Jockes vinterbulk

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 143 total)
  • Author

ser bra ut jocke :) kämpa på :up:

det med att du är starkast i sista settet känner jag igen… jag tror det har med att du är mer uppvärmd eller något

ReNeGaDe wrote:
    Härligt jocke!:up: men det där med snedbänken, att du tappar 2 reps varje gång du höjer 2.5kg, är det omedvetet? Eller kan du göra fler reps än så fast din låtsaspappa har sagt åt dig att köra det systemet?`

Bra pass i alla fall, ha det gott och tanka med mat nu!:)

Nej det är medvetet. Kör så i plan bänkpress också. Idag kunde jag inte göra fler reps i någon utan setten men ibland så brukar det gå bättre i dom två första. Anledningen till att jag tappar 2 reps när jag höjer är för att jag igenligen ska köra 10, 8, 6, 4. Jag kan ju inte höja vikten varje gång för då skulle det bli för tungt. Så istället höjer jag en rep i varje set för att öka belastningen. Och när jag kommer upp i 12, 10, 8, 6 så höjer jag vikten så att jag kan köra på 10, 8, 6, 4.

Kan se ut såhär.
    Pass1: 10, 8, 6, 4 på vikten 1kg
    Pass2: 11, 9, 7, 5 på vikten 1kg
    Pass3: 12, 10, 8, 6 på vikten 1kg
    Pass4: 10, 8, 6, 4 på vikten 2kg

Ser alltid till att höja vikten eller repsen, men brukar oftast bli repsen som jag höjer. Hoppas att du förstår :emo-thumb.

ReNeGaDe wrote:
    Ah, okej, förstår hur du menar:) Men jag hoppas att det inte finns någon övning där man är tvungen att gå ner så mycket som 1kg:D Då måtte det vara en otroligt svår och jobbig övning:p

Ja det får man väl hoppas. Annars vore det lite illa, även fast man ser alla tanter på gymmet använda 1kg hantlarna. Dom brukar stå på kö för att få använda dom. Tur att det är ett tag kvar tills man blir pensionär:D.

ReNeGaDe wrote:
    Haha, aa:p kom in två gamla tanter på gymmet för inte så länge sen, och när den ena korta av dem skulle köra hantelpress för axlar tog hon först, 4kg hantlarna, men sen sa hon; nä det var för tungt, så hon tog 3 istället:D Fan, alla verkar tro att träning ska vara behagligt, inget svett, ingen träningsvärk. De ska ju ta i lite! :bb:

Haha jag håller med. Har kompisar som tränar jättelätt. Dom höjer visserligen vikterna lite varje gång och blir jätteglada över den lilla ökningen. Men va fan skärpning nu, det ska vara tungt! :up:

Blev ett lugnt och flummigt pass med min bästaste kompis idag. Tränade inte på det gymmet jag brukar träna på så det blev lite annurlunda vikter.

Latsdrag – V-grepp
    30*12reps
    50kg*6reps – Aff va tungt de va
    40kg*6reps – Helt slut :(
    35kg*8reps
    35kg*8reps

Skivstångsrodd/Tbar
    20kg*15reps – Rodd
    40kg*8reps – Rodd
    20kg*8reps – Tbar
    30kg*8reps – Tbar
    35kg*8reps – Tbar

Kommer inte ihåg alla vikter idag tyvärr. Men skriver ner så jag tror dom var

Marklyft
    60kg*8reps
    60kg*8reps
    60kg*8reps

Hantelrodd – För att känna lite på vikterna
    21kg*8reps
    26kg*8reps

Benpress
    120kg*10reps
    130kg*10reps
    140kg*8reps
    150kg*6reps
    160kg*4reps – Konstig maskin på det här gymmet. Vågade inte riktigt höja fullt ut

Hantelcurls
    11kg*8reps
    13,5kg*8reps
    11kg*8reps

Blev några set skivstångsshruggs också.

