Jag – Fitnessbrud? Hahaha!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Jag – Fitnessbrud? Hahaha!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 241 total)
  • Author

Snygga bilder, betydligt bättre än senast:emo-thumb

TRÄNING
    Ja, då har jag tränat de klena axlarna idag! Har ändrat upplägg eftersom något drastiskt måste hända med dem!

Baks axel i maskin
    Baks axel med 1 hantel (ny övning som jag inte gjort på detta vis innan)
    Sittande press i Smith
    Sittande press i maskin
    Drag till hakan m stång (gillade ej så jag fortsatte med..)
    Drag till hakan med rep (kabel)
    Sidlyft i maskin

+ lite mage också

Positivt är att jag inte alls kände av min tidigare onda infraspinatus.

MATEN
    Har skärpt till kosten lite efter några dagars överintag..

MENTALT
    Lite nojig eftersom jag inser att det snart är dags och tanken på att jag skulle kunnat vänta med att tävla tills jag fått lite mer massa dykt upp i mitt huvud. Har dock bestämt mig för att köra nu och så skall ske. Man kan ju bara tävla mot sig själv även om det är kul med bra placering.

Silvia wrote:
    Ang sidposen – du menar båda armarna bak dvs utan den lilla twisten?

Ska ner till 60kg helt säkert, men det är bra om jag kommer under det. Får se hur det går, har aldrig dietat innan.

Precis, för på de andra bilderna håller du händer/handleder mycket snyggt! Klart du ska tävla – då blir du en stor erfarenhet rikare! Mer massa kommer du ju ha till tävling no2 eller hur? :p

Silvia wrote:
    Lite nojig eftersom jag inser att det snart är dags och tanken på att jag skulle kunnat vänta med att tävla tills jag fått lite mer massa dykt upp i mitt huvud. Har dock bestämt mig för att köra nu och så skall ske. Man kan ju bara tävla mot sig själv även om det är kul med bra placering.

Det är klart du ska köra! De där tankarna dyker alltid upp, tro mig…
    Tävla mot dig själv i första hand, gör ditt bästa och se det som en erfarenhet.
    Första tävlingen är verkligen en otroligt nervpirrande och häftig känsla!! ;)

Frida-Mari wrote:
    EXAKT sådär känner jag oxå…och VARJE natt drömmer jag EXAKT samma dröm -att jag äntrar scenen iförd sporttop, boxertrosor och nike-sneakers med diamanter på ;) Jan-Peter S flyger upp från domarbåset iförd sin marinblå kavaj, med exakt samma ansiktsuttryck som han har på avataren här på forumet, lyfter mej i nackskinnet och bär mej av scenen Så…jag antar att riktigt SÅ ILLA kan det ju iaf inte gå -får vi hoppas

Haha, vad du är skön!! Kanske blir att hoppa Lucia för min del, för det där vill jag absolut inte missa! :D
    ;)

Agnes wrote:
    Precis, för på de andra bilderna håller du händer/handleder mycket snyggt! Klart du ska tävla – då blir du en stor erfarenhet rikare! Mer massa kommer du ju ha till tävling no2 eller hur? :p

Tycker jag att det är kul så blir det såklart en no2. Skulle gärna vilja köra Fitness, gärna nästa år, men hur lockar man fram deltagare till en gren som dött ut?

Idag blev det rygg, biceps, vader.
    Har träningsvärk i axlar och mage sen igår och det känns redan i ryggen efter dagens pass. Har gjort en plan för träningen fram till 6 juli då jag sticker till Kuba och måste alltså vila från styrketräningen i 16 dagar.

MÅ: rygg, bi, vader
    TI: bröst, tri
    ON: ben, mage
    TO: axlar
    FR: rygg, bi, mage
    LÖ: vila, hinner nog ej träna
    SÖ: axlar, vader, mage
    MÅ: rygg, bi
    TI: bröst, tri, mage
    ON: ben
    TO: rygg, axlar, mage

Syftet är att köra slut mig innan jag åker eftersom det blir så lång vila.
    Kanhända jag inte kan köra mage så ofta, hittills har jag varit slarvig med att träna den. Får se hur det blir på Kuba, kommer ju dansträna på dansskola 4h/dag – huvudsakligen salsa men det blir nog även annat latinamerikanskt. Sedan kommer det dansas på kvällarna också… Vete fan om det finns något gym i Havanna, det blir nog till att göra lite chins, push-ups och sånt

åh NICE Silvia Kuba…tänk inte för mkt på träningen o gymmet njuuut av resan:p

Silvia wrote:
    Tycker jag att det är kul så blir det såklart en no2. Skulle gärna vilja köra Fitness, gärna nästa år, men hur lockar man fram deltagare till en gren som dött ut?

