Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Hård i december – biffen tar nya tag!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 juni, 2006 at 11:28 #982411Anonym anvandareMember
Hallå Linn!
Kul med en diet-journal, den kommer jag att besöka ofta.. :p
Kör hårt nurå, tjejen!6 juni, 2006 at 12:00 #982412Anonym anvandareMemberFan, verkar som jag fått lunginflammation….
Det är SÅ TYPISKT, precis när jag kommit igång, träning och diet går bra och och allt känns kanon!
Opererat blindtarmen, skadat foten och nu lunginflammation. Varför händer ALLT mig?! 👿 Det är INTE mitt år i år verkar det som…Ringde sjukvårdsupplysningen efter att ha pratat med mamma och det var en dryg kärring som ”ja.. ja.. ok.. ring skärholmen, de har öppet 8-22 alla dagar.”
Ja, det har VIVO oxå..Jag trodde sjukvårdupplysningen innebär kunnigt folk som frågar saker, drar slutsatser och rådgör om egenvård och i värsta fall vart man ska vända sig… my misstake.
Att jag åker till Skärholmen nu, det finns liksom inte. SÅ dåligt mår jag faktiskt inte…
Ska dricka massor och bara ta det lugnt idag, blir det inte bättre åker jag till Liljeholmen imorrn.Nu vill jag inte ha en massa ”krya på dig” utan mer ”kör järnet när du blir frisk!”
Linn-
Still in a good mood, trots all skit. (behövde bara skriva av mig lite)6 juni, 2006 at 12:25 #982413Anonym anvandareMemberKom på en sak.. om jag har tur är det bara en låsning i bröstryggen[/b]. Det onda i ryggen sitter visserligen på samma ställe som i bröstet (dvs ett av symptomen) men när jag trycker på stället känns det mer som en ”Triggerpunkt” på skulderbladet som är RIKTIGT öm..
Jag har haft det förut och en sådan låsning i bröstryggen brukar kunna påverka andningen.Tränat lite annorlunda på sistone, mycket chins och dips, några gånger i veckan. Stressat ryggen ganska rejält, på ett annat sätt.
Jag hoppas det är något så banalt, och att ett naprapatbesök kanske kan rätta till problemet.
Nu VET jag att man inte ska leka doktor när det kan handla om allvarliga grejer, men som sagt jag har varken FEBER eller slem-hosta så säker är jag defintivit inte… inte på nåt just nu.ps. Svarar på alla inlägg strax…
6 juni, 2006 at 12:32 #982414Anonym anvandareMemberLinn wrote:Fan, verkar som jag fått lunginflammation….
Det är SÅ TYPISKT, precis när jag kommit igång, träning och diet går bra och och allt känns kanon!
Opererat blindtarmen, skadat foten och nu lunginflammation. Varför händer ALLT mig?! 👿 Det är INTE mitt år i år verkar det som…gaah jobbigt linn, har haft så dom sista 14månaderna, precis när allt flytit på så har man antingen blivit sjuk i flera veckor, skadat ryggen eller axeln, fått halsont etc, gör inte som jag och tappa motivationen helt :up:
6 juni, 2006 at 13:00 #982415Anonym anvandareMemberPörnii: Tack för det! Skitkul att ha nån på gymmet som tänker likadant. Kul att du trodde jag gått ner i vikt, har iofs tappat centimetrar lite överallt men vågen står still. Måste va muskler då ju Chins e grymt btw.. Bra idé med bollen, DIN ide
Mats E: Tack för det lugnande beskedet ang BOP POD, blev riktigt orolig där ett tag.. Mätte båda inom en vecka, och fick en skillnad på 10%
Men nu vet jag inte var ni får allt ifrån… Var står att jag ska köra BF…? :what:6 juni, 2006 at 13:08 #982416Anonym anvandareMemberMia_81: Tackar för allt stöd jag kan få! KÖR PÅ NU :emo-thumb
Sofia: Kul å ses i Västerås! Men du har inte lika mycket att ta bort du va
6 juni, 2006 at 13:11 #982417Anonym anvandareMemberFrida-Mari: Tack, jag tror (och hoppas!!) oxå att det är en låsning. OK att jag legat lågt på kcal, men samtidigt är det NU det måste hända saker…!! And it will!! :aggresiv:
Och du, jag lovar att vila IDAG…Johan_81: Visst är det skit när allt bara händer..
Men tappa motivationen? You´re kidding… Love this shit! :bb2:6 juni, 2006 at 13:36 #982418Anonym anvandareMemberFrida-Mari wrote:Bra där!! Ta nu en ätardag idag ok? Nehe -en miniätardag då? KRAM!Oh no, för tidigt :nono: Ska hålla mig ifrån allt vad kolisar heter idag.
