Johannes tränar hårt

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Johannes tränar hårt

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 474 total)
  • Author
    ettan wrote:
    Ser ut att gå bra här!:nod :emo-thumb

I´ll do my best.. Bara att kämpa vidare :emo-thumb

Ser verkligen fram emot kvällens pass med tanke på att förra veckans bröstpass gick så bra!!!

Träning

Morgonpromenad 60min, ganska skönt idag, men lite mulet… men det har varit en helt konstig dag, först var det mulet, sen under frukosten började det att snöa 👿 , sen blev det sol, regn, och sen sol igen, hmm… vad håller han där uppe på med :nono:

Träningen idag då…
    Bröst, axlar och triceps idag, eftersom jag ska åka hem till familjen över påsk så kör jag igenom kroppen på tre pass den här veckan istället för 4 som jag brukar göra..

Uppvärmning på cykel

Bänkpress

först några uppvärmningsset;
    stången x ??reps
    50kg x 8reps
    60kg x 4 reps
    80kg x 4reps

90kg x 6reps
    95kg x 4reps
    90kg x 6reps
    80kg x 8reps

Sittande hantelpress med ryggstöd

19kg x 10reps
    22kg x 10reps
    22kg x 8reps
    19kg x 10reps

Flyes på lutande bänk

19kg x 10reps
    17kg x 10reps
    14kg x 12reps

Hantellyft åt sidan

4 set 8kg x 12reps

Pushdowns

3 set 60kg x 12reps

Körde superset med pushdowns och mage, så det blev 4 set mage.

Ett helt okej pass, körde väldigt intensivt med lite vila så var riktigt trött på slutet

Kost

frukost: havregrynsgröt med solroskärnor och kanel, prottedrink
    lunch: ris, kyckling, grönsaker
    mm: proteinbar
    middag: köttfärssås och spagetti, grönsaker
    efter träning: riskakor, prottedrink
    kvällsmål: kesella med fun light
    nyss: prottedrink

Här kommer även bild på middagen som var väldigt god, och två bilder efter dagens pass :bb2:

Fan nu blev jag hungrig…. bäst å gå å lägga sig…. :P

Nu blev jag också hungrig.
    Formen på axlarna och trapezius ser jättebra ut och brösten börjar se bra ut:up:.

Keep up the good work Jocke//Stolleman

Tack :D

Idag blev det ingen morgonpromenad. Laddar för ett benpass om några timmar, sen jobba ikväll. Önskar en bra dag till alla!! // J

ReNeGaDe wrote:
    Ser att du har fått bort den röda pricken, skönt!:) Roligt att passet gick bra igår, hoppas det fortsätter åt det hållet. Men axlarna, 8kg hantellyft? Det kör ju jag med;) Antar att du har en period disco bakom dig. Det var inget illa menat med detta, funderade bara hur detta låg till. Ha det gött!:)

Haha, 8kg hantellyft ja… Det är så att anders bergström har visat mig hur han tycker jag ska utföra dom, och jag lovar det behövs inte mer.
    Självklart skulle jag kunna dunka på med tunga hantlar men jag tycker det här tar så jäkla bra!!
    svårt att förklara hur jag gör dom, får helt enkelt visa med bilder sen :up:

nu har jag varit och kört mitt benpass, skriver om det senare… kom hem från gymmet för 25min sen… trycka i mig ris o tonfisk nu, börjar jobba om sådär 28min, skynda, nu MÅSTE riset vara klart, tjao så länge

Träning

Dags för benen att få sig en omgång igen. Efter förra veckans usla benpass så kunde det väl bara bli bättre..

Uppvärmning på cykel

Knäböj

50kg x 10reps
    80kg x 8reps
    80kg x 8reps
    100kg x 6reps
    80kg x 8reps

Har bara kört böj en enda gång på flera månader pga ont i ryggen men nu känns det riktigt bra och med bäte så var det inga som helst problem med ryggen, men tekniken sög!! Blir för mycket framåtlutad när jag kommer djupt, och djupt vill man ju köra :up: Måte verkligen slipa på det innan jag kan öka vikten, men trots det så är jag nöjd.

