Jag – Fitnessbrud? Hahaha!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Jag – Fitnessbrud? Hahaha!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 241 total)
  • Author

Tränade ben idag, kände mig trött och seg och hade dessutom känningar under knäskålen på ena benet (tuberositas tibiae, kanske irriterad slemsäck, ingen aning) så det blev bara

baksida liggande
    ” stående
    vader sittande
    ”stående
    + mage

inte riktigt nöjd men vad göra…

Har precis kommit hem från lite salsadansande så nu är jag i alla fall nöjd:)

klart du ska köra ihöst!! visst har du massa nog!!!

athleticmia wrote:
    klart du ska köra ihöst!! visst har du massa nog!!!

Tja Mia
    Höst har det aldrig varit tal om, utan dec och det blir tävling, helt säkert!
    Hur går det själv, börjar dieta snart? Har du lyckats hålla den offvikt du ville efter tävlingen?

Silvia wrote:
    Tja Mia
    Höst har det aldrig varit tal om, utan dec och det blir tävling, helt säkert!
    Hur går det själv, börjar dieta snart? Har du lyckats hålla den offvikt du ville efter tävlingen?

nej jag menade vinter :|

börjar diet på måndag o jag längtar!!! gillar tävlingsformen :emo-thumb lite störd har jag blivit…

lite mer än jag tänkt har jag gått upp….men jag hinner! 😮

Körde axlar idag med Anna, en duktig BF-brud 8)
    Och så blev det salsa igen nu på kvällskvisten, det enda som man kan räkna som konditionsträning just nu. Roligt.
    Buenas noches!

Hallå Silvia!! Vilken cool avatar du har skaffat! Jag har varit in till dig och kikat lite tidigare men aldrig hälsat. Vad spännande att tävla i December för dig!! Har nästan precis tagit mina tävlingsdrömmar på allvar så jag tänkte mig möjligen en debut 2007 jag. Får se hur min form ser ut i slutet av året. Jag kommer att vara på FF och hejja på dig och de andra tjejerna från forumet för fullt. :D Första tävlingen jag kommer att gå på så det ska bli så kul!! Kanske drar iväg på SM också..får se! Har läst att du är sugen på Fitness…Jag skulle nog kanske möjligen inte vara omöjlig att ställa upp på en sådan tävling i framtiden. 8) Men är ju också sugen på BF och AF (dipsen och chinsen talar emot AF för min del som det ser ut just nu bara..) Fortsätt kör på och ha det så kul i Kuba med!! :emo-thumb

Emelie wrote:
    Hallå Silvia!! Vilken cool avatar du har skaffat! Jag har varit in till dig och kikat lite tidigare men aldrig hälsat. Vad spännande att tävla i December för dig!! Har nästan precis tagit mina tävlingsdrömmar på allvar så jag tänkte mig möjligen en debut 2007 jag. Får se hur min form ser ut i slutet av året. Jag kommer att vara på FF och hejja på dig och de andra tjejerna från forumet för fullt. :D Första tävlingen jag kommer att gå på så det ska bli så kul!! Kanske drar iväg på SM också..får se! Har läst att du är sugen på Fitness…Jag skulle nog kanske möjligen inte vara omöjlig att ställa upp på en sådan tävling i framtiden. 8) Men är ju också sugen på BF och AF (dipsen och chinsen talar emot AF för min del som det ser ut just nu bara..) Fortsätt kör på och ha det så kul i Kuba med!! :emo-thumb

Hej Emelie

Ja, det är alltid bra med folk som hejar…
    Fitness ja, jag vill!!! Men jag vill ha ett par medtävlande, hur gör jag?

Ja, som det är någon som är sugen på att köra fitness så kan ni väl höra av er så vi kan köra samma tävling… NOGP i maj kanske?:P

Tränade rygg, biceps, mage igår och idag var det meningen jag skulle vila, men känner mig helt ok i kroppen så jag har kört lite ben eftersom det blev rätt så dålig benträning i veckan för jag kände smärta nedanför knäskålen. Idag kom jag på att den smärtan kommer från stående bencurl, när jag kör lite för tungt, så jag har droppat vikterna aningen. Det blev lite baksida axlar också.

Vad gäller vikten så var jag tillbaks på 66 i morse, den vikten jag hade på fotona. Hade ju en ätarvecka förra veckan, vägde mig inte när jag vägde som mest, men antar att det var rekord för mig! Har som mål att tappa lite ytterligare innan jag sticker till Cuba och antar att jag kommer tappa ännu mer när jag är där. Oroar mig nu lite för att jag ska bli stoppad i tullen med mitt proteinpulver. Någon som varit på Cuba och har lite koll?

Det är klar skillnad fr första bilden och dom andra.
    Bra lår kanske lite mer vader, annars kanon :emo-thumb
    Lycka till med all träning o diet:)

[/b]Snuttan: Tack! Kör vader så ofta jag kan nu!

