Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Henkes träningsjournal
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 november, 2006 at 14:21 #917994Anonym anvandareMember
Ålder: 23
Längd: 180,5 cm
Vikt: 81 kgMål med träningen: Att få snyggare kropp.
Schemat:
Måndag – Mage, rygg, bröst
Tisdag – Mage
Onsdag – Mage, lår, vader
Torsdag – Mage
Fredag – Mage, biceps, triceps, axlar
Lördag – Mage
Söndag – MageÖvningarna:
Mage – Crunches, armar utsräckta bakom huvudet för belastning 3*10
Rygg – stångrodd 3*10, chins 2 set, chins med omvända händer 2 set, good mornings 3*10
Bröst – Pullovers 3*10
Lår – Knäböj 3*10, utfall 3*10, bencurl 3*10
Vader – Enbens vadpress på trappsteg utan vikt 3*10
Biceps – Stångcurl 3*10, sittande lutande hantelcurl 3*10
Triceps – Stående french press 3*10, smalbänk 3*10
Axlar – Militärpress 3*10Ingen särskild dietplan.
Före-bilder, tagna innan frukost, där jag står helt avslappnad.
Tänkte jag skulle skriva lite om min träningsbakgrund med.
Tränade karate två år på gymnasiet, men lade av eftersom jag mest fick ont i knäna.
Började även på gym under gymnasiet, men instruktören gav mig ett rätt dåligt schema så jag blev snabbt övertränad. La av redan efter sex veckor.
Har prövat på att träna på gym två gånger till efter det, på ett annat gym och med mycket bättre scheman, men jag har lagt av eftersom jag dels har tyckt det var jättetråkigt, och dels eftersom jag inte har kunnat träna mage (ingen muskelkontakt), och då tycker jag inte det är lönt.
Nu tränar jag magen ändå, muskelkontakt eller ej.
Har även joggat en del.
Resten står någon annan stans i tråden
10 november, 2006 at 14:21 #87038Anonym anvandareMember10 november, 2006 at 16:38 #917995Anonym anvandareMembervarför mage 7 dagar i veckan?
10 november, 2006 at 17:40 #917996Anonym anvandareMemberT.sundin wrote:varför mage 7 dagar i veckan?Jag tror jag får bäst resultat då. När jag började träna bröst så tränade jag bänkpress sju dagar i veckan och det gick jättebra.
10 november, 2006 at 17:52 #917997Anonym anvandareMemberdu bör nog låta magen vila åtminstone en dag i veckan, if you want mine opinion
10 november, 2006 at 17:57 #917998Anonym anvandareMemberjwallin wrote:du bör nog låta magen vila åtminstone en dag i veckan, if you want mine opinionKanske jag kommer göra sen, jag får se hur det känns. Tack för tipset btw!
10 november, 2006 at 23:36 #917999Anonym anvandareMemberMagen kändes bra idag. Ingen smärta och lite muskelkontakt på sista repsen i varje set. Ca en minuts vila.
Stångcurl: 16 kg, ca 30 sek vila. Första setet kändes kanon, under de andra seten kändes det inte så mkt i biceps. Tog rätt bra så jag struntade i hantelcurls.
Smalbänk: 38 kg. Först var det för lätt, sen koncentrerade jag mig på att hålla armarna nästan parallella med stången. Då blev det genast jobbigare! Det tog längst ner på triceps, nästan vid armbågen. Sju reps på sista setet, jag får sänka till nästa gång. Kort vila, ca 30 sek. Lite smärta i utsidan av handlederna.
French press: 16 kilo, men det var för tungt efter smalbänken, så i set två och tre körde jag på 11 kg. Det var alldeles för lätt så nästa gång får jag höja. Samma smärta som i smalbänk.
Militärpress: 29 kg, 7 reps på sista så lite i tyngsta laget. Inte så bra muskelkontakt; axellederna klagade lite. Längre vila, kanske två minuter.
Ingen stretching.