Benpress

180kg x 8reps
    210kg x 8reps
    180kg x 12reps

Var ganska stum i benen här,, men den här är jobbig asså!! Vikten var inga problem, men kände mig så stum i benen så huvudet hade redan ställt in sig på att det skulle vara jobbigt…hmm…

Benspark

60kg x 10reps
    60kg x 8reps
    60kg x 10reps

Shit, helt slut!! Blir stum i benen så fort så det här känns som någon står och karvar med en kniv i benet!! Bara att öka nästa gång!

Sittande vadpress

4set 35kg x 20reps

Raka mark

50kg x 10reps
    80kg x 10reps
    80kg x 10reps
    80kg x 12reps

That´s all for today, gick från gymmet 15:50 och var tvungen att åka hemifrån senast 16:25 för skulle börja 16:45,,skulle hinna hem, duscha, fixa mat, äta och cykla ner till stan o jobba… Fick spara halva middagen, fick liiiite bråttom… Skulle fika och gå på heartbreak hotel ikväll (jobbar som kontaktperson)

Kost

frukost: havregrynsgröt med kanel och solroskärnor, proteindrink
    lunch: köttfärssås o spagetti, grönsaker
    Efter träning: proteindrink
    Middag: ris, tonfisk, grönsaker (hann bara äta halva portionen)
    På stan: caffe latte, proteinbar
    När jag kom hem: Resten av middagen
    Lite senare: 2 ägg (1gula)
    Snart: Proteindrink

Fint benpass men den där kniven i benet låter inte så kul.
    Du måste visa dom där hantellyften med bilder , låter som något jag skulle kunna trycka in på mitt schema:bb2:.
    Fint jobb du har, sådana som du behövs:up:.

ha en härlig träningvärk//stolleman

renegade: Tack!!

stolleman: Det där med kniven i benet var menat som ett skämt, he..
    men idag har jag grymt mycket träningsvärk :emo-thumb
    Ska jobba om 45min, ska gå med grabben till frisören så han får klippa sig lite, sen blir det lunch på stan, och sen ska vi bowla, låter som en helt okej dag va… ska fixa fram bilder sen.

Blev en morgonpromenad idag ca 50min.

Warrior wrote:
    Ser att du har lagt på dig lite extra muskler sedan sist, bra jobbat jojje83!

Har bara en sak att säga, och det är att du kämpar på bra och kör med riktigt bra vikter nu! Böjen vill jag däremot se dig ta iafall 20-30kg mer än i bänken! Det kan du!

Nu kör vi så det ryker!

jag vet, men det är på grund av att jag haft problem med ryggen ganska länge som jag inte kunnat köra lite tyngre böj, eller böj överhuvudtaget, men som sagt, nu känns ryggen bra och ge mig ett par veckor till så ser det nog bättre ut där. Det är tekniken jag har problem med, överkroppen blir för framåtlutad, (som goodmornings, nej då inte så mycket men på det viset om jag ska förklara hur det ser ut) själva vikten är inga problem för benen.
    Men tänkte kör så här två pass till kanske sen dunka på lite mer..

Men den senaste månaden har jag känt mig mycket starkare, mycket pga att du skrev att man är starkare än man tror, så var det verkligen!! Så stort tack!

Nu kör vi!

Ingen träning idag förutom morgonpromenaden..
    har sån fruktansvärd träningsvärk i benen idag, det var så längesen jag körde böj så det är därför, men åååå så skönt det är att inte kunna sitta eller gå, hahaha :yikes:

Kost

frukost: havregrynsgröt med kanel och solroskärnor, prottedrink
    lunch: kyckling giros grönsaker,och pommes på greken, var ingen höjdare
    mellanmål: proteinbar
    middag: spagetti o köttfärssås
    snart: kesella med fun light och solroskärnor

kanske blir en proteindrink innan jag lägger mig, beror på hur länge jag blir uppe.. men är så trött så huvudet ramlar ner på tangentbordet snart…

Godnatt

Det är ju bästa känslan att inte kunna gå pga grym träningvärk:up:.
    Tips till frukosten är att du river ett äpple och har på gröten, smakar underbart gott.

kör på hårt//Stolleman

Stolleman wrote:
    Det är ju bästa känslan att inte kunna gå pga grym träningvärk:up:.
    Tips till frukosten är att du river ett äpple och har på gröten, smakar underbart gott.

kör på hårt//Stolleman

allergisk mot äpple så går inte tyvärr…

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 474 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.