Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Jennys träningsjournal #2
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 april, 2006 at 11:11 #1010083Anonym anvandareMemberZitruz wrote:Jasså du kör typ helkropp på gymmet du… Med lite extra betoning på benen… Eller? Har inte tänkt på det innan.
Vet inte men det kanske hade vart bättre om man delade in kroppen lite olika pass. Typ fram-/baksida eller under-/överkropp.
Men funkar det för din så skall jag inte komma å klaga här…Bensinstopp är inge roligt ne…
Ja, jag kör helkropps. MEN jag har flera ggr funderat på att dela in kroppen, men fått lite olika råd och bland annat fått rådet att köra helkropps nu när mitt största mål är att tappa fett.
När jag tappat några kilo fettvikt till är det dax att börja bygga ”rejält” och då kommer jag även dela upp kroppen och använda mig av mer maskiner, kanske t.o.m våga mig på fria vikter. Idag har jag så få maskiner och då hinner jag med hela kroppen på kort tid och de koncentrerar sig på ganska stora muskelgrupper för att ”hjälpa till” att bränna fett.
Nu stryrketränar jag mest för att inte tappa i musklevikt när jag äter relativt lite kcal/dag. Lite fett till som ska bort, sen ska jag koncentrera mig på att bygga muskler! :up:
Ang. bensinstoppet så var det mitt andra bensinstopp i mitt liv… och båda bensinstoppen skedde på under 48 timmar… 😮 ( det var inte samma bil). Fast det första bensinstoppet var sambons fel, han hävdade att det var 10 liter kvar efter att Mercans färddator sa att det var 0 km kvar att köra, så han tillät inte mig tanka trots att jag tjatade ( bilen är ny så han ville tanka själv första gången för att se hur mycket bensin den drar). Kan meddela att den stannade efter ett par mil så där är INTE 10 liter kvar i tanken när färddatorn säger att det är 0 km kvar att köra….
Men beninstoppet som skedde igår var enbart mitt fel… det är så tråkigt att tanka./ Jenny
26 april, 2006 at 11:20 #1010084Anonym anvandareMemberStolleman wrote:Tyckte 2 pass på en dag var lite mycket med samma övningar men sen såg jag att det var en dubbelpost;).
haha kul att du införde dagens klantiga också men mindre kul med soppatorsk:(.ha en bra cardio-dag//Stolleman
Hoppsan sa… ja så kan det gå!
Ja, soppatorsk är inte kul.. jag börjar få in vanan nu ( se svaret jag skrev till Zitrus)
/ Jenny
26 april, 2006 at 11:25 #1010085Anonym anvandareMemberOnsdag 26/4
Wihoo, jag lyckades blänga tillbaka på vågen i morse, HAHAHA! Han ska inte få locka mig! Som sagt, jag har inte vägt mig ÄNNU! Jag börjar tro att detta ska gå bra!
Jag vägde 75,4 i måndes…. om inte andra siffran i talet är max en 4 så vet jag inte vad jag gör…. Nu när jag inte kan kontrollväga mig hela tiden så tänker jag faktiskt mer på vad jag äter och gör, jag vill ju verkligen inte få + på vågen när jag har länktat så efter att få väga mig… Huuu vad hemskt om det skulle vara ett +… vad gör jag då?
/ Jenny
26 april, 2006 at 12:01 #1010086Anonym anvandareMemberSer ju bra ut det här Jenny, men skippa cola lighten!….
Inte bra för kroppen alls, med så mycket aspartam, som det blir när du dricker cola så många gångr per dag. Syntetiska tillsatser är så dåligt för kroppen, dessutom förstör aspartam kroppens produktion av serotonin, denna signalsubstans styr viktiga funktioner i kroppen, ex mättnads och hungers känslorna, man lurar kroppen kan man säga. Så skippa light dryck och light prod. i övrigt
Kram26 april, 2006 at 13:25 #1010087Anonym anvandareMemberJenny Andersson wrote:Ja, jag kör helkropps. MEN jag har flera ggr funderat på att dela in kroppen, men fått lite olika råd och bland annat fått rådet att köra helkropps nu när mitt största mål är att tappa fett.Ok detta är nog helt klart rätt! Själv är jag på gymmet så ofta så det inte hade gått att köra helkropp. Då musklerna måste vila lite ibland me har jag hört..
