Henkes journal

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Nu är det dags för comeback.

Ja… 25år, tränat i 4-5år. Målet är att stå på scenen och flexa mina muskler innan jag fyller 30.

Jag har haft en dålig vinter träningsmässigt. Dietade lite förra sommarn och sen på hösten så skulle jag testa Doggcrapp tänkte ja. Det funkade bra i början men jag fick aldrig någon ordentlig vila och min rygg orkade inte med. Så det fick bli ett litet uppehåll från träningen. Men nu är jag tillbaks. Och den här gången så ska det bli 100% seriöst.:up:

Här är programmet. Jag ska testa mig fram vart jag ska lägga in vilodagarna. Det jag tänkte börja med är att köra 3 dagar träning 2 dagar vila. Sen får vi se om det känns bra

1. Rygg , Biceps
    2.Bröst, Axlar, Triceps
    3.Ben, Mage

060206

Första passet på mitt nya program, hade inte med mig anteckningsblocket så jag kommer inte ihåg exakta vikter och reps

Smala chins. 4-5set på ca 5reps. Använde en chinsställning där man kan lägga på lite hjälpvikter så det blir lättare. men jag klarade 3st på kroppsvikten.

Marklyft. En sorglig historia. klarade som mest en etta(och den var seeeg) på 130kg. För ett halvår sen reppade jag på 170kg

Sittande hantelcurl. 3set med 20kg´hantlarna. 7-8reps varje set.

och så lite handledscurl på samma vikt, klarade en 6:a

060207

Bröst Axlar Triceps

Skriver upp arbetsseten, uppvärmningen är ointressant

hantelpress. 3set 30kg
    flyes 2 set 20kg
    sittande militärpress 2set 45kg
    pushdowns 2 set 15plattor

060208

Benpress pyramid upp till 230kg
    Stående enbenslårcurl 2 set 62.5kg
    Sittande vadpress 3 set 75kg
    Magmaskin 3 set 70kg

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.