Jakten på muskelmarkeringarna!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Jakten på muskelmarkeringarna!

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Dags för en journal!
    Jag är en tjej på 25 år, tränat i styrka i snart ett år och har byggt på mig lite muskler. Det är riktig kul att se dem när man tränar, men nu är mitt mål att få se lite mer av dem!
    Träningen har jag bra koll på, det brister dock i kosten. Tycker att jag äter bra mat, men det blir lätt för mycket och säkert fel, så kommentera gärna den om ni känner er kunniga och hjälpsamma ;) . Kommer skriva ner min kost också i denna journal!

Så lite fakta om mig:
    Kön: Tjej
    Ålder:25
    Vikt: ca 61 kg
    Längd: 170 cm

Mål: Minska lite i centimeter som jag lagt på mig under sommaren och få fram lite muskelmarkeringar!

Bilder kommer upp så småningom!

Tränar i dagsläget:
    Styrka försöker köra igenom kroppen två gånger i veckan, kommer ej hinna det många veckor till
    Kondition försöker köra minst 1 till 1½ h per dag med en puls på runt 140-150, blir ca 40 min crosstrainer/ löpning, några aerobicpass i veckan.

Så nu kör jag igång!

Kör hårt! Ser fram emot bilder på dina framsteg… :up:

Go for it!

Känner mig lite småörkyld, har säkert haft feber i helgen men tog mig iväg ändå!
    Körde ett axelpass:

Sittande militärpress
    3 set 11kg *12

axlar i cablemaskin 4 set
    3,23 kg*12

Hantellyft fram 4 set
    7 kg* 12

Kände sedan att det var vad jag orkade med för dagen.
    Körde 10 min crosstrainer och ett en timmes aerobicpass.

Idag stod biceps och rygg på schemat

Bicepscurl 3 set
    12 * 11 kg

Repcurl 4 set
    12* 18,25 kg

Bicepsmaskin 3 dropset
    32kg*8, 25kg*8, 20kg*8

Roddmaskin 4 set
    12* 40kg

Anterior deltoid 4 set
    12* 33 kg

Ryggresningar 4 set
    25 st
    20 st
    20 st
    25 st

Nu ska jag iväg och köra kondition, får se om det blir ett bodystep-pass eller crosstrainern. Längtar till förkylningen släpper!

Frukost:
    Havregrynsgröt m linfrö, 125 gr minikeso, 3 dl mjölk

Lunch:
    Havregrynsgröt, 2 dl mjölk, kaffe

Middag:
    Kycklingsallad, 1 dl mjölk

Till kvällen blir det proteindrink och nån frukt

ReNeGaDe wrote:
    61kg på 170cm är väl inte så mycket?:) Jag väger 66kg på mina 171:D

Hehe, beror ju på vad kilona består av också, ska väl lägga upp lite kort så jag kan få någon bedömning…

Ganska få mål? får du i dig tillräckligt med protein under dagen?

Yana wrote:
    Tränar i dagsläget:
    Styrka försöker köra igenom kroppen två gånger i veckan, kommer ej hinna det många veckor till
    Kondition försöker köra minst 1 till 1½ h per dag med en puls på runt 140-150, blir ca 40 min crosstrainer/ löpning, några aerobicpass i veckan.

Menar du att du kör styrka två gånger i veckan, eller att du kör igenom alla muskelgrupper två gånger vardera per vecka? Om det är det senare tränar du sjukt mycket. ;) Hinner dina muskler återhämta sig mellan varven? För övrigt tycker jag inte heller att 61kg på dina 170 centimetrar kan vara så mycket. Vore kul med bilder!! Kör hårt, och smart!! :up:

Emelie: Jag menar att jag köra alla muskelgrupper två ggr, jag vet att det är mycket men jag tycker jag sett mer resultat när jag kört så. Nu har jag ju tiden så då fungerar det ju. Men nu är det snart slut på de dagarna…

Har vart dålig att uppdatera träningen:
    14 september:
    40 min crosstrainer
    Step-pass 60 min

15 september:
    Axlar+triceps
    40 min crosstrainer

16 september:
    Lite biceps
    30 min crosstrainer
    40 min löpning (ca 7.5 km kom jag)

17 september:
    30 min crosstrainer
    35 min löpning (ca 6,5 km kom jag idag)

Förkylningen har nästan släppt… :emo-thumb

Du borde väl vila helt från träningen om du är förkyld, speciellt om du säger att du haft feber också :|

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.