Jockes vinterbulk

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 143 total)
  • Author

Dagens pass

Snebänk
    30kg*12reps
    35kg*10reps
    40kg*8reps
    45kg*5reps

Plana hantelpressar
    18,5kg*8reps
    18,5kg*8reps
    18,5kg*8reps

Dips
    10
    14
    10

Drag till haka i cc
    18kg*10reps
    43kg*8reps
    47kg*9reps
    45kg*8reps
    27kg*10reps

Kommer inte exakt ihåg vikterna jag träna på i DTH, men ungefär så va det i alla fall. Ett bra pass, tog fint på tuttarna. Körde strikt som fasen i hantelpressarna. Skulle aldrig ha orkat höja till 21kg efter den snebänken ändå. Yeye.. bra pass vare!

yeye.. blablabla.. berätta vem som va med dig istället? moahah:|

Dagens pass

Latsdrag, V-grepp
    30kg*10reps
    50kg*8reps
    52kg*8reps
    52kg*8reps – PB

Stångrodd
    50kg*8reps
    50kg*8reps
    52,5kg*8reps – PB

Marklyft
    50kg*10reps
    70kg*8reps
    70kg*8reps
    80kg*8reps – PB

Hantelcurls
    13,5kg*8reps
    16kg*5reps – PB
    13,5kg*5reps

Benpress
    100kg*10reps
    180kg*10reps
    180kg*10reps
    180kg*10reps

Vadpress i benpressen
    80kg*12reps
    100kg*12reps
    100kg*12reps

Skönt pass men va lite seg idag. Skönt med många pbn i alla fall. Blir en slapp kväll nu med mycket godis och chips. Nästa pass blir på måndag om inte någon släpar med mig till gymmet imorgon eller på söndag, men då blir det nog ett lätt helkroppspass. Hat bra! :up:

Grymt med PB jocke.har läst igenom din journal.lycka till med träningen o kämpa på som du gör nu så blir det skit bra.

liddell wrote:
    Grymt med PB jocke.har läst igenom din journal.lycka till med träningen o kämpa på som du gör nu så blir det skit bra.

Tackar! :). Försöker sträva efter pb varje pass. Brukar bli lite besviken om jag kommer hem utan ett pb. Jo ja kommer kämpa på ett tag nu, går bra som f.n med träningen nu.

Jocke89 wrote:
    Tackar! :). Försöker sträva efter pb varje pass. Brukar bli lite besviken om jag kommer hem utan ett pb. Jo ja kommer kämpa på ett tag nu, går bra som f.n med träningen nu.

härligt att det går bra ju

du behöver hjälp med ditt träningsprogram ser jag..du kör ju fem sett på bänkpressen, men 40-30kg..där bygger du ju bara mjölksyre muskler..eller jag vet inte hur stark du är? 17 år? hmm borde ligga på min 50-60kg i pressen 6-10

ReNeGaDe wrote:
    Nej han behöver inte hjälp, i alla fall inte från dig. 5 set i bänkpress är inte speciellt mycket, han kör med en låg vikt i början också, och kör med stegrande vikter. 30-40kg för dig kanske är mjölksyra, men alla kan inte vara lika stark som du. Är säker på att många kan säga att dina vikter också är mjölksyre vikter. Ålder spelar ingen roll i hur stark man är, det är generna. Vissa är naturligt starka, andra inte. Man är som man föds.

+1
    Bra sagt :up:

Saintropez wrote:
    du behöver hjälp med ditt träningsprogram ser jag..du kör ju fem sett på bänkpressen, men 40-30kg..där bygger du ju bara mjölksyre muskler..eller jag vet inte hur stark du är? 17 år? hmm borde ligga på min 50-60kg i pressen 6-10

Tränade konstigt till en början. Därför tog jag hjälp av min lossaspappa som är gammal bodybuilder. Så ja han har hjälp mig en del med ett fungerande träningsschema. Och nej jag tränar inte på 30-40kg i bänkpressen. Om du läser igenom mig journal så ser du att mina vikter ligger på runt 50kg. Men det spelar för mig igen roll, huvudsaken är att det känns bra och att det fungerar. Och mjölksyra har jag då aldrig kännt av när jag kör bänkpress. Om du skriver här på grund av det jag kontrade med i Liddells träningsjournal efter ditt inlägg så kan jag bara säga en sak, patetiskt!

Menmen.. nu återgår vi till min träning. Kom nyss hem från skolan, hade volleyboll på idrotten och det va väl inte så jätteanstängande. Ska äta lite mat nu och traska iväg till gymmet. Hoppas på endel pbn idag!

See you later! :up:

ReNeGaDe wrote:
    Kör hårt Jocke! Hejar på dig:emo-thumb

Tackar. Ska börja röra mig snart. Ska möta min kompis på gymmet om en halvtimme. Ska försöka mig på ett pb i bänken först och främst.. Ääähh vi tar passet när jag kommer tillbaka.

:up:

Passet gick SKIT idag. Allt beror nog på det lilla jag åt igår + dom tre timmar sömn jag fick inatt. Så jag har inte nån vidare lust att skriva ner passet.

Bänkpress
    Lutande hantelpresar
    Pullover – hoppade över de
    Hantelluft bakom huvudet
    Sidolyft

Gick dåligt i bänken så jag bestämde mig för att köra lite lättare idag. Vart extra strikt på lite lättare vikter. Men imorgon är nog formen tillbaka igen. Hur som helst kändes det bra efteråt trotts att det gick dåligt under passet.

👿

Hur mycke väger du nu i juletider? :|

Kalmarfilip:Jadu.. är väl lika mycket som annars. Har så svårt att gå upp i vikt. Men vikten ligger väl på ungefär 58kg. Men jag ska försöka äta upp mig lite. Är trött på att vara så liten. :)

Dagens pass gick mycket bättre än väntat

Chins
    10
    kv+10kg*8reps
    kv*10reps
    kv*10reps

Sittande kabelrodd
    39kg*10reps
    45kg*8reps
    52kg*6reps – PB alla set

Scottcurls
    20kg*8reps
    18,5kg*8reps
    18,5kg*8reps

Stånde curls z-stång
    22,5kg*6reps

Hantelrodd
    21kg*8reps
    25kg*8reps
    28,5kg*8reps – PB
    31kg*8reps – PB

Skulle köra ben också men jag orkade verkligen inte. Knäböjen kändes inte så jättelockande. Tror jag tar någon form av vilovecka nu. Har mycket att göra i veckan och jag behöver verkligen vila litegrann. Har tränat konstant sedan jag startade journalen förutom den veckan jag va sjuk. Vilar till efter jul.. sen kanske jag tar något pass. Men jag kör igång igen efter nyår. Ska försöka lägga upp några kortsiktiga mål då. Kommer också lägga upp ett långsiktigt mål som täcker hela året.

Hade det bra så länge. Kommer väl skriva lite om den goda julmaten och ifall jag kör något pass. Ska försöka väga 60kg nu innan julen så jag slipper lägga in det som mål efter nyår :emo-thumb.

GOD JUL allihopa!

bra kämpat fina pb:n:emo-thumb gjorde själv ochså några pb i dagens ryggpass

Von huff: Tack så mycket. Har du en journal man kan läsa i?
    Renegade: Tacktack. Jo jag blev lite förvånad när jag orkade så ”mycket” i hantelrodden. Riktigt skönt. Kanske lägger in den övningen i schemat efter nyår. Klarade av att hantera mkt vikt där:)

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 143 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.