Jockes vinterbulk

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 136 through 143 (of 143 total)
  • Author

Va på gymmet igår

Chins
    10
    10
    10 – Brett grepp!

Bänkpress
    50kg*8reps
    50kg*7reps
    50kg*6reps

Hantelrodd
    21kg*8reps
    31kg*8reps

Stångrodd
    40kg*8reps
    40kg*8reps
    40kg*8reps

Lutande hantelpress
    13,5kg*8reps
    16kg*8reps
    16kg*8reps

Tog det ganska lugnt. har visst tappat lite styrka nu när jag inte tränat så mkt. men jag tror den snabbt är tillbaka när jag kommit igång igen.

Tog mått på högra biceps också.. måttbandet visade 33cm :D

Drog ett litet axelpass idag

Hantelpress
    5kg*12reps
    11kg*8reps
    13,5kg*8reps
    13,5kg*8reps

Stående militärpress
    20kg*8reps
    20kg*8reps
    20kg*10reps

Hantellyft framåt
    5kg*8reps
    7kg*8reps
    5kg*8reps
    7kg*8reps

Drag till haka
    20kg*8reps
    30kg*8reps

Sidodrag i cc
    4,5kg*8reps
    direkt efter
    7kg*8reps
    7kg*8reps

Sen lite småövningar jag testade lite bara.
    Känns att jag inte tränar pressövningar för axlarna annars. Är rätt så svag i dom. :D. Annars kändes det ganska bra.

Testat militärpress bakom? Den känns alltid ganska rejält.

Samsam: Ja det har jag men tycker inte om övnigar bakom nacken. Tycker det känns väldigt lustigt. Får en konstig känsla i nacken/ryggen.

Just nu sitter jag gymlös. Men idag ska jag iväg till ett nytt gym, som är lite billigare än mitt tidigare. Ska dit med min lossaspappa och testa en månad. Tycker jag om gymmet så stannar jag där. Annars tror jag att jag flyttar tillbaka till mitt gamla. Hur som helst kommer det bli träning idag. Men vilket pass jag ska köra vet jag inte riktigt. Är ganska sugen på bänkpress passet men marklyftpasset lockar också ganska mycket. Bestämmer där uppe hur jag gör. :up:

Lite rädd att tappa pinnen på huvet? :P

Måste berömma dig på hantelroddarna :D ser fint ut, men borde inte stångrodden ligga lite tyngre med sånna kraftiga hantelroddar?

Undrar bara eftersom jag tar ganska mkt mer i stångrodd än sammanlagda vikten för hantelroddarna :frust:

samsam wrote:
    Lite rädd att tappa pinnen på huvet? :P

Måste berömma dig på hantelroddarna :D ser fint ut, men borde inte stångrodden ligga lite tyngre med sånna kraftiga hantelroddar?

Undrar bara eftersom jag tar ganska mkt mer i stångrodd än sammanlagda vikten för hantelroddarna :frust:

Jo jag tycker också de. har faktiskt ingen aning varför det är så. Har kanske med hur stången ligger i jämförelse med kroppen. I stångrodd så korsar ju stången kroppen. Hantelrodd så är ”stången” längs med. Aja.. får kolla up det.

Fick en gratisvecka på gymmet jag besökte idag.

Bänkpress
    50kg*10reps
    52,5kg*7reps – För lite vila
    52,5kg*6reps – Fick räcka

Lutande hantelpress
    12kg*10reps
    15kg*8reps
    15kg*8reps – Min lossaspappa visade något jag missat i utförandet. Blev lite jobbigare.

Pullovers
    15kg*10reps
    15kg*10reps

Hantelyft bakom huvudet
    10kg*10reps
    15kg*8reps
    15kg*8reps

Hantellyft åt sidan
    ?kg*?reps
    ?kg*?reps
    ?kg*?reps
    ?kg*?reps

Kändes bra på det där gymmet. Får bli ett år där nu så jag kan finslipa lite på utföranderna i alla olika övningar. Finns en rejäl benpress som ser ut som alla andra. Inte någon fjollvariant med hjul och kablar. Imorgon ska jag dit upp igen och köra rygg/ben/biceps. Får se hur det går. Återkommer imorgon.

Funderar föresten på att starta en helt ny journal nu när det är nytt år. Nya mål som ska nås i år.

ReNeGaDe wrote:
    Aight! Där ser man, ett pass avverkat på det nya gymmet. Vet dock du kunde gjort bättre ifrån dig i bänkpressen, du som brukar reppa på 55-57.5 annars. Vad har du för nya mål nu då jocke? :)

Kör hårt på det nya gymmet du!

Jo jag hade kunnat göra bättre i alla set. Men jag orkade verkligen inte idag. Är rätt degig efter nyår och alla lediga dagar från gymmet nu. Tänkte köra lite halvseriöst denna veckan. Men nästa vecka när min lossaspappa också kör igång riktigt seriöst så hakar jag på honom. Jadu. det enda mål jag har tänkt på just nu är väl 80kg bänk detta år. Vilket jag tror jag kommer greja rätt lätt. Men man ska inte sätta för svåra mål. Men skulle jag väl inte tacka nej till en strand form. Vad säger du? En ny journal med nya mål?

ReNeGaDe wrote:
    Aah okej. 80kg i bänken fixar du nog lätt:emo-thumb Ja en strandform vore fan skönt:P Hm, jag vet inte, tror jag håller fast vid min journal ett tag till. Har inte avslutat mina mål där än, tror jag :P

Jo 80kg tror jag att jag kan ta detta år. Om jag kämpar på bra tar jag de till sommaren. Men jag vill inte sätta för svåra mål, då blir man bara besviken när man inte klarar dom. Skulle vara illa om man blev tvungen att bada i vassen denna sommaren också.:D Nej men det ska väl gå bra. Bara att kämpa på.

:up:

Viewing 8 posts - 136 through 143 (of 143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.