Jochee´s TräningsJournal

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Jochee´s TräningsJournal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author

Tjena alla tjejer, killar, damer och herrar :)
    Jag är ny på forumet så ska börja med presentera mig lite för er.

Information om mig:
    Heter Joacim, kallas dock Jochee är 21år och kommer från Örebro. Som sagt är jag ny här på forumet, och ser fram emot att skriva min journal här så man kan få lite kritik och samtidigt hjälp att få en bra och stabil träning och goda råd

Tränings Bakgrund:
    Ja nu ska vi börja här.. well :p Ja började träna lite halv seriöst våren 2003, efter att ha kommit på att min dåvarande vikt på 110kg var inte helt rätt. Så jag lade upp ett strikt förbrännings schema, bra kost samt ”TwinFast” som fick min vikt att rasa. Och nu det senaste året har jag börjat intressera mig av att bygga upp min kropp, så därför jag sökt mig hit för att få hjälp o råd på vägen. :)

Nuvarande Vikt: 75kg (Morgon Vikt) ca 77kg (Kvälls Vikt)
    Nuvarande Längd: 179cm längre blir jag nog inte heller :p

Kost: Jag är väldigt noga vad jag stoppar i mig, men har ändå ett problem att lägga upp en bra kost. Så släng gärna på mig komentarer och åsikter om en bra kost.

* Frukost : Havregrynsgröt / MiniMjölk
    * Mellanmål : Frukt
    * Middag : Vitt Ris, Grov Pasta, Kyckling, Fisk(övrig), Tonfisk(vatten), Vitt kött
    * Kvällsmat : Frukt

* Efter Träning : Gainer, Gainomax eller en Tonfiskburk

Nuvarande Tränings Schema:

Som sagt, så kritisera och ge mig förslag på förbättringar.

Mån : Biceps / Nacke / Mage
    Tis : Triceps / Bröst
    Ons : Axlar / Rygg / Mage
    Tors : Ben / Bröst
    Fre : Biceps / Mage / Underhålls-Träning

Updaterar imorgon med övningar eftersom det då är måndag och min måndags träning är avslutad :)

Har även lagt upp en bild på mig , på min rygg enda bild jag har hur jag ser ut förtillfället. (Ryggvis då)

Bra fysik på axlar och rygg!Ser jättebra ut:emo-thumb Det här kommer gå bra!Lycka till!Och du ,bra gjort att gå ner från 110kg till 75kg,starkt :emo-thumb //S*

SUSAN wrote:
    Bra fysik på axlar och rygg!Ser jättebra ut:emo-thumb Det här kommer gå bra!Lycka till!Och du ,bra gjort att gå ner från 110kg till 75kg,starkt :emo-thumb //S*

Tusen tack :) inte helt nöjd dock, men det kommer förmodligen bli bättre nu under det kommande halvåret. Måste fråga har du några bra förslag på övningar för lemRyggen? Hört att man ska vara extra försiktig gällande den delen på kroppen eftersom skador tydligen ska vara svår läkta.

Riktigt starkt gjort ! =)
    Du syftade nog på ländryggen. Om du inte kör marklyft så gör det. Den absolut bästa ryggövningen. Kör inte så tungt i början så du får in tekniken.

Lycka till !

Massiv wrote:
    Du syftade nog på ländryggen. Om du inte kör marklyft så gör det. Den absolut bästa ryggövningen. Kör inte så tungt i början så du får in tekniken.

Lycka till !

Tackar, Ah ja just precis :) Nä det har jag inte men det ska jag allt trycka in, Tusen Tack Massiv :)

Starkt jobbat killen, 35 kg är inte lite och med tanke på vad bilderna visar så verkar du ha endel muskler på de där 75 kilona också!
    Kör du ingen cardio alls? Hur många kcal/dag ligger du på?
    Annars ser det väl bra ut, ser fram emot att följa din journal

Charlotte_ wrote:
    Starkt jobbat killen, 35 kg är inte lite och med tanke på vad bilderna visar så verkar du ha endel muskler på de där 75 kilona också!
    Kör du ingen cardio alls? Hur många kcal/dag ligger du på?
    Annars ser det väl bra ut, ser fram emot att följa din journal

Jodå det hade jag visst missat att skriva till, som sagt är jag ju rätt ny så har nog inte det bästa upplägget men du får gärna lägga fram lite förslag.

Just nu så kör jag i form av:
    Kör alltid innan ja börjar mitt pass med 1-2km jogging, vilket egentligen inte ger så mkt förutom att jag kommer upp i värme och får min cirkulation igång.
    Efter passet brukar jag antingen springa/Jogga i ca 20 – 25minuter eller ställa mig på ”sväv maskin” vet inte riktigt vad denna maskin nu heter men du kör i en rörelse som liknar skidrörelse, med inställning på förbränning. Brukar ligga runt 25minuters pass och förbränner ca 500 – 700cal (Enligt Maskinen).

Vad mitt dagliga intag ligger på just nu har jag inte så bra koll på faktiskt, men om man uppskattar så:

Frukost : 2dl havregrynsgröt 1½dl Minimjölk
    Mellanmål : Frukt
    Middag: 2dl Ris / Grov pasta (70G/240Cal) + 1 kyckling filé eller Tonfisk (100G/90cal)
    Kvällsmat : frukt.

