Jocke ska bli stor

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 169 total)
  • Author
    ReNeGaDe wrote:
    Okej, men du kör väl ett tungt pass, och ett lätt pass? Om du tränar en muskel 2 ggr i veckan? Och var är axlar, ben och magen?;)

Tränings-schemat är inte riktigt klart än. Vi får se hur det kommer att bli. Kommer att fortsätta diskuter med lotsaspappa(Fernando) ikvall. Vet iaf att jag kommer att göra knäböj på onsdagar. Återkommer ikväll om schemat är klart.

Aa, det undrar fan jag med… så jocke, fram med det nu.. annars i morrn i skolan;)

Moahahahahahaha!

hihi, lycka till med dagens pass

Dagens pass:

Chins med kroppsvikt:
    6
    6
    4

Sittande rodd:
    27kg*10reps
    32kg*8reps
    36kg*6reps

ReNeGaDe wrote:
    Okej, men du kör väl ett tungt pass, och ett lätt pass? Om du tränar en muskel 2 ggr i veckan? Och var är axlar, ben och magen?;)

Nej inga tunga/lätta pass. Kör ju endast 2-3övningar/stor muskelgrupp varje pass. Armar bara 1 övningen. Som sagt så ska det diskuteras vid matbordet. Ikväll hoppas jag att han gjort upp ett bra schema åt mig.

Tjoho! Schemat är nästan färdigt. Funderar fortfarande över vissa saker, men det återstår att se hur det blir med dom funderarna.

Tisdag:
    Bänkpress 10, 8, 6 ,4
    Lutande hantelpressar 3×8
    Pullovers 12, 10, 8
    Tvåhands hantellyft bakon huvud 3×8
    Silolyft med hantel 3×8

Onsdag:
    Chins 3xMAX
    Sittande rodd 10, 8, 6
    Skivstångscurl 3×8
    Knäböj 10, 8 ,6 ,4
    Sittande vadpress 3×12

Fredag:
    Snedbänk 10, 8, 6, 4
    Plana hantelpressar 3×8
    Liggande tricepspress 3×8
    Drag till haka 3×8

Lördag:
    Latsdrag med v-grepp 3×8
    Skivstångsrodd 3×8
    Marklyft 3×8 (När jag övat in teknik smyger det kanske in en stege)
    Benpress 10, 8, 6, 4
    Hantelcurls 3×8
    Stående vadpressar 3×12

Mage kommer vara random. Kör det lite då och då. Vet att det kanske är för lite ben, men jag kommer att testa köra såhär och se vad det leder till. Framsida och baksida axlar kommer jag inte koncentrara mig på då dom musklerna tränas vid bröst- och ryggövningar. Annars är jag öppen för förslag och komentarer. :ike:

ReNeGaDe wrote:
    Mer bak och framsida axlar:D Haha, nä men det ser väl bra ut. Det återstår ju bara att testa nu, det ska ju inte se bra ut. Det ska kännas bra också:P

Fick höra av pappsen att om man tränar mycket fram och baksida axlar kommer axlarna se ut som två päron. Men men, upplägget har fungerat för honom och han blev ganska stor. Så det återstår att se ifall jag blir lika stor ;). Den som lever får se..

ReNeGaDe wrote:
    Hehe, hellre två päron än två pinnar:D Men det blir säkert bra det här:) Så du ska köra igång med schemat redan imorn då?

Om du tittar lite längre bak i journalen så har jag redan tränat två stycken pass. Dock inte med alla övningar jag skulle ha gjort eftersoms schemat inte var klart. Men från och med fredag kommer jag att träna enligt det här schemat. Ska bli spännande å se ifall det ger några resultat. Tror att det är bra att köra igenom kroppen två gånger per vecka med få övningar varje pass. Får se hur det kommer att gå, bara att hålla tummarna. :up:

Vila idag och imorgon. Ska försöka proppa i min så mkt mat jag bara kan så att jag kan prestera bra på fredag och lördag. Längtar redan till fredagens pass. Kommer bli så roligt. Jätte ivrig på att få testa mina nya träningspass. Dom jag hittills har avverkat har varit toppen. Får se hur dom andra är.

Fan, sida 3 hade du visst sjunkit ner till, måste ju ”bumpa” dig lite;) Grr…

Ska du göra nåt speciellt ikväll eller?

Possas

Tompeii wrote:
    Fan, sida 3 hade du visst sjunkit ner till, måste ju ”bumpa” dig lite;) Grr…

Ska du göra nåt speciellt ikväll eller?

Possas

Jag ska ladda inför imorgon!
    Äta och sova mkt, ta det lugnt framför tv och dator. Inte anstänga mig för mkt.

Vila idag med, blir nästan lite irriterad på all vila, även fast det är viktig. Vill ju vara på gymmet och få någonting gjort. Men samtidigt kan man ju inte vara på gymmet varje dag. Imorgon kommer jag att träna såhär.
    Snedbänk 10, 8, 6, 4
    Plana hantelpressar 3×8
    Drag till haka 3×8

Spännande! Vill dit nu och testa. men jag ska inte prata för mkt, då blir ni väl uttråkade:ike: .

Jocke89 wrote:
    Jag ska ladda inför imorgon!
    Äta och sova mkt, ta det lugnt framför tv och dator. Inte anstänga mig för mkt.

Vila idag med, blir nästan lite irriterad på all vila, även fast det är viktig. Vill ju vara på gymmet och få någonting gjort. Men samtidigt kan man ju inte vara på gymmet varje dag. Imorgon kommer jag att träna såhär.
    Snedbänk 10, 8, 6, 4
    Plana hantelpressar 3×8
    Drag till haka 3×8

Spännande! Vill dit nu och testa. men jag ska inte prata för mkt, då blir ni väl uttråkade:ike: .

Needå jockeponken, du tråkar aldrig ut mig;) Moahhaa

Äntligen fredag. Nu ska här tränas. Ska bli spännande och se hur det går med liggande tricepspress. Mer information får ni efter passet.

hihi, nu sitter jag här och laddar inför en lååång och skön cykeltur medan du redan ligger på gymmet och svettas, hoppas det går bra. Håller tummarna..

MVH

Tjoho! Dagens pass gick jättebra. Lite bättre än dom brukar gå.

Snedbänk:
    25kg*10reps

Gött pass grabben ;) Jag gillar också att vila mkt, gärna mer än 30 sek iafl :P Men du har inte bekymmer med att tvingas vänta eller köa för maskiner lr så? Sånt är irriterande (de få gg jag kört på gym).
    Föresten, vart lärde du dig ”sparka magen”? – när man enligt dig sparkar magen i kompisen som håller i dina hälar (grymt bra beskrivning f.ö., då jag alltid haft svårigheter o förklara den för andra =)

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 169 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.