ReNeGaDe wrote:
    Ojdå, passet måste ha tagit långt tid att köra igenom:) Någon kommentar om passet? :)

Haha.. JAG ÄR SLUT! :D
    tar nog ett tag innan jag blev lurad till det där gymmet med Tomas igen. Blev lite att man ville testa hur mkt man orkade och så idag. Men det är väl bra för jag ska inte till gymmet föräns på tisdag.

ReNeGaDe wrote:
    Asså okej, haha:D Gött.. då blir det att vila fram tills på tisdag då, och sen hårdkörning därefter!:happy: Ser ut som ett jobbigt pass i alla fall:D

Jo.. eftersom det blir så lång vila så köttade jag på ryggen lite extra. Är ganska nöjd med hantelroddarna och då kunde jag ändå köra lite tyngre. Aja.. ska äta nu. Hat bra! :up:

Är sjuk så det blir ingen träning den här veckan.
    38,7graders feber
    Ont i halsen
    Jävligt hängig

Simmade förövrigt 2km idag på idrotten. Menmen, ska vila nu så att jag blir frisk. Uppdaterar allt eftersom.

:lazy:

Tjatigt, krya på dig

jwallin wrote:
    Tjatigt, krya på dig

Tack så mycket. Ska göra allt jag kan för att vara tillbaka på gymmet nästa vecka. Men nu är det sängdax så att man tillfrisknar.

Det ser ju bra ut:) kör du igenom kroppen 1 gång/vecka eller?

von huff wrote:
    Det ser ju bra ut:) kör du igenom kroppen 1 gång/vecka eller?

Nej 2ggr/vecka.
    Tidsag och fredag – bröst, axlar och triceps.
    Onsdag och lördag – Rygg, biceps och ben.
    Tack så mycket!

Hur som helst så är jag frisk nu och kanske tar ett lätt helkroppspass på gymmet idag. Men det får vi se.

Dagens pass blev mycket lätt.

Latsdrag – bakom nacke
    32kg*12reps
    32kg*12reps
    32kg*12reps

Stångrodd
    20kg*12reps
    20kg*12reps
    20kg*12reps

Hantelpressar
    8kg*12reps – Sittande
    8kg*12reps
    8kg*12reps
    13,5kg*12reps – Liggande
    13,5kg*12reps
    13,5kg*12reps
    11kg*12reps – 45graders lutning
    11kg*12reps

Omvänd pecdeck
    25kg*12reps
    25kg*12reps
    25kg*12reps

Benspark
    32kg*12reps
    32kg*12reps
    32kg*12reps

Jag har varit hos pappa nu i helgen så har inte blivit någon träning alls. Har tänkt att vila lite nu också så det är väl lika bra att jag inte hade tillgång till gym. Annars vet ju jag vad som hade hänt:|. Menmen.. imorgon tänkte jag börja träna igen efter samma schema. Får se om det blir tidigt eller sent. Ska ha idrott imorgon så måste hem och byta tärningskläder och diska shakern innan jag går till gymmet. Kanske tar det efter middagen. Men det återstår att se. So long!

Dagens pass

Bänkpress
    20kg*12reps
    42,5kg*11reps
    45kg*9reps
    47,5kg*7reps
    50kg*5reps

Lutande hantelpress
    16kg*6reps – Sjunde failure
    16kg*5reps – Sjätte failure
    13,5kg*7reps – Åttonde failure

Triceps va helt slut efter bänkpressen. Så tråkigt när bröstet har mer att ge.

Pullovers
    16kg*12reps
    16kg*12reps

Tvåhands hantelextension
    13,5kg*8reps – 8 snabba.
    18,5kg*8reps
    18,5kg*8reps – Sista blev failure. Fastnade med vikten och de va väl tur att jag hade Pierre där.

Hantellyft åt sidan
    4kg*8reps
    6kg*8reps
    6kg*8reps
    6kg*8reps

Skönt pass men är lite irreterad på att triceps är så svag. Men jag får väl helt enkelt låta triceps komma ikapp bröstet. Finns ingen anledning till att isolera bröstet så det kan bli ännu starkare än triceps. Hur som helst är jag nöjd med passet, va ju trots allt ett tag sen jag tränade nu.

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.