Jennys träningsjournal #2

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Jennys träningsjournal #2

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 136 total)
  • Author
    Stolleman wrote:
    Var köper du Swebar Zitruz?

Köpes via internet eller så finns det säkert där andra Dahlbladsprodukter säljs.
    Har länkat till en affär tidigare i tråden!

Trevligt att ni gillade dem grabbar! ( för visst ÄR de goda!)

Ja en Swebar hade suttit fin nån dag :)

/ Jenny

Jepp jepp!!

Ingen träning idag eller det kanske kommer?

jag köpte body for life barerna på [www.bodyforlife.se]
    Beställde i onsdags vid lunch och fick hem dom igår vid 3-tiden! Service!
    Men man måste beställa dom i paket om 12 st samt att det inte går att blanda smakerna *suckar*
    Men jag fick en extra ”prov-bar” med paketet som var nån carb bar eller nått sånt… Ingen aning om vad det var men jag ska ta reda på det.

//H

Ja, de har både Ersätningsbarer, före träningsbarer och efter träningsbarer.
    Vad fick du ge för dom 12 basrena då Melixa? med frakt och så? Hade kanske tjänat på att beställa hem istället….

Ingen träning, har ont i halsen och hosta. Jag försöker röra på mig mycket ändå, typ i trädgården o.s.v. Hoppas jag är helt frisk på måndag, tänkte försöka hålla mig ifrån gymmet ihelgen med så jag blir frisk, men det är svårt!

/ Jenny

Jag gav 216 kr för 12 barer, passade samtidigt på att köpa boken med 4 dvd filmer för 99 kr… frakten gick då på 69 kr – totalsumma 384,00.

Jenny Andersson wrote:
    Ingen träning, har ont i halsen och hosta. Jag försöker röra på mig mycket ändå, typ i trädgården o.s.v. Hoppas jag är helt frisk på måndag, tänkte försöka hålla mig ifrån gymmet ihelgen med så jag blir frisk, men det är svårt!

/ Jenny

Jag har köpt hem askorbinsyra som jag tar en tesked av med vatten så fort jag börjar känna mig lite krasslig, det hjälper!

Söndag 30/4

Hejsan!

Jag har inte skrivit i min journal på några dagar, det beror på att jag har haft ont i halsen och hosta och därför inte tränat.
    Jag har dock skött kosten ypperligt och det känns kanon.
    Vågen har jag låtit bli, men mår skit över det, skitjobbigt ju….

Imorgon får jag äntligen väga mig, det känns som om jag gått ner… det nästan syns på kroppen… intressant. HOPPAS verkligen det är ett stort minus!

Lite intressant det där att det nästan syns på kroppen, kan det vara för att jag inte tränat? Jag menar inte att jag tappat alla mina muskler ( för det är inte ens en vecka jag hållt upp med styrketräningen) men jag menar om man kan ha tappat vatten eller så?

Jag är glad att det har gått så bra med maten, det har känt ännu viktigare att äta bra och ”snålt” när jag inte har kunnat träna, har dock inte gått hungrig, man måste ju äta för att bli frisk med.

Nu känns det bättre i halsen ( inbillar jag mig i alla fall) och på tisdag tänkte jag äntra gymmet igen och piska maskinerna lite :P .

Jag har lite rethosta kvar, men det är ingen fara att träna med väl? Jag hostar för att det kliar till i halsen så att säga, och ibland är det lite slem, men mest bara ”rethosta”.

I helgen har sambon varit iväg och spelar airsoft, de har spelat nånstans i sverige och sovit i tält natten till idag… jag avundas inte honom, det har tydligen regnat hela natten även där han befinner sig. Men eftersom han inte varit hemma har det varit ännu lättare att äta bra ( det är alltid han som proppsar på att äta ute eller hämta pizza och sådana saker) oftast kan jag stå emot när han hämtar pizza, men när han vill äta ute så är det ibland jobbigt att bara sitta med när barnen och sambon äter. Men jag tycker fler och fler resturanger har bra alternativ nuförtiden.

Dax att läsa vad ni andra har haft för er!

/ Jenny

Jo, man brukar gå ner lite när man inte tränar på några dagar, och man kan också känna sig mindre svullen efter som kroppen släpper lite vatten.

Hej Jenny! trevligt att se att du är Back on track again ;)
    Rehosta är dock inte att leka med.
    Känner du dig det minsta krasslig eller hängig så låt piskandet
    med maskinerna på tisdag lysa med sin frånvaro åtminstone
    tills den där retliga halsonten har gått över.
    Orka bli mer sjuk liksom, nu när det nästan är över alltså :P

Kör vidare tjejen!
    /frick

Tack hajkken och Milia för era svar!

Kom just på att dagis är stängt även på tisdag och därför är träningen inte lika säker längre, allt beror på om sambon kan ha barnen på kvällen.

