Jocke ska bli stor

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 169 total)
  • Author
    Jocke89 wrote:
    Härligt med flera grappar med min musiksmak. Til litmanns röst? Lever man sig in i vissa låter kan man bli riktigt agro! Går runt på gymmet med knytna nävar och letar förbrillt efter någon som är mindre än mig, förgäves finns det tyvärr ingen på gymmet som är mindre än mig. Och tur är väl de;)!

”Sångaren” i Rammstein heter något sådant, :P
    Enorm kile föresten. Måste ha varit byggare innan musikkarriären.
    aja, keep going boy! håller ögonen på journalen din!

Ps. japp, ibland är det bra o vara minst, av många anledningar :)

hajkken wrote:
    ”Sångaren” i Rammstein heter något sådant, :P
    Enorm kile föresten. Måste ha varit byggare innan musikkarriären.
    aja, keep going boy! håller ögonen på journalen din!

Ps. japp, ibland är det bra o vara minst, av många anledningar :)

Visst kan det vara bra att vara minst, men jag står f*n inte ut längre. Rammstein är inget för mig, visst endel låtar är bra. Men tycker att dom flesta låtarna låter lika dant. Men smaken är som baken, delad. Sångaren låter lik mig, först bygger jag på mig rejält med massa. Och sen gör jag en stor musiksuccé med guran mig:).

Jocke89 wrote:
    Visst kan det vara bra att vara minst, men jag står f*n inte ut längre. Rammstein är inget för mig, visst endel låtar är bra. Men tycker att dom flesta låtarna låter lika dant. Men smaken är som baken, delad. Sångaren låter lik mig, först bygger jag på mig rejält med massa. Och sen gör jag en stor musiksuccé med guran mig:).

Haha, de är rätta takter, keep on dreaming boy;)

Puss! Moahaha

Tompeii wrote:
    Haha, de är rätta takter, keep on dreaming boy;)

Puss! Moahaha

Vaddå keep on dreaming. Vi får väl se! En vacker dag smäller det, om du vill kan du få sjunga i bandet. Någon berättade för mig att du är värsta sångguden :nod

Efter det där passet skulle mina triceps gråta, hoppas det ger en ordentlig träningsvärk för det är du värd.
    ladda upp ett gitarrsolo Jocke89, tvivlar inte på att du kan spela bra. Om du kommer att behöva en sångare så ställer jag upp, sjunger nästan lika bra som en skrikapa i målbrottet och nej jag skojar inte.

Keep the dumbbells moving//Stolleman

Stolleman wrote:
    Efter det där passet skulle mina triceps gråta, hoppas det ger en ordentlig träningsvärk för det är du värd.
    ladda upp ett gitarrsolo Jocke89, tvivlar inte på att du kan spela bra. Om du kommer att behöva en sångare så ställer jag upp, sjunger nästan lika bra som en skrikapa i målbrottet och nej jag skojar inte.

Keep the dumbbells moving//Stolleman

Har tyvärr inte elgitarr. Skulle gärna vilja ha det men det är så dyrt så jag håller mig till min akustiska tils jag känner mig redo för en uppgradering. Sen så kan jag inte så många solon helller. Några anstaka bara. triceps kommer värka, kunde jag förutspå direkt efter passet, jävlar va pumpade dom var! En härlig känsla, aldrig riktigt fått pump i triceps förut. Även fast du inte kan sjunga så kan du väl growla? Kan stå vid sidan av scenen och gör dina grawls när det passar in :p. Föresten, har alltid undrar men aldrig frågar över vad du menar med dumbbells. Vad betyder det? Har det så bra nu, kikar in i din journal och kollar hur det går.

Jocke89 wrote:
    Är förövrigt väldigt musikintresserad, spelar gitarr på friten.

Tjena!

Måste tipsa om lite musik jag me då. Du har säkert hört talas om Disturbed….
    Med låtar som: Stricken, Sons Of Plunder och Down With the Sickness från gamla skivan.
    Jävligt grymma tycker då jag.

Sen om du vill ha lite bra techno så kan du leta efter Bangbros…..
    En låt som heter Stampfen bl.a.

Sen lite blandat bra:
    Panic! At The Disco – I Write Sins Not Tragedies
    Baby Alice – Size Matters
    Infernal – From Paris To Berlin

Spelar gura jag me och har både el och två akustiska. Men föredrar absolut akustiskt asså.

Keep It Up!!!:buttrock:

dumbbells = hantlar, inte dumma klockor om man skulle översätta det direkt:D.
    Skulle vara härligt om man kunde få samma pump i biceps som i triceps, händer inte ofta.

Keep the [img=http://img.epinions.com/images/opti/be/9c/pr-Exercise_Equipment-Cap_Barbell_Pair_of_50_Pound_Rubber_Hexagonal_Dumbbells_SDR-050-resized200.jpg]moving//Stolleman

Zitruz wrote:
    Tjena!

