Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Jeannas slit mot en starkare kropp!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 januari, 2006 at 11:51 #1047791Anonym anvandareMember
Hej allihopa!
Jag är en snart 20-årig tjej som älskar att träna. Började min bana som fotbollsspelare för snart 14 år sedan, hemma i Värmland där jag kommer ifrån. Ägnade mej också åt andra sporter såsom innebandy och handboll när jag var yngre. Fotbollen var dock det som hängde med längst, fram tills i somras då jag lämnade Värmland för att plugga tv-produktion i Falun.
Styrketräningen upptäcktes redan när jag var runt 13, men jag började inte träna på allvar förrän jag var 17 år och det är under det senaste året som jag fått ett riktigt brinnande intresse.
Är intresserad av allt från träning och kost till fitness över huvudtaget.Tränar just nu styrka 4 ggr/vecka, varje muskelgrupp en gång i veckan, och cardio mellan 2-4 ggr, beroende på tid och lust. Är man gammal fotbollsspelare kan det vara svårt att veta vad man ska göra av energin när man slutat, därför ägnar jag några timmar i veckan till att löpträna.
Jag följer inget särskilt träningsschema utan anpassar allt efter skolan och liknande. det enda jag är noga med är att jag kör igenom alla muskelgrupperna på en vecka.Efter att ha ätit en god lunch om en liten stund blir det till att köra lite rygg på gymmet! Sen ska jag se fram emot en härlig helg med lite vila…
/jeanna
13 januari, 2006 at 11:51 #95511Anonym anvandareMember13 januari, 2006 at 12:17 #1047792Anonym anvandareMemberHej!!
Det ploppar upp nya journaler här hela tiden! Kuul!! Det är en verklig inspirationskälla ochg motiverande att veta att folk håller lite koll på en! :emo-thumb Du verkar ha en sund inställning till träningen och med din bakgrund har du nog goda förutsättningar för att bli bra!! :up:
Kär järnet nu!!
13 januari, 2006 at 14:40 #1047793Anonym anvandareMemberHej där!
Roligt med ännu en träningsjournal!
Härligt att det är fler som sätter igång att dokumentera
sin träning! Har själv spelat en del fotboll, fram till för ett
par år sedan, då skidåkningen tog upp alla plats.
Önskar dig lycka till!
Kört hårt tjejen! :up:13 januari, 2006 at 14:50 #1047794Anonym anvandareMemberJeanna Ullén wrote:Är man gammal fotbollsspelare kan det vara svårt att veta vad man ska göra av energin när man slutat, därför ägnar jag några timmar i veckan till att löpträna.Hej hej!
Kul med en ny journal att följa Jag känner igen det där med ”fotbollsenergin” alltför väl.. :emo-thumb
13 januari, 2006 at 15:07 #1047795Anonym anvandareMemberLite värmländsk power är aldrig fel
13 januari, 2006 at 16:59 #1047796Anonym anvandareMemberLycka till med allt tjejen!!
13 januari, 2006 at 17:59 #1047797Anonym anvandareMemberVad kul att så många hunnit kolla in min blivande journal under dagen!
Har idag varit och kört rygg på gymmet, det var gött! Det gick bra trots lite träningsvärk här och där ifrån veckans tidigare pass. Dock skönt att känna att julen inte satt allt för djupa spår utan att man fortfarande har lite kraft kvar, haha… Det blev ganska mycket slappande hemma i Värmland, det kan jag ju erkänna.Körde idag;
Marklyft
Rodd med stång
Hantelrodd
Smalt latsdrag
Brett latsdrag…och så lite mage men jag känner verkligen inte för det just nu. Får nog lov att leta nya övningar för att finna ny motivation.
Nån som har något bra tips på ryggövningar så att man kan byta ut lite då och då? Jag kör vanlig rodd i maskin ibland också, men det är det absolut tråkigaste jag vet! Är inte gjord för maskiner. Tänk om man var stark nog för att göra en massa chins?
Definitivt ett mål att sikta på.Nu ska jag gå och laga middag så blir det tjejmys som vanligt ikväll.
Kram på er!13 januari, 2006 at 18:02 #1047798Anonym anvandareMembersnusan wrote:Det är en verklig inspirationskälla ochg motiverande att veta att folk håller lite koll på en!Säg inte så, då går jag i baklås! haha, nej då, jag ska köra stenhårt.
Vad tränar du själv för nåt?13 januari, 2006 at 18:11 #1047799Anonym anvandareMemberLinn wrote:Lite värmländsk power är aldrig feljaså, är du också värmländska?
Om inte annat så är du i alla fall grymt snyggt tränad!13 januari, 2006 at 19:21 #1047800Anonym anvandareMember[quote=”Jeanna Ull
13 januari, 2006 at 21:08 #1047801Anonym anvandareMemberLinn wrote:Det kan du ge dig på! Att jag är från Värmland alltsåVar kommer du från?
man känner sig alltid så hemma när man träffar på värmlänningar! det var gött att vara hemma i julas o gå på stan o höra vår fina dialekt överallt
Jag är ifrån Grums. Brukar ljuga o säga Karlstad för oinvigda, men det törs jag ju inte när du själv är värmlänning, haha! vart är du ifrån?13 januari, 2006 at 21:47 #1047802Anonym anvandareMemberJeanna Ullén wrote:man känner sig alltid så hemma när man träffar på värmlänningar! det var gött att vara hemma i julas o gå på stan o höra vår fina dialekt överallt
Jag är ifrån Grums. Brukar ljuga o säga Karlstad för oinvigda, men det törs jag ju inte när du själv är värmlänning, haha! vart är du ifrån?Hagfors. Men det har jag i stort sett förträngt man flyttade ju av en anledning
14 januari, 2006 at 11:13 #1047803Anonym anvandareMemberLinn wrote:Hagfors. Men det har jag i stort sett förträngt man flyttade ju av en anledningHaha jaa. Fast jag flyttade ju från en håla till en annan (Falun), haha. Alla är väl släkt med varann o alla känner varann här med, men alla är i alla fall inte släkt med MEJ och alla känner inte MEJ, starka fördelar
14 januari, 2006 at 11:14 #1047804Anonym anvandareMemberJaa du Geo, i Grums luktar det pengar minsann!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.