Jockes vinterbulk

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 143 total)
  • Author
    ReNeGaDe wrote:
    Gött jocke! Men va fan, jag ser bara ett PB?! Brukar vara minst 2-3 st:p hehe.. chinstävling säger du.. hoppas du äger på det ladda ladda ladda!

Egentligen va det pbn alla set i bänken också. Om man skulle räkna med mitt personliga rekord på olika repsantal. Men sånt trams orkar jag inte hålla på mig:emo-thumb. Jo men jag vet inte riktigt hur jag ska ladda. MAT = VIKT. Kanske ska man strunta i att äta på hela dagen:|. Nej jag skoja bara, ska äta som en häst om maten i skolan tillåter det. Brukar ju inte vara så bra skolmat :D.

Den här veckans träning kommer inte att vara som vanligt. Är styrketävling på gymmet denna vecka. Chins, dips, armhävningar, plankan, sitta mot väggen och 250meter rodd finns det att delta i. Gjorde allting förutom rodd idag, ska göra allt jag kan denna vecka för att förbättra mina resultat.

Grenarna jag skriver ner nu gjorde jag i ordning. Därför gick inte armhävningarna så bra, kände att jag inte skulle kunna få ett bra resultat så jag la ner.

Chins: 16
    Dips: 24
    Armhävning: 20
    Sitta mot vägg: 3 minuter
    Plankan: 2 minuter och 5 sekunder

Efter detta lilla passet gjorde jag 2 set chins till. Ena settet 10reps och andra 8reps

Sittande kabelrodd
    39kg*8reps
    39kg*8reps
    25kg*12reps

Kändes ganska bra. Har just nu bästa resultat för juniorerna(upp till 18) i chins, dips och plankan. Men jag ska försöka pressa chinsen till 20 och dipsen till 30.

Imorgon ska jag gå på ett boxpass. Sen blir det ett nytt försök i styrketävlingen på torsdag. Hat bra allesammans! :up:

grymmt::D😀

Vill åxå träna!!! men jag har 40 graders feber, och får inte sova om nätterna för jag har migrän, inte coolrt..

Good luck på boxen, hälsa sebban. och ta mina pjucks..

pusspuss

Glömde dina skor tomas :p. Krya på dig, du missar inget på idrotten imorgon i alla fall. Yoga! Tjoho! :O

Aja körde box idag i alla fall. Gick bra, tog ut mig rejält. Avslutade med 15 minuter streatch och 8 minuter på springmaskinen för att bli av med slaggprodukterna.

ReNeGaDe wrote:
    Bra gjort på styrketräningen:emo-thumb Är imponerad!

Tack Pierre, det vämde! Är själv imponerad över mina resultat. Trodde aldrig att jag skulle klara över 20 dips och absolut inte mer än 13 chins som mitt senaste pb låg på. Men mina mål blir nog ändå 20 chins och 30 dips. Skulle kännas fint! Blir kanske ett nytt försök i några grenar imorgon. :up:

Dagens pass

Chins
    10
    10
    10

Bänkpress
    40kg*10reps
    65*1reps – PB
    55kg*6reps
    50kg*8reps

Hantelrodd
    21kg*8reps
    23,5kg*8reps
    26kg*8reps

Marklyft
    70kg*5reps
    80kg*5reps
    90kg*3reps
    100kg*1reps

Är sjukt trött.. passet gick bra. orkar inte skriva så mycket mer, är helt slut. :D

Tack pierre. Ska försöka mig på 70 i bänken snart. Gick bra att pressa 65 även fast jag inte har ätit så bra idag. Va trött som fan på gymmet.

Stökar om lite i mitt schema nu. Träningspassen ser likadana ut fast jag flyttar fram dom en dag. Detta bara för att jag ska kunna köra lite box.

Måndag:
    Bänkpress 10, 8, 6 ,4
    Lutande hantelpressar 3×8
    Pullovers 12, 10, 8
    Tvåhands hantellyft bakom huvud 3×8
    Silolyft med hantel 3×8

Tisdag:
    Chins 3xmax
    Sittande rodd 10, 8, 6
    Skivstångscurl 3×8
    Knäböj 10, 8 ,6 ,4
    Sittande vadpress 3×12

Onsdag:
    Box

Torsdag:
    Snedbänk 10, 8, 6, 4
    Plana hantelpressar 3×8
    Liggande tricepspress 3×8
    Drag till haka 3×8

Fredag:
    Latsdrag med V-grepp 3×8
    Skivstångsrodd 3×8
    Marklyft 3×8
    Benpress 10, 8, 6, 4
    Hantelcurls 3×8
    Stående vadpressar 3×12

Lördag:
    Box

Synpunker? :up:

Synpunkt: Biatch;)

du kommer äga snart lilla gubben. armarna kan man ana lite konturer i nu alla fall:) moahah, eller, skratt o skratt, de e sant fan..

