Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Jag – Fitnessbrud? Hahaha!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 juni, 2006 at 23:31 #935027Anonym anvandareMemberFrida-Mari wrote:Tror oxå det blir bra!! :up: Men jag är lite nyfiken på vad för vikter du kör på :emo-thumb
Don’t you worry, du är starkare än mig:nod
Har inte skrivit upp vikter då jag tycker att det inte säger så mycket. Det finns fler aspekter som inverkar som muskelkontakt, hastighet, hur stor rörelsebana osv. Men i vissa övningar kan det vara intressant att veta vikterna som tex bänkpress, axelpress, latsdrag. Kommer skriva lite vikter hädanefter.
6 juni, 2006 at 07:49 #935028Anonym anvandareMemberäter du ingen lagad mat silvia?? ganska lite kolisar tycker jag….men det kanske varierar från dag till dag??
6 juni, 2006 at 08:04 #935029Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:äter du ingen lagad mat silvia?? ganska lite kolisar tycker jag….men det kanske varierar från dag till dag??Jodå, igår blev det bara inte av och hade inget färdiglagat i kylen. Jo, brukar inte ligga så lågt på kolisar annars, men igår kändes det ok.
6 juni, 2006 at 15:11 #935030Anonym anvandareMemberTräningsvärk i axlarna sen igår:)
Har kört ben idag. Gillar ben eftersom pulsen höjs kraftigt, får en kick av det!Favoritövning är utfall, har alltid haft det som första övning tidigare, är ganska stark här, har kört på 70-80kg 8-10reps, har även kört 1-bensutfall: lägger upp bakre benet på bänk, så kan man gå riktigt djupt ner och sträcka ut höftböjaren samtidigt. Men eftersom man får jobba med ett starkt buktryck här så belastas magen och är rädd för att utfall + marklyft gett mig en bredare midja. (Var mycket smalare i midjan innan när jag bara dansade, men visst sitter där lite fett också). Nu prövar jag med att köra utfall sist och så lite vikt som möjligt + mycket muskelkontakt. Provar nu även en benspark bakåt för gluteus precis innan utfallet. Tycker egentligen detta är en kärringövning och har aldrig gjort den innan, men jag ska ge den en chans. Ang vaderna så har jag ganska stor rörlighet, dvs jag kommer höft upp på tå och jag försöker köra i hela rörelsebanan här.
Ungefär såhär blev det:
Liggande legcurl 4-5 set
Stående 1-benscurl 4 set
Leg extension 3 set
Gluteusspark höger + direkt utfall Smith (40kg) höger
” vänster och så höjde jag glut sparkens vikter för varje gång
Vadpress, sittande 2 set på 45kg, 8 reps, 2 set på 50kg 4-5 reps
Stående vadpress 3 set
Hängande benlyft 2 set, raka ben och lyfter upp en bit av rumpan också
Magmaskin, 2 set, lugnt och kontrollerattjingeling
6 juni, 2006 at 22:27 #935031Anonym anvandareMemberDAGENS MAT hamnade på ca 2800kcal, är inte så jättenoga med räknandet, men i stora drag. 35E%P, 30F, 35K
7.30 Havregröt, vetegroddar, hallon, kvarg
9.30 Kvarg, valnötter, mandel
11.30 protte, havre
13.30 protte, riskakor
14.30 kyckling, pasta, morötter, sås på kvarg+masalakryddor
16.00 cashewnötter 200gram slank ner väldigt snabbt
20.00 kyckling, rädisor, tomat, sås på kvarg+curry
21.00 kvarg, rostade linfrö
22.00 smakade lite på chokladglassen och gissa vad den var gjord pågodnatt
7 juni, 2006 at 20:02 #935032Anonym anvandareMemberNice med sunshine! Har dock jobbat idag och inte kunnat vara ute så hoppas fina vädret håller i sig.
Körde BRÖST idag:
Sned bänk 40kg 6 reps X 2, 45 kg (första gången den vikten) 2-3 + 3pass X 3
Sned hantelpress 16kg, 8-9 reps x 3, 19kg (första gången) pass alla reps
” ändra vinkel, högre upp 13kg, 5-6 reps x 3
Pec Dec 6-8 reps ca 5 set
Press i kabel 3 setAvslutade med pushdown m rep för triceps 3 set
Tyckte jag såg lite mer muskulös ut idag eller är det solbrännan som gör det?
Måste leta kamera nu, så jag kan fota mina klena muskler:P , alla tips på billiga kameror som är ok är välkomna7 juni, 2006 at 21:45 #935033Anonym anvandareMemberFrida-Mari wrote:Bra pass du kör! Du är ju stark!!!Jag tänkte fråga dej en sak, du är ju duktig på kost & så..jag är konstant sugen på salt!! Inte typ laktris utan mer nötter eller ägg -saltat då givetvis och törstig! Jag fattar att det kan vara ngn mineralbrist men vilken? Jag äter ju tillskott av det allra mesta -har jag glömt ngt? 😮
Tja, vet inte riktigt, kan vara vätskebrist, kanske. Jag tror att det är sällsynt att man har brist på natrium och kalium, det är snarare så att de flesta får i sig för mycket natrium/natriumklorid, det finns ju i många livsmedel. Och kalium finns i kakaopulver, bönor, torkad frukt, kött nötter.