Imorrn blir det dock lite risNu ska jag bara äta upp kycklingen, sen gå o göra nåt vettigt :emo-thumb
6 juni, 2006 at 14:53 #982419Anonym anvandareMemberFöljande åtgärder har vidtagits för en ännu okänd sjukdom:
* Druckit MASSOR och intagit värktabletter, echinaguard, c-vitamin (mest förebyggande.)
* Het dusch!
* Andats in ångorna av Vicks salva.
* Masserat den ömma punkten på rygg/övre skulderbladet till min absoluta smärtgräns.
* Tänkt efter!Öm som fan efter massagen, som gjorde sjukt ont. Dock något jag lärt mig av min kära naprapat :emo-thumb
Har efter den sista åtgärden (se ovan) nu dragit slutsaten att det troligen INTE är lunginflammation. Tjohoo!! Här ställer vi diagnos på oss själva, som när man lekte doktor när man var liten…
Blev faktiskt lite klokare av Frida-Maris ord ”överträning i kombination av lågt kcalintag” och tror det kan vara boven i dramat…
Har ju känt av en massa småsaker, såsom låsningar lite överallt, i bla höfterna samt en massa kramper.. trots intag av multivitaminer, magneisum etc.. samt att jag ALLTID varit noga med vätskeintaget (ser ni mig gå någonstans utan en vattenflaska, ska jag nog bara på toa )Det blir nog en sväng till gymmet idag ändå, för lite cardio och solning.
Som sagt, det är ju jag och BARA JAG som kan känna efter hur jag mår och vad jag orkar med. Har inga probs med andningen, hosta eller feber för tillfället.Call me crazy…
6 juni, 2006 at 15:12 #982420Anonym anvandareMemberLinn wrote:Warrior: Tack. Såg du inte att jag skrev i din journal?Silvia: Tycker jag med Du ska köra BF på Lucia eller? När börjar deffen?
YEP, börjar deff typ 1 aug.
6 juni, 2006 at 15:17 #982421Anonym anvandareMemberTycker du ska besöka din naprapat igen. Det finns triggerpunkter som kan påverka andningen!
6 juni, 2006 at 18:39 #982422Anonym anvandareMemberHej hopp, nu e jag tebaks från gymmet!
Det blev inte hela benen som tänkt, eftersom jag inte riktigt mått bra idag.. dock lite baksida lår!
Började med kondition för att bli ordentligt varm:
15 min cykel i bra tempo
Liggande lårcurl: 2 uppvärmn.set + 4 arbetsset.
Sittande lårcurl: 3 set vanliga, 2 set enbens.Avslutade med 10 minuter cykel i bra tempo + en massa stretch.
Träffade på min gode vän PT:n som var snäll och knäckte min rygg trots att han var på språng till en filminspelning.. tack!Kände mig lite halvdan i början där på cykeln, men sedan släppte det.
Mår väl inte hundra, fortfarande lite rosslig i luftrören men inget allvarligare än så. Funderar på om jag ska jobba imorrn eller sjukskriva mig. Har en liiten känsla av att ”vad-det-nu-är” kommer tillbaks när jag ska gå och lägga mig ikväll..INTAG HITILLS:[/b] (planerat intag)
K: 80g (100g)
P: 140g (200g)
F: 40g (50g)TOTALT: 1240kcal (1650kcal)
Imorrn KOLHYDRATSDAG [/b] :kicking:
Silvia: Har funderat på det..Ska boka tid imorrn. Tack!
6 juni, 2006 at 18:42 #982423Anonym anvandareMemberVi har inte tid att vara sjuka/skadade nu Linn:evil:
Krya på dig :up:6 juni, 2006 at 18:47 #982424Anonym anvandareMemberjocke wrote:Vi har inte tid att vara sjuka/skadade nu Linn:evil:
Krya på dig :up:Det är så sant Jocke.. men imorrn blir det till att ladda batterierna med lite ris! Det kommer nog göra susen! (och när kameran kommer, blir allt dokumenterat )
6 juni, 2006 at 21:01 #982425Anonym anvandareMemberDAGENS TRÄNING OCH KOST: [/b]
Promenad 1h[/b]
10.40 Fiberhavregryn, protte (ägg/vassle), solrosfrön, kanel.
13.20 Kycklingfilé, lite potatis, grönsaker, naturella cashewnötter.
14.30 Proteindrink (kasein) + krossade linfrön.
15.40-16.50 TRÄNING [/b]
17.00 Vassle, riskakor.
18.10 200g kvarg, fun light, cashewnötter, kanel.
19.30 Proteindrink (kasein) + fiskolja.
21.00 Kycklingfilé, grönsaker, 8 st oliver.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.