50g mer än en ”normaldag”) men dock en ökad kcalmängd i form av en påse (ca 200g) naturella blandnötter. Det innebär att jag landar på lite mer än 3000kcal idag.
Kolhydraterna har bestått av lite ris & mestadels havregryn och något kilo upp på vågen kanske det blir.
Imorrn kör jag ”lågdag” som planerat med 1850kcal K,P,F 150,200,50. Styrka + 2h cardio (upp på trappmaskinen igen!) :emo-thumb20 augusti, 2006 at 19:43 #982997Anonym anvandareMemberTog en heldag på gymmet idag med morgoncardio, frukost & gympass.
Före frukost:
Crosstrainer 500kcal
FRUKOST1h senare BRÖST/AXLAR/TRICCAR 80 minuter.
Pecdec Nautilusmaskin (”nedåt”- döskön!) först 2 set uppvärmn. 3*10
Lutande hantelpressar 3*6-8
Hantelpressar 3*6-8
Lutande Flyes på bänk 3*10
Pullover på bänk 2*8
Sittande tricepspress m hantel (bakom huvud) 3*7-10
Liggande hantelpress (djupa bakom huvudet) 2*6-8
Pushdowns breda 2*8
Sidolyft i cablecross 2*10 (samt några forced) + 3 dropset/sida. Till totalt failiure.Kändes bra idag! Var laddad efter gårdagens ökade intag bra tryck!
30 minuter trappmaskin (325kcal) efter styrkan.Kommer köra fler muskelgrupper/pass nu medvetet, för att undvika överträning (i framförallt axlar och triccar.) Försöka köra hyfsat tungt med fokus på de stora muskelgrupperna- dvs lite större träningsmängd (fler övn & set).
Som det är nu har jag alltid minst en muskelgrupp som är utvilad varje dag och det leder att jag faktiskt ”kan” träna varje dag om jag nu skulle vilja…
Tanken är att försöka VILA MERIkväll blir det en promenad med Frida och min sambo
20 augusti, 2006 at 23:05 #982998Anonym anvandareMemberFrida :nono: det där är en ”tjej-smiley”!!
Promenaden ikväll blev för övrigt 2 timmar
Intag ”Lågdag”: 1850kcal
K: 150g
P: 200g
F: 50g21 augusti, 2006 at 01:17 #982999Anonym anvandareMember~Frida~ wrote:
Biten! Jag ÄR en tjej fall du missat det! :yahoo:Oj! Jag som trodde jag kände dig…
… men sen kom jag på att vi inte umgåtts i 3 månader än (och det förklarar ju saken) :p
21 augusti, 2006 at 08:01 #983000Anonym anvandareMemberVeckans enda dag med vila från morgonpromenaden.
Gick upp 1,3kg på högdagen (lördag) och då gjorde jag ändå en liten höjning av kolhydraterna. Det visar ändå på hur kolhydratskänslig min kropp är…
Väger mig må, on, lö nu men kommer hålla det till enbart lördagar framöver.Idag är det jobb 06.15- 15 sedan blir det nog AXLAR/BICEPS + BAKSIDA LÅR [/b] efter jobbet. HELVILA ÖVERKROPP imorrn då jag kör Framsida ben/vader (prioriteringspass) före jobb.
Nu tänkte jag dammsuga gymmet lite- cardio
21 augusti, 2006 at 08:15 #983001Anonym anvandareMember16 veckor[/b]
Många kilon
…………… FULLT ÖS!![/b]21 augusti, 2006 at 09:51 #983002Anonym anvandareMemberLinn wrote:Gick upp 1,3kg på högdagen (lördag) och då gjorde jag ändå en liten höjning av kolhydraterna. Det visar ändå på hur kolhydratskänslig min kropp är…De 1,3kg kan inte ha varit fett i alla fall, så vad spelar det då för roll??
Bra med vätska i kroppen är ju en förutsättning för en hög förbränning och för att kunna träna riktigt tungt! :emo-thumb
Tror inte att du är ensam om detta fenomen, din kropp reagerar nog som de flesta andras, du går från att ena dagen ätit lite kolisar och tränat massor till att äta ”lagom” mycket och träna mindre.
De variationer jag haft under min diet har inte varit lika stora som din och jag kunde rätt lätt upp 1kg på min högdag. Men som sagt det är ju bara vatten och inget annat och vatten är ju bra!(ända fran till tävling i alla fall)
Det är inget konstigt med din kropp så bli inte rädd för kolhydraterna nu :friends:21 augusti, 2006 at 22:04 #983003Anonym anvandareMemberUlrika: tack för omtanken men nu börjar du faktiskt låta som en mamma… det jag skrev kan omöjligt tolkas som en antydan till att sänka kolhydraterna.
Och varför skulle jag det, när dieten äntligen går bra?Så folks.. Jag kommer köra på som jag har bestämt men sluta skriva här. Det är nog det bästa för att undvika att bli mer förvirrad av allt tyckande hit och dit. Det är bra när folk kommenterar men just nu känns det som om ni är lite väl mångas som inte låter mig köra mitt race..
Anledning två är att det tar alltför mycket tid, jag har så mycket vettigare saker att göra. Som att lära mig koppla av- utan datorn.
Så det bra allihop, så ses vi på SM och i december! :emo-thumb
21 augusti, 2006 at 23:25 #983004Anonym anvandareMemberKör på du och lycka till med allt!
22 augusti, 2006 at 05:14 #983005Anonym anvandareMemberSes på SM då miss Biff!
22 augusti, 2006 at 10:23 #983006Anonym anvandareMemberFy vad dum jag känner mig! 😮
Vad har jag för rätt att lägga mig i?
Jag är ledsen för jag sabbade din journal22 augusti, 2006 at 11:02 #983007Anonym anvandareMemberListen up! [/b]
Det är ingen som behöver känna sig ”skyldig” till att jag lagt ner journalen. OK? Jag kommer köra på, fullt ös fram till Lucia. Räkna inte med nåt annat!22 augusti, 2006 at 11:07 #983008Anonym anvandareMemberLinn wrote:Listen up! [/b]
Det är ingen som behöver känna sig ”skyldig” till att jag lagt ner journalen. OK? Jag kommer köra på, fullt ös fram till Lucia. Räkna inte med nåt annat!Ja nu är Linn igång :buttrock: ska bli grymt kul att se dig på scen
rock on girl
25 augusti, 2006 at 12:53 #983009Anonym anvandareMemberTänkte bara säga att jag tycker det är trisst att du lagt ner träningsdagboken. Men det är absolut rätt gjort eftersom du inte kände för att skriva längre.
Kommer väl få se en skymt av dig emellanåt i Frida och Lizards kommande filmtråd antar jag!! Kör hårt!! [/b]
25 augusti, 2006 at 17:29 #983010Anonym anvandareMemberTack allihop för ert stöd! Petra, Silvia, Ulrika, Vanessa, Instructor Pyro.
Emelie:
Jag och Frida tränar inte så ofta ihop tyvärr… men visst, det kan hända att jag dyker upp på någon film framöver ändå -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.