Jag – Fitnessbrud? Hahaha!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Jag – Fitnessbrud? Hahaha!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 241 total)
  • Author
    Frida-Mari wrote:
    Tror oxå det blir bra!! :up: Men jag är lite nyfiken på vad för vikter du kör på :emo-thumb

Don’t you worry, du är starkare än mig:nod

Har inte skrivit upp vikter då jag tycker att det inte säger så mycket. Det finns fler aspekter som inverkar som muskelkontakt, hastighet, hur stor rörelsebana osv. Men i vissa övningar kan det vara intressant att veta vikterna som tex bänkpress, axelpress, latsdrag. Kommer skriva lite vikter hädanefter.

äter du ingen lagad mat silvia?? ganska lite kolisar tycker jag….men det kanske varierar från dag till dag??

athleticmia wrote:
    äter du ingen lagad mat silvia?? ganska lite kolisar tycker jag….men det kanske varierar från dag till dag??

Jodå, igår blev det bara inte av och hade inget färdiglagat i kylen. Jo, brukar inte ligga så lågt på kolisar annars, men igår kändes det ok.:)

Träningsvärk i axlarna sen igår:)

Har kört ben idag. Gillar ben eftersom pulsen höjs kraftigt, får en kick av det!Favoritövning är utfall, har alltid haft det som första övning tidigare, är ganska stark här, har kört på 70-80kg 8-10reps, har även kört 1-bensutfall: lägger upp bakre benet på bänk, så kan man gå riktigt djupt ner och sträcka ut höftböjaren samtidigt. Men eftersom man får jobba med ett starkt buktryck här så belastas magen och är rädd för att utfall + marklyft gett mig en bredare midja. (Var mycket smalare i midjan innan när jag bara dansade, men visst sitter där lite fett också). Nu prövar jag med att köra utfall sist och så lite vikt som möjligt + mycket muskelkontakt. Provar nu även en benspark bakåt för gluteus precis innan utfallet. Tycker egentligen detta är en kärringövning och har aldrig gjort den innan, men jag ska ge den en chans. Ang vaderna så har jag ganska stor rörlighet, dvs jag kommer höft upp på tå och jag försöker köra i hela rörelsebanan här.

Ungefär såhär blev det:

Liggande legcurl 4-5 set
    Stående 1-benscurl 4 set
    Leg extension 3 set
    Gluteusspark höger + direkt utfall Smith (40kg) höger
    ” vänster och så höjde jag glut sparkens vikter för varje gång
    Vadpress, sittande 2 set på 45kg, 8 reps, 2 set på 50kg 4-5 reps
    Stående vadpress 3 set
    Hängande benlyft 2 set, raka ben och lyfter upp en bit av rumpan också
    Magmaskin, 2 set, lugnt och kontrollerat

tjingeling

DAGENS MAT hamnade på ca 2800kcal, är inte så jättenoga med räknandet, men i stora drag. 35E%P, 30F, 35K

7.30 Havregröt, vetegroddar, hallon, kvarg
    9.30 Kvarg, valnötter, mandel
    11.30 protte, havre
    13.30 protte, riskakor
    14.30 kyckling, pasta, morötter, sås på kvarg+masalakryddor
    16.00 cashewnötter 200gram slank ner väldigt snabbt
    20.00 kyckling, rädisor, tomat, sås på kvarg+curry
    21.00 kvarg, rostade linfrö
    22.00 smakade lite på chokladglassen och gissa vad den var gjord på:P

godnatt

Nice med sunshine! Har dock jobbat idag och inte kunnat vara ute så hoppas fina vädret håller i sig.

Körde BRÖST idag:

Sned bänk 40kg 6 reps X 2, 45 kg (första gången den vikten) 2-3 + 3pass X 3
    Sned hantelpress 16kg, 8-9 reps x 3, 19kg (första gången) pass alla reps
    ” ändra vinkel, högre upp 13kg, 5-6 reps x 3
    Pec Dec 6-8 reps ca 5 set
    Press i kabel 3 set

Avslutade med pushdown m rep för triceps 3 set

Tyckte jag såg lite mer muskulös ut idag eller är det solbrännan som gör det?
    Måste leta kamera nu, så jag kan fota mina klena muskler:P , alla tips på billiga kameror som är ok är välkomna

Frida-Mari wrote:
    Bra pass du kör! Du är ju stark!!!

Jag tänkte fråga dej en sak, du är ju duktig på kost & så..jag är konstant sugen på salt!! Inte typ laktris utan mer nötter eller ägg -saltat då givetvis och törstig! Jag fattar att det kan vara ngn mineralbrist men vilken? Jag äter ju tillskott av det allra mesta -har jag glömt ngt? 😮

Tja, vet inte riktigt, kan vara vätskebrist, kanske. Jag tror att det är sällsynt att man har brist på natrium och kalium, det är snarare så att de flesta får i sig för mycket natrium/natriumklorid, det finns ju i många livsmedel. Och kalium finns i kakaopulver, bönor, torkad frukt, kött nötter.

