Jockes vinterbulk

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 143 total)
  • Author

Dagens pass:

Bänkpress
    20kg*10reps
    20kg*10reps
    40kg*10reps
    42,5kg*8reps
    45kg*6reps
    47,5kg*5reps

Eftersom jag klarade att lyfta mer är 4 reps i sista settet höjer jag repsen till 11, 9, 7, 5 nästa pass. Kör på samma vikter

Lutande hantelpressar
    13,5kg*8reps
    13,5kg*8reps
    13,5kg*8reps

Koncentrerade mig mycket på utförandet och det känns nu efteråt.

Pullovers
    13,5kg*12reps
    13,5kg*10reps
    13,5kg*8reps

Tvåhands hantelextention
    16kg*8reps
    16kg*8reps
    16kg*8reps

Sidolyft med hantel
    5kg*8reps
    6kg*8reps
    5kg*8reps
    6kg*8reps

Passet kändes bra, hade styrkan med mig idag. Inget set blev till failure eller ens nära failure så jag höjer nog vikterna lite nästa gång. Får hoppas att det inte bara var dagsformen. :up:

Looking good:emo-thumb Fortsätt träna hårt nu 8) Lite bilder kanske ? :P

Mm jocke.. langa upp lite bilder nu FFS!! moahahha:D:D:D

Puss

Dannex wrote:
    Looking good:emo-thumb Fortsätt träna hårt nu 8) Lite bilder kanske ? :P

Tack så mycket! Tror inte att det finns inte så mycket att visa på bilderna just nu, men jag jobbar stenhårt på det. Förhoppningsvis kanske jag kan lägga upp bilder om ett tag.
    Fick nyss hem 12kg gainer. Så jag hoppas att jag lägger på mig lite fett nu inför vintern. Om jag har tur kanske musklerna kommer på köpet. Men det är väl för mycket begärt? :D

Jocke89 wrote:
    Dagens pass:

Latsdrag V-grepp
    45kg*8reps
    45kg*8reps
    45kg*8reps

Skivstångsrodd
    40kg*8reps
    42,5kg*8reps
    40kg*8reps

Marklyft
    40kg*8reps
    60kg*8reps
    60kg*8reps
    60kg*8reps

Hantelcurls
    11kg*8reps
    11kg*8reps
    11kg*8reps

.

Det där verkade gå förvånadsvärt lätt? du har inte fundera å att höja nåtogt kilo på dessa övningar. SLår vad om att du kommer kunna köra lika många reps ändå:up:
    Det ser bra ut och hoppas du får nytta av dina 12 kg gainers:)

Ljunky wrote:
    Det där verkade gå förvånadsvärt lätt? du har inte fundera å att höja nåtogt kilo på dessa övningar. SLår vad om att du kommer kunna köra lika många reps ändå:up:
    Det ser bra ut och hoppas du får nytta av dina 12 kg gainers:)

Det var inte så lätt som man kanske trott. Men jag skulle nog kunna lassa på lite mer. Men mark kommer jag inte höja på ett tag, kändes som om att jag hade svårt att hålla svanken så jag tror att det är bäst att jag går långsamt fram i den övningen. Försöker annars att höja vikten eller göra några fler reps varje pass. Hela tiden sträva efter att höja mig i alla övingar. Nästa pass ska du förhoppningsvis få se på några ökningar:emo-thumb.

Du verkar ha schyst inställning till träningen Jocke. Tycker du gör så jävla rätt att inte höja i mark, alltför ofta ,ånga höjer i sina övningar trots att svanken brister gång på gång:D Kör hårt och lägg ut lite bilder?

Ljunky: Tackar! Bilder kommer jag nog att lägga ut med tiden. Men det blir nog inte förns om ett tag.
    Här kommer dagens träning.

Chins
    10
    6
    6

Kändes grymmt bra. Nya lindor på chinbaren så jag fick bättre grepp. Blev strikta chins där jag var noga med att sträcka ut i bottenläget.

Sittande kabelrodd
    27kg*10reps
    34kg*8reps
    41kg*6reps

Höjning till nästa pass. Dom två första setten var lite för lätta.

Skivstångscurls
    20kg*9reps
    20kg*9reps
    20kg*9reps

Knäböj
    30kg*10reps
    35kg*8reps
    40kg*6reps
    50kg*4reps – Bara för att du sa det Renegade :up:

Sittande vadpress
    55kg*12reps
    55kg*12reps
    55kg*12reps

Latsdrag – I väntan på att kompisen skulle bli klar. Strikta med bra utförande. Light weight!
    32kg*10reps
    39kg*8reps – 4 bakom och 4 framför nacken
    39kg*8reps – samma här

Blev ganska lättavikter. Men kände trott det av att latsen arbetade. Får hoppas på en träningsvärk imorgon. Annars ser jag detta som ett misslyckande :D. Långa ord korta: Biceps- och ryggövingarna kommer jag att höja vikterna på.