Mat: Lax med pasta. Kokar just nu. Mums.
11 november, 2006 at 01:15 #918000Anonym anvandareMemberSpännisbild från dag 1 😮
11 november, 2006 at 09:59 #918001Anonym anvandareMemberett tips e att inte köra mage så ofta som du gör, magen måste vila någon dag om du vill ha bra resultat.
11 november, 2006 at 16:47 #918002Anonym anvandareMemberDagens crunches: Lite muskelkontakt i övre och mellersta absen i första setet, ingen kontakt i de andra. Ett par minuters vila mellan seten (gled runt på forumet under vilan).
Skador: Hade lite ont i höger armbåge i morse. Tror inte det beror på bicepsträningen, utan i så fall triceps-och axelträningen.
Övrigt: Ingen träningsverk eller trötthet från gårdagen.
11 november, 2006 at 17:21 #918003Anonym anvandareMemberMagen är precis som alla andra muskler, de kräver överbelastning för att växa.
De behöver även vila för att återhämta dig, även fast du kan köra magen oftare än de flesta andra muskelgrupper.
Räcker väl gott och väl med mage 3 ggr i veckan?
Det är ändå underhudsfettet som avgör om man ser dina rutor, och som du
säkert vet går det inte att punktförbränna, utan det är kaloriunderskott som behövs.11 november, 2006 at 21:42 #918004Anonym anvandareMemberTack för tipset, men jag ska testa att köra mage varje dag, och jag tror det går bra för jag kör väldigt lugnt, eftersom jag har en tendens att få ont i ryggen annars.
Deffa ner mig går inte, jag har testat och vägt ungefär 12-13 kg mindre än vad jag gör på bilderna, och det syntes inga rutor. Jag mätte fettprocenten med en sån där ”badrumsvåg” som skickar ström genom kroppen och den sa 5%. Så först måste jag få upp musklerna… Så det blir nog ingen deff än på ett par år!
11 november, 2006 at 22:07 #918005Anonym anvandareMemberDet kanske låter tjatigt, men jag råder dig starkt att låta bli magträning så mycket, finns inte mycket till återhämtning, och om du är ute efter att bli stark och vill att musklerna skall växa har återhämtningen stor betydelse. (Det har det i vilket fall som helst) Om du tränar magen varje dag och inte hinner återhämta dig, som du troligtvis inte hinner göra ordentligt bryter du ner musklerna varje gång du går till gymet istället för att ”bygga upp” dem.. Käkar du något tillskott efter/före träning?
hur ser din kost ut dagsvis?
11 november, 2006 at 22:37 #918006Anonym anvandareMemberBedden:
Tjata på, jag är glad för alla kommentarer!
Skälet till att jag tränar som jag gör är att jag behöver testa något annorlunda för magen, eftersom jag aldrig har lyckats få muskler på den. Så jag testar en metod som jag vet funkade för bröstet, under sommarlovet mellan sjuan och åttan, då jag lyfte bänkpress varje dag Min teori är att det kan fungera eftersom musklerna i fråga är så otränade och eftersom jag kör relativt lätt.Nej, jag käkar inga kosttillskott. Men jag undivker att träna hungrig, och försöker äta hyfsat snabbt efter träningen. Det kan vara allt från direkt efter till 1,5 timme efter, beroende på när resten av familjen äter osv.
Jag käkar ganska nyttigt; gröt till frukost, sen tallriksmodellen till lunch och middag (1/3 vardera av proteiner, kolhydrater och grönt). Äter även mellanmål, t ex skinkmacka och en frukt.
Bubbas: Jag är inte ute efter att bränna fett. Det gör jag sen när jag har lite att visa upp under späcket
Jag kör inte speciellt hårt. Har t ex tränat magen i dag men är inte ett dugg trött i den.
11 november, 2006 at 22:52 #918007Anonym anvandareMemberbubbas wrote:Vad ger de då att träna den?Jag antar att jag blir liiite starkare för varje gång, även om det inte märks direkt
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.