Blev ett bra pass idag trots att jag kände mig kass när jag kom till gymmet. Först tänkte jag att jag inte alls borde gått dit. Har inte sovit många timmar i natt och kände mig helt borta efter många timmars nysande (min allergi har satt igång på allvar nu). Kände lite aggresion inombords också eftersom jag precis hade upptäckt att min telefon blivit blöt och lagt av. Letade fram en gammal telefon vars batteri funkar i 5 min och upptäckte att jag hade sparat alla nummer i telefonminnet… Nu önskar jag att telefonen ska torka och få liv igen, går miste om en massa nummer annars…

Till min förvåning var jag stark idag, har ingen större koll på vikter eller hur många reps jag brukar köra men jag var starkare än vanligt. Körde lugnt och kände mig seg! Bra! Det blev bröst, och som vanligt när jag kör bröst så kör jag nästan bara sneda pressar. Vinklade efter hand upp stolsryggen så framsida axel fick träning idag också. Avslutade med 2 tricepsövningar.

Hemligheten bakom styrkan kan ligga i att det blev en ätardag/kväll igår eller kanske bör säga inatt, för det blev sent. Den inleddes med spettkaka, en skånsk kaka gjord på socker och ägg, uttalas SPIDDEKAUGA, det hade jag inte käkat på typ 15 år (har ju varit utomlands i 10) sen fortsatte det med diverse saker och avslutades med en limpa vitt bröd vid 4tiden…

Idag känner jag inte så mycket hunger och intaget består av mestadels protein. Detta fick mig att fundera lite kring maten, man kanske borde cykla intaget lite mer?

Rätta mig om jag har fel, men är inte du utbildad kostrådgivare? Tänkte mest på att du borde ha bra koll på maten och så..?

Linn wrote:
    Rätta mig om jag har fel, men är inte du utbildad kostrådgivare? Tänkte mest på att du borde ha bra koll på maten och så..?

Jo, jag har utbildning och jag har koll, men jag kan tillägga att jag inte kan allt och jag jobbar inte med byggning/fitness/dietande osv, då hänvisar jag till dem som har den erfarenheten. Visst, det är samma princip alltid men det är så extremt inom denna sport så jag har mycket att lära. Jag kanske vet hur det funkar i teorin men inte i praktiken och jag vill upprepa att jag är novis i denna bransch…

Vad gäller min egen kosthållning så har jag aldrig dietat/bantat men vet att jag äter näringsrik mat. Lagar allt min mat själv, gillar ej köpt mat för då vet jag inte vad jag får… Har inte heller registerat intaget så mycket men har märkt att jag äter lite i perioder, rent naturligt, ibland skärper jag till mig, ibland käkar jag på…

Så visst, jag vet att jag borde vara starkare idag om jag käkat inatt, men blev ändp förvånad för jag var och är trött pga sömnbrist, allergi osv…

Och även om jag har utbildning så är jag fortfarande oerfaren vad gäller vissa saker med kost som man kanske inte tillämpar så ofta, som tex töming/laddning på kolisar, vätska, att nolla kolisar osv osv. Har läst och hört om många saker i teorin men ej provat dem själv, så det finns en hel del experimenterande kvar att göra…

Jag förstår :emo-thumb

Idag tränade jag rygg, biceps

breda latsdrag
    smala latsdrag
    latsdrag i cablecross
    sittande bred rodd
    sittande smal rodd
    1 arms sittande rodd

+ biceps lite snabbt

Tyckte att ryggen fanns där när jag kom ut ur duschen på gymmet :P bara att allt täcks av något annat just nu, hehe. Känns bra i alla fall, har 3 pass kvar att köra innan Cubaresan, funderar på att köra dubbelpass någon av dagarna, känner mig helt ok i kroppen.

Körde axlar idag, kändes bra. Kommer dock inte hinna köra några dubbelpass som jag hade tänkt, innan jag åker. Det blir ben imorgon och rygg, baksida axlar på torsdag. Sedan blir det 18 dagars vila ifrån styrketräningen. Det finns i och för sig ett gym på hotellet, det kan ju se ut precis hur som helst, men det borde ändå gå att träna något där! Har fått låna en kamera idag så jag lägger eventuellt ut bilder på hotellgymmet när jag är tillbaks. Eftersom jag är pank och egentligen inte alls borde köpt den här resan (impulsköp :| ) så kommer jag att ”snåla” lite med pengarna där. I hotellet ingår halvpension – frukost och lunchbuffé (buffé, I like:P ) och det som kostar pengar är då främst middagar och inträde på klubbar så blir det middagarna som jag försöker spara in på.

Ska blir otroligt roligt att åka dit, tror jag kommer lära mig mycket och dans har faktiskt varit det viktigast och roligaste i mitt liv fram tills för ett par år sedan då jag slutade. Har fått lite nytändning nu i och med salsan som jag inte hållit på med så länge. Känns som raka motsatserna salsa: mjukt, ledigt i höfter och bål, ibland nästan lite slappt och gymmande: hårt, aggressivt och lite kylskåpsaktigt…

Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 241 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.