Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Höstjournal
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 oktober, 2006 at 22:23 #945943Anonym anvandareMember
Axlar, trapz
Hantelpress :
3, kanske 2 rep med 50 kg hantlarna. Var inne i min egen värld men tror det blev 3 rep. En bit ifrån tidigare vikter för axlarna. Trodde det skulle gå betydligt lättare men jag är en envis jävel iaf. GIck riktigt svintungt.
Hela bröstkorgen krampade ihop och tycks ha brustit ngt blodkärl i halsen.
Fick svälja ner blod. Fräscht värre
Har lyckats med mkt skit på gymet men det där var nog det obehagligaste hittils.
12-14 rep med 40 kgs
9 rep med 40 kgsHantellyft åt sidan 3 set
Enarms lyft åt sidan i cable 2 set
STående reprodd 3 set
Hantelshrugs 2-3 set
Schrugs bakpå i smith 3 set
Var inget nöje att köra klart passet direkt efter första setet men smärtan börjar avta i bröstet ngt, kan åtminstone andas normalt :p
2 oktober, 2006 at 22:32 #945944Anonym anvandareMemberJobbigt läge…
Hoppas det inte var något farligt…
2 oktober, 2006 at 22:56 #945945Anonym anvandareMemberSam jr wrote:Jobbigt läge…Hoppas det inte var något farligt…
Haft smärtor i bröstet tidigare också när jag kört tungt marklyft o böj så det bör nog inte vara ngn fara. Verkar vara det där extrema trycket som blir när en vikt pressas upp riktigt segt.
Dock var blödningen ngt oroande. Gav mig en viss panik vid tillfället
5 oktober, 2006 at 22:58 #945946Anonym anvandareMemberARmar
Hantelcurl :
? reps med 20 kgs
6 reps med 25 kgsHammercurl :
? reps med 15 kgs
? reps med 20 kgsSkivstångscurl 2 set
Enarms scottcurl i cable 2 set
Repcurl i cable, dropsets 3 omgångar
Omvänd enarms pushdown 2 set
Smalbänkpress 2 set
Scullcrushers brett 2 set
Scullcrushers smalt superset med smalbänk 1 omgång
Enarms hantelextensions 2 set
OMvänd enarms pushdowns dropsets 2 omgångar
Pushdowns dropsets 2 omgångar
7 oktober, 2006 at 20:50 #945947Anonym anvandareMemberSittande bencurl 4 set Mellan 7-16 rep på alla set.
Raka mark 4 set
Sittande vadpress reppade 6 set på 50 kg
Press i benpress 2 set
STående press i maskin i superset med stående press i hackliften 2 omgångar
Liggande bencurl 4 set
8 oktober, 2006 at 18:13 #945948Anonym anvandareMemberHantelpress :
10 rep med 55 kgs
Några rep med 58 kgs. Väldigt ostabila set, inte kört vanlig hantelpress på månader och det märks. Ska inte vara några problem att gå upp på 63 kgs och reppa när väl vanan sitter i. Dålig balans för tillfället.Lutande hantelpress :
Massa reps med 40 kgs 2 setBänkpress :
Reppade med 90 kg
Reppade med 110 kgCablecrossover övre trissan dropsets 2 omgångar
Cablecrossover nedre trissan dropsets 2 omgångar
Ett ganska ok pass. Hade inte förväntat mig bättre då jag fortfarande har fruktansvärd träningsvärk i triccarna och ingen vana med hantelpressarna.
8 oktober, 2006 at 18:15 #945949Anonym anvandareMember”Cablecrossover övre trissan dropsets 2 omgångar”
vad är detta för övning ?
21 oktober, 2006 at 15:42 #945950Anonym anvandareMemberDagens
Hantelcurl :
9-10 reps med 25 kgs
5 reps med 27,5 kgs
Reppade med 17,5 kgsEnarms cablecurl 3 set
Repcurl 4 set
Sittande vadpress :
Reppade 4 setStående 4 set
I benpress 4 set
Verkar som styrkan börjar återvända lite i armarna iaf.
