Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Hård i december – biffen tar nya tag!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 juni, 2006 at 13:43 #982366Anonym anvandareMemberKatti wrote:Om du söker på [www.netonnet.se] kan du hitta
en kamera för 599:- som verkar helt ok!Avant S3 heter den…
Kollade faktiskt på exakt den kameran på pricerunner igår, men då hade den fått riktigt dåliga recencioner så jag vågade inte slå till..
Sedan har jag ett minneskort på 256MB och vet inte om det passar i alla digitalkameror..?
2 juni, 2006 at 14:04 #982367Anonym anvandareMemberDet kan faktiskt vara värt att lägga ut den där extra tusenlappen på en riktigt bra kamera, farsan har en som kostade rätt bra, men den tar sjukt bra bilder, så nog kan det vara värt det
2 juni, 2006 at 14:14 #982368Anonym anvandareMemberLiMi wrote:Hello!Urkul att få börja följa dig igen Du är en stor inspirationskälla
Själv har jag vilat från tung styrketräningen i hela 3 månader och hoppas nu att axeln ska hålla för lite tuffare tag. Stenhård träning är det som gälleroch jag ser framemot att heja på dig i Göteborg i december.
Kram från ditt trogna fan :worship: /LiMi
Hallå där Limi!
Oj vilket långt uppehåll du haft.. du har du inte försvunnit helt nu då?
Tack för alla värmande ord!!
Har långt kvar till formen men förhoppningsvis infinner den sig så småningom… när det börjar dra ihop sig. Är riktigt sugen på att tävla! :bb2:2 juni, 2006 at 15:56 #982369Anonym anvandareMemberLinn wrote:Letar digitalkamera, måste köpa en ny. Om det är någon som har tips på en bra, hyfsat billig kamera samt var den köps.. så kommer det komma dagsformsbilder fortare än fortastJag har köpt Avant S4 på netonnet och är jätte nöjd med den. Du har ju sett en del av resultatet i min tråd.
Lycke till med köpet :emo-thumb Vi längtar alla efter lite bilder
2 juni, 2006 at 16:03 #982370Anonym anvandareMemberLinn wrote:Hallå där Limi!Oj vilket långt uppehåll du haft.. du har du inte försvunnit helt nu då?
Att försvinna helt från träningen skulle vara en omöjlighet men jag håller med om att det är ett sjukt långt uppehåll Nu saknar jag VERKLIGEN gymmet Det tuffa tempot i skolan har dock bidragit till att jag lyckats hålla mig borta men har ändå hunnit med 5-6 pass i veckan, så stillastående har jag inte blivit.
Tänkte börja skriva i min tråd igen med start nästa vecka…
2 juni, 2006 at 16:12 #982371Anonym anvandareMemberLinn wrote:du har du inte försvunnit helt nu då?Hmm… du menar om jag har några muskler kvar? Jag har ju inte legat helt på latsidan under dessa 3 månader. Jag jobbar ju som instruktör på gymmet men RYGGEN har nog minskat något i omfång och midjan har gjort det omvända. Men det har snart rättats till…:emo-thumb
2 juni, 2006 at 16:39 #982372Anonym anvandareMemberSå, nu har jag beställt en digitalkamera!! Det blev en Kodak Easyshare, 5 Megapixlar från NETONNET. Blir nog bra :nod
Målsättningen i JUNI är att ta bort 4kg. Fokuserar på viktnedgång den här månaden alltså! Har 3 veckor kvar till semestern och jag åker ingenstans förrän målet är nått …stackars föräldrar o släkt, de kommer aldrig få se mig :ike:
Dagens intag är planerat till:
K: 100g – 400kcal
P: 200g – 800kcal
F: 50g – 450kcal
TOTALT: 1650kcalTar det lugnt med all träning idag, endast två promenader.
BILDER utlovas i nästa vecka, då digitalkameran arrives :emo-thumb
2 juni, 2006 at 17:03 #982373Anonym anvandareMemberLiMi wrote:Hmm… du menar om jag har några muskler kvar? Jag har ju inte legat helt på latsidan under dessa 3 månader. Jag jobbar ju som instruktör på gymmet men RYGGEN har nog minskat något i omfång och midjan har gjort det omvända. Men det har snart rättats till…:emo-thumbhaha ja jag menade du om lyckats behålla några muskler :p Trodde att du inte tränat alls under tre månader men då missförstod jag dig alltså..
Kul att du ska starta journal igen. Den förra var underhållande! :emo-thumb
2 juni, 2006 at 21:28 #982374Anonym anvandareMemberGe ditt omdöme om kameran när du fått den. Kantänka mig att köpa en likadan, bara den som fattas innan jag startar journal… och ett par axlar och förstås … däremot finns det gott om mage:D
Så nu ska du bli av med 1 kg/vecka – kämpa kämpa!
