Hård i december – biffen tar nya tag!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Hård i december – biffen tar nya tag!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 705 total)
  • Author

Slänger in dagens innan det är dags för sängen…

Promenad 1h
    12.30 Fiberhavregryn, wheyprotein vanilj, 1 ägg.
    14.10 Stekt rödspätta, ris, grönsaker, olja.
    TRÄNING
    17.10 Wheyprotein, riskakor.
    18.30 Kycklingfilé, grönsaker, sesampasta.
    Kvällspromenad 30 minuter
    20.30 Kesella, fun light, solrosfrön, sesampasta.
    22.30 ”Milk and whey 90”

K: 100g -400kcal
    P: 210g -840kcal
    F: 45g – 405kcal
    TOTALT: 1645kcal idag

Gonatters.. :sleepy:

Frida-Mari wrote:
    Hej tjejen!
    Pratade m Stålis häromdan (el Magnus gjorde) han är tydligen på g med ett gym på söder, har hittat en lokal nu…då emigrerar vi dit!!!

Magnus sa att jag skulle hälsa att han refererar dej som tjejen med konstiga grejer i näsan :what: (så nu får du allt förklara dej )

Kanon att han hittat lokal! Du hänger på dit då?

Haha den där näsgrejen… jo det är en gul grej man stoppar upp i näsan för att andas lättare :p låter skitskumt jag vet! Jag hade den ganska ofta när jag körde där, hade problem med täppt näsa så det började… sedan var man typ beroende! (fan vad passet kommer gå skit om jag glömmer den hemma en dag :) ) Funkar lika bra att använda när man sover, om man snarkar mycket (tror det är syftet från början.) Haha det är ofta det de minns, när man pratar med folk..
    Har dock inte kvar dem nu, undrar om Magnus kommer känna igen mig :D

Frida-Mari wrote:
    Ja, det kan ju vara skönt att träna någon annanstans än på jobbet ibland :|

Ha ha, nää han tror inte det säger han :p

Jag kan se om jag hittar några här hemma, skulle vara jobbigt om det hängde på näsgrejerna.. när vi möts menar jag, så det inte blir så ”stelt” liksom.. ;)

(klippte in din text här istället)

athleticmia wrote:
    17 chins o 27 dips om jag inte minns fel….tänk på att träna tävlingsstrikt :) de är rätt hårda med bedömningen….
    inte för fort, inget gung, släppa ut skulderbladen ordentligt i bottenläget vad gäller chins , sträcka ut leden helt i toppläget när det gäller dips

kul om du ställer upp!! det är dock några veckor tidigare än sm i bb/bf

Klart jag tränar tävlingsstrikt! Riktigt strikta och fina (fråga Pernilla) det är ju träning för RYGGEN inte nåt annat ;) Samma med dipsen, de är strikta de med :emo-thumb Får väl se hur jag lyckas framöver, rätt kul att specialträna Chins och dips, sen om det blir tävling det får tiden utvisa…. är väl rodd och hinderbanan oxå, har jag liksom inte ens funderat på :)

Dagens inleddes med en Morgonpromenad?! (11.25-12.45) på 80 minuter.
    Morgonvikten var: 65,7kg [/b] Godkänt that is! :emo-thumb Men måtten minskar på tok mycket fortare än vikten just nu :|

Känner mig fortfarande lite skum i kroppen, tyckte det kändes bättre igår kväll efter träningen men nejdå.. Tror fan jag glömt byta mina 2-veckors linser ;) undrar om det kan ha någon påverkan :what:

Blir träning lite senare, om kroppen tillåter. Igår gick det ju helt ok trots att jag inte kände mig hundra. Vill ju köra, då jag är inne i ett bra stimm i träningen..!!

Blev ingen träning idag, kände att det var bäst att vila kroppen. Sedan var jag tvungen att städa hela lägenheten, på 80km2 ;) inte så skoj.. men jäkligt skönt att få det gjort!!!

Har såklart käket bra mellan vändorna på golvet ;)

DAGENS KÄK
    13.00 Fiberhavregryn, wheyprotein, ägg.
    15.00 Rödspätta, kyckling, lite potatis, grönsaker, olja.
    17.30 Kycklingfilé, grönsaker, sesampasta, fiskolja + milk & whey choklad.
    20.20 Kesella, fun light, kanel och krossade linfrön.

So far… 60g kolhydrater, 180g protein och 46g fett.

Planerar dagens intag till:
    K: 65g- 260kcal
    P: 200g- 800kcal
    F: 50g- 450kcal
    TOTALT: 1510kcal

19.25- 20.15 Kvällspromenad.

Förhoppningsvis är jag pigg nog att köra riktigt hårt imorrn!! :emo-thumb

Senast redigerad av Linn 21.00

Linn wrote:
    Blev ingen träning idag, kände att det var bäst att vila kroppen. Sedan var jag tvungen att städa hela lägenheten, på 80km2 ;) inte så skoj.. men jäkligt skönt att få det gjort!!!

Har såklart käket bra mellan vändorna på golvet ;)

DAGENS KÄK
    13.00 Fiberhavregryn, wheyprotein, ägg.
    15.00 Rödspätta, kyckling, lite potatis, grönsaker, olja.
    17.30 Kycklingfilé, grönsaker, sesampasta, fiskolja + milk & whey choklad.

So far… 50g kolhydrater, 145g protein och 40g fett.

Planerar dagens intag till:
    K: 65g- 260kcal
    P: 200g- 800kcal
    F: 50g- 450kcal
    TOTALT: 1510kcal

Lite senare blir det även en kvällspromenad och förhoppningsvis är jag pigg nog att köra riktigt hårt imorrn!!

