Jag gör ett försök…

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Jag gör ett försök…

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Jaha, jag provar att lägga upp en tråd om mig… Även om jag egentligen inte vågar, jag ligger ju låångt efter er alla! Men denna tråd kanske kan få mig ännu mer sporrad och motiverad, kanske även kan få några bra tips… :)

Jag har alltid varit intresserad av hälsa och motion och har tränat från och till de senaste 5 åren, mestadels styrketräning och löpning, dock ganska så ”oseriöst”.
    I vintras, mars, efter att haft ett uppehåll på ca 8 mån med viktuppgång :( så bestämde jag mig för att satsa på träningen och då styrketräningen.
    Jag har alltid tyckt om varit extremt fascinerad av personer med stora muskler och bestämde mig då för att själv göra ett försök!

Eftersom jag är en riktig godisgris var det svåraste för mig att sluta äta det.. :( Maten har jag inte ändrat särskilt mycket, har alltid ätit nyttigt, det är väl mest proteinet jag ökat på.

Träningen utför jag med min sambo och det fungerar jättebra! Han är duktig och har lärt mig mycket, dock är vi båda intresserade av att lära oss mer och få nya tips. Det är ganska skönt att vara två personer när vi tränar, vi hjälper varandra och kan stötta varandra om det känns motigt..

Nu tänkte jag avslöja pust lite info om mig…
    25 år i höst
    175 cm lång
    70 kg (sist jag vägde mig)

Träningsupplägget ser för tillfället ut så här:
    Måndag: Framsidan ben & axlar
    Tisdag: Biceps & Triceps
    Onsdag: Bröst & vader
    Torsdag: Baksida ben & mage
    Fredag: Rygg
    Lördag: Vila
    Söndag: Vila
    De dagar jag har vila samt även någon/några dagar till i veckan går jag i 45-60 min eventuellt springer.

Jag vill också bara säga att jag redan har fått jättemycket inspiration av era träningsjournaler och andra roliga trådar! :nod

Välkommen och kör hårt.
    Kvalitet på träning o kost e en sak men glöm inte att ha kvalitet på vilan också. Bara en tanke.
    Lycka till o ha d bäst.

Välkommen hit ! En lång tjej till ! Roligt ! :) :up:

Den här journalen ska följas !

Tack för välkomnandet! :D

I går körde jag rygg, mitt första ryggpass på 2 veckor då jag har haft jätteont i ryggen*suck*. Nu har det dock nästan helt försvunnit så jag prövade på ett ryggpass och det gick faktiskt bra! Även om jag fick ta ”bebis” vikter 😮 pga att jag inte vågade belasta ryggen för mycket..

Marklyft 40 kg 3*10
    Hypersträck 3*15
    Sittandes kabelrodd 40 kg 3*8
    Stående rodd 20 kg 3*8
    Latsdrag 35 kg 3*8

Tänkte lägga in några bilder nästa vecka så jag/ni kan se utvecklingen..

Nu är det dags för att städa & tvätta bilen.. *blä*

Lägger in en bild redan nu..

Nice, ser ut att ha bra armar o axlar. Ska bli kul att följa utvecklingen.

Tog en till som är lite bättre på ryggen..

Ser ut som att du drar ihop skulderbladen. Försök även att få upp armbågarna lite högre! Kör hårt!

Såg på senaste bilden att jag drog ihop skulderbladen :|

Idag var det framsida lår och axlar. Helt sjukt jobbigt!!

Benpress i maskin med fria vikter, 100 kg 3*8
    Benböj med smithstång, 50 kg & 60 kg 3*8
    Benspark 55 kg & 60 kg 3*8

Millitärpress 8 kg 3*10
    Axlar liggande hantellyft 4 kg 3*8
    Enarms kabeldrag åt sidan 5 kg 3*12

Men nu är det över för idag *suck*, skönt!

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.