7 juni, 2006 at 22:21 #935034Anonym anvandareMemberFrida-Mari wrote:Magnesium och zink tar jag i tablettform….inte selenium…. ska kolla det samt dricka massor m vatten tack Silvia och Krigarn!Kanske käkar för MYCKET tillskott av vitaminer & mineraler så kroppen inte kan ta upp allt :what: (förlåt Silvia att jag kladdar i DIN journal)Skulle kunna vara någon slags obalans också ja
7 juni, 2006 at 22:55 #935035Anonym anvandareMemberDAGENS MAT orkar jag inte skriva upp idag men jag tror att jag fått i mig mindre än jag brukar, under 2500kcal, är inte särkskilt hungrig nu heller, kan bero på att jag varit uppe sen 5 och är trött. Sista målet blev i alla en röra av kvarg, kakao (i kakao finns kalium, magnesium och zink, Frida & Warrior!) jordnötter och lite aspartam!! Godnatt!
7 juni, 2006 at 23:12 #935036Anonym anvandareMemberFrida-Mari wrote:Magnesium och zink tar jag i tablettform….inte selenium…. ska kolla det samt dricka massor m vatten tack Silvia och Krigarn!Kanske käkar för MYCKET tillskott av vitaminer & mineraler så kroppen inte kan ta upp allt :what: (förlåt Silvia att jag kladdar i DIN journal)Jag äter precis som du, extra magnesium o zink men inte selenium, aldrig hört..? Jag äter oxå MKT vitaminer o mineraler, käkar säkert för mycket sånt.. :what:
(Förlåt Silvia, att jag oxå kladdar i din journal.. 😮 )
8 juni, 2006 at 14:58 #935037Anonym anvandareMemberSådärja, nu har jag tränat! Rygg idag. Ska köra så tungt som möjligt juni månad, för i juli ska jag till Cuba i 16dgr så det blir ingen gymträning då och i aug är det dags att börja dieta. Så nu höjer jag alla vikterna! Idag blev det ungefär, jag minns ju inte allt:
LATSDRAG 50kg ca 8 reps 1 set, 55kg, 4-5 reps x 4 set
SMALT LATSDRAG 55kg ca 7 reps 1 set, 60kg, 4 resp x 4 set
1 ARMSLATSDRAG 2 set
LATSDRAG I CABLECROSS PÅ KNÄNA 3 set
SITTANDE RODD BRETT GREPP 60kg tror jag ca 6 reps, 3 set
SITT RODD, SMALT, 2 set
HANTELRODD 1 ARM, 24kg 6×3
1ARMS SITT RODD M ROTATION 1 set lätt 12 reps1 BICEPÖVN (tror jag ska avsluta rygg o bröstpass m 1 övning för armar)
ALT. BICEPCURL 11kg x 8, 13kg 4×2Ska ut på stan nu och kolla kameror bla!
Tjingeling8 juni, 2006 at 22:39 #935038Anonym anvandareMemberDAGENS MAT:
7.30 GRöt med havre, kli, vetegroddar, kvarg, hallon, 2 knäcke m keso
10.00 kvarg, banan, hallon, sesamfrö, 2 knäcke m keso
träning 11.30 (och blev såklart hungrig under passet, brukar annars käka precis innan passet)
13.00 Protte, riskakor
14.00 bulgur, kyckling, sås gjord på kvarg, mjölk, mkt persilja, olivolja
shopping…
18.00 bulgur, keso, morotsdrink gjord på morötter, Funlight, vatten
20.00 kvarg valnötter
21.00 hemmarostade kikärter
22.00 kvarg, keso, kakao, bananJag tror det blir ca 2600kcal. Skulle kunna äta mer men sparar mig till helgen. Lyckades lite bättre med att rosta kikärterna nu, de blev nästan riktigt spröda, ska göras igen
Börjar få lite dräktnoja nu, tankarna börja snurra – vilken modell ska jag ha, ska jag låta sömmerska sy upp, ska jag sy bikini själv, fan vad dyrt det kommer bli osv osv. fast det är ju 6 mån kvar
8 juni, 2006 at 22:48 #935039Anonym anvandareMemberJag vet fler som har nojja inför december..!! *nämner inga namn* Ta det lugnt nu, du hinner
Första tävlingen är man för att lära.. iofs mycket att tänka på i BF har jag förstått smink hit o klackar dit.. tur att man e byggare och bara behöver spänna sig :p10 juni, 2006 at 01:11 #935040Anonym anvandareMemberLinn wrote:Jag vet fler som har nojja inför december..!! *nämner inga namn* Ta det lugnt nu, du hinner
Första tävlingen är man för att lära.. iofs mycket att tänka på i BF har jag förstått smink hit o klackar dit.. tur att man e byggare och bara behöver spänna sigJa är det Frida du tänker på då ja?
Provade en kompis dräkter idag och det var ingen vacker syn:p11 juni, 2006 at 09:38 #935041Anonym anvandareMemberJaha, lite uppdatering då. En dag som denna hade jag normalt legat ute i solen men mår som jag förtjänar idag och är inte alls sugen på att sola…
I fredags körde jag axlar och åt bra. Igår blev det däremot vilodag och mycket och mycket:drunk: Det sistnämnda händer typ 2ggr/år och hade väldigt skoj! Somnade 4.30 och vaknade 8! I eftermiddag ska jag ha ett aerobicpass så jag måste ”ladda batterierna” lite nu. Vägde mig också i morse, +2,5kg, men det försvinner snabbt igen.
Ska förresten låna en kamera av en kompis, bilder är ju alltid kul.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.