Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Hård i december – biffen tar nya tag!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 juni, 2006 at 15:03 #982396Anonym anvandareMember
Ok, Linn, men vad är planen kalorimässigt? Ska du ligga kvar på 1500?
5 juni, 2006 at 17:10 #982397Anonym anvandareMemberSå har jag varit och fått min dom… dvs gjort BOD POD mätningen som jag tjatat järnet om senaste tiden. Fan vad besviken jag blev..
Enligt mätningen hade jag 27% kroppsfett!! jag vågade inte ens tala om att jag skulle tävla i höst… OK nu är detta bara siffror på ett papper, och det mäter trots allt den TOTALA MÄNGDEN KROPPSFETT, dvs även det som finns kring organ och som är insprängt i musklerna. Men jag blev ändå lite sänkt, såklart..
Så jag svängde in vid Loadeds butik och sökte sympatier hos Arne..
”Fan Arne, jag kommer inte hinna”.. ”det händer ju inget, jag går inte ner i vikt”.. Jag visade magen och Arne sa ”det ser ju löst ut.”
”kör på bara, du hinner.” Tack för de orden!! det kändes som en liten tröstNU ÄR DET BARA JÄRNET SOM GÄLLER FÖR JAG SKA FAN UPP UPP UPP!!!! [/b]
Dagens kost och träning: :bb: [/b]
09.20 Fiberhavregryn, wheyprotte, 1 ägg.
10.40-12.20 TRÄNING BRÖST/AXLAR/TRICCAR + CARDIO
12.30 Proteindrink + riskakor.
15.00 BOD POD mätning
15.15 Kaseinprotte + naturellt jordnötssmör.
16.45 Kyckling, potatis, grönsaker, fiskolja.
TRÄNING PASS 2: 18.00-19.30
Ca 19.30 Proteindrink, riskakor.To be continued…
5 juni, 2006 at 17:24 #982398Anonym anvandareMemberDu kommer fixa det galant, oroa dig inte!!!
Skit i de där siffrorna, du har klarat dig utan
Bod pod tidigare, och det kommer du göra igen!
Och du behöver inte ha panik över att vikten
inte minskar så fort som du hade velat! Måtten
minskar ju ändå! Du är ju grym tjejen! Var stolt
över dig själv och ge järnet! Vi kommer hejja
fram dig hela vägen!!! :drinks:Go for it!
:yahoo: :yahoo: :yahoo:5 juni, 2006 at 17:32 #982399Anonym anvandareMemberTack tjejer!!
Silvia: jag svarar dig genom att förklarar min plan här nedan.Jag planerar inte att ligga så lågt på kalorierna hela vägen. Det funkar inte.
PLANEN FÖR JUNI MÅNAD:[/b]
* Att tappa 4kg (och att komma ner i ca 15% kaliper borde jag greja.)TRÄNING:
Kommer köra styrka 4-6 dagar/vecka, morgonpromenader 1h/dag samt cardio 15-25 min efter varje pass.KOST:
6 dagar i veckan[/b] kommer jag ligga på ca 1600kcal/dag[/b] men fördelningen kommer variera utifrån faktorerna: träning, jobb, helg och vila.
Sjunde dagen (har haft onsdagar nu, beror lite på) äter jag ganska fritt, försöker att begränsa ”skräpet” någorlunda, iom att jag har svårt att gå ner alla kilon jag går upp..Kolhydrater: 100-150gram
Protein: 200gram (konstant)
Fett: 25-50gram
KCAL: ca 1600-16505 juni, 2006 at 21:17 #982400Anonym anvandareMemberWarrior wrote:Tycker du har en bra plan där Linn och du verkar väldigt fokuserad och seriös. Det är faktiskt rätt kul med personer som satsar på det viset!Till en början tyckte jag att 4kg var lite väl mycket att satsa på i månaden med 1600kcal, men med tanke på att du delar ut post och det andra träningen så tror jag du har helt rätt taktik.
Hur brukar du känna dig när du kommer lägre ner i fett-procent? Jag upplevde det hela rätt tufft sist jag deffade ner mig ordentligt och då är jag kille också.
Önskar dig all lycka till nu!
/Warrior
Tack Warrior!
Jag hoppas kompensera upp det låga intaget genom att öka rejält en dag i veckan. För mig funkar det bättre att göra så, än att höja kcal överlag.När jag kommer ner i lågt fett% brukar jag känna mig ganska matt och orkeslös.. men å andra sidan är det värsta kicken för egot och ingen spegel går säker :p Det kompenserar lätt allt slit..
5 juni, 2006 at 21:45 #982401Anonym anvandareMemberKände som sagt för att köra två pass idag och nu ikväll blev det:
Chins + biceps [/b]
Kände av axelfan nu oxå så jag tog det lugnt med chinsen..Breda Chins m boll: 5 set totalt, enbart forced + negativa. Grym kontakt!
