Jag – Fitnessbrud? Hahaha!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Jag – Fitnessbrud? Hahaha!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 241 total)
  • Author
    Silvia wrote:
    inget och skämmas över, tror du vann båda tävlingarna va? När är nästa?

ja det gjorde jag,hur visste du det? vet ej om det blir fler tävlingar,de e ett jävla slit…hahaha….men jävligt kul…du ska tävla till hösten?

karlastrid wrote:
    ja det gjorde jag,hur visste du det? vet ej om det blir fler tävlingar,de e ett jävla slit…hahaha….men jävligt kul…du ska tävla till hösten?

BF i december, första tävlingen men det lär nog inte bli sista. Ska inte vara för kaxig innan jag gått på diet osv men jag är tävlingsmänniska så gör jag något så vill jag bli så bra som möjligt och så är jag ganska envis… Klart det är mer slit med byggning än fitness

Hello Silvia!!
    Nu är jag äntligen här.. :) Kul att ses på NOGP! Hur går det med dina planer??? Min diet började förra måndagen, å det känns hur bra som helst! Kämpa på… :nod

Sofia wrote:
    Hello Silvia!!
    Nu är jag äntligen här.. :) Kul att ses på NOGP! Hur går det med dina planer??? Min diet började förra måndagen, å det känns hur bra som helst! Kämpa på… :nod

Hallå, där är du ju! Talade faktiskt om dig igår… Lycka till nu, tror att jag måste åka upp och kolla SM! Ska vi köra fitness då nästa år? Snälla!

Silvia wrote:
    Hallå, där är du ju! Talade faktiskt om dig igår… Lycka till nu, tror att jag måste åka upp och kolla SM! Ska vi köra fitness då nästa år? Snälla!

Nu när jag har avslöjat mig så får du allt komma till gymmet:)

Tränade rygg och liiite biceps idag.
    Maten har jag inte haft så stor koll på idag, men äter hellre för mycket än för lite. Btw nu när man har fått lite färg ser man ju muskulös ut ändå:D

Blev axlar igår, tänkte jag skulle fixa ett par innan december :D Körde sidlyft, olika varianter och sen skulle jag köra hantelpress men gjorde ca 1 reps på samma vikt som jag gör 8 på så jag lade ner pressarna och fortsatte med baksida…

Så idag blir det bröst, kör nästan bara övre delen + framsida axel

Hej Silvia

En fråga bara, kör du bröst dagen efter axlar? Är det ditt vanliga upplägg eller blev det nån ”specialare” den här veckan?

Linn wrote:
    Hej Silvia

En fråga bara, kör du bröst dagen efter axlar? Är det ditt vanliga upplägg eller blev det nån ”specialare” den här veckan?

Har inget upplägg, haha! Går mycket på känsla och hur pass återhämtad jag känner mig. I och med att jag ej kunde köra pressar igår för axlarna så tänkte jag ta dem i samband med bröstdagen, och jag körde rygg i måndags och ben ska jag inte köra eftersom jag inte kör dem lika ofta så tänkte jag bröst idag. Och jag har ingen armdag… och bröst är inte prio… men det blir kanske bröst,triceps idag. Har du annat förslag? Prio är utsida + baks axlar. Och sen rygg.

Silvia wrote:
    Har inget upplägg, haha! Går mycket på känsla och hur pass återhämtad jag känner mig. I och med att jag ej kunde köra pressar igår för axlarna så tänkte jag ta dem i samband med bröstdagen, och jag körde rygg i måndags och ben ska jag inte köra eftersom jag inte kör dem lika ofta så tänkte jag bröst idag. Och jag har ingen armdag… och bröst är inte prio… men det blir kanske bröst,triceps idag. Har du annat förslag? Prio är utsida + baks axlar. Och sen rygg.

Du kan köra Bröst/triceps eller Axlar/triceps? fokusera på baksida axlar då och kör dem först i passet. Rygg kan du köra igen på fredag kanske.
    Beror ju lite på.. hur många pass kör du i veckan?

Linn wrote:
    Du kan köra Bröst/triceps eller Axlar/triceps? fokusera på baksida axlar då och kör dem först i passet. Rygg kan du köra igen på fredag kanske.
    Beror ju lite på.. hur många pass kör du i veckan?

