Jocke ska bli stor

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 169 total)
  • Author
    Stolleman wrote:
    härligt pass, med en trimmad kaluffs känns det nog extra fräsht efter gymmet.
    Hantelrodd kan du nog höja till 15 eller 17,5 beroende på vad du tycker är behagligt, man är starkare där än vad man tror.
    Bilder tycker jag att du ska lägga upp här.

Bilder kommer nog senare ikväll kanske. Ska snart kasta i mig några hamburgare, sen ska jag till en kompis och kolla på film. Blir det inte bilder idag så blir det garanterat imorgon. Men dock opumpad. Hantelrodden kändes allför lätt så en kraftig höjning ska jag testa. Hade det bra och lycka till med din träning!

har inte varit hemma så mycket nu i helgen så har inte haft tid med att ta bilder och lägga upp. Just nu ska jag iväg igen. Skriver en tradilutt ikväll när jag kommer hem.

Helgen har varit rolig men väldigt dålig träningsmässigt. Har sovit konstiga tider och ätit väldigt sällan. Men sånt hör till. Har inte hunnit ta några bilder än men det kommer med tiden. Imorgon är det skola och på idrotten ska jag åka med klassen och klättra på en klättervägg. Ingen träning imorgon, då är det uppladdning inför tisdagen. Hade bra puss å kram!

Igår hade jag vilodag. På skolidrotten var vi på klätterverket och besteg några härliga väggar. Tig lite på armarna då jag hade sämst teknik, men det var ganska kul. Idag var jag på gymmet och körde Bröst, Biceps och Mage. Det gick väldigt bra, men stark kände jag mig inte. Försökte mig på en ”maxning”. Tanken var att jag skulle lassa på 45kg och testa hur många set jag orkade lyfta vikterna med 5reps i varje set. Har tidigare klarat 2set utan failure. Men det gick inge bra denna gång. 👿

Bröst:

Bänkpress:
    20kg*15reps
    45kg*5reps

Glömde att jag även tränade mage. ”Sparka kompisen i magen”*max blev det idag. Gjorde det i 2set. För er som inte var vad ”sparka kompisen i magen” är så finns det förklarat i mitt första träningspass. Hade!

Jag tror att det sitter mycket i det mentala. Om någon lassar på två stycken 10or på varje sida och säger att det är två 5or så lyfter man bättre men tänker fan va tungt det är. Sen kan man ju alltid lura sig själv och ha sina små knep för att fixa det mentala.

Jocke89 wrote:
    Måndag: Vilodag och Skolidrott
    Tisdag: Bröst och Triceps
    Onsdag: Ben och Axlar
    Torsdag: Vilodag och Skolidrott
    Fredag: Rygg och Biceps
    Lördag: Vilodag
    Söndag: Fredagens pass om det inte skulle blivit av

Var tydligen väldigt slarvig med att kolla igenom det jag skrivit innan jag gjorde min träningsjournal. Mitt träningschema ska egentligen se ut såhär:
    Måndag: Vilodag och Skolidrott
    Tisdag: Bröst och Biceps
    Onsdag: Ben och Axlar
    Torsdag: Vilodag och Skolidrott
    Fredag: Rygg och Triceps
    Lördag: Vilodag
    Söndag: Fredagens pass om det inte skulle blivit av

Tja jocke!

Såg ditt gedigna biceps/bröstpass. Tycker det ser helt ok ut, men jag saknar 2 riktigt bra övningar… När det gäller bröst så skulle jag slänga in ett par set i pecsmaskinen, den man sitter i med armbågarna i 90 grader. Den ger bra defenition i mittensektionen av bröstmuskelaturen. Själv sket jag ocskå i den i början men ångrar det lite nu. Plocka bort ett set från de andra bröst övningarna så får du tid, alltid bra med fler övningar.

Min absoluta favoritövning i biceps är bicepcurls med ”preachers bench”. Där får man stabilitet, fokus på just biceps, strikt rörelse men kan ändå lassa på utav bare fan. Den e grymm, tro mig!

(Alltså, inga klagomål på ditt program, det ser skitbra ut! Bara lite tipps)

deekayman wrote:
    Tja jocke!

Såg ditt gedigna biceps/bröstpass. Tycker det ser helt ok ut, men jag saknar 2 riktigt bra övningar… När det gäller bröst så skulle jag slänga in ett par set i pecsmaskinen, den man sitter i med armbågarna i 90 grader. Den ger bra defenition i mittensektionen av bröstmuskelaturen. Själv sket jag ocskå i den i början men ångrar det lite nu. Plocka bort ett set från de andra bröst övningarna så får du tid, alltid bra med fler övningar.