Ja, visst är det tråkigt att landet ligger som det gör med Fitness-tävlanden? Jag tycker det var så kul med alla uppvisningarna..Fast internationellt har ju fitness nästan blivit akrobatik och det är kanske inte å mycket för oss dödliga som ”bara” gillar att showa?

Shit ska du köra på dansskola 4h/dag i 16 dagar?! Jag är avis..du lär få jättekul ;)

Frida-Mari wrote:
    Hoppas du får en underbar Kuba resa! Och du kommer ju få träning genom dansen, akta dej bara så du inte kör sönder dej innan resan -rätt tufft schema det där 8) :| Men jag vet att du grejjar det! Imorrn ska jag, Dessa och Hanne kolla tyg, skor och paljetter synd att du inte bor närmre ;) Sen ska jag och Biffen till naprapaten, Biffen ska få behandling och jag ska få göra kalipermätning ;) är nervis!! Kram!

Ni är duktiga som kollar tyger o sånt redan nu. Du behöver inte vara nervös för kalipermätning, du är hårdare än de flesta innan dietstart

pucca wrote:
    åh NICE Silvia Kuba…tänk inte för mkt på träningen o gymmet njuuut av resan:p

of course, kan behöva en break, sedan följer ett par tuffa månader

Agnes wrote:
    Ja, visst är det tråkigt att landet ligger som det gör med Fitness-tävlanden? Jag tycker det var så kul med alla uppvisningarna..Fast internationellt har ju fitness nästan blivit akrobatik och det är kanske inte å mycket för oss dödliga som ”bara” gillar att showa?

Shit ska du köra på dansskola 4h/dag i 16 dagar?! Jag är avis..du lär få jättekul ;)

Det fria programmet i fitness behöver inte innehålla akrobatik, även om det gör det utomlands och ffa i USA. Tänkte köra något funk-aktigt om det blir av

Åhhhh, så är klockan runt 3 och man kan inte sova och måsarna skriker för full hals… Om jag inte kan sova för att jag är hungrig, hur ska det gå under deff???

Smurfade in på ett Cubaforum och har nu kommit fram till att det finns ett gym på mitt hotell! Visst, det är ett hotellgym, men i alla fall. Det stod även lite kommentarer om maten, som jag ju är lite orolig över, eftersom jag äter ofta och mycket! För min del ska det ingå frukost och lunch och har fått information om att det ska vara buffé. Enligt forumskribenterna serverades det till frukost äggröra, pannkakor, frukt och rester från gårdagen. En del klagade över att det serverades rester, andra tyckte att maten var fantasilös, någon skrev att det fick bli omelett hela tiden. Spelar egentligen mig någon roll om det är enformig mat, bara jag får i mig protein! Prottepulver ska i alla fall packas ned!

Ahora voy a dormir
    Buenas Noches:O

Hej Silvia [/b]:) Jag hoppas att du har lyckats somna nu. Klockan är runt 4 och jag har precis gått upp. Ska ut på morgonpromenad i ösregnet så det blir på med regnställ och allt. Ååå va härligt och drömma sig bort till Kuba och för dig blir det verklighet snart.

Sov sött :lazy: Kram LiMi

LIMI: Varför går du upp kl 04??

Känns som om hösten kom idag!?

Körde BRÖST, TRI

Sned bänk 42,5kg, 45kg fick hjälp
    Sned hantelpress 19kg
    ” ändrade vinkel, 16kg
    Pec Dec
    Press i Cablecross

Liggande press fr panna med stång, supinerat grepp
    Pushdown m rep
    ” 1 arms

Har lite problem med en underarm/handled vilket gör att jag är tvungen att köra tricepsövningarna med supinerat grepp, men det går ju bra det också.
    Har även problem med den andra armbågen, tror det är en slemsäck som är irriterad. Har haft lite känsliga armbågar sedan min roddperiod i slutet av året, blev heltänd på att ro och och på att slå rekord och tyckte det var skitskoj att lägga in mina tider på nätet: [http://www.concept2.com/sranking03/get_wrankings.asp] samt [http://www.concept2.com/sranking03/get_wrankings.asp]
    Efter 2 halvmaror fick jag ont i båda armbågarna och de har fortfarande inte återhämtat sig helt. Jobbar ju som massör och då belastas armbågarna mycket.

Skadorna begränsar inte mitt tränande då jag kan variera greppen osv. Armbågen gör bara ont om jag stödjer mig på den, så det gör jag inte då helt enkelt:D

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 241 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.