Jag har som sagt lite problem med att lägga upp kost för jag inte vet riktigt vad jag ska äta, hur ofta jag ska äta. Och eftersom jag har haft rätt många kilon på mig tidigare så är jag rädd att äta föt mkt.
    Men du får gärna slänga in lite råd skulle uppskattas mycket :)

Nu är jag inget proffs så borde nog hålla inne med endel saker för att inte bli totalsågad :p
    Men det ser ju onekligen ut som att du äter typ jättelite, äter du inget nära inpå träningen både innan och efter typ proteindrinkar, snabba kolhydrater osv?
    Dessutom borde du ju onekligen försöka få i dig lite mer protein överlag på dagen, kanske ett ägg till frukost och fylla ut mellanmålen med kesella eller keso till frukten?

Läste just att du visst äter något efter träningen. Dåligt av mig!

Hej hej!!

Vad menar du med underhållsträning?
    Orkar du köra fullt ut på styrkepassen när du kör cardio så länge innan passet. Brukar lägga all min cardio efter styrkan..men alla är ju olika:o

Lycka till:emo-thumb

Charlotte_ wrote:
    Nu är jag inget proffs så borde nog hålla inne med endel saker för att inte bli totalsågad :p
    Men det ser ju onekligen ut som att du äter typ jättelite, äter du inget nära inpå träningen både innan och efter typ proteindrinkar, snabba kolhydrater osv?
    Dessutom borde du ju onekligen försöka få i dig lite mer protein överlag på dagen, kanske ett ägg till frukost och fylla ut mellanmålen med kesella eller keso till frukten?

Ah borde nog äta något mera innan så jag får lite mera kolhydrater i mig, det håller jag med om :) så ska nog lägga till att äta något mera i pasta/ris form innan och sen lägga till lite mera protein det kanske kan öka min tränings prestation också :) tack för tipset

yra wrote:
    Hej hej!!

Vad menar du med underhållsträning?
    Orkar du köra fullt ut på styrkepassen när du kör cardio så länge innan passet. Brukar lägga all min cardio efter styrkan..men alla är ju olika:o

Lycka till:emo-thumb

Underhållsträning, kanske inte ska kalla det underhållsträning, men i form av att fylla ut med de grupper jag känner att ja borde köra lite extra med just denna vecka, köra ”lite” extra för att få ut lite mera.

Mja, kör ju typ 1-2km joggning innan jag tar igång med mitt styrkepass, och det är nog sant att ibland så är man lite seg, men iofs ja har alltid kört så, så jag har ingen direkt koll om det har försämrat mitt resultat under styrkepasset. Ska lägga in all min cardio efter mitt styrkepass på måndag och se om jag kanske har lite extra kraft att trycka med under passet. Och sedan tömma mig på energi efter :) Tack för tipset :up:

Massiv wrote:

Lycka till !

Japp,marklyft!:emo-thumb Massiv tog orden ur min mun!!Lycka till//S*

Måndag : Biceps / Bröst / Mage

Så nu är man äntligen hemma efter en slitig dag, och så hade jag tänkt slänga upp mitt måndags schema då. =)

Ska börja med att säga att jag ändrade mitt schema lite ser ialf ut så här nu :

Mån : Biceps / Bröst / Mage
    Tis : Triceps / Nacke
    Ons : Axlar / Rygg / Mage
    Tors : Ben / Triceps / Nacke
    Fre : Biceps / Bröst / Mage / Utfyllnad (Diverse övningar/grupper som jag skulle vilja pressa lite extra på denna vecka)

Så här kommer måndags Schemat:

Curl-Stång (Stång Ej Inräknad)
    20kg * 15
    35kg * 8
    35kg * 8
    30kg * 8
    30kg * 6 – Övningen kändes bra, kändes som allt gick vägen idag.

Curl-Biceps (Maskin)
    43kg * 8
    43kg * 8
    56kg * 6
    56kg * 6 – Även denna övning gick väldigt bra, dock på maskin, men tog.

Hantel-Press
    30kg * 8
    30kg * 8
    27,5kg * 6
    27,5kg * 6
    25kg * 6 – Kändes schyst i bröstet, dock dog ja ut lite emot slutet.

Snebänk-Hantel
    20kg * 8
    20kg * 8
    20kg * 8 – Detta gick smort, så om detta går lika bra på fredags så blir det nog en snärt höjjning.

Bänk-Press (Stång Ej Inräknad)
    70kg * 3
    80kg * 3
    95kg * 2 – vågade inte köra så mkt, eftersom min tränings partner inte dök upp. =(

Bänk-Press (Maskin)
    105kg * 6
    91kg * 4
    82kg * 6
    73kg * 8 – Gick rätt bra detta också

Vertical-Chest
    100kg * 4
    100kg * 4
    82kg * 8

sen körde jag lite mage utöver, dock endast situps med 15kg+. Skulle uppskatta enormt mycket om någon kunde ge mig lite tips om ett bra schema/övningar för mage, har lite svårt att lägga upp ett bra. Tack på förhand =)

Cardio
    Vart en 50minuters promenix imorse, och sedan en 70minuter på kvällen.
    Dock inget på gymmet idag, min högerfot verkar ha tagit stryk så har svårt att stödja mig på den när jag springer. Hoppas dock det är bättre imorgon.

Uppskattar åsikter och tips angående schemat :up:

Så imorgon blir det Triceps / Nacke
    /Jochee

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.