Min absoluta favoritövning i biceps är bicepcurls med ”preachers bench”. Där får man stabilitet, fokus på just biceps, strikt rörelse men kan ändå lassa på utav bare fan. Den e grymm, tro mig!

(Alltså, inga klagomål på ditt program, det ser skitbra ut! Bara lite tipps)

Tack så mycket! Finns tyvärr ingen sån pecdeck som du beskriver den på mitt gym. Men den som jag tränar på ibland sitter man mer raka eller svagt böjda armar. ”Preachers bench? Är det när man har ett stöd som är i ungeför 45grader vilken som man har tricepsen emot? Tack för tipsen, ska tänka på allt! :up:

Dagen pass gick bra till en början men blev väldigt trött på slutet. Sähär såg det ut.

1h box, intensiv men mycket teknik också. Väldigt jobbigt, var helt dyngsur efter passet. Efter att jag kört box gick jag till gym delen och tränade lätt, plockade även bort några övningar.

Ben

Knäböj:
    40kg*8reps
    40kg*8reps
    40kg*8reps
    40kg*8reps

ReNeGaDe wrote:
    Verkar som du tog det lugnare idag. Men bara en axelövning? Antar att du var ganska slut i dem ändå när du körde 1h box före träning. Ta nu resten av ditt kesella med vanilj smak så du laddar upp dig tills nästa pass:emo-thumb Bra jobbat förresten.

Den kesellan åt jag upp till OC :up:. Den va inte lika god när den stått i kylskåpet ett dygn men det fick duga. Axlarna va ju rätt så slut, hade inte ens tänkt att köra axlar efter boxningen men min kompis satt med skivstången och gjorde militärpress så jag kunde inte låta bli. Hade försten en chinstävling men 2 kompisar efteråt. Klarade 9 stycken. Min ena kompis klarade 2 och min andra räknade inte, men det va klart många fler än 9. Imorgon ska jag vila. Är ledig imorgon och 18dagar framåt, SKÖNT!

Det stämmer, det där med preachersbench alltså! Körde den själv igår och fick fruktansvärd pump i bicepsen! Huvudsaken när man kör biceps är ju att alltid få kontakt med muskeln, och så länge man får det så kör man ju i princip rätt. En del säger att de inte får någon kontakt med preachersbench men jag tycker den e grymm…

deekayman wrote:
    Det stämmer, det där med preachersbench alltså! Körde den själv igår och fick fruktansvärd pump i bicepsen! Huvudsaken när man kör biceps är ju att alltid få kontakt med muskeln, och så länge man får det så kör man ju i princip rätt. En del säger att de inte får någon kontakt med preachersbench men jag tycker den e grymm…

Tycker att jag får bättre kontakt när jag kör hammercurls med rep i cable-crossen. Där kan man vrida handlerna lite i det övre läger, drar som satan då. Kontakt har jag alltid mer eller mindre när jag tränar biceps. Vad tycker du om den där pecdecken som finns på mitt gym då? Blir ungefär som om att köra hantelflies på plan bänk.

Rygg och Triceps. Gick ovanligt bra. Träffade en bekant där som kunde hjälpa till med passning etc.

Rygg

Chins:
    25kg*?reps

ReNeGaDe wrote:
    Det blev en tidig träning idag ser jag:) du brukar väl träna runt 7 annars väl? Fan vad stark du måste vara i chins;) hur många reps gjorde du kroppsvikt + 25kg? Helvete, jag som trodde jag var stark i chins haha. Men det var ett bra pass verkar det som. Och du har säkert haft kul:)

Kroppsvikt + 25kg? Är du tokig ;)? Jag gjorde dom chinsen i latsdragmaskinen, så det var 25kg ett antal gånger, 15 eller nåt kanske. Gör så många reps jag behöver för att bli lite varm. Nej jag brukar träna efter skolan. Runt 4 tiden, men jag var ju ledig igår, idag och 2 veckor framåt så jag passade på att gå till gymmet då det var som minst folk där. Inge kul när det är 20 tanter på gymmet som ockuperar varenda maskin. Ja det var jätte kul, även fast rygg inte är det roligaste att träna så gick det bra. Ovanligt bra kontakt fick jag när jag körde chins. Blir högreps nästa gång i latsdragmaskinen om jag inte har pass.

Har en liten fråga angående prestationshöjare/Testosteronhöjare. Vilken produkt tycker du/ni har fungerat bäst? Kreatin monohydrat tycker jag inte om, verkningslös. Hade tänkt mig Testomin eller Kre-alkalyn liknande.

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 169 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.