Men som sagt så länge det funkar för en och man tror på det så är det ju Toppen! Tror man inte på det man gör så är det mycket svårare..Ang Bensinstoppet:
Hehe du skall inte lita på envisa killar… Gå efter din kvinnliga instinkt, rukar funka bättre :emo-thumbAng. + på vägen:
Då är det ju muskler du byggt upp… :pAng. Lightdrycker:
Har en kompis som tränar en hel del men inte kan hållla sig borta från colan. Blir kanske 1,5l på dag. Nästan i alla fall. Det kan nog inte vara bra för kroppen alls.26 april, 2006 at 13:30 #1010088Anonym anvandareMemberMalinSjögren wrote:Syntetiska tillsatser är så dåligt för kroppen, dessutom förstör aspartam kroppens produktion av serotonin, denna signalsubstans styr viktiga funktioner i kroppen, ex mättnads och hungers känslorna.Detta va intressant! Sökte i forumet men hittade ingen annan tråd om serotonin. Du har inte möjligtvis nån bra information om detta?
26 april, 2006 at 13:52 #1010089Anonym anvandareMemberMalinSjögren wrote:Ser ju bra ut det här Jenny, men skippa cola lighten!….
Inte bra för kroppen alls, med så mycket aspartam, som det blir när du dricker cola så många gångr per dag. Syntetiska tillsatser är så dåligt för kroppen, dessutom förstör aspartam kroppens produktion av serotonin, denna signalsubstans styr viktiga funktioner i kroppen, ex mättnads och hungers känslorna, man lurar kroppen kan man säga. Så skippa light dryck och light prod. i övrigt
KramJo, jag har försökt dra ner och sluta, men det går inte, då äter jag massa skit istället, jag kan ta en cola light när jag blir sugen på godis och sedan njuta av den och suget försvinner. Nu innehåller ju inte coca cola light aspartam, utan sukralos, men det är kanske lika illa?
Jag kan tänka mig att dra ner på lighten, men sluta har jag nog väldigt svårt för… Har vänner som alltid tjatar om att light cola är skit och att man bara får cancer, själva dricker de vanlig cola och medans jag har gått ner i vikt är de själva fortfarnade överviktiga…. Sen om man får cancer eller inte är ju en annan fråga, men cancer får man ju av allt annat med, och man måste ju få leva.
Intressant det där ang. serotoninet…. det har jag aldrig hört. När jag var deprimerad för några år sedan fick jag medicin som skulle öka serotoninet… dock drack jag ej light då, så ”bristen” kan inte ha berott på det
Nej, lighten kan jag inte avstå från, den ger just MIG mer positiva saker än negativa, i alla fall just nu. :nod
/ Jenny
26 april, 2006 at 13:56 #1010090Anonym anvandareMemberZitruz wrote:Ok detta är nog helt klart rätt! Själv är jag på gymmet så ofta så det inte hade gått att köra helkropp. Då musklerna måste vila lite ibland me har jag hört..
Men som sagt så länge det funkar för en och man tror på det så är det ju Toppen! Tror man inte på det man gör så är det mycket svårare..Ja, min plan är ju sedan att dela upp kroppen som sagt och köra styrketräning varje dag ( med vilodagar förståss) men i dagsläget kommer jag bara iväg till gymmet ca varannann dag och om jag får mer tid så kör jag bara cardio de dagarna som kommer efter ett styrkepass. ( jag tränar alltså aldrig styrketräning/hela kroppen 2 dagar i rad!)
/ Jenny
26 april, 2006 at 14:01 #1010091Anonym anvandareMemberJenny Andersson wrote:Ja, jag kör helkropps. MEN jag har flera ggr funderat på att dela in kroppen, men fått lite olika råd och bland annat fått rådet att köra helkropps nu när mitt största mål är att tappa fett./ Jenny
Hur lång tid tar dina pass när du kör helkropps? Själv går jag efter ett tvådelat program som tar cirka trekvart att köra igenom vilket jag tycker är lagom. Blir lätt segt annars tycker jag .
26 april, 2006 at 22:06 #1010092Anonym anvandareMemberErasmusina wrote:Hur lång tid tar dina pass när du kör helkropps? Själv går jag efter ett tvådelat program som tar cirka trekvart att köra igenom vilket jag tycker är lagom. Blir lätt segt annars tycker jag .De tar inte så lång tid… max 30 minuter tror jag. Jag kör bara 1 minuts vila mellan varje set och ungefär 1 minut mellan maskinerna, det går undan med andra ord.
När jag gått ner några kilo fettvikt till ska jag koncentrera mig mer på musklerna och då ska jag även se om jag kan ta hjälp av en PT.
/ Jenny
26 april, 2006 at 22:09 #1010093Anonym anvandareMemberOnsdag 26/4
Dagen har flutit på bra. Maten har funkat, åt ute på lunchen, Thai buffé men tog bara en lagom portion ( ris och kyckling och grönsaker).