I better do some heavy ass weight-lifting myself så du inte kommer ikapp mig;)

Over and out, ur personal gay

pussilago

Känns bra att det kom ifrån dig tomas:up:.

Dagens pass:

Bänkpress
    50kg*10reps
    52,5kg*8reps
    55kg*4reps – Sista med hjälp
    57,5kg*2reps

Missnöjd! Trodde verkligen att jag skulle klara alla set. Men jag tar de nästa gång.

Lutande hantelpressar
    16kg*8reps
    18,5kg*7reps – Sista kom bara halvägs
    16kg*8reps

Pullovers
    16kg*10reps
    16kg*10reps

Hantellyft bakom huvet
    18,5kg*8reps
    21kg*7reps – 8onde failure
    18,5kg*8reps

Hantellyft åt sidan
    5kg*10reps
    7kg*8reps
    7kg*8reps
    7kg*8reps

Lite missnöjd med bänkpressen. Va inställd på att klara det men gick inte. Såg nu idag att en kille hade slagit mitt rekord på 16 chins. Han gjorde 17. Så imorgon på ryggpasset drar jag väl 18. Stolen är har jag ingen chans i längre, en killesatt i 13 minuter. Dipsen leder jag fortfarande. Ska testa lite armhävningar som uppvärmning på torsdag också. Får se hur det går. Vill i alla fall va bästa junior på gymmet i dips och chins.

Dagens pass

Chins
    17 – PB, tyvärr gjorde min kompis Pierre 23 direkt efter. Han leder tävlingen
    kv+11kg*10reps – Fick hjälp på slutet
    10

Sittande rodd
    32kg*10reps
    39kg*8reps
    45kg*6reps

Stångcurls, EZ-stång
    25kg*10reps – PB
    25kg*8reps
    25kg*8reps

Knäböj
    30kg*10reps
    40kg*8reps
    50kg*6reps
    60kg*4reps

Sittande vadpress
    40kg*12reps
    50kg*12reps
    55kg*12reps – Alla set gick lugnt till mig bra stäck i botten.

Kändes bra med chinsen idag. Va jättenära på att göra 18 stycken. Va hälvägs uppe, sen tog det stopp, lyckades hålla mig där i 5 sekunder, sen började jag åka neråt. Rodden tog grymt bra idag, orkade inte lassa på mer efter chinsen. Va helt slut i både ryggen och biceps efter mitt första set chins. Hur som helst är jag nöjd med passet. Imorgon blir det box:up:

hur går dey med bulken?har du lagt på dig några kilon?:emo-thumb förtsätt i samma stil!

jag kan svara lite snabbt åt jocke, Ja. Han pendlade väl kring 56 när han startade journalen tror jag. nu ligger väl vikten och nosar kring 58-59 och en riktigt bra dag kanske till och med 60;)

Det går väl sådär. Verkar som om att vikten kommer lite då och då. Just nu står det stilla på runt 58kg. När jag startade journalen låg den väl på runt 55-56kg. Gick upp ganska fort i början, men nu står det stilla. Brukar alltid vara så för mig, varför vet jag inte. Men snart hoppas jag på att vikten kommer gå upp lite till. Mitt mål har väl alltid varit 60kg, fett eller muskler spelar ingen roll. Bara det står 60 på vågen så är jag nöjd. Brukar gå upp mycket i fett i början av en träningpersiod, men fettet minskar ju mer jag tränar och kanske blir det muskler istället för vågen står på samma siffror. Men jag ska försöka äta lite mera nu så jag går upp lite i vikt.

Skulle köra box med en kompis idag men han låg och sov.. drog med han till gymmet och körde morgondagens pass istället.

Snebänk
    30kg*10reps
    35kg*8reps
    40kg*6reps
    45kg*4reps – PB

Plana hantelpressar
    18,5kg*8reps
    21kg*6reps – sjunde failure
    18,5kg*6reps – sjunde failure

Gick inte bra i pressarna idag

Dips
    10
    10
    10

Drag till haka
    20kg*15reps
    30kg*8reps
    30kg*8reps
    20kg*10reps – Långsamt, gick upp långt.

Kändes inte så bra med vikterna idag. Men efter passet kände jag att det hade tagit bra. Imorgon tror jag att det blir fredagens pass. Får se.

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.