Stångcurl: 4×10
Repdrag ”Patrik special”: 3×10-12
Scottcurl i dragmaskin: 1×8,1×10 droppade sen vikten två gånger o körde direkt 1×12,1×10.15 minuter lätt cardio
Smala chins: 2×8-10 + några forced (lekte ”klätterväg” )
Stående hantelcurl: 2 dropset 1×12, 1×10.Ja, jag kände för lite lekstuga på gymmet ikväll!! Var på bra humör (trots mätningen) och körde extra set i både chins och biceps, överträning till max :ike: Men om ni visste vad man växer av det..
5 juni, 2006 at 21:59 #982402Anonym anvandareMemberen liten tröst kanske… jag ska ner 22-23 kilo till, visserligen till i slutet av nov men jag har aldrig dietat innan! kommer gå kanon för dig :up:
5 juni, 2006 at 22:27 #982403Anonym anvandareMemberMia_81: Tack! Lucia nästa?
Frida-Mari: Akta så inte Magnus ser alla kärleksförklaringar och blir sotis.. :p Bli frisk nu så vi kan ta det där passet hörredu!
5 juni, 2006 at 22:51 #982404Anonym anvandareMemberDagens intag[/b] blev detta: Behövde de ”extra kcal” för de två passen..
K: 125gram- 500kcal
P: 220gram- 880kcal
F: 50gram- 450kcal
TOTALT: 1830kcalHar redan skitsvårt att sova på det här låga intaget…. (beror säkert till viss del på brist av syre i min källarvåning) men vafan det pallar man, är väl det minsta problemet egentligen. Och hittills det enda! Just nu mår jag bara skitbra Kunde inte inte vara bättre faktiskt (eller jo, om vikten börjar röra på sig) :emo-thumb
5 juni, 2006 at 23:38 #982405Anonym anvandareMemberLinn wrote:Dagens intag[/b] blev detta: Behövde de ”extra kcal” för de två passen..K: 125gram- 500kcal
P: 220gram- 880kcal
F: 50gram- 450kcal
TOTALT: 1830kcalHar redan skitsvårt att sova på det här låga intaget…. (beror säkert till viss del på brist av syre i min källarvåning) men vafan det pallar man, är väl det minsta problemet egentligen. Och hittills det enda! Just nu mår jag bara skitbra Kunde inte inte vara bättre faktiskt (eller jo, om vikten börjar röra på sig) :emo-thumb
Det där med sömn ja! Jag misstänker att jag kommer får problem med det också när jag börjar min deff. Huvudsaken att det känns bra! Ska bli spännande att se bilder när du fått din kamera
6 juni, 2006 at 09:16 #982406Anonym anvandareMemberWarrior: Tack. Såg du inte att jag skrev i din journal?
Silvia: Tycker jag med Du ska köra BF på Lucia eller? När börjar deffen?
6 juni, 2006 at 09:25 #982407Anonym anvandareMemberHärlig Journal o uppdatering!! Detta kommer bli riktigt braaa
Jag ska peppa dig mest o bäst i gymmet min vän!!6 juni, 2006 at 09:26 #982408Anonym anvandareMemberMorgonpromenad 65 minuter
HELGDAG :kicking:
Inget :drunk: här inte, tänkte köra lite BEN[/b] idag!! Första benpasset(framsida då) på evigheter, får se hur det går…
Hade lite svårt att sova igår för jag var tung i bröstet på höger sida… hm.. känns inte som astma, och den har jag alltid haft kontroll på.
Kan det vara bröstben eller revben.. eller nåt jag svalt som fastnat i luftstrupen kanske? :what: Skumt!!
Får ringa ”Mamma FASS” tror jag…DAGENS VIKT: 65,6 kg[/b] Faktiskt lägsta vikt på länge och klart godkänt med tanke på vilken vecka det är :emo-thumb
Nu e det bara att nöta på..6 juni, 2006 at 09:37 #982409Anonym anvandareMemberHej Linn
Kul att snacka en stund med dig på NOGP, även om det mest snurrade i mitt huvud då..
Angående Bodpod, jämför inte det med kaliper på något sätt.. för mig skiljer det omkring 8% (sista veckan inför SM förra året). Så BP visar mycket mer och är väldigt beroende av hur mycket fett man har inne i kroppen.
SM i BF, jasså.. ja det vore kul. SM verkar iaf i -163cm bli det tuffaste SM:et någonsin. 4 bra tävlande som ska köra VM 2 veckor innan, och sedan NM två veckor efter SM som borde locka många atleter…. Kul om du bestämde dig för att pröva då. :up:
6 juni, 2006 at 10:50 #982410Anonym anvandareMemberLinn wrote:Mia_81: Tack! Lucia nästa?Frida-Mari: Akta så inte Magnus ser alla kärleksförklaringar och blir sotis.. :p Bli frisk nu så vi kan ta det där passet hörredu!
Blir väl DC först hade jag tänkt men sen e det lucia som gäller får kämpa hårt men det ska gå!!! kommer å hejar på dig på SM!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.