Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Jennys träningsjournal #2
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 april, 2006 at 14:05 #1010068Anonym anvandareMemberVanessa Frykman wrote:Be din sambo lägga undan vågen:D då kommer du inte hitta den heller.
Mkt bra gjort att du gåt ner 0,8 kg :nodBra idé! Jag ska be honom ta vågen och gömma den och inte ta fram den förrens nästa måndag hur mycket jag än tjatar!
Stolleman wrote:Starkt jobbat med viktnedgången, -0,8 är bra gjort på en vecka:up:.krossa lite glas och limma på, du kommer garanterat avstå från att väga dig för ofta eller klistra för fönstret på vågen där vikten visas.
hare bra//Stolleman
Tack! Tja… visseligen hade jag nog inte ställt mig på vågen om det fanns fastlimmat glasskross på den… men jag tror jag provar med att be sambon gömma den först
/ Jenny
24 april, 2006 at 20:52 #1010069Anonym anvandareMemberMåndag 24/4 forts.
Dagen har flutit på bra, tänkte tagit en sväng inom gymmet men klockan gick fortare än vad jag räknade med. Men det var nog lika bra med tanke på halsen.
Har pysslat i trädgården idag med, härligt! Jag har trädgården att tacka för många brända kalorier dessa senaste dagarna!
Maten idag har gått kanon, inget onyttigt alls har äntrat mina läppar! Jag KANSKE festar på några läkerol Salvi senare… vi får se
Imorgon ska jag till gymmet i alla fall, jag får se hur dagsformen känns om det blir styrka eller inte.
Dagens duktiga: Bara bra mat!
Dagens dåliga: Ingen träning, kunde klämt till med en promenad i alla fall kan man tycka…
Nu ska jag läsa lite andra journaler!
/ Jenny
24 april, 2006 at 20:57 #1010070Anonym anvandareMemberKänner igen mig i vågberoendet…Inte för att jag väger mig flera gånger per dag, men däremot varje morgon har jag vägt mig i många många år. Men när jag för några månader sedan försökte mig på att dieta så bestämde jag mig för att bara väga mig en gång i veckan, och även om jag ganska snart avslutade dietandet så återtog jag inte samma vågfixering som förut.
Nu väger jag mig några gånger i veckan. Men ofta är det som du säger att jag glömmer bort några sekunder senare vad det stod på vågen. Konstigt det där…
Tror i alla fall inte att det är bra för varken dig eller mig (med tanke på bakgrunden tänker jag) att väga sig mer än en gång i veckan, eftersom det lätt leder till fixering.
Kör på nu, var försiktig med förkylningen och grattis till viktminskningen!
24 april, 2006 at 21:00 #1010071Anonym anvandareMemberMilia wrote:Känner igen mig i vågberoendet…Inte för att jag väger mig flera gånger per dag, men däremot varje morgon har jag vägt mig i många många år. Men när jag för några månader sedan försökte mig på att dieta så bestämde jag mig för att bara väga mig en gång i veckan, och även om jag ganska snart avslutade dietandet så återtog jag inte samma vågfixering som förut.Nu väger jag mig några gånger i veckan. Men ofta är det som du säger att jag glömmer bort några sekunder senare vad det stod på vågen. Konstigt det där…
Tror i alla fall inte att det är bra för varken dig eller mig (med tanke på bakgrunden tänker jag) att väga sig mer än en gång i veckan, eftersom det lätt leder till fixering.
Kör på nu, var försiktig med förkylningen och grattis till viktminskningen!
TACK Milia!
Ja, när sambon kommer hem ska vågen bort…. en vecka i alla fall….
Tänk att en våg kan orsaka sånna beroendekänslor….
/ Jenny
25 april, 2006 at 10:52 #1010072Anonym anvandareMemberTisdag 25/4
Ny dag nya utmaningar!
Jag glodde stint på vågen i morse men jag ställde mig aldrig på den. Jag ska testa att låta den stå i badrummet i alla fall…. det handlar ju bara om viljestyrka. Men som sagt, ingen våg i morse! :up:
Jag känner mig smalare nu, äntligen KÄNNS det för första gången på länge. Vågen har stått still länge och jag har tränat styrka rätt mycket de senaste veckorna och då har vågen inte gått neråt, tyvärr, men som sagt var så fick jag ett – på 0,8 igår och jag hoppas att det fortsätter neråt denna veckan. Det KÄNNS skitbra just nu i alla fall, som om fettet rinner av mig… svårt att beskriva… men det känns verkligen BRA!
Denna veckan tänkte jag köra två styrketräningspass istället för 3-4 som i vanliga fall, jag tränar ju hela kroppen varje gång och 2 ggr/vecka borde väl räcka ett tag, så ska jag koncentrera mig på cardio och fettförbrännig lite mer, snart badsäsong ju!!!
Idag ska jag till gymmet i alla fall, har inte bestämt än om det blir styrka eller bara cardio…. OM jag inte tar styrkan får jag göra det imorgon och sedan ett pass i helgen…*funderar* Jag får se hur det känns senare!
Gud vad bra allt känns just nu! *hoppar och skuttar*
Och fresten, nu har jag smakat den tredje smaken på mina älskade Body-for-life-barer, nämligen apelsinchokladsmak, den var god men det var en ganska stark apelsinsmak så baren tog något längre att äta upp, vilket inte är negativt dock…, jag gillar nog vanlig choklad och jordnötssmak lite lite mer, kul att man kan variera sig dock!
*hoppar och skuttar lite till* Just nu älskar jag livet!!
/ Jenny
25 april, 2006 at 10:55 #1010073Anonym anvandareMemberVad roligt att det går bra för dig den där känslan är verkligen superhärlig!
fortsätt så som du gör nu så kommer du vara fit-for-fight i sommar inget vassbadande här heller! :up:25 april, 2006 at 11:04 #1010074Anonym anvandareMemberKul för dig!