22 oktober, 2006 at 00:32 #945951Anonym anvandareMemberInte ofta man höra att du kör med stång på biccarna, varför inte ?
24 oktober, 2006 at 13:15 #945952Anonym anvandareMemberjwallin wrote:Inte ofta man höra att du kör med stång på biccarna, varför inte ?Pga handlederna. Dem gillar varken ez stänger el. vanliga.
Jag är ju en skör individ :pGårdagens pass
Hantelpress :
9 rep med 55 kgs
5 rep med 55 kgBänkpress 2 set
Lutande flyes 2 set
Cablecrossover både övre o nedre trissan 8 set
Känns ungefär som jag aldrig kört hantelpress tidigare Ostabilt och pressar för mkt med triccarna. Nåväl, gäller bara få in vanan igen.
Finns mer att ge viktmässigt iaf när väl det sitter igen tekniskt sett.
Inga fler avbrott nu förhoppningsvis.24 oktober, 2006 at 13:18 #945953Anonym anvandareMemberLindmark wrote:Finns mer att ge viktmässigt iaf när väl det sitter igen tekniskt sett.
Inga fler avbrott nu förhoppningsvis.absolut :emo-thumb
24 oktober, 2006 at 13:21 #945954Anonym anvandareMemberjwallin wrote:absolut :emo-thumb:p Jag haft en sån här period tidigare då jag pga sjukdom rasade 25 kg i kroppsvikt. Man får liksom räkna med att gå runt o vara grinig i ngn månad innan man tagit igen sig. Haha
Bättre förutsättningar nu än förra gången iaf :p29 oktober, 2006 at 22:49 #945955Anonym anvandareMemberTvå pass i helgen.
Axlar :
Hantelpress 9 reps med 42 kgs. Fortsätter vara sjukt ostabilt men så har det inte blivit mkt träning på sistone så får väl räkna med något pass till innan balansen börjar sitta.
Reppade med 32 kgs långsammaHantellyft åt sidan 2 set
Hantellyft framåt 2 set
Rygg
Latsdrag brett 2 setLats drag omvänt 2 set
Sittande rodd 4 set
Dagens
Biccar
Hantelcurl :
8 reps med 28 kgs. Här går det framåt, underligt att min näst sämsta muskelgrupp är den där det går snabbast att igen det jag tappat.
3 reps med 32 kgs.
Reppa med 22 kgsHammercurl 2 set
Cablecurl brett – repcurl supersets 4 omgångar
Triccar
Liggande scull crushers med hantlar :
9 reps med 22 kgs
6 reps med 22 kgsSmalbänkpress 3 set
Enarms pushdowns 1 set
Omvända enarms pushdowns 1 set
Pushdowns brett dropsets 4 omgångar
3 november, 2006 at 15:48 #945956Anonym anvandareMemberLiten snabb uppdatering.
Bröst pass i förrgår.Hantelpress :
Ett par reps med 58orna. Tar fortfarande i för mkt med tricepsen, blir som ngn konstig vinglig variant av smal bänkpress med hantlar
Långsamma reps, ren teknik träning med 45orna.
Att tappa teknik och styrka under uppehåll är vanligt men så som jag pressar nu har jag nog aldrig gjort ens som nybörjareBänk ett par set
Lutande flyes
Cablecrossover
Sittande vadpress
Stående vadpress
Vadpress i benpress
Dagens blev ett benpass. Tappat oerhört mkt plus att det inte ens hjälper med lindorna för att hålla bort smärtan i patella senorna nu.
Verkar ha blivit sämre när jag vilat så det får bli fjoll träning ett tag.
Motivationen för benpassen är begravd ngnstans så målet framöver är bara att få det gjort.Ett par set benpress
Benspark
Liggande bencurl
Sittande bencurl
3 november, 2006 at 20:25 #945957Anonym anvandareMemberFörjävligt att tappa motivationen,
angående hantelpressen kör du plan press eller lutande ? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.