Jag – Fitnessbrud? Hahaha!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Jag – Fitnessbrud? Hahaha!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 241 total)
  • Author
    Agnes wrote:
    Bra bilder! Lite mer utsida axlar och baksida ben + att på den nedersta bilden till vänster: snyggare om man står mer avslappnad med handlederna/händerna i side-pose, tycker iaf jag!

Lycka till med deffen, hur mycket ska bort tror du?

MVH, Agnes

Ang sidposen – du menar båda armarna bak dvs utan den lilla twisten?

Ska ner till 60kg helt säkert, men det är bra om jag kommer under det. Får se hur det går, har aldrig dietat innan.

Ulf Gror wrote:
    Du har med dig dansarens starka midja dvs lite grov… Men det blir nog bra efter att deffen är genomförd.:emo-thumb

Tror faktiskt midjan var smalare innan när jag dansade och att den blivit bredare de senaste åren pga styrka, bålstabilitetsövningar osv. Det är inget jag tänkt på innan tävlingsplanerna… menar ju att muskler är bra att ha. Finns även en del fett på magen och rumpan såklart, ska bli intressant att se hur det förändras en bit in på dieten.

dina lår e grymma silvia:emo-thumb

Riktigt bra framsidor på låren:emo-thumb

Det ser hur bra ut som helst Silvia !!!!!!!mkt bra

Ulf Gror wrote:
    ”Ska ner till 60kg helt säkert” Räcker aldrig till för att det ska bli bra . Du hamnar kanske runt 56-57 kg för att se någorlunda bra ut. Du får försöka lägga på dig några kilo muskler till under nästa år och då hamnar du kanske runt 58-59 kg.

Ja du har nog rätt! ”Några kilo muskler” ja du får det att låta så lätt. Ska göra mitt bästa! Tack!

Warrior wrote:
    Tjena Silvia! :)

tänkte försöka kommentera dina bilder på sid 11 om det går bra.

Tycker du har bra vidd på ryggen, och vformen kommer bli bra sedan när du är i tävlingsform. Detta är jätte bra, fortsätt köra hårt i latsen.

Tycker du har bra fördelning på benens-muskler, framsida och baksidan. De är bra storleks-mässigt också, frågan är dock hur mycket av massa kommer försvinna i och med deffen?? Tror du får ligga i rätt bra i detta område om jag skall jämföra med andra BF tjejer jag sätt.

Samtidigt ser dina vader små ut i jämförelse med benen, som är väl-utvecklade. Lägg mera fokus på dessa tycker jag… du gör säkert redan det. Kom dock ihåg att vaderna tål rätt mycket.

Dina axlar är rätt bra nu, frågan är om dom står sig mot de andra tjejerna. Axlarna måste du jobba på väldigt mycket Silivia tror jag. De tjejer jag såg som tog pall-platserna hade lite överdimensionerade axlar om man frågar mig, men det verkade dommarna gilla så…

Annars så poserar du rätt väl tycker jag, den sista bilden är bäst! :)

Du har bra ben-struktur också vilket är nog det viktigaste av allt!!

Kör hårt nu!

/Warrior

Tack för dina åsikter! Jo, axlar kan det aldrig bli för mycket av och jag tror jag behöver mer utsida + baksida ffa, det är jag medveten om! Ska också lägga in lite mer träning för vaderna. Och jag håller med dig, även om det ser ut att finnas muskler på benen nu så lär en del försvinna under dieten.

Det här ser ju riktigt bra ut Silvia :up:
    Poserar jättefint!
    Snygga ben!!

wow silvia!!! gillar din posering överlag och det ser ut som att du kommer passa fint på en bodyfitness-scen!
    väldigt bra o snygga o kvinnliga ben!! :)

ser ut som at du drar bak axlarna på bilden framifrån (?) tror du kan få ut ryggen mer oxå…både bakifrån o framifrån. prova att lyft axlarna mer utan att dra upp dem till öronene, om du förstår vad jag menar….

lycka till o öva öva posering så sitter det snart!

athleticmia wrote:
    wow silvia!!! gillar din posering överlag och det ser ut som att du kommer passa fint på en bodyfitness-scen!
    väldigt bra o snygga o kvinnliga ben!! :)

ser ut som at du drar bak axlarna på bilden framifrån (?) tror du kan få ut ryggen mer oxå…både bakifrån o framifrån. prova att lyft axlarna mer utan att dra upp dem till öronene, om du förstår vad jag menar….

lycka till o öva öva posering så sitter det snart!