Hoppas känslan sitter i ett bra tag nu!
Jag längtar till 1 maj så jag håller på o kryper ur skinnet *skrattar* men snart är vi där o då j*vlar!!!!
Kämpa på med kampen mot vågen, du vinner säkert!25 april, 2006 at 11:21 #1010075Anonym anvandareMemberDessan wrote:Vad roligt att det går bra för dig den där känslan är verkligen superhärlig!
fortsätt så som du gör nu så kommer du vara fit-for-fight i sommar inget vassbadande här heller! :up:Det hade varit underbart att kunna bada med mina barn i sommar… jag har inte badat på stranden på 3-4 år och förra sommaren badade ingenting alls och sommaren 2004 badade jag bara en gång i en bassäng med dottern och tyckte det var skitjobbigt.
Men i år vill jag bada!
Tack för ditt inlägg!
/ Jenny
25 april, 2006 at 11:23 #1010076Anonym anvandareMemberMelixa wrote:Kul för dig!
Hoppas känslan sitter i ett bra tag nu!
Jag längtar till 1 maj så jag håller på o kryper ur skinnet *skrattar* men snart är vi där o då j*vlar!!!!
Kämpa på med kampen mot vågen, du vinner säkert!Är det första maj på måndag? Ja, det stämmer nog ja! Shit vad lång tid det känns… men jag ska klara det!
Ja, känslan jag har nu gör mig nästan hög! Gud vad härligt att känna såhär, det känns helt kanon!!
/ Jenny
25 april, 2006 at 11:31 #1010077Anonym anvandareMemberHärligt att det känns bra Jenny, forsätt att kämpa så kan vi mammor se snygga ut under sommaren !
25 april, 2006 at 18:15 #1010078Anonym anvandareMemberjapp bara att tuta och köra så blir det en trevlig badsäsong utomhus i år
25 april, 2006 at 19:36 #1010079Anonym anvandareMemberTisdag 25/4
Dagen har varit toppen som jag skrev tidigare, är supermotiverad!
Dagens mat har bara varit bra, inget onyttigt här inte.
Vågen har jag hållt mig undan ifrån! :up:
På gymmet blev det styrketräning.
Uppvärmning 5 min på crosstrainern
Stryketräning:
(föregående pass antal rep inom parentes)Leg extension
65 kg * 10 (10)
65 kg * 10 (10)
65 kg * 10 (10)Prone leg curl
46 kg * 10 (9)
46 kg * 7 (7)Leg press
140 kg * 10 (10)Compuond row (rygg/biceps)
50 kg * 10 (10)
50 kg * 8 (
50 kg * 8 (Vertical chest (bröst)
41 kg * 11(10)
41 kg * 7 (6)Preacher curl ( biceps)
27 kg * 11 (10)
27 kg * 6 (6)Triceps
18,3 kg * 10 (10)Abdominal (mage)
41 kg * 10 (9)Passet kändes ok. Hann tyvärr ingen cardio, men på eftermiddagen blev det jobb i trädgården så lite brändes där :up:
Imorgon ska jag ägna mig åt cardio, det ska bli kul!
Dagens duktiga: Inte vägt mig, inte ätit något onyttigt, ätit regelbundet!
Dagens dåliga: Tja….
Dagens klantiga: Körde bensinstopp på bilen… mindre smart.
/ Jenny
25 april, 2006 at 19:36 #1010080Anonym anvandareMemberTisdag 25/4
Dagen har varit toppen som jag skrev tidigare, är supermotiverad!
Dagens mat har bara varit bra, inget onyttigt här inte.
Vågen har jag hållt mig undan ifrån! :up:
På gymmet blev det styrketräning.
Uppvärmning 5 min på crosstrainern
Stryketräning:
(föregående pass antal rep inom parentes)Leg extension
65 kg * 10 (10)
65 kg * 10 (10)
65 kg * 10 (10)Prone leg curl
46 kg * 10 (9)
46 kg * 7 (7)Leg press
140 kg * 10 (10)Compuond row (rygg/biceps)
50 kg * 10 (10)
50 kg * 8 (
50 kg * 8 (Vertical chest (bröst)
41 kg * 11(10)
41 kg * 7 (6)Preacher curl ( biceps)
27 kg * 11 (10)
27 kg * 6 (6)Triceps
18,3 kg * 10 (10)Abdominal (mage)
41 kg * 10 (9)Passet kändes ok. Hann tyvärr ingen cardio, men på eftermiddagen blev det jobb i trädgården så lite brändes där :up:
Imorgon ska jag ägna mig åt cardio, det ska bli kul!
Dagens duktiga: Inte vägt mig, inte ätit något onyttigt, ätit regelbundet!
Dagens dåliga: Tja….
Dagens klantiga: Körde bensinstopp på bilen… mindre smart.
/ Jenny
25 april, 2006 at 22:16 #1010081Anonym anvandareMemberJasså du kör typ helkropp på gymmet du… Med lite extra betoning på benen… Eller? Har inte tänkt på det innan.
Vet inte men det kanske hade vart bättre om man delade in kroppen lite olika pass. Typ fram-/baksida eller under-/överkropp.
Men funkar det för din så skall jag inte komma å klaga här…Bensinstopp är inge roligt ne…
26 april, 2006 at 07:44 #1010082Anonym anvandareMemberTyckte 2 pass på en dag var lite mycket med samma övningar men sen såg jag att det var en dubbelpost;).
haha kul att du införde dagens klantiga också men mindre kul med soppatorsk:(.ha en bra cardio-dag//Stolleman
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.