Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Henkes träningsjournal
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 november, 2006 at 01:03 #918008Anonym anvandareMember
Jag tror det kommer hända/utvecklas mer med din mage om du låter den vila,återhämta sig!!Den måste ju också få vila som alla andra musskelgrupper!Jag skulle rekomendera att köra mage max 3/vecka…Men det är ju bara vad jag tror!Jag är inte proffs på detta!
Lycka till:up: //S*12 november, 2006 at 02:10 #918009Anonym anvandareMemberTack! Tre gånger per vecka eller en vilodag per vecka lyder alltså rekommendationerna… Men jag lyder inte dem än så länge… Min mage är inte som folks är mest, så då tänker jag inte träna den som folk gör mest :p
12 november, 2006 at 16:36 #918010Anonym anvandareMemberDagens crunches: Pyttelite muskelkontakt, ingen smärta. Ett godkänt pass med andra ord. Nån minuts vila mellan seten.
En halvtimme senare: Har haft lite ont i korsryggen nu efteråt Inte bra!
12 november, 2006 at 20:50 #918011Anonym anvandareMemberhenkebenke wrote:Dagens crunches: Pyttelite muskelkontakt, ingen smärta. Ett godkänt pass med andra ord. Nån minuts vila mellan seten.En halvtimme senare: Har haft lite ont i korsryggen nu efteråt Inte bra!
mm ont i korsryggen har jag med haft, dock pga för hård magträning. Jag såg verklinge min mage bli fin och så, så jag brydde mig inte om att träna de andra musklerna lika ofta (dock var jag mycket mindre då och hade inget vet i skallen), men det misstaget gör jag icke om. Har fått 1 års kass rygg som jag nu successivt tränat upp igen. Ryggen brukar bli utsatt om du tränar magen för mycket.
man kan säga att när det gäller din bröstträning(under 8:an och 9an) tror jag att du växta något enormt under den perioden, puberten när hade du den?, om du tränade under den borde du verkligen sett resultat snabbt. Dina hormoner är som kraftigast just då i ökning då..
aja kör på och skriv hur det går sen :up:
13 november, 2006 at 02:59 #918012Anonym anvandareMemberJa, det var under min pubertet som jag tränade bröst. Jag blev mycket längre under den tiden med. Så du menar att tillväxthormonerna fungerade som en slags naturlig doping, som gjorde att jag inte behövde vila lika länge som nu?
Tack för ditt intressanta svar!
13 november, 2006 at 14:56 #918013Anonym anvandareMemberhenkebenke wrote:Ja, det var under min pubertet som jag tränade bröst. Jag blev mycket längre under den tiden med. Så du menar att tillväxthormonerna fungerade som en slags naturlig doping, som gjorde att jag inte behövde vila lika länge som nu?Tack för ditt intressanta svar!
ja, du har fattat det :up: därför såg du snabbt resultat, eftersom dina tillväxthormoner ökade som mest då och var aktivast i kroppen under just den perioden..
13 november, 2006 at 16:11 #918014Anonym anvandareMemberDagens pass då!
Uppvärmning: Skottade grus och fyllde igen några gropar i vägen.
I dag tränade jag utomhusträningen först och inomhusträningen sist, eftersom jag inte ville springa in och ut som ett jehu. Nu fick jag göra det ändå, när jag skulle dricka vatten.
Stångrodd har jag valt att köra först av mina ryggövningar, eftersom det är en slags ”anti-bänkpress”, vilket är precis vad jag behöver för att jämna ut effekterna av bänkpressmissbruket i min ungdom.
Set 1: uppvärmning, 15 reps. 28 kg. lagom
Set 2: 10 reps, 38 kg
Set 3: 9 reps, 38 kg. Failure!
Set 4: 3 strikta reps, följt av några ostrikta. Failure!Sedan körde jag goodmornings. En helt ny övning så jag körde medvetet lätt. Utgångsläget är exakt likadant som när jag kör knäböj.
Set 1: uppvärmning. 28 kg. 10 reps
Set 2: 38 kg. 10 reps.
Set 3: ”
Set 4: ”Här måste jag förbättra min teknik. Att tänka på till nästa gång: Titta mig själv i spegeln, man går ner djupare än vad som känns. Gå inte ner längre än ca 45 grader. Var noggrannare med att hålla svanken. Var inte rädd för att böja benen och puta ut med rumpan, att göra det till en ”halv-knäböj”. Det gjorde lite ont högst upp i ryggen, lite till vänster om ryggraden.
Sen kom pullovers. Jag körde mkt lättare än jag brukar, och gicki nte lika djupt, eftersom jag hade lite ont i höger axel. Sviterna av en veckas stillasittande, eller fredagens träning? förmodigen båda.
Set 1: 11-kilosplattan. 15 reps.
Set 2: ”
Set 3: ”Lite ont mitt i ryggen. Troligen mina felaktiga goodmornings fel.
Sen gick jag in, och kände då lite smärta i korsryggen. Skyller återigen på GM.
Situpsen kändes bra, lite jobbigt på sista repet av varje set.
Nu var jag trött i huvudet, så jag gick och drack ett glas blåbärssoppa (=sockersoppa).
Chins!
Set 1: En repetition.
Set 2: Två repetitioner, den sista ej hela vägen till bröstet. Den sista gjorde lite ont i högeraxeln. Failure!Chins, handflatorna mot mig.
Set 1: Två repetitioner, strikta. Försökte en tredje. Failure!
Set 2: Två repetitioner, strikta. Kändes bra.Det är inte lätt att göra chins när man är fet.
Drack ett till glas blåbärssoppa. Satte mig vid datorn!