Ja tack du, jag börjar redan känna lite panik, fan jag behöver ett par axlar innan december typ och visst behövs det mycket poseringsträning. Vad blir det nu då för dig, både AF och SM?

Snygga bilder!!
    Kan bara hålla med de som gett kommentarer innan. Ryggen kommer nog se jättebra ut, även benen tror jag. Sedan är det såklart inte en nackdel att få upp lite mer massa på axlarna men jag vet hur svårt det är. Du och jag får göra ett gemensamt ”axel-anfall” framöver ;)
    Får jag fråga hur din axelträning ser ut? Söker inspiration till min framtida axelträning…

CamillaJ wrote:
    Snygga bilder!!
    Kan bara hålla med de som gett kommentarer innan. Ryggen kommer nog se jättebra ut, även benen tror jag. Sedan är det såklart inte en nackdel att få upp lite mer massa på axlarna men jag vet hur svårt det är. Du och jag får göra ett gemensamt ”axel-anfall” framöver ;)
    Får jag fråga hur din axelträning ser ut? Söker inspiration till min framtida axelträning…

Axelträning suck… Har kört olika varianter, övningar, upplägg, strikt, ostrikt osv osv. För 3 dagar sedan körde jag hantellyft ostrikt vilket resulterade i en mycket spänd muskel på skulderbladet (infraspinatus) men den är redan mycket bättre så på söndag blir det axelträning igen. Ska verkligen ta tag i axelträningen nu och händer inget så ändrar jag igen. Kommer börja med baksida, sedan lägga mycket krut på press med stång ffa och sen kanske upprätt rodd med stång. Lägger till några andra övningar också. Anledningen till upplägget beror på att jag inte blivit mycket starkare i varken sittande hantelpress eller sidlyft, som jag kört ganska mycket, alltså prövar jag att lägga fokus på andra övningar.

Hur ser din axelträning ut?

Silvia wrote:
    Axelträning suck… Har kört olika varianter, övningar, upplägg, strikt, ostrikt osv osv. För 3 dagar sedan körde jag hantellyft ostrikt vilket resulterade i en mycket spänd muskel på skulderbladet (infraspinatus) men den är redan mycket bättre så på söndag blir det axelträning igen. Ska verkligen ta tag i axelträningen nu och händer inget så ändrar jag igen. Kommer börja med baksida, sedan lägga mycket krut på press med stång ffa och sen kanske upprätt rodd med stång. Lägger till några andra övningar också. Anledningen till upplägget beror på att jag inte blivit mycket starkare i varken sittande hantelpress eller sidlyft, som jag kört ganska mycket, alltså prövar jag att lägga fokus på andra övningar.

Hur ser din axelträning ut?

Känner igen det där med problem med infraspinatus. Haft det länge pga. min ”hästkarriär”. Just nu kör jag axlar och bröst ihop där jag börjar med axlar och kör tunga militärpressar bakom nacken. Kör sedan oftast hantellyft och rodd till hakan. Baksida kör jag med ryggen.
    Kommer nog dela upp det lite mer nu och köra axlar på egen dag, både bak- och fram/utsida. Pressar kommer vara grunden, varierar stående och sittande, militär och hantlar. Kör alltid tungt men varierar mellan 5 och 15 set. Ibland blir det droppset, ibland superset, ibland lite annat.

Gårdagens träning blev ben. Kunde ej köra något annat för jag ville vila min axel en dag till.

Dagens träning blev rygg + triceps och kände inte av axelproblemet alls.

Imorgon blir det vila för jag hinner ej träna.

Matintaget de senaste dagarna har varit mycket stort:D
    Fom imorgon ska det brukas allvar med maten igen!
    Om 2 veckor åker jag till Kuba och där stannar jag i 17dgr. Räknar med att tappa lite vikt där och vill väga 64 vid dietstart den 1 aug. Brukar vanligtvis ligga mellan 64 och 66 men nu struntar jag i vågen ett tag framöver, jag är rädd att det är PB i vikt nu!

Fortsatt trevlig midsommar!

man ska va lite försiktig att uttala sig hur det verkligen kommer se ut när du är i form! mina axlar kom fram mer när späcket försvann….även om de alltid kan bli bättre….men vem har en fullt symmetrisk kropp ? ;)

blir definitivt sm i bf iallafall…af får jag se…måste lossna med chins först…

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 241 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.