Får se hur jag känner mig på tisdag, är jag det minsta krasslig så håller jag kanske mig till lågintensivt då, typ gå på bandet och crosstrainern. Men jag saknar styrkan… :D Men som sagt… orka bli mer sjuk liksom…

Kom även på att det är vårruset här i Halmstad på onsdag, och det ska jag ju ”springa”, eller jag önskar att jag skulle springa det men jag och en av mina vänner har bestämt sedan länge att vi ska gå det, hon är överviktig och kan ej springa 5 km. Vi gick även förrförra året ihop med några andra tjejer som vi träffat på ett forum på internet ( för folk som ville gå ner i vikt ( viktsnack)). Förra året gick hon själv eftersom jag genomgått ett kejsarsnitt några veckor före loppet och ej anmält mig eftersomn jag inte visste hur jag skulle må såpass tidigt efter operationen.

Ska bli skoj i alla fall, att knalla 5 km med min bästa vän, vi har alltid en massa att snacka om ocxh även om det had evarit bättre att springa 5 km så är det bättre att gå dem än att inte göra nått alls!

Dax att städa lite!

/ Jenny

Jenny Andersson wrote:
    Oftast kan jag stå emot när han hämtar pizza, men när han vill äta ute så är det ibland jobbigt att bara sitta med när barnen och sambon äter.

Ja det är lätt att falla med om man itne har riktigt stark karaktär då. Min akompisar tycker jag e stark då jag kan motså att köpa nåt när vi är och handlar snask till filmkvällar och så.
    Själv mår man ju bättre av att inte köpa nåt och att andra ser det än att gå och köpa massa grejjer och sen ångra sig nästan.

Jenny Andersson wrote:
    Ska bli skoj i alla fall, att knalla 5 km med min bästa vän.

Lycka till!!!

Måndag 1 maj!

Äntligen maj, min favoritmånad!

Vågen idag: 73,3 ( 75,4 förra veckan alltså -2,1 kg))

Whoopss… ett minus på 2,1 kilo… inte det optimalaste kanske. Men jag gissar på mycket vätska och jag blir inte ledsen om det blir + nästa vecka.

Jag har har hållt mig undan vågen denna veckan, men det har bara varit skitjobbigt. Jag tänkte börja i ertapper istället. Jag får väga mig varje dag om jag vill det men BARA på morgonen!

Ingen träning ännu, trist, mår inte helt 100, men jag hoppas jag kan komma till gymmet imorgon och då utöva det som känns bra!

Maten denna veckan har skötts kanon. Jag åt några godisbitar igårkväll, men höll mig till några stycken :up: .

Det var allt för nu! Återkommer!

/ Jenny

Jenny Andersson wrote:
    Måndag 1 maj!

Äntligen maj, min favoritmånad!

Vågen idag: 73,3 ( 75,4 förra veckan alltså -2,1 kg))

Whoopss… ett minus på 2,1 kilo… inte det optimalaste kanske. Men jag gissar på mycket vätska och jag blir inte ledsen om det blir + nästa vecka.

Jag har har hållt mig undan vågen denna veckan, men det har bara varit skitjobbigt. Jag tänkte börja i ertapper istället. Jag får väga mig varje dag om jag vill det men BARA på morgonen!

Ingen träning ännu, trist, mår inte helt 100, men jag hoppas jag kan komma till gymmet imorgon och då utöva det som känns bra!

Maten denna veckan har skötts kanon. Jag åt några godisbitar igårkväll, men höll mig till några stycken :up: .

Det var allt för nu! Återkommer!

/ Jenny

Hej!!
    Hoppas du blir frisk snart och att du kan börja träna igen!!
    Inte kul att vara sjuk, jag var ju ut på puben igår jag och drack några mellanöl , måste ju unna sig nåt i livet ;)..
    Men jag blev rätt kall eftersom man till största delen var ute.. Hoppas jag slipper bli sjuk iaf, men du bör inte träna mer än högreps på låga vikter och verkligen känna efter så du mår bra.

Det var ingen dålig viktminskning du gjort på två veckor, verkligen mycket!!
    Kanon att du sköter maten trots sjukdom, impad :emo-thumb !!!!

Hoppas du blir frisk som sagt!!!!
    Och väg dig du bara på morgonen och tänk efter varför du måste väga dig de andra gångerna när du ändå vet att du kommer vara tyngre än moronvikten?!

Lycka till i fortsättningen!!
    Mvh. Lisa!!

Viktminskningen på de två senaste veckorna är 0,8 + 2,1 alltå 2,9 kg…
    det är nästan 1,5 i veckan, om viktminskningen håller den takten är det inte många veckor kvar till mål ;)

Nej, det är inte kul att vara sjuk, det jobbiga är att jag mått helt ok, men jag har haft ont i halsen, och har man ont i halsen ska man ju inte träna, men för övrigt har jag mått bra.

Men nu är det ju bättre och gymmet väntar, kanske imorgoin! Härligt!

Tack för ditt inlägg lisa dragon !

/ jenny

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 136 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.