15 november, 2006 at 15:34 #918015Anonym anvandareMemberPå natten sen efter ryggdagen kunde jag inte sova. Jag satte mig upp i sängen för att kliva upp och göra någonting, när jag kände att jag fick muskelkontakt i magen av uppsittningen. Jag fortsatte att göra lite situps, och klev sedan ner på golvet och fortsatte träna mage på allsköns sätt en jädra stund.
Dagen efter hade jag träningsverk i hamstrings (GM), och lite i överdelen av ryggen. Samt lite i de sneda bukmusklerna.
I dag har jag lite täningsverk i den raka bukmuskulaturen.
Tänkte köra ben i dag egentligen, men jag pallar inte träna något idag. Inte i går heller.
Mamma frågade om jag ville ha gymkort, så jag kanske skippar den här hemmaträningen och börjar på gym i stället.
Funderar på att ta en check-up med en kiropraktor först.
15 november, 2006 at 16:19 #918016Anonym anvandareMemberhenkebenke wrote:På natten sen efter ryggdagen kunde jag inte sova. Jag satte mig upp i sängen för att kliva upp och göra någonting, när jag kände att jag fick muskelkontakt i magen av uppsittningen. Jag fortsatte att göra lite situps, och klev sedan ner på golvet och fortsatte träna mage på allsköns sätt en jädra stund.Dagen efter hade jag träningsverk i hamstrings (GM), och lite i överdelen av ryggen. Samt lite i de sneda bukmusklerna.
I dag har jag lite täningsverk i den raka bukmuskulaturen.
Tänkte köra ben i dag egentligen, men jag pallar inte träna något idag. Inte i går heller.
Mamma frågade om jag ville ha gymkort, så jag kanske skippar den här hemmaträningen och börjar på gym i stället.
Funderar på att ta en check-up med en kiropraktor först.
tusan i min lilla låda va du håller igång henke=) *stolt över dig*
mer bilder=)16 november, 2006 at 17:09 #918017Anonym anvandareMemberanneheterhon wrote:tusan i min lilla låda va du håller igång henke=) *stolt över dig*
mer bilder=)Några särskilda önskemål på bilder, Ace?
I dag orkar jag inte heller träna. Det kanske beror på att min mamma väcker mig varje förmiddag så att jag aldrig får sova ut. Trött och jävligt osugen är jag i alla fall. :lazy:
I morgon ska jag till Göteborg, träffa mina allra bästa vänner och dricka en flaska tequila eller två. :drunk: Det kanske sätter fart på motivationen.
16 november, 2006 at 22:14 #918018Anonym anvandareMemberGick i över en timme nyss. Det var rätt skönt.
17 november, 2006 at 05:49 #918019Anonym anvandareMemberVad gör man när man inte kan sova kl fem på morgonen?[/b]
Man går upp, tänder lampan, ställer in mobilkameran på ”självutlösare” och ställer sig och poserar i sina trendriktiga, ut-och-invända kallingar från H&M!!![/b]
Trevande försök till:
Front double biceps
Rear lat spread
Side chest
Jag tål kritik… Tryck ner mig i skorna!:up:
28 november, 2006 at 18:11 #918020Anonym anvandareMemberI går[/b]
Styrketränade jag för första gången på 18 dygn! Fem reps, tre set med hjulet!!!
Jävlar i hålet vad det kändes i magen. Speciellt de mittersta två rutorna. Och i dag har jag träningsverk i heeela maggen
Det känns underbart.
Det gjorde lite ont i armbågarna men det är nog ingen fara fördet var inget som kändes efteråt.
Förutom detta lilla träningspass så har jag tagit mig två tvåtimmarpsomenader. God afton.
30 november, 2006 at 00:17 #918021Anonym anvandareMemberhenkebenke wrote:Vad gör man när man inte kan sova kl fem på morgonen?[/b]Man går upp, tänder lampan, ställer in mobilkameran på ”självutlösare” och ställer sig och poserar i sina trendriktiga, ut-och-invända kallingar från H&M!!![/b]
Trevande försök till:
Front double biceps
Rear lat spread
Side chest
Jag tål kritik… Tryck ner mig i skorna!:up:
ojoj, tycker mig se lite muskler där=) go henke go henke!
ser ju bättre ut än för ett årsen=P
puss!2 december, 2006 at 04:13 #918022Anonym anvandareMemberÅh, danke, Anneheterhon och Robert Svensson! Jag blev seriöst överraskad av den positiva kritiken! Speciellt dig Anne, eftersom du har sett mig förut och påstår att jag har gjort ökningar. Då få jag väl tro på ditt ord då!
I går hade jag fortfarande träningsverk i min mage sedan tidigare nämda hjul-session. Men jag, visare av vad jag har läst på forumet, numera vetande att man kan träna trots träningsverk, bestämde mig likväl för det var dags för session nummer två.
Återigen, tre set med fem reps. Träningsverken i absen tog sig utryck som stark brännande smärta i mina två lägre magrutor under seten. Det var verkligen en områdesspecifik smärta. Jag hade kunnat rita upp konturerna runt musklerna med en penna utanpå magen, om jag inte var tvungen att hålla i hjulet. Det är möjligt att man inte kan träna olika områden av rectus abdominis individuellt, men nog fan kan man få det att kännas så!
Åh, glömde säga. Innan dess tog jag en joggingrunda på ca en kvart. Detta var precis innan Idolfinalen, och jag är fortfarande pigg nu. Kanske borde träna lite tidigare nästa gång..?
Sen gick jag in och fick stekta fläskkotletter av min far. Snäll man det där.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.