Jag ska visa hela världen att jag är starkare än stål!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Jag ska visa hela världen att jag är starkare än stål!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 25 total)
  • Author

Nu jävlar ska det tränas!

Är en grabb på 17 år som tränat med varierande seriösitet i princip sen jag var 11 år. (dock inte mkt av enbart gymträning). Är dock ganska klen för min storlek, väger la runt 90-95 kg med en längd på 1,82-1,85. Har aldrig växt särskilt bra eller ökat så mycket i styrka men de ska det bli ändring på!

Första stora målet är att ta 100 kg i de tre stora, genom att försöka höja repsen eller vikten mellan varje pass.

Har förvisso begåvats med lite halvdåliga gener för det här (ta inte illa upp farsgubben) men åt helvete med gener och sånt fjant! Finns inga gener som avgör i min värld, det är vilja av stål, att gå så långt som krävs som är avgörande! Och det är det som kommer att få mig att lyckas, det är något som farsgubben verkligen har gett mej!
    (behöver jag säga att Zone är en stor förebild?)

Lite mer stats och ev. bild kommer senare. Håll utkik och peppa mej nu!!

Tänkte till en början använda det här passet som en grov riktlinje:

Mån, Ben, vader:
    Knäböj 4×6, benpress 4×8, utfall 4×8, stående vadpress 4×10

Tis, Bröst, biceps, baksida axlar:
    Bänkpress 4×6, pull-overs 4×10, skivstångscurl 4×8, lyft för baksida 4×8

Ons: vila

Tors, Rygg, triceps:
    Marklyft 4×6, chins 4×8, pullbacks 4×8, frenchpress 4×8

Fre, Axlar, mage, vader:
    Militärpress 4×8, lyft åt sidan 4×8, crunches med vikt 4×10, sittande vadpress 4×12

Ska köra stentungt och emellanåt lägga in lite singlar och lågreps när det känns bra. Sen en del promenader och cardio så man får lite ork inför lumpen med.

Matmässigt ska jag börja nånstans på 3500-4000 kcal med mycket protein fördelat över 5-6 gånger.

På måndag kör vi! nu gäller det!

EDIT: Gjorde om passet igen så baksida axlar är med lite mer…

T.ex biceps och bröst, 3 övningar för båda muskelgrupperna?

Less is more, korta pass så orkar man träna hårdare:emo-thumb

Och detta är som sagt bara en grov riktlinje jag ska följa, känner jag att det inte har tagit tillräckligt efter ett pass kör jag självklart lite till. Det löser sig, orkar inte hålla på och dalta fram och tillbaka med exakt hur jag ska träna längre, bättre att lägga energin på att köra hårt!:D

Så du vill inte få med hela brösten? Osv.

Endlessly wrote:
    Less is more, korta pass så orkar man träna hårdare:emo-thumb

Och detta är som sagt bara en grov riktlinje jag ska följa, känner jag att det inte har tagit tillräckligt efter ett pass kör jag självklart lite till. Det löser sig, orkar inte hålla på och dalta fram och tillbaka med exakt hur jag ska träna längre, bättre att lägga energin på att köra hårt!:D

med att bara lägga enrgin på att bara köra hårt verkar lite dumt.. varför inte lägga upp ett relativt strikt schema å följa ? å sen träna efter det schemat hårt.. du behöver ju inte träna slappt bara för du gör mer övningar ?

sen på axlar såg jag.. du kör bara militärpress å hantellyft åt sidan.. inga planer på å träna baksida axlar något ?

Visst, jag kan lägga in massa övningar och köra 1-1.5 timmar åt gången, men jag har för fan prövat det och jag ökar inte ett jävla piss i styrka då!

Varför skulle jag inte öka av kortare pass? måste väl för sjutton pröva när jag vet att liknande upplägg men med fler övningar inte fungerar på mig. Då får man ju testa lite annat.

Nej, man behöver inte köra slappt för att man kör mer övningar. Men det är fan så mycket lättare att kunna ge järnet i en halvtimme än en och en halv timme. Känns bara som massa onödig belastning på CNS att lägga in massa mer övningar.