Fan det ser bra ut, känns som du ökar varje pass, kommer bli en fin höst/vinter för dig:):up:

Ljunky wrote:
    Fan det ser bra ut, känns som du ökar varje pass, kommer bli en fin höst/vinter för dig:):up:

Tack så mycket. Försöker alltig att antingen höja vikten, brukar bli inte bli så mycket men musklerna märker av det;). Jo jag hoppas att jag håller mig borta från sjukdomar och förkylningar nu när dom är som värst. Men det kommer nog att ordna sig.

Hade simning på idrotten idag:O. Riktigt tråkigt, förstår inte varför det ska vara så viktigt. Tycker det är bättre om man får spela något bollspel, blir lite mer seriöst då känns det som. Aja, imorgon börjar jag sent så jag funderar på att träna innan skolan. Får se hur sent det blev ikväll och hur jag känner imorgonbitti.

Dagens pass:

Snedbänk
    30kg*10reps
    32,5kg*8reps
    35kg*6reps – 2 sista forced
    37,5kg*4reps – 2 sista forced

Plan hantelpress
    16kg*8reps
    16kg*8reps
    16kg*9reps

Liggande tricepspress
    15kg*8reps
    18,5kg*8reps
    18,5kg*9reps

Drag till haka
    25kg*8reps
    27,5kg*8reps
    27,5kg*8reps
    27,5kg*8reps

Benlyft
    10reps
    8reps +3kg
    8reps +3kg
    10reps +3kg

Ingen kommentar:evil:. Jättebesviken på att jag inte klarade snedbänken själv. Resten kändes bra.

Dagens pass:

Latsdrag, V-grepp
    45kg*8reps
    45kg*9reps
    45kg*10reps – Va så trött sista reppen att det gjorde ont i muskeln.

Skivstångsrodd
    20kg*10reps
    30kg*10reps
    40kg*8reps
    40kg*8reps
    40kg*8reps

Marlyft
    40kg*8reps
    60kg*8reps
    60kg*8reps
    60kg*8reps – Höll svanken bättre denna gång.

Hantelcurls
    11kg*9reps
    11kg*9reps
    11kg*10reps – Vet inte var krafterna kom ifrån när jag curla sista reppen.

Benpress
    107kg*10reps
    120kg*8reps
    127kg*6reps
    134kg*4reps – Direkt efter settet innan

Vader i benpressen
    72kg*12reps
    79kg*12reps
    86kg*12reps – Alla set kördes direkt efter varandra.

Har aldrig kännt att det gjort ont i muskeln av trötthet förut. Var en sjukt konstig känsla, men jag antar att jag får vänta mig med den. Skivstångsrodden valde jag att köra strikt istället för att höja, tyckte det kändes bra. I benpressen blev det nog någon form att personbästa. Mer sådana här pass, riktigt skönt!

Tjo, gissar att du ligger o svettas på gymmet nu.. haha,,

Kom just hem från mitt pass, FY SATAN vad ryggen fick stryk.. helt överlycklig, jag har aldrig riktigt känt av nåt i ryggen jue vet du:s
    Men idag så.. hoppas det gick lika bra för dig!

Nu ska jag duscha ochinvänta Julie:D

Over and out, Pusspuss;)

Hmm, nu ska vi se om jag kommer ihåg:

Jag körde i alla fall väldigt strikt då jag tycker det tar mkt bättre i ryggen, känns bäst för mig i alla fall.. Är väl ganska klen i ryggen, utom just marklyft som går rätt bra för mig, även om det var 4e gpngen för mig idag:P

Hmm,
    först chins, typ; 8-6-6
    sen mark: blev väl typ 8*60, 8*80, 8*90, 5*120, 5*120 sedan en 8 på 80 igen..
    Hantelrodd typ 7*30-35 lite olika..
    Latsdrag 60*8 65*8 70*5 Latsdrag va de enda som inte kändes bra idag..

sedan lallade jag lite i T-baren, kommer ej ihåg vikter. Men jag har aldrig kännt en så skön pump i ryggen innan!:D

dagens pass:

Bänkpress
    20kg*12reps
    20kg*12reps
    40kg*12reps
    42,5kg*10reps
    45kg*8reps
    47,5kg*6reps – 2 sista forced

Lutande hantelpress
    13kg*8reps – brant lutning
    16kg*8reps – inte lika brant
    13,5kg*8reps – känns bättre med brant lutning

Pullovers
    13,5kg*12reps
    16kg*10reps
    16kg*8reps

Tvåhands hantelextention
    16kg*9reps
    16kg*9reps
    16kg*9reps

Sidolyft med hantel
    6kg*8reps
    6kg*8reps
    6kg*8reps
    6kg*8reps – Alla set tog grymt bra på axlarna

Har aldrig haft sån här pump i triceps. Dom va nog lika stora flexade som avslappnade, kändes ganska freaky ;)! Riktigt skönt pass, hade jättebra tryck i bänken dom tre första arbetssetten men det vet inte vad som hände i det sista. Blir nog i alla fall en ökning nästa pass.

Tomas: Svettades gjorde jag inte men det va ganska jobbigt. Skönt att du kände något i ryggen idag. Kanske börjar få klämm på den nu:up:. Grymma vikter i marklyft. Men vänta du bara.. You’ll see;).

Renegade: Tack Pierre! Tror den där lyckoönskning hjälpte mig mycket på gymmet, även fast jag var ovetande om den:).

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.