1500….. oj oj. Det va inte mycket mat för en stor dam. Hoppas du kommer in stenhård när det är dags! :up:

norsk_gadd wrote:
    1500….. oj oj. Det va inte mycket mat för en stor dam. Hoppas du kommer in stenhård när det är dags! :up:

Jag ligger på 1600kcal/dag i snitt, men idag sänkte jag ytterligare. Jag måste ner 1kg/v och det är 1000 minuskcal/dag.. för att så småningom bli HÅRD! :emo-thumb

Frida-Mari wrote:
    Du förresten! -Känner du Emelie Holmström? Hon jobbade på Citymail innan hon kom till oss… Se till att ge dina mukkler det bränsle de behöver så du orkar ända fram nu tokfia. Du vet att jag håller på dej!

Nope känner ingen Emelie.. men det finns typ hundra kontor i Stockholm ;) Vi delar bara i ”vårt” område, dvs 126/129 (postnumren), i Hägersten, Telefonplan, Midsommarkransen, Fruängen, Västertorp och Solberga.

Musklerna får inget bränsle nu inte!! haha.. Försöker dricka minst 6 liter vatten/dag så om inte annat ”sköljer jag ut” kalorierna :)

Vågar man träna på ditt gym månntro? De är inte rädda för bodybuilders då? ;) Har ni mycket speglar? :nerd:

Översteg det tänkta proteinet med 10gram idag, blev en slev extra av chokladprottet :)

TOTALT: 1550kcal K: 65gram, P: 210gram F: 50gram
    80 + 45 minuters promenad + städning av 80m2 8)

Imorgon blir det BRÖST/TRICCAR. Det blir tidig träning, för sedan måste jag fasta inför BOD POD mätningen kl 15.00!! Shit vad jag är spänd, kanske har på tok mer fett än vad jag tror : eller så visar den bra, eller så…
    Ja, det är med skräckblandad förtjusning jag går in i morgondagen ljus.. :dntknw:

Väntar min digitalkamera i veckan och då kommer jag slänga upp bilder, oavsett form! haha, har jag lovat så..

1550kcal idag! Och du delar ändå ut post!
    Vad är diet planen? Hur länge ska du ligga så lågt? Börjar fasa lite för min egen diet. Är jag hungrig så är jag på ett jävla humör. Kommer bli intressant! Du, ang mätning imorgon så är det bara siffror, kom ihåg det

Silvia wrote:
    1550kcal idag! Och du delar ändå ut post!
    Vad är diet planen? Hur länge ska du ligga så lågt? Börjar fasa lite för min egen diet. Är jag hungrig så är jag på ett jävla humör. Kommer bli intressant! Du, ang mätning imorgon så är det bara siffror, kom ihåg det

Jag delar inte post på söndagar ;)
    Planen är att gå ner 4kg under Juni, det är första delmålet, klarar jag det klarar jag att komma i form. Annars blir det riktigt tufft fram till oktober..
    Så det är bara att köra på!!

Jag tar inte så hårt på mätningar, har eg bara gjort dem för att följa upp mina egna framsteg då vågen inte alltid visar som den ska.
    BOD POD verkar dock ganska tillförlitligt och jag får nog ett hum om hur mycket egentlig fettvikt jag har att ta bort :emo-thumb

Frida-Mari wrote:
    Lycka till m Bod-poden idag tjejen! Ta nu inte för hårt på det bara ;)

Thanx… återkommer med resultatet. Först ett bröstpass :aggresiv:

Ingen promenad idag, stack direkt till gymmet och körde ett pass efter frukosten!
    Känner mig fortfarande inte hundra, men känner mig inte sjuk heller bara lite.. ah jag vet inte känns bara skumt i kroppen på nå vis.. :|

BRÖST/BAKSIDA AXLAR/TRICEPS[/b]
    Bänkpress: 4 set
    Lutande hantelpressar: 3 set
    Flyes plan bänk: 2 set
    Sittande hantellyft åt sidan, lätt: 2 set
    Framåtlutande hantellyft i cable: 3 set m lång rörelsebana (dvs vanliga) + 2 set m kort rörelsebana, lite tyngre.
    Sittande och liggande rotator: 2+2 set högreppare.
    Smal bänkpress: 3x 10
    Pushdowns: 3 set
    Dips: 10,10, 8 + 3-4 forced efter varje set. (Idag tog det emot att göra Dips.. axeln ville inte riktigt..)

15 minuter cross i bra tempo!

Har ingen koll på vikterna men det var inte min normala standard… tvingades ta det ganska lugnt för det gjorde ont i ena axlen.. 👿

Nu sitter jag här törstig och hungrig för jag får varken äta eller dricka före min BOD POD mätning… och jag som måste dricka vatten var tionde minut!! ;)
    Får se om det räcker med det här blajpasset eller om jag kör ett till ikväll, haha…
    Har faktiskt träningsvärk i biccarna (och latsen) efter Chinsen i förrgår, de tog riktigt bra (jag kunde tom se en tendens till ”vingar” ;) )

Frida-Mari wrote:
    Du ju inte riktigt klok. Skulle va super för mej att träna med dej dessa tre månader innan dietdax (& då oxå givetvis…) ;) Lycka till nu och LOVA att äta innan nästa eventuella pass!!!

Visst, vi skulle kunna köra ihop och puscha varann under dieten! Jag har ju alltid kört själv när det börjat närma sig för mitt humör är liksom inte det bästa då :| men ingen fara än på några månader..! ;)

Nu ska jag snart sticka iväg och få ”domen.” Jo… jag mätte mitt BMI för skojs skull för ett tag sen, fick 27 = övervikt :)

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 705 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.