Tyvärr känns halsen inte bra än, nu ikväll har jag börjat hosta lite och ”kraxar” något när jag pratar. Bara att inse att jag inte får träna styrka förrens det är helt bra nu och bara köra lågintensivt, som promenader…
Nu ska jag lägga mig, sömn är ju viktigt, särskilt om man inte mår helt bra!
Natti!
/ Jenny
26 april, 2006 at 22:54 #1010094Anonym anvandareMemberJenny Andersson wrote:Jo, jag har försökt dra ner och sluta, men det går inte, då äter jag massa skit istället, jag kan ta en cola light när jag blir sugen på godis och sedan njuta av den och suget försvinner. Nu innehåller ju inte coca cola light aspartam, utan sukralos, men det är kanske lika illa?Jag kan tänka mig att dra ner på lighten, men sluta har jag nog väldigt svårt för… Har vänner som alltid tjatar om att light cola är skit och att man bara får cancer, själva dricker de vanlig cola och medans jag har gått ner i vikt är de själva fortfarnade överviktiga…. Sen om man får cancer eller inte är ju en annan fråga, men cancer får man ju av allt annat med, och man måste ju få leva.
Intressant det där ang. serotoninet…. det har jag aldrig hört. När jag var deprimerad för några år sedan fick jag medicin som skulle öka serotoninet… dock drack jag ej light då, så ”bristen” kan inte ha berott på det
Nej, lighten kan jag inte avstå från, den ger just MIG mer positiva saker än negativa, i alla fall just nu.
/ Jenny
Håller helt med Jenny här faktiskt.
Sannerligen så är dessa syntetiska sötningsmedel inget vi behöver,
och kanske är det direkt skadligt (mer eller mindre), vilket kanske
kommer att bevisas i framtiden, men än så länge så
ser jag inga nackdelar med att bruka dessa lightprodukter i
rent viktminskningssyfte.
Vad gäller mättnadskänslor och att aspartam skulle trigga igång
sötsuget stämmer f.ö. inte alls – då King Grub på detta forum
visat mycket övertygande studier om just sötnm. Aspartam.
”Aspartam snarare mättar än ökar sötbegäret”, och det kan jag nog
faktiskt skriva under på.Att du tar dig en lightläsk istället för den vanliga socker colan
gör du nog riktigt i, då syftet är att undvika onödiga kalorier och inte
att undvika cancer (jag vet att det låter lite galet, men men..)Man måste ju få leva trots allt.
Jag tror bara det har en positiv på din viktminskning.
Du kan då hålla dig till mer näringsrik och sundare mat
än att falla in i sockefällorna och äta godis etc.Aspartam är som bekant inte särskilt välkommet längre bland
diverse lightprodukter, pga av den påstådda cancerfaran,
men återigen – använd sökfunktionen om du vill ha lite o läsa :emo-thumbTycker du gör ett kanon jobb Jenny!
Bra att du börjar vänja dig av morron vägningarna.
Tro mig, jag vet hur mycket slentrian det blir till slut.. och man
måste bryta med det Det blir nästan lite beroende framkallande annars.
Följer din journal och jag tror du kommer lyckas med dina mål.
Kör hårt!27 april, 2006 at 08:15 #1010095Anonym anvandareMemberTack Hajkken för ditt inlägg.
Ja, jag är ruggit beroende av vågen, jag väger mig inte bara på morgnarna utan minst 5-6 ggr/dag. Men som sagt så ska jag göra allt för att bryta det beteendet nu.
Ang. colan så kan jag inte låta bli. Det är så gott och har blivit ett substitut för annat som är onyttigare ( godis, fika). Jag vet att även du brukar rejäla mängder lightdricka, så jag är ju inte ensam i alla fall
/ Jenny
27 april, 2006 at 14:57 #1010096Anonym anvandareMemberTjena Tjena!!!
Fick idag BodyForLife baren…. Helt underbar ju!
Tack så hemskt mycket. Jag får skicka en Swebar om jag köper det nån gång då!
Kram på dig /Björn27 april, 2006 at 18:07 #1010097Anonym anvandareMemberVar i farsta centrum och köpte två st Body for life barer, choklad/apelsin och nötter. C/A var helt ok men den med nötter, WOW vad god, blir att köpa mer av.
Var köper du Swebar Zitruz? vilken butik? hoppas den ligger närmare än vad hemköp gjorde, 1,5 timme fram och tillbaks.
hade bra//stolleman
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.