2 juni, 2006 at 21:55 #982375Anonym anvandareMemberKul att du la upp ett exempel på din dag för några sidor sedan! Nyfiken som jag är så gillar jag att läsa hur folk lägger upp sina dagar under en deff! Kanske rent av ska ta och följa ditt exempel.
Härligt med mål på 1 kg/vecka!! Lycka till!
3 juni, 2006 at 11:03 #982376Anonym anvandareMemberSilivia: det ska jag definitivt göra. Men först ska jag lära mig kameran.. brukar bli så kassa bilder innan man förstått sig på den! Haha.. får försöka lite, kan ju inte slänga upp dåliga dagsformsbilder här ju
CamillaJ: Tror inte du behöver stressa med viktnedgången som jag eftersom du inte ska tävla förrän december. (Du väger dessutom 4kg mindre än mig i nuläget.)
1kg i veckan är inte lätt och heller inget drömscenario. Har gått segt bara att gå ner 0,5kg i veckan, så vi får se hur det går med detta…Tack för peppningen tjejer!
3 juni, 2006 at 13:15 #982377Anonym anvandareMember11.15-12.20 Morgonpromenad
Sovit från 21.30 till 10.30 dvs 12 timmar(!!) inatt Kände mig inte helt hundra igår och inte idag heller. Tror dock jag vet vad det beror på och jag kommer nog inte gå ner så mycket den här veckan… 👿
Tänkte försöka komma iväg och köra ett lätt pass lite senare, först ta det lugnt några timmar, dricka massa vatten, käka c-vitamin, ALA och BCAA ( det jag har hemma.) Sjuk får jag INTE bli..! :nono: Vet att immunförsvaret inte gillar när man sänker intaget så här mycket, men jag måste ner mina kilon så det är smällar jag får ta..
Den planerade viktnedgången på 1kg/vecka betyder ett underskott på 1000kcal/dag… tufft!
Då jag har ett BEE- basalt energibehov (i vila) på 1477,6kcal och en förmodad aktivitetetsnivå på 1,7-1,8 (arbetsdagar) innebär det:
1477,6 x 1,75 = 2586kcal. Drar bort 1000kcal och hamnar på 1586kcal, vilket är det intag jag kommer lägga mig på just nu. Jag kommer inte sänka intaget på vilodagar och helger (vågar inte gå lägre) utan endast omfördela kcal.ARBETSDAGAR (må-fr.) = 1625kcal
K: 150g- 600kcal
P: 200g- 800kcal
F: 25g- 225kcalVILODAGAR + HELGER. = 1605kcal
K: 100g – 400kcal
P: 200g – 800kcal
F: 45g – 405kcalFrida-Mari: tack.. 😮
3 juni, 2006 at 19:07 #982378Anonym anvandareMemberGokväll på er!
Nu mår jag bättre!! :emo-thumbBlev ett pass av det lättare slaget, då jag inte kände mig hundra idag.
Chins, Dips, baksida lår och bål.
Chins: 10,10, 8 (10 chins är fan rekord på den här vikten ) + några forced och 3 set negativa (maxreps.)
Dips: 17,14, 12, 11 (+ 3-4 forced reps två sista seten.)
Liggande lårcurl: uppvärmning 1×20, 1×15 därefter 3×10.
Korsrygg i roddmaskinen: 4x 12-15
Bålen:
Tre bollövningar (2set/övn): ”rullar och ber”, crunches, ”upprullningar” för hamstrings.
Därefter ”plankan” och liggande raka benlyft, totalt 3 set.25 minuter cardio totalt varav 10 min uppvärmning.
Kändes helt ok för att inte må helt bra, svettades sjukt och musklerna glänste så fintKänns bra att jag kom iväg till gymmet idag!! Ska ta det lugnt ikväll och softa framför datorn med kycklingfilén :nod
Känns som jag börjar tappa i midjan, då inga jävla kläder sitter som de ska… Får ta nya mått snart, för vågen e inte snäll nu..3 juni, 2006 at 23:06 #982379Anonym anvandareMemberskitbra chins o dip på din vikt linn!!! hmmm…du blir en farlig konkurrent
varför sån stress redan nu? hur hårt ska du köra sen om du ligger så lågt på maten redan nu?
du klarar det, du är en fighter!!!3 juni, 2006 at 23:27 #982380Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:skitbra chins o dip på din vikt linn!!! hmmm…du blir en farlig konkurrentvarför sån stress redan nu? hur hårt ska du köra sen om du ligger så lågt på maten redan nu?
du klarar det, du är en fighter!!!Tack Mia! …så du tror jag pallar köra AF?
Måste ner i vikt, därav det låga intaget.. Får se om det händer saker eller om jag får ändra på träningen istället.
Glömde skriva att jag kör med ätardagar, där jag främst ökar kolhydraterna. Oj förlåt nu ljög jag lite försöker ska det stå :p -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.