Endlessly: Jag tänkte på tre saker. Det ena är att om du maxar hundra i de tre stora så är du nog lite ojämt tränad. Om du ta hundra i bänk så borde du ta mycket mer i de andra två.

Det andra är att det verkar lite väl tungt att köra så få reps som nybörjare. Men du sa att du har tränat en del innan, så du kanske har en tillräckligt bra grund.

Det tredje är att du kanske borde lägga in en övning för baksida lår. Mig veterligt så tar knäböj och benpress mest på framsida lår, medan utfall tar mest på rumpan.

Limphoe, HenrikG; Varför skulle han inte kunna få ut några resultat av det här schemat? Han har ju täckt in hela kroppen i schemat, gör mycket basövningar och vilar mycket.

Sebbeboy: Får inte baksida axel en massa träning i ryggövningarna?

Lycka till med träningen!

Jag menar givetvis inte att hundra ska vara mitt max i alla tre, utan att på den svagaste ska jag ta minst hundra (vilket lär bli bänk får vi hoppas).

Anser mig absolut inte vara nybörjare, har tränat en hel del innan. Och sen blir det viloveckor emellanåt och givetvis högrepsare emellanåt med, likväl som det blir singlar emellanåt. Men får som sagt ingen styrka av högare reps, så jag tänker ha låga reps som grund en period nu. Med periodisering kommer man långt.

Hmm… trodde utfall tog ganska bra på baksidan? Blir till att veriera med liggande lårcurl då.

Baksidan axlarna får jävligt bra med pisk när man kör pullbacks. Undrar jag med varför jag inte skulle kunna få resultat. Vet många som tränar en halvtimme på varje pass och får bra resultat. Man måste inte köra massor.

Tack för responsen:up:

dubbelpost…

Endlessly wrote:
    Hmm… trodde utfall tog ganska bra på baksidan? Blir till att veriera med liggande lårcurl då.

Utfall kanske tar skitbra på baksida lår för dig! Om den gör det så finns det ingen anledning att byta :up:

Vet faktist inte, har inte kört den på jävligt länge… men det märker vi på tisdag, vart jag har ont och inte:P

henkebenke wrote:
    Endlessly: Jag tänkte på tre saker. Det ena är att om du maxar hundra i de tre stora så är du nog lite ojämt tränad. Om du ta hundra i bänk så borde du ta mycket mer i de andra två.

Det andra är att det verkar lite väl tungt att köra så få reps som nybörjare. Men du sa att du har tränat en del innan, så du kanske har en tillräckligt bra grund.

Det tredje är att du kanske borde lägga in en övning för baksida lår. Mig veterligt så tar knäböj och benpress mest på framsida lår, medan utfall tar mest på rumpan.

Limphoe, HenrikG; Varför skulle han inte kunna få ut några resultat av det här schemat? Han har ju täckt in hela kroppen i schemat, gör mycket basövningar och vilar mycket.

Sebbeboy: Får inte baksida axel en massa träning i ryggövningarna?

Lycka till med träningen!

visst får baksida axlar lite träning vid ryggövningar.. men inte tillräckligt i min mening.. jag körde aldrig baksida axlar första tiden.. märkte att dom halkade efter en hel del och inte fick så mycket träning de verkat behöva vid ryggträningen.. så nu kör jag baksida axlar också å dom håller på å bli relativt bra nu..

Vad bra att du inte kör fler övningar skulle jag vilja säga!
    Men som någon annan skrev så är det bättre att du kör lårcurl för baksida ben, Det är lätt att få en underutvecklad baksida om man fuskar med det.
    Själv kör jag enligt en liknande träningsprincip men jag har delat kroppen på 3 pass och vilar ända upp till 4 dagar mellan de olika passen. Kan säga att mina styrkeökningar var helt fenomenala! (storlek kommer ju med styrka) Lycka till!! :emo-thumb

Jo, tycker att det kan vara bra att köra lite förre övningar. Hehe tänkte köra just utfall då jag inbillar mig att den ska bygga baksida bättre. Men jag är verkligen inte den som fuskar, så det är ingen fara. Får jag inte kontakt byter jag ut den övningen.

Ska lägga in lyft för baksida axlar med. På måndag kör vi, är helt övertygad om att det här kommer gå vägen:up:

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 25 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.