Har bestämt mig för att köra ben för jag känner mig lite tung i armarna sen igår. Antal pass/v varierar, är ingen schema-människa, det enda som är regelbundet i mitt liv är att jag käkar var 3je timme!! Fast jag har kanske lite att vinna på om jag ändrar inställning, rent allmänt, tror jag. Detta innebär att det ibland ”krockar” i tajmingen, å andra sidan så är en vecka aldrig den andra lik, så kroppen hinner ej vänja sig. Mina vilodagar planeras in efter jobb och annat, dvs när jag vet att jag har mycket jobb så tränar jag inte istället för att ”fan fredag är bendag, måste köra ben fast jag är skittrött efter jobb osv. Och man kan känna av vilka muskelgrupper som ”är redo” att tränas, dvs jag går mycket på känsla. Men jag uppskattar dina förslag och att du håller koll. Håller koll på dig också, du har ett par tuffa veckor framför dig! Nu ska jag iväg och träna, ha det gott!

Silvia wrote:
    Har bestämt mig för att köra ben för jag känner mig lite tung i armarna sen igår. Antal pass/v varierar, är ingen schema-människa, det enda som är regelbundet i mitt liv är att jag käkar var 3je timme!! Fast jag har kanske lite att vinna på om jag ändrar inställning, rent allmänt, tror jag. Detta innebär att det ibland ”krockar” i tajmingen, å andra sidan så är en vecka aldrig den andra lik, så kroppen hinner ej vänja sig. Mina vilodagar planeras in efter jobb och annat, dvs när jag vet att jag har mycket jobb så tränar jag inte istället för att ”fan fredag är bendag, måste köra ben fast jag är skittrött efter jobb osv. Och man kan känna av vilka muskelgrupper som ”är redo” att tränas, dvs jag går mycket på känsla. Men jag uppskattar dina förslag och att du håller koll. Håller koll på dig också, du har ett par tuffa veckor framför dig! Nu ska jag iväg och träna, ha det gott!

Jag är av naturen lat och måste ha ett strikt träningsschema som piskar mig :P men självklart ska man inte vara så nitiska att man blir skadad :nono: Ibland önskar jag att jag var lite mer som du Silvia. Kram för en härlig och inspirerande tråd :friends:

Silvia wrote:

Jag är oxå sådan att jag planerar träningen utifrån jobb och känsla! Eller rättare sagt är inte ”planering” rätt ord, eftersom man lägger upp träningen samma dag.
    Jag brukar variera ganska mycket, både vilka muskelgrupper jag kör ihop och även hur ofta jag kör varje muskelgrupp. Som nu i en period har jag kört flera muskelgrupper, bla rygg, två gånger i veckan och tycker jag fått bra resultat! Rekommenderar det verkligen, om du har någon muskelgrupp som ”släpar.”
    Kör du ben idag, det är aldrig fel :emo-thumb

Hejsan

I onsdags blev det ben, kändes bra, brukar få bra kontakt där.
    Gårdagens styrka räknas knappt eftersom jag gjorde en missbedömning i tiden och kände mig lite stressad under passet. Däremot så fick jag till lite konditionsträning, 2 joggingrundor på ca 20 min när bilen skulle lämnas och hämtas från service. Gillar när man kan använda och utnyttja kroppen funktionellt istället för att ”nu ska jag ut o springa bara för att springa”. Kör ju ingen konditionsträning nu, det är bara om jag vikarierar som gruppträningsinstruktör på något pass och det har jag inte gjort på ett tag nu. Gillar faktiskt att springa. Och tänker lite i de banorna att någon gång i livet borde man springa en mara. Men det är ingen brådska med det.

Idag blev det rygg och biceps. Har inte kört armar på ett tag, fick för mig (och någon sa till mig) att axlarna skulle se mindre ut ju större armarna var, men struntar jag i det, jag kör allt! Det blir ungefär ben 1g/v och axlar, rygg 2ggr/v och bröst 1,5g/v…

Hoppas kunna köra axlar imorgon, det är inte säkert, har en busy helg framför mig. Annars blir det på måndag. Då ska jag även bli fotad av en kompis som är fotograf och jag tänkte hon skulle få ta bilder på de obligatoriska poserna så är det lättare att se hur läget är. Lägger ut bilderna här sen, även om det ser för jävligt ut:D Trevlig helg!

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 241 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.