Johannes tränar hårt

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Johannes tränar hårt

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 474 total)
  • Author

Och det snöar fortfarande i Gävle,, det är illa!!

Hur som helst, blev en morgonpromenad på 45 min imorse osm började i mulet väder men som efter halva blev snöväder (som vanligt). Trött på detta nu!!
    Vart är värmen?!??

Warrior: Tack, ja dags att börja bränna på lite,, har ju varit borta ett tag pga semstrar och så men har nu kört några veckor och känner mig stark för tillfället så den kommande veckan ska jag försöka lassa på lite mera :up: Det sitter i huvudet!

Dina frågor som du ställer till dig själv varje kväll tyckte jag var en kanonidé,, tänkte följa i dina fotspår och göra något liknande själv, men kommer kanske inte skriva upp något, men åtminstone ställa mig själv några frågor varje dag. Sätta lite krav på mig själv med andra ord :)

det blev en kvällpromenad på ca 60 min, skönt var det, trots att det regnade,, bara att dra på sig mp3 spelaren och bara gå, haha :up:

frukost: havregrynsgröt med lingonsylt, proteindrink
    mellanmål: kaffe och 2 skivor fullkornsbröd med ost (riktigt gott)
    lunch: ris och kyckling
    mellanmål: kesella med fun light
    middag: tacobiffar med potatis
    kvällsmål: te och 2 mackor
    nyss: prottedrink
    snart: sova

:lazy:

Ja det var riktigt jobbigt att ta sig ur sängen idag, blev lite för sent igår…
    Men det blev en morgonpromenad på 85 min :up:
    Skönt men det var lite kallt idag… En varm dusch och en god frukost när jag kom hem var inte fel!!

Ja som sagt, morgonpromenad imorse…

Har hela dagen gått och väntat på att få gå till gymmet,, ända sen igår har jag varit riktigt taggad och känt att den här veckan ska jag försöka lägga på lite mer vikter ;)

Kan till att börja med säga att personbästa i bänkpress var en singel på 100kg och en fyra på 90kg. och när jag gjort en fyra på 90 så har jag orkat kanske en trea setet efter.. så har väl legat stadigt och kört på 80kg nu ett tag, legat på ungefär 6-7reps, för två veckor sen så gjorde jag min första tia på 80, som följdes upp med två åttor. Och förra veckan så blev det 9, 9, 8 reps på 80 kg.

Men hela dagen idag har jag känt mig så jävla taggad och hade bestämt mig för att kliva upp på 90 igen och göra det bättre den här gången.

Så dagens pass såg ut så här.

Började med att värma upp på cykel.

Bänkpress

Började med några ganska snabba uppvärmingsset:
    stången x ??reps
    50kg x 8reps
    60kg x 8reps
    80kg x 4reps

Sen började jag de riktiga seten
    90kg x 8reps (PB)
    90kg x 8reps (lite hjälp på sista)
    90kg x 6reps
    80kg x 10reps

Måste säga att det aldrig har känts så här bra i bänken,, jag hade ju bara gjort en tia på 80kg en enda gång tidigare,, och nu gjorde jag det i sista setet. :dance:

Flyes
    19kg x 10reps
    19kg x 10reps
    19kg x 10reps

Dips
    Kroppsvikt x 12reps
    Kroppsvikt x 14reps

Hantellyft åt sidan
    8kg x 12reps
    8kg x 12reps
    8kg x 12reps
    8kg x 12reps

Mage: Benlyft
    Kroppsvikt x 20reps
    Kroppsvikt x 20reps
    Kroppsvikt x 20reps

Crunches på bänk
    2 set x ??reps

Det var allt för idag, som sagt jättenöjd med resultaten i bänken!!!

Har käkat så här idag.

frukost:havregrynsgröt med lingonsylt och en prottedrink
    lunch: tacoköttfärssås, pasta, gurka
    middag: 2 tacobiffar (kvar sen igår), tacoköttfärssås, ris, grönsaker
    efter träning: 5 riskakor och prottedrink
    kvällsmål: kesella med fun light, solroskärnor
    kvällsmål 2: kesella med fun light

blev inga mål mellan lunch och middag vilket det normalt är, eller mellan frukost och lunch.. men har hållit bra tider mellan målen så det har funkat bra ändå tycker jag. men imorgon ska jag gå upp lite tidigare och gå promenaden.

slänger med en bild här på middagen, tacobiffarna med havregryn i är kanongoda måste jag säga

godnatt!

fullt magasin på 65 kg tycker jag låter lite snålt ;)

Danielito wrote:
    fullt magasin på 65 kg tycker jag låter lite snålt ;)

det är ett litet gym,, 100kvm. man får använda fantasin. men det är kanon!! kolla [www.atb.nu]

Före och efter bilderna ser ju jättebra ut Johannes! synd att du inte har en bild på dig utan tröja eller har du det? skicka up den då!
    Nånting säger mig att du gillar kesella mewd funlight, stämmer det?;) Vilken smak använder du?

keep the dumbbells moving//Stolleman

Stolleman wrote:
    Före och efter bilderna ser ju jättebra ut Johannes! synd att du inte har en bild på dig utan tröja eller har du det? skicka up den då!
    Nånting säger mig att du gillar kesella mewd funlight, stämmer det?;) Vilken smak använder du?

keep the dumbbells moving//Stolleman

ja det är gott,, just nu kör jag med hallon, men när en flaska är slut så byter jag smak så det inte blir samma smak hela tiden…

har inga fler bilder att lägga upp just nu men i helgen tänkte jag att jag skulle ta lite nya, och även komma upp med lite mått..

Ja dagen börjar med riktigt skitväder,, men gick upp vid 8 och gick en promenad i ca 50 min,, det kom massa snöblandat regn, inte kul…
    skickar med 1 bild från mitt sovrumsfönster (men man ser inte snöflingorna/regnet på bilden). Och en bild på mig precis när jag kommit in..

(Nu snöar det ännu mer än när jag var ute så det var kanske tur att jag inte väntade längre)

Förutom morgonpromenaden imorse har det inte blivit mycket gjort… var faktiskt iväg och köpte mig ett xbox,, längesen jag spelade tv-spel men kan vara ganska kul ibland, måste ju ha något att trösta sig med på vilodagar när det är snöstorm ute i april

Maten idag.

frukost: havregrynsgröt med äppelmos och solroskärnor, prottedrink
    mellanmål:kesella med fun light
    lunch: ris, kyckling och grönsaker
    mellanmål: banan, prottedrink
    middag: tacobiffar, potatis med lite lingonsylt
    kvällsmål: kesella med fun light, 2 råg-rut, sallad
    snart:prottedrink

slänger med en bild på frukosten :up:

hehe, du ser då inte så glad ut på bilden.
    Det här trista vädret tar knäcken på vem som helst, blir arg bara man tittar ut:evil:. Blev mäkta sugen på frukost när jag ser din, gröten ser underbar ut.

ta det lungt//Stolleman

Stolleman wrote:
    Det här trista vädret tar knäcken på vem som helst, blir arg bara man tittar ut:evil:. Blev mäkta sugen på frukost när jag ser din, gröten ser underbar ut.

ta det lungt//Stolleman

Men än så länge har det inte knäckt mig :emo-thumb
    Jäkligt gott med solroskärnor på gröten tycker jag!

Kör hårt!

Det här trista vädret tar knäcken på vem som helst, blir arg bara man tittar ut:evil:.
    Blev mäkta sugen på frukost när jag ser din, gröten mm.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 474 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.