Måste tipsa om lite musik jag me då. Du har säkert hört talas om Disturbed….
    Med låtar som: Stricken, Sons Of Plunder och Down With the Sickness från gamla skivan.
    Jävligt grymma tycker då jag.

Sen om du vill ha lite bra techno så kan du leta efter Bangbros…..
    En låt som heter Stampfen bl.a.

Sen lite blandat bra:
    Panic! At The Disco – I Write Sins Not Tragedies
    Baby Alice – Size Matters
    Infernal – From Paris To Berlin

Spelar gura jag me och har både el och två akustiska. Men föredrar absolut akustiskt asså.

Keep It Up!!!:buttrock:

Disturbed har jag hört talas om, lyssnar lite på deras nya skiva Ten thousand fists. Infernal – From Paris To Berlin har jag också hört. Ganska skön. Men dom låtarna jag inte hört får jag la ta å tanka då:up: Hur avancerat spelar du gitarr då? Jag har knappt spelat i 2 år, men det går framåt. Akustikt tycker jag också är skönare, blir så pillrigt med elgitarr då alla strängar sitter tätare. Men det blir väl ett inköp av en elgitarr om man fixar ett sommarjobb!

Jocke89 wrote:
    Disturbed har jag hört talas om, lyssnar lite på deras nya skiva Ten thousand fists. Infernal – From Paris To Berlin har jag också hört. Ganska skön. Men dom låtarna jag inte hört får jag la ta å tanka då:up: Hur avancerat spelar du gitarr då? Jag har knappt spelat i 2 år, men det går framåt. Akustikt tycker jag också är skönare, blir så pillrigt med elgitarr då alla strängar sitter tätare. Men det blir väl ett inköp av en elgitarr om man fixar ett sommarjobb!

Eller gå till en skivbutik och köpa singlar:nod ;)
    Hmm jag spelar la hemma några gånger i veckan men har aldrig haft någon lärare. Kan la spela dom ackord som behövs. Men just nu har en sträng gått av på alla mina gitarrer och jag har inte råd att köpa nya :(
    Men men…

Zitruz wrote:
    Eller gå till en skivbutik och köpa singlar:nod ;)
    Hmm jag spelar la hemma några gånger i veckan men har aldrig haft någon lärare. Kan la spela dom ackord som behövs. Men just nu har en sträng gått av på alla mina gitarrer och jag har inte råd att köpa nya :(
    Men men…

Tankar alltid låtarna först för att se om det är något att lyssna på. Strängar är väl inte så dyrt, köpte nya strängar till min gitarr för inte så länge sen. Fanns tre olika prisklasser med olika kvaliéer. 70, 100 och 150kr tror jag som gick på någonting. Spara alla småpengar du får som växer så ska du se att du har råd. :up:

Jocke89 wrote:
    Tankar alltid låtarna först för att se om det är något att lyssna på. Strängar är väl inte så dyrt, köpte nya strängar till min gitarr för inte så länge sen. Fanns tre olika prisklasser med olika kvaliéer. 70, 100 och 150kr tror jag som gick på någonting. Spara alla småpengar du får som växer så ska du se att du har råd. :up:

Hehe ja det låter bra… Själv har jag inte köpt en skiva sen ja vet inte när faktiskt..:D Lyssnar mycket på radio..;)
    Ne inte så dyrt men vill gärna ha bra grejjer till min nya gitarr.
    Brukar faktiskt spara alla mynt å grejjer. Köpte en MP3spelare häromdagen för det… :P

Zitruz wrote:
    Hehe ja det låter bra… Själv har jag inte köpt en skiva sen ja vet inte när faktiskt..:D Lyssnar mycket på radio..;)
    Ne inte så dyrt men vill gärna ha bra grejjer till min nya gitarr.
    Brukar faktiskt spara alla mynt å grejjer. Köpte en MP3spelare häromdagen för det… :P

Härligt, vad blev det där spelare? Handlar man ofta småsaker som jag gör. Nötter och annat hit å dit så blir det ganska mycket småpengar. Ska sätta mig å räkna alla småmynt jag har nu.

Det blev en billig [http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/personal-audio/mp3-players/342055/details Sony]. Men den va fatiskt j*vligt bra… Liten å smidig. Lite jobbigt att pilla in låtarna bara. Måste använda sonys egna konstiga program. Men men…
    Så nu blir promenaderna mycket roligare med lite musik!!!

Idag har jag vilat. Städade lite nu på dagen.. Var på tiden. dammråttarna börjde krypa överallt. Men nu är det välstädat och fint i min lilla lya. Imorgon kommer jag inte ha så mycket för mig så jag tänkte gå till gymmet och köra igenom kroppen väldigt lätt med basövningar. Tänkte koncetrera mig lite på bänkpressen inför en eventuell maxning på tidsag. Sömnen har varit bra, kosten duger.. inget att hänga i granen men jag överlever på den. Återkommer imorgon med hur det gick.

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 169 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.