Frida-Mari wrote:
    Magnesium och zink tar jag i tablettform….inte selenium…. ska kolla det samt dricka massor m vatten tack Silvia och Krigarn!Kanske käkar för MYCKET tillskott av vitaminer & mineraler så kroppen inte kan ta upp allt :what: (förlåt Silvia att jag kladdar i DIN journal)

Skulle kunna vara någon slags obalans också ja

DAGENS MAT orkar jag inte skriva upp idag men jag tror att jag fått i mig mindre än jag brukar, under 2500kcal, är inte särkskilt hungrig nu heller, kan bero på att jag varit uppe sen 5 och är trött. Sista målet blev i alla en röra av kvarg, kakao (i kakao finns kalium, magnesium och zink, Frida & Warrior!) jordnötter och lite aspartam!! Godnatt!

Frida-Mari wrote:
    Magnesium och zink tar jag i tablettform….inte selenium…. ska kolla det samt dricka massor m vatten tack Silvia och Krigarn!Kanske käkar för MYCKET tillskott av vitaminer & mineraler så kroppen inte kan ta upp allt :what: (förlåt Silvia att jag kladdar i DIN journal)

Jag äter precis som du, extra magnesium o zink men inte selenium, aldrig hört..? Jag äter oxå MKT vitaminer o mineraler, käkar säkert för mycket sånt.. :what:

(Förlåt Silvia, att jag oxå kladdar i din journal.. 😮 )

Sådärja, nu har jag tränat! Rygg idag. Ska köra så tungt som möjligt juni månad, för i juli ska jag till Cuba i 16dgr så det blir ingen gymträning då och i aug är det dags att börja dieta. Så nu höjer jag alla vikterna! Idag blev det ungefär, jag minns ju inte allt:

LATSDRAG 50kg ca 8 reps 1 set, 55kg, 4-5 reps x 4 set
    SMALT LATSDRAG 55kg ca 7 reps 1 set, 60kg, 4 resp x 4 set
    1 ARMSLATSDRAG 2 set
    LATSDRAG I CABLECROSS PÅ KNÄNA 3 set
    SITTANDE RODD BRETT GREPP 60kg tror jag ca 6 reps, 3 set
    SITT RODD, SMALT, 2 set
    HANTELRODD 1 ARM, 24kg 6×3
    1ARMS SITT RODD M ROTATION 1 set lätt 12 reps

1 BICEPÖVN (tror jag ska avsluta rygg o bröstpass m 1 övning för armar)
    ALT. BICEPCURL 11kg x 8, 13kg 4×2

Ska ut på stan nu och kolla kameror bla!
    Tjingeling

DAGENS MAT:

7.30 GRöt med havre, kli, vetegroddar, kvarg, hallon, 2 knäcke m keso
    10.00 kvarg, banan, hallon, sesamfrö, 2 knäcke m keso
    träning 11.30 (och blev såklart hungrig under passet, brukar annars käka precis innan passet)
    13.00 Protte, riskakor
    14.00 bulgur, kyckling, sås gjord på kvarg, mjölk, mkt persilja, olivolja
    shopping…
    18.00 bulgur, keso, morotsdrink gjord på morötter, Funlight, vatten
    20.00 kvarg valnötter
    21.00 hemmarostade kikärter
    22.00 kvarg, keso, kakao, banan

Jag tror det blir ca 2600kcal. Skulle kunna äta mer men sparar mig till helgen. Lyckades lite bättre med att rosta kikärterna nu, de blev nästan riktigt spröda, ska göras igen

Börjar få lite dräktnoja nu, tankarna börja snurra – vilken modell ska jag ha, ska jag låta sömmerska sy upp, ska jag sy bikini själv, fan vad dyrt det kommer bli osv osv. :| fast det är ju 6 mån kvar

Jag vet fler som har nojja inför december..!! *nämner inga namn* :| Ta det lugnt nu, du hinner ;)
    Första tävlingen är man för att lära.. iofs mycket att tänka på i BF har jag förstått :| smink hit o klackar dit.. tur att man e byggare och bara behöver spänna sig :p

Linn wrote:
    Jag vet fler som har nojja inför december..!! *nämner inga namn* :| Ta det lugnt nu, du hinner ;)
    Första tävlingen är man för att lära.. iofs mycket att tänka på i BF har jag förstått :| smink hit o klackar dit.. tur att man e byggare och bara behöver spänna sig

Ja är det Frida du tänker på då ja?
    Provade en kompis dräkter idag och det var ingen vacker syn:p

Jaha, lite uppdatering då. En dag som denna hade jag normalt legat ute i solen men mår som jag förtjänar idag och är inte alls sugen på att sola…

I fredags körde jag axlar och åt bra. Igår blev det däremot vilodag och mycket och mycket:drunk: Det sistnämnda händer typ 2ggr/år och hade väldigt skoj! Somnade 4.30 och vaknade 8! I eftermiddag ska jag ha ett aerobicpass så jag måste ”ladda batterierna” lite nu. Vägde mig också i morse, +2,5kg, men det försvinner snabbt igen.

Ska förresten låna en kamera av en kompis, bilder